Announcement

Collapse
No announcement yet.

X25 tutisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2158
    • Vantaa

    #16
    Onko jo toista rengas settiä testattu?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by VilleP View Post
      Onko jo toista rengas settiä testattu?
      Tuo on pakko kokeilla, vaikka pari muutakin koeajajaa oli varmoja, että tulee vomansiirrosta
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #18
        Itse en asiakkaan auton tutinoita suostu tutkimaan yhtään jos ei ole toisella rengassarjalla kokeiltu ensin
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #19
          En ole jaksanut kaivella vielä toista settiä, huomio:
          Kun nopeutta on tuo reilu sata ja napauttaa kepin N:lle, tutina loppuu saman tein ja täysin:think
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • melperri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 246
            • espoo

            #20
            Originally posted by jaki View Post
            En ole jaksanut kaivella vielä toista settiä, huomio:
            Kun nopeutta on tuo reilu sata ja napauttaa kepin N:lle, tutina loppuu saman tein ja täysin:think
            Pakkohan tutinan sitten on tulla jostain kohtaa voimansiirrosta.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by melperri View Post
              Pakkohan tutinan sitten on tulla jostain kohtaa voimansiirrosta.
              Niinpä
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2158
                • Vantaa

                #22
                Vaikuttiko vaihde mitenkään?
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by VilleP View Post
                  Vaikuttiko vaihde mitenkään?
                  Edelleen, ei.
                  Tuo on pakko olla joko kardaani (joka on siis jo vaihdettu) tai sitten jakolaatikko.
                  Kardaanihan oli käytetty, voihan olla, että se ei ole tasapainossa, vaikka tutina pieneni, kun vaihdoin tuon tilalle (edellisessä oli löysää).
                  Jakolaatikoissa (ATC 450) ei kuulemma ole ollut vikoja, ei ainakaan tällaisia.
                  Ja, edelleen: eetukardaani irti ja ei mitään muutosta.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    #24
                    Onko taka kardaani takapäästä kumilimppu + 3 haara boorilaippa mallinen?
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Onko taka kardaani takapäästä kumilimppu + 3 haara boorilaippa mallinen?
                      Siinä on vakionopeusnivel, yhdellä mutterilla kiinni.
                      Tutina ei siis tule heti vaan pienen hetken päästä = joku lämpenee ja sitten tutistaan.

                      Saksasta saisi peruskorjatun atc 450:n tonnilla. Ilmoituksen mukaan kaikki sisuskalut uusittu. Oma epäillys siis jakolaatikon takakardaanin laakereista.
                      On tämä nyt vaikeaa
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        #26
                        Onpa kyllä varsin erikoinen vika.

                        Yks mitä voisit kokeilumielessä tehdä niin laita kardaanin keskikiinnityksen alle vaikka 10mm prikkoja ja pitemmät pultit, ja käy ajamassa.

                        Jos kardaanissa on linjaus pielessä, se voi tutista ihmeellisellä tavalla. Tuolla kikalla jos saa aikaan jonkun muutoksen, asiaa voisi epäillä enemmänkin.

                        Kiihdytystutinat on omalla kohdalla ollu oikeestaan aina vetarin sisäniveliä (tripoidinivel) joskus olleet niinkin pahoja että ainoastaan tilanteessa missä ei ole vetoa eikä moottorijarrua päällä, on ollut tutisematta.


                        Mulla oli kerran e91 n47 automaatti, joka tutisi niin paljon täyskaasukiihdytyksessä että koko auto heilui.

                        Siihen tuli vaihdettua koneesta taaksepäin kaikki liikkuvat osat laatikkoa myöten. Ei vaikutusta

                        Vaihdoin suuttimet, ei auttanut.

                        Jäljelle jäi enää kone, ja sitä en alkanut avaamaan. Epäilykseni oli, että jako pielessä jonka takia syntyy tutina, joka alkaa kertaantumaan rakenteita pitkin kasvaen koko ajan.

                        Kyseinen tapaus oli kyllä aivan uskomaton.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          #27
                          Originally posted by jaki View Post
                          Siinä on vakionopeusnivel, yhdellä mutterilla kiinni.
                          Tutina ei siis tule heti vaan pienen hetken päästä = joku lämpenee ja sitten tutistaan.

                          Saksasta saisi peruskorjatun atc 450:n tonnilla. Ilmoituksen mukaan kaikki sisuskalut uusittu. Oma epäillys siis jakolaatikon takakardaanin laakereista.
                          On tämä nyt vaikeaa
                          Tarkasta vielä taka kartaanin laippalähdön boorit jakoaskin ulostulosta. Jos yhtään ruskehtavaa pintaruostetta alueella niin merkki alkavasta boorien kuluneisuudesta ja välyksestä siinä saumassa.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Tarkasta vielä taka kartaanin laippalähdön boorit jakoaskin ulostulosta. Jos yhtään ruskehtavaa pintaruostetta alueella niin merkki alkavasta boorien kuluneisuudesta ja välyksestä siinä saumassa.
                            Vaan, kun tuossa ei tuntunut yhtään löysää, mutta
                            Entäs, jos tuo vaatii, että pitää ensin lämmetä ajossa = paikallaan tiukka:think
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2158
                              • Vantaa

                              #29
                              Tuota velipojan tärinää kun Laakkosella selvittelivät, niin laittoivat tärinäantureita pitkin auton pohjaa/voimansiirtoa ja ajelivat nosturilla. Kardaanin värinä selvisi lopulta laittamalla lisäpainoja kylkeen kiinni, niin värinän taajuus muuttui tms.

                              Että jos ei muu auta niin tuommoinen syvällisempi diaknoosi onnistui ainakin Lahden Laakkosella. Ei toki halpaa hommaa.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                #30
                                Originally posted by VilleP View Post
                                Tuota velipojan tärinää kun Laakkosella selvittelivät, niin laittoivat tärinäantureita pitkin auton pohjaa/voimansiirtoa ja ajelivat nosturilla. Kardaanin värinä selvisi lopulta laittamalla lisäpainoja kylkeen kiinni, niin värinän taajuus muuttui tms.

                                Että jos ei muu auta niin tuommoinen syvällisempi diaknoosi onnistui ainakin Lahden Laakkosella. Ei toki halpaa hommaa.
                                Pitää miettiä.
                                Jos käännän autoa jyrkästi hiljaisella nopeudela soralla, voimansiirto nykii selvästi. Asvaltilla ei huomaa mitään.
                                Suoraan kiihdytettäessä ei nyi yhtään.
                                Tuo kuitenkin viittaisi alkavaan kulumaan jakolaatikossa, siksi mietin, jos sen vaihtaisi kuitenkin. Samalla sulkisi tuon jakolaatikon pääkardaanin laakeriepäillyn pois.
                                Googlella muissa laatikoissa on se ulostulostumppi löystynyt pooreiltaan, mutta ne oli löysiä jo paikallaan. Minulla se on todella tiukka, siis, kun yritti heiluttaa. Voiko tuollainen lämmetessään löystyä, voi kai
                                Last edited by jaki; 18-10-2021, 10:19.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎