Auto X3 F25 11/2016, perusvalot.
Ongelma on kun lisävalon sytyttää, niin bi-xenoneiden kauhat alkaa ”lumpsimaan” päälle-pois-päälle… ja valot vinkuu, mutta lisävalo ei syty.
Missä vika?
Led-Barin ohjaus releellä, heräte otettu oikean umpion puna/keltaisesta johdosta, virrat ja maa konehuoneesta. Liitännät ja varsinkin maa on tarkastettu useaan kertaan, rele myös vaihdettu.
Aluksi valo toimi moitteettomasti kuukausia ja sitten ongelmat alkoivat.
Joskus kun valon saa palamaan, niin se toimii moitteetta joitakin päiviä ja sitten taas saattaa mennä viikkoja ettei se syty.
Lisävalon ohitus mahdollista kytkimellä, herätejohto, jolloin ajovalot toimivat normaalisti.
Ajattelin että vika on lampussa, joten koitin myös myös toisella valolla, mutta sama ongelma jatkuu…
Löytyköhän vikaa/korjausta viimeiseen postaukseen? Otin herätteen releelle oikean puolen (hanttimiehen) kaihtimelta. Välillä toimii hyvin mutta joskus pitkät valot (kaihtimet ja led-bar) vilkkuvat n. sekunnin välein päälle ja pois. Vilkunta loppuu jos releen ottaa pois lisävaloilta. Vaikuttaisi siis, että rele kuormittaa kaihdinjohtoa liiaksi, tai jotain.
BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Vanha topic mutta herätellään aihetta... törmäsin samaan pulmaan missä alkaa nuo valot vilkkumaan ajoittain. Nyt on ratkaisu löytynyt, ilman että tarvitaan xbb relettä tms. Voisin jakaa kuvan/tiedon tähän kunhan viimeistelen tämän savotan.
Lisävaloja myös asentamassa omaan F25 xenonlamppuiseen -16 vuotiseen.
Mistä ihmeestä saisi kätevimmin vietyä katkaisijan johdon ohjaamon puolelle!? Jostainhan se olisi reikä löydettävä
Lisävaloja myös asentamassa omaan F25 xenonlamppuiseen -16 vuotiseen.
Mistä ihmeestä saisi kätevimmin vietyä katkaisijan johdon ohjaamon puolelle!? Jostainhan se olisi reikä löydettävä
Jarrutehostajan vierestä, mistä muukin johtosarja sukeltaa sisälle. Sisäpuolelta helppo porata reikä siihen mustaan läpivientiin, lopuksi tiivistys esim. Butyylimassalla.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Seuraava ongelma on mistä uskaltaa ryöstää ohjauksen. Umpion riviliittimeen näyttäisi tulevan ohjaus kun räpsyttelee pitkiä mutta muualla enkun kielisillä palstoilla kerrotaan, että näissä LCI malleissa vai mikä lieneekään se pitäisi ryöstää umpion sisältä löytyvistä mustista kaihtimen johdoista.
Comment