Ja tosiaan varmista että noissa perissä on sama välityssuhde. Minua tosin vähän hämää että tuolta antautuu, eikä etukardaanin ristikosta esim. Onko raidetangon päätä säädetty varmasti samaan mittaan, eli ratti ns. keskellä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X3 vetoakselit ei kestä
Collapse
X
-
Onko heittää kuvaa? Meneeko itse vetari poikki vai se tripod nivel paskaksi? Vai pullahtaako se nivel sieltä ulos väkivalloin? Jos nivel on kovin lähellä pudota pesästään, niin se irrotessaan paskoo nivelen. Eli voisiko koneen kohdistus olla pielessä sentin pari? Eräässä liian matalassa F11:ssa kyseinen nivel pullahti pois pesästään rikkoen tripodin. Itse tripodi oli liian lähellä reunaa madalluksen takia, ja löysät moottorin kumit aiheuttivat ongelman. Renkaat sopivassa kulmassa ja voimaa antamlla pääsi vahinko aina tapahtumaan.Last edited by VilleP; 08-05-2023, 10:45.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Onkohan nuo koneen korvakkeet ja tyynyt varmasti oikeat? Tuossa https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=22_0102 Todennäköisesti joku kulma tuolla tekee toiminnan epätoimivaksi. Eihän tuossa oo apurunkoja "nostettu" tms?
Comment
-
-
Originally posted by Marko328 View PostE83 2004, 3.0DA ei ole alustasarjaa, 19" vanteilla
sillä Xdrive tarkka etu/takarengas kehäpituuden suhteen.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Tuohan on vain tullut ulos tuolta maljasta. Ongelma on siis ilmeisesti se, että verari on lyhyt, tai kone liian kaukana pyörästä tai pyörä koneestaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Miksi puhun siitä joustosta (jouston pituudesta ja pohjaanlyöntikumista) on se, että joissain xdrive malleissa on ollut ongelmia, jos auto on ollut kovin paljon madallettu (nivelien kesto, sisäpään hyppääminen ulos). Eli jos se joustaa liian syvälle, niin silloin geometria voi olla sellainen, että akselin pituus ei riitä. Rengaskoko ei nyt tässä asiassa varmaankaan ole ongelman aiheuttaja.
E
Comment
-
-
Onkohan sulla väärä vetoakseli paikallaan, en oikein muuta selitystä keksi nyt kun tätä hommaa katselee. Pitäisi olla tällainen: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=31_0719
Jos tarvike, niin ettei sitten olisi vaikkapa tätä vastaava lipsahtanut vahingossa sinne? https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=31_0719
Comment
-
-
Entä jos sen alkuperäisen vetarin vaan korjaa uudella tripod:lla ja suojakumilla? Alkuperäisen mitaksi ilmoitettu 628 mm ja vastaavalla osanumerolla tarvikkeiden ilmoitettu mitta näyttää olevan 598-603 mm.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Nuo ilmoitetut pituudet on aina vähän mitä sattuu, kun se sisäpää liukuu siinä maljassa senttikaupalla. Varmin on verrata alkuperäistä ja tarviketta vierekkäin ennen asennusta, että varmasti on samoilla mitoilla, kun noita akseleita on eri malleissa hiukan eri pituuksilla vaikka kuinka monta (ja niissä ero lähinnä on siinä akseliosan pituudessa, sisäpää ja ulkopää menee kyllä paikalleen --> on varmasti mahdollista laittaa väärä akseli paikalleen, kun se sisäpää liukuu siellä maljassa --> se vaan sitten sieltä tulee jossain sopivassa tilanteessa ulos).
Mutta kun kaikki muu kerran on kunnossa ja alkuperäistä (vastaavaa) jne., niin ei siinä sitten paljon muuta jää jäljelle kuin se vetoakseli itse.
ELast edited by ErkkiE; 11-05-2023, 08:39.
Comment
-
Comment