noniin nyt ne audit sivuun!!! tämä on BMW foorumi!!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5:n xdrive
Collapse
X
-
Originally posted by -TapiMinuakin kiinnostaa XDriven toiminta, onko kenelläkään kokemuksia toimiiko se yhtään paremmin kuin edeltäjänsä?
Oheisessa kuvassa näkyy tuore tilanne. Tuo X5:nen ei lähtenyt kuvan paikasta enää taaksepäin, vaan jäi paikalleen sutiman vuoronperään eri pyörillä (renkaat hyväkuntoiset merkkinastapyörät). Vedon jako eri pyörien kesken oli niin terävää ja lyhytaikaista, ettei mikään rengas saanut yhtään pitoa. Olin melko tyrmistynyt nelivedon onnettomudesta, eihän tuossa paikassa olisi ollut mitään ongelmaa edes normaalietuvedolla hyvillä renkailla. Nolo auto.
Ja edittiä sitten sen verran kun noita audi vertauksia tullut noin paljon että uusi (e90) bemarin x-drive on oikeesti älykäs neliveto eikä 80 luvun audin nelari eli painitaan jo eri luokassa...Ja faktaa tulee niitä kaipaaville tarvittaessa...Mutta lukekaa ensin autolehtien vertailuja....
Comment
-
-
Kävin ajamassa 525iX ja täytyy sanoa että etenee paremmin jäällä, lumessa ja ylämäessä, kuin "vain tavallinen" neliveto. Mitä tarkoitan on että perstuntumalla jäykkä neliveto (yleensä kytkettävä 50/50 jakosuhteella) jää toiseksi.
Ja Audi yms. miehille suosittelen lukemaan:
Kukahan voitti??
Skaffae60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau
Comment
-
-
Originally posted by SamiNo olisiko ehkä kannattanut laittaa dsc pois päältä...joskus ei kannata laittaa auton syyksi sitä että ei osaa käyttää sitä....
Sekä DSC:llä että ilman oli sama tilanne: Jumissa oltiin. Muisteltiin juuri Laakkosen koeajopäivää Riihivuoressa muutama vuosi sitten: Muille autoille oli rinteen viereen järjestetty "ura" jota pitkin noustiin koeajoautoilla mäelle mutta X5:lle oli oma rata, joka oli aurattu mutta silti se jäi siihen kiinni ja taksicaravelle joutui kiertämään sen..---
Comment
-
-
Originally posted by -TapiDSC oli POIS päältä. Joskus ei kannata ylistää autoa vain lukemalla mainoslehtisiä.
Sekä DSC:llä että ilman oli sama tilanne: Jumissa oltiin. Muisteltiin juuri Laakkosen koeajopäivää Riihivuoressa muutama vuosi sitten: Muille autoille oli rinteen viereen järjestetty "ura" jota pitkin noustiin koeajoautoilla mäelle mutta X5:lle oli oma rata, joka oli aurattu mutta silti se jäi siihen kiinni ja taksicaravelle joutui kiertämään sen..
Comment
-
-
Originally posted by ZouiMä kokeilin heti ja tulos oli sama. Ei ole lamppuja lisää niin niitä ei sitten syttynytkään
Comment
-
-
Originally posted by SamiEn sitte tiedä joko sitä sotkee mallit keskenään, mutta jos painaa yhden kerran dsc nappia niin syttyy keskelle se ympyrä nuoli valo ja sitten kun painaa pitkään syttyy myös abs palamaan ja luistonesto kokonaan kytketty pois...
tai ainoa minkä olen saanut tapahtumaan, niin pitämällä yli 10s. nappia pohjassa, sammuu tuo ympyrä nuoli valo, eikä tuon jälkeen sitä saa uudestaan syttymään, muuten kuin sammuttamalla auton välillä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by ZouiSyttyy kyllä tuo ympyrä nuoli valo, sitten kun painaa pitkään niin ei tapahdu mitään...
tai ainoa minkä olen saanut tapahtumaan, niin pitämällä yli 10s. nappia pohjassa, sammuu tuo ympyrä nuoli valo, eikä tuon jälkeen sitä saa uudestaan syttymään, muuten kuin sammuttamalla auton välillä.
Teknisissä tiedotteissa ei ainakaan ole mitään mainintaa tosta asiasta, ihan hyvän kuulonen systeemi, mutta toivottavasti ei oo pilattu tommosella pikku jutulla....
Comment
-
-
Originally posted by -TapiSiis se juonihan on juuri siinä, että jos sen "ajonvakautuksen" saisi pois päältä, se auto vetäisi sen jälkeen vain yhdellä pyörällä. Kyseisessä vehkeessä kun ei ole minkäänlaisia lukkoja, voimaa voidaan jakaa vain jarruttelemalla pyöriä "luistonestolla".
Niinpä...Just lueskelin juttua tosta systeemistä eli toisinsanoen yks vetoinen neliveto....Ja köyhät alottelijan perät....Pitää opiskella sitä uutta systeemiä ja toivoa että toimis paremmin käytännössä...
Comment
-
Comment