Olen koittanut etsiä miten se kulutuksen mittaus korjataan, mutta en ole löytänyt.
E34:ssä oli joku korjauskerroin alkuperin 1000, jota muuttamalla mittauksen sai korjattua. Nyt pitäis vissiin laittaa luvuksi 1200, jotta menis oikein? 7,2 -> 8,7
Miten se laitetaan? Onnistuuko INPA / NCS? Vai mittariston nappuloilla?
Vinkkaa oikeaan paikkaan.
X5:n kulutus?
Collapse
X
-
No taitaahan se olla. Ja onhan se uudempaa valvetronic tekniikkaa kaikkine hienouksineen.Originally posted by kama View PostEikös se ole olekin juuri niin, että tuo IS on vähä ruokasin bensa-X5. Ihan tehtaankin ilmoittamana?
Ja en ainakaan itse pidä sen kulutusta kovana kun vertaa auton kokoa ja suorituskykyä jne. Meillä on kulutuslukema erittäin pitkältä ajalta 11.5 ja lähestulkoon nurkka ajossa ja peräkärryjä on vedetty runsaasti perässä.
Ja autossa on ISO ero kulkupuolessa ja voimantuotossa verrattuna vaikka vanhempaan 4.6IS malliin vaikkei paperilla olekkaan tehoeroja hirveästi.
Leave a comment:
-
Joo, onhan tuo kuitenkin melkoinen malmikasa + nuo on todellisia kulutuksia pitkältä ajalta, eikä yhtään kaunisteltuja.Originally posted by Spetke View PostAika kovia lukuja pikkubensamoottorille kun vertaa esim meidän 4.8is:sään joka menee samalla polttoaine määrällä
En usko että tuon vähemmällä menee. Vaikka just hokasin, että toinen lambda on pimeenä, mutta tuskimpa tuohon paljon vaikuttaa (tod.näk pimeni vasta nyt männä viikolla).
Eikös se ole olekin juuri niin, että tuo IS on vähä ruokasin bensa-X5. Ihan tehtaankin ilmoittamana?
Nuo dieselin kulutukset enempikin hämmästyttää.. varsinkin vaunua vedettäessä...
Leave a comment:
-
Aika kovia lukuja pikkubensamoottorille kun vertaa esim meidän 4.8is:sään joka menee samalla polttoaine määrälläOriginally posted by kama View Post3.0i Automaatti keskikulutus matkassa aika tarkkaan 10,5. Esim kpo-hki-kpo.
erittäin vähän kaupunkipyöritystä siltävä keskikulutus asettunu 11,5:een.
tämä n 8tkm otannalla.
vkl pääsee testaamaan mitä vie kun vetää 4:n kelkan kärryä
Leave a comment:
-
Originally posted by bemu-freak View PostHö.
Pitäisikö alkaa taas etsimään jotain vikaa, kun meni tuota Dieseliä 3.0D automaatti facelift E53:lla Kerava - Jyväskylä - Kerava matkalla 8,7 litraa /100 km. Nopeus noin 90 -110. Pakkasta noin 10 astetta.
Auto ilmotti kulutukseksi hienon luvun 7,2. Tankilla totuus sitten paljastui.
Termari on ainakin kunnossa.
Vaunun kanssa meni kesällä auton mittauksen mukaan 12,5 ja oikeasti 14,5.
Ohjekirja lupaa 12,0 kaupunkiin ja 8,0 maantielle ja 9,4 sekalaiseen ajoon.
Että millä kikoilla tuon kulutuksen saa alemmaksi? Vaikka aika normilta tuo kait vaikuttaa?
Aivan normaali kulutus tollasella nopeudella. Laitat vakkariin 90km/h, niin varmaan menee tuohon tehtaan 8,0L lukemaan. Eikös se ole jo helvetin hyvin että menee tehtaan lukuihin?
Sun pitää opettaa autolle oikeat kulukset
Leave a comment:
-
Hö.
Pitäisikö alkaa taas etsimään jotain vikaa, kun meni tuota Dieseliä 3.0D automaatti facelift E53:lla Kerava - Jyväskylä - Kerava matkalla 8,7 litraa /100 km. Nopeus noin 90 -110. Pakkasta noin 10 astetta.
Auto ilmotti kulutukseksi hienon luvun 7,2. Tankilla totuus sitten paljastui.
Termari on ainakin kunnossa.
Vaunun kanssa meni kesällä auton mittauksen mukaan 12,5 ja oikeasti 14,5.
Ohjekirja lupaa 12,0 kaupunkiin ja 8,0 maantielle ja 9,4 sekalaiseen ajoon.
Että millä kikoilla tuon kulutuksen saa alemmaksi? Vaikka aika normilta tuo kait vaikuttaa?
Leave a comment:
-
Kunnon lasti
Dieselissä saattais suurempi vääntö tasottaa tota kulunkia kuorman kanssa..
Leave a comment:
-
Kulutus semmoset 17-18 eli saman mitä etec LynxOriginally posted by kama View Postvkl pääsee testaamaan mitä vie kun vetää 4:n kelkan kärryä

mut muuten tuollainen kärry tuli kevyesti perässä. Eipä juuri muuten huomannu kun kulutusmittarissa vaikka pakkasta parraillaan 28 ja tietkin melko liukkaat...
Last edited by kama; 19-01-2014, 22:39.
Leave a comment:
-
Bemu, ei oo kokemusta tosta "malmivaunusta" muuta kuin 4.0d e70:stä 2x6km matka pääosin taajamassa -16C kylmiltään kummallakin kerralla lähtiessä, 9,2km/l näytti että ei olosuhteisiin nähden se ainakaan ollut paha... Mutta on siihen kaupunkikulutukseen oikeasti paljon kikkoja millä saa alemmaks. Mm. ennakointi, eli ei kaasu pohjassa punasiin äkkijarrutuksen kera, vaan jää rullaileen ja oottelemaan valon vaihtumista ja yrittää välttää massan pysäyttämistä. Ja nopeet lyhkäset kiihdytykset, noissa on paljon voimaa joten kiihtyy kuitenkin suht ripeästi, ja noilla massoilla rullaa kauas ihan vaan parin metrin reippaalla polkasulla.. ja vaikka suurin osa x5:stä on automaatteja, niin sillä manuska-asennolla sen saa rullailemaan ilosesti nollakulutuksella, vaikka vaihtelee itekseen vaihteita alaspäin. Ja siis ainakin paremmin ku d-asennossa.
Leave a comment:
-
3.0i Automaatti keskikulutus matkassa aika tarkkaan 10,5. Esim kpo-hki-kpo.
erittäin vähän kaupunkipyöritystä siltävä keskikulutus asettunu 11,5:een.
tämä n 8tkm otannalla.
vkl pääsee testaamaan mitä vie kun vetää 4:n kelkan kärryä
Leave a comment:
-
Originally posted by e46touring View Post
noihin +10L kulutuslukujen alennukseen saattaisi olla pari kikkaa ?
Ei oikeastaan ole, jos ajaa "oikeaa" kaupunkiajoa. Jos tulee pidempää matkaa esim. 60 nopeudella ilman pysähdyksiä taajamassa, niin kyllähän sillä kulutus putoaa. Oikeassa kaupunkiajossa on mutkia ja pysähtelyitä vähän väliä ja rajoitus 40-50 välissä. Ja kun malmikasan laittaa pysähdyksistä liikkeelle, niin ei se ilmaiseksi kulje...
Leave a comment:
-
Hehe, taas :P
Ekasta viestistä ei ehkä selvinnyt mut jos rivienvälistälukutaitoa on ni toka...
Jep, ei nuo lukemat nyt mahdottomia ole, ja oon kyllä saanu jokaisen auton tähän mennessä halutessani hyvin alle ilmoitetun keskikulutuksen, paitsi 308 farkkupösön jossa oli krooninen jarrujumi ja väärin ilmoitetut lukemat.. Mutta ei tietenkään ole pelkästään siitä kiinni. 740tdic veti 7-8 litraa ajossa ja litran öljyä päälle, ei se nyt niin justiinsa oo kuhan ei mitään 15 jatkuvasti mene... Ja nimenomaan manuaalilla ois kiikarissa... Ja siis e53 facelifti. S-joella ois yks myynnissä nettiautossa makoisilla huulivanteilla mut vähän pitkä matka lähtee eteläisestä Espoosta koeajolle.. Pitäs melkeen nappaa kesänakit takapöksään varuiks jos vaikka kauppaa tulis jos sinne lähtis...
Leave a comment:
-
kas kummaa kertaakaan ei X5 3,0D Man. Facelift KULUTUS ole yli 10l/100Km mennyt kaupungissa tai maantiellä.Originally posted by Milko75 View Post+1 en ole mitenkään saanut menemään vaikka kuinka sukkasillaan koettanut ajaa.
~ 12l tahtoo olla kaupunkikulutus. Tosin matka-ajossa vastaavasti päässyt talvirajoituksilla ~ 7,5 litraan
Tosin sen verran filunkia asiassa jotta KAUPUNKI ajon pituudesta ja Kaupungin koosta voidaan olla eri mieltä !
eli maantie n. 7.5L/100Km / +110Km/h parhaillaan ja VUODEN KESKIKULUTUS n 9 l /100Km
noihin +10L kulutuslukujen alennukseen saattaisi olla pari kikkaa ?
Leave a comment:
-
+1 en ole mitenkään saanut menemään vaikka kuinka sukkasillaan koettanut ajaa.Originally posted by bemu2000 View PostKyllä saa olla kevyt kaasujalka, tai seassa myös vähän matkaa, jos menee X5 kiisseli alle kymppiin kaupungissa
~ 12l tahtoo olla kaupunkikulutus. Tosin matka-ajossa vastaavasti päässyt talvirajoituksilla ~ 7,5 litraan
Leave a comment:
-
Originally posted by BMWE39 View PostMatka-ajossa matalia seiskoja (7,2-7,4), sekakulutus korkeita kaseja (8,7-8,9) ja kaupungissa korkeita ysejä (9,8-9,9). Pääsisi varmaan vähemmälläkin, jos ajaisi siivommin.
Laskettu tankatessa ja ajotietokone antaa maksimissaan +/- 0,2 samoja lukemia.
Vastaavalla koneella E39:llä pääsee matalampiin lukemiin, mutta jatkuva neliveto ja tiiliskiven aerodynamiikka vaikuttavat.
M57D30
Kyllä saa olla kevyt kaasujalka, tai seassa myös vähän matkaa, jos menee X5 kiisseli alle kymppiin kaupungissa
Leave a comment:
Leave a comment: