moro,
Nyt tulee tiukka mysteeri.
Kyseessä keväällä keulasta mällätty auto, jonka keulasta vaihdettu paljon osia. Autossa on joku lisävesipumppu syylärin vieressä, liekkö sitten lisälämmittimen (weba on) ylimääräinen kiertovesipumppu.
Oire: auto ei lämpeä idlellä kuin 45-50c (anturi ok, lämpötilalukema oikein). Eli sinisen ylärajalle. Kun autolla ajaa lujaa pitkään, lämmöt nousee melkein keskelle mutta laskee heti kylmälle kun vauhdin hiimaa.
Termari vaihdettu 3krt uuteen! EGR-termaria autossa ei ole, eikä kuulukaan olla. Termarin tilalla suora putki.
Ongelmaa etsiessä ei alavesiletku lämmennyt vaikka autolla ajettu lujaa. Termari ei siis ole auki. Visko pyörii jo 45c lämmöillä mutta ei tarraa kovasti, sen voi helposti pysäyttää.
Millä jeesuksen opilla nuo lämmöt ei nouse, jos kierto on pienellä, vettä ei katoa mihinkään ja termari siis pelaa?
Tero
Nyt tulee tiukka mysteeri.
Kyseessä keväällä keulasta mällätty auto, jonka keulasta vaihdettu paljon osia. Autossa on joku lisävesipumppu syylärin vieressä, liekkö sitten lisälämmittimen (weba on) ylimääräinen kiertovesipumppu.
Oire: auto ei lämpeä idlellä kuin 45-50c (anturi ok, lämpötilalukema oikein). Eli sinisen ylärajalle. Kun autolla ajaa lujaa pitkään, lämmöt nousee melkein keskelle mutta laskee heti kylmälle kun vauhdin hiimaa.
Termari vaihdettu 3krt uuteen! EGR-termaria autossa ei ole, eikä kuulukaan olla. Termarin tilalla suora putki.
Ongelmaa etsiessä ei alavesiletku lämmennyt vaikka autolla ajettu lujaa. Termari ei siis ole auki. Visko pyörii jo 45c lämmöillä mutta ei tarraa kovasti, sen voi helposti pysäyttää.
Millä jeesuksen opilla nuo lämmöt ei nouse, jos kierto on pienellä, vettä ei katoa mihinkään ja termari siis pelaa?
Tero
Comment