Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 (X5) todella mystinen lämpeämättömyysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E53 (X5) todella mystinen lämpeämättömyysongelma

    moro,

    Nyt tulee tiukka mysteeri.

    Kyseessä keväällä keulasta mällätty auto, jonka keulasta vaihdettu paljon osia. Autossa on joku lisävesipumppu syylärin vieressä, liekkö sitten lisälämmittimen (weba on) ylimääräinen kiertovesipumppu.

    Oire: auto ei lämpeä idlellä kuin 45-50c (anturi ok, lämpötilalukema oikein). Eli sinisen ylärajalle. Kun autolla ajaa lujaa pitkään, lämmöt nousee melkein keskelle mutta laskee heti kylmälle kun vauhdin hiimaa.

    Termari vaihdettu 3krt uuteen! EGR-termaria autossa ei ole, eikä kuulukaan olla. Termarin tilalla suora putki.

    Ongelmaa etsiessä ei alavesiletku lämmennyt vaikka autolla ajettu lujaa. Termari ei siis ole auki. Visko pyörii jo 45c lämmöillä mutta ei tarraa kovasti, sen voi helposti pysäyttää.

    Millä jeesuksen opilla nuo lämmöt ei nouse, jos kierto on pienellä, vettä ei katoa mihinkään ja termari siis pelaa?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Milläs moottorilla pirssi on? vikoja nyt esim. ilmatasku jossain, huonoa tuuria termarin kanssa uudetkin rikki(onko koitettu keittää kattilassa että aukeaa)?

    Luonnonsuojelioiden haave:
    Todellinen eko-moottori polttaa niin vähän bensaa ettei lämpeä

    Lämpeääkö jos pidät webastoa päällä ajossa?
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Visko jumissa, rupelli pyörii kokoajan koneen kierroksien mukaan.

      Comment

      • peeämvee
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 283
        • Taivalkoski

        #4
        Joo, tuota viskoa minäkin epäilisin, tai sitten neste pääsee jostain termarin ohi, tuo egr;n vedenkierto yleensä aiheuttaa juuri tuon kaltaista lämpöjen käytäytymistä, eli vedättäessä lämmöt nousee mutta muuten pysyy alhaalla. Mutta jos ei autossa kerran ole koko egr systeemiä niin ei kai se sitten voi tuokaan olla, paitsi jos laitettu osia egr;stä autosta ja nyttemmin tuo egr:n vesi inja auki:think

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          #5
          Joku tukos siellä on, ilmalukko tms. Yleensä kyllä dieselissä lähtee nesteet hyvin kiertään. Jos alavesiletku on kylmä, neste ei sinne silloin mene. Niin paljon se visko ei jäähdytä vaikka kuin tarrais että nesteet ois kylmät alavesiletkussa. Ja sen kyllä kuulee millon se visko tarraa? Tarraako se paikallaan ollenkaan vaikka kuin kauan käy paikallaan? Onko syyläri ihan uusi?
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #6
            M57N kone.

            Weba ei starttaa näin lämpimällä.

            Ei termari ole auki kun ei alaletku lämpiä... Senhän pitäs lämmetä nopeammin kun vesi ei kierrä syylärille, mutta ei lämpiä.

            Viskon saa kädellä stopattua, eli ei tarraa lujasti 45c lämmössä, eli ehjänä itse sitä pidän.

            Ilmattiin tänään 25min, ei apua. Jos tasku, niin kait se kuumenis ennemminkin?

            tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #7
              Originally posted by teropa View Post
              M57N kone.

              Weba ei starttaa näin lämpimällä.

              Ei termari ole auki kun ei alaletku lämpiä... Senhän pitäs lämmetä nopeammin kun vesi ei kierrä syylärille, mutta ei lämpiä.

              Viskon saa kädellä stopattua, eli ei tarraa lujasti 45c lämmössä, eli ehjänä itse sitä pidän.

              Ilmattiin tänään 25min, ei apua. Jos tasku, niin kait se kuumenis ennemminkin?

              tero
              Uus termari hyllystä, ja keittämään niin näkee miten se aukee. Sitten jos ok, niin paikalleen. Vaikka tuntus että jos 3kpl on jo menossa, niin se EI voi niin huono tuuri olla että ne kaikki ois ollu paskana
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Autossa on EGR mutta ei termaria vaan se suora putki versio.

                Syyläri uusi, vaihdettu espoon laakkosella.

                Vedättäessä 75c mut heti laskee ku höllää.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • peeämvee
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 283
                  • Taivalkoski

                  #9
                  Mitä vuosimallia tuo on? Realoem:n mukaan ainakin -04;ssa tuo egr systeemi sisältää myös termostaatin. Tutkaile vielä vesiputket meneekö niitä egr;n tienoilta, ettei oo vaan jätetty tuo termostaatti systeemi kokonaan pois? Ikäänkuin oikaistu vesilinjaa tuolla kohtaa.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    #10
                    Tarjolla hillitön respekti tämän fysiikan lakeja rikkovan mysteerin ratkaisijalle. Minä menin ihan mykäksi...
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9147
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Mitä vuosimallia tuo on? Realoem:n mukaan ainakin -04;ssa tuo egr systeemi sisältää myös termostaatin. Tutkaile vielä vesiputket meneekö niitä egr;n tienoilta, ettei oo vaan jätetty tuo termostaatti systeemi kokonaan pois? Ikäänkuin oikaistu vesilinjaa tuolla kohtaa.
                      Tero vertasi niitä vesilinjoja ja EGR-jäähdytykselle lähtevää haaroitusta ei ollut. Ja EGR jäähdytystä ei tässä versiossa ole ollenkaan, pelkkä suora putki.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Onkos vesipumppuun kajottu?
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Kuullostaisi nyt siltä että jossain kohtaa jäähdytysjärjestelmää olisi kyllä ohivuotoa.

                          Varmista visko vielä niin että otat sen irti ja katsot miten vaikuttaa lämpöihin.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9147
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Kuullostaisi nyt siltä että jossain kohtaa jäähdytysjärjestelmää olisi kyllä ohivuotoa.
                            Niinpä, mutta mihin se lämpö karkaa, jos alavesiletkukin on viileä?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Niinpä, mutta mihin se lämpö karkaa, jos alavesiletkukin on viileä?
                              En ole tuota vielä miettinyt, kunhan testaatte ensin seuraukset ilman viskoa/flektiä niin mietitään lisää. Miten anturi on todettu ehjäksi ja lämpölukemat oikeiksi?
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎