Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 ongelma koneessa (bensa 4.4)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    X5 ongelma koneessa (bensa 4.4)

    ..........
    Last edited by okko; 10-10-2009, 09:12.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #2
    Vaasan vikakoodinlukiat pääsee pian tämän kimppuun, jos on haluja, niin ilmottautua saa mulle privalla. Katit vaihtuu tod.näk molemmat malliin race, mutta olis hyvä tutkia mitä koodia se antaa ja livedataa myös. Ihme säätöä ollut, kun on vaan toinen katti vaihdettu.

    Kommentoida ja visioida sais, kun menin mainostamaan, että foorumilla varmasti joku osaa sanoa jotain

    Onko järkeä ettiä käytettynä alkuperäisiä katteja, vai ostaa suoraan tunnetun valmistajan yleismalli.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Miksi se toisen puolen katti mitään vikaa tekisi? Eikö vika ennenmin olisi lambda anturissa?

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #4
        Se lambda vaihdettiin ja sen jälkeen antoi toisen puolen sylinteriryhmään koodia. Nuo molemmat koodit tulee samalta puolelta, missä tuo katti on. Paskamainen selvittää, kun ei anna mitään selvää vikaa, kun tuolla anturillakaan ei korjaantunu. Entä jos tuo tarvikekatti on menny rikki ja tukkii putkistoa, voisko diagnostiikka reagoida tuohon ja antaa randomilla koodeja?
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Niin siis mitäs koodeja se antaa. Luultavasti lambdalta on tullut koodina jotain seoksen säädöstä, eikä se ole sama asia kuin rikkinäinen lambda. Tarkennappa ne koodit, "toinen sylinteriryhmä" ei ole mikään vikakoodi ja sillä on kovin vaikea päätellä ongelmasta juuri mitään.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #6
            Tarkkaa koodia tulossa ens viikolla. Eli todennäköisesti tulkittu väärin ja anturi vaihdettu turhaan.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #7
              Tässä kerran tuommoisesta koneesta oli toisenpuolen katin osat sulanut/irronnut ja tukkinut katin ja alkoi antamaan lambasäädön vikaa kyseiselle puolelle.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Noniin nyt ois vikakoodeja:

                Eli Boschin kone oli aikasemmin antnut tälläsiä:
                L28 ja L29 säätövaste pysyvä vika
                140 käyrästötermostaatti

                Carsoft antoi sitten samat viat, mutta englanniks :

                DME/DDE

                140 Activation propotional cooling
                28 Additive mixture adapatation bank 1 : adjustment level reached
                29 Additive mixture adapatation bank 2 : adjustment level reached


                Nollaamalla lähtee 28 ja 29 pois, mutta viime kerralla olivat palanneet parin päivän päästä ja samalla syttyy moottorin vikavalo. Tuo 140 pysyy koko ajan, mutta ei sytytä vikavaloa.

                Muita huomiota:

                Kun ilmamassamittarin piuhan irroittaa auto sammuu. Pienellä tasakaasulla P:llä kierrokset hummaavat. Konehuoneesta kuuluu myös nakutus, jonka frekvenssi tihenee kaasua lisättäessä ja häviää/peittyy mylinään, kun kierrokset nousevat tarpeeksi. Akku on heikko ja metrejä mittarissa 105tkm.

                Eli viisammat auttakoon!
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Termarin vastus sökö/johto sökö/liitin sökö, mittaa termarin liittimestä onko vastus poikki. Jos, niin vaihtoon.

                  Molempien pankkien seoksen säätövara on ylittänyt rajan, toisinsanoen ecu ei pääse haluamalleen seosalueelle korjaamalla ruiskutusta vakiokartoista maksimimäärää. Luultavasti kyseessä imuvuoto, voi tulla myös rikkinäisestä maf:sta. Kannattaa aloittaa huohotinventtiilistä imusarjan perseestä, myös imusarjan tiivisteet (etu- ja takapää) kovettuvat ja painuvat kasaan. Päiden tiivisteet on yhteensä about kympin, huohotinvena jotain 30-40e.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Termarin vastus sökö/johto sökö/liitin sökö, mittaa termarin liittimestä onko vastus poikki. Jos, niin vaihtoon.

                    Molempien pankkien seoksen säätövara on ylittänyt rajan, toisinsanoen ecu ei pääse haluamalleen seosalueelle korjaamalla ruiskutusta vakiokartoista maksimimäärää. Luultavasti kyseessä imuvuoto, voi tulla myös rikkinäisestä maf:sta. Kannattaa aloittaa huohotinventtiilistä imusarjan perseestä, myös imusarjan tiivisteet (etu- ja takapää) kovettuvat ja painuvat kasaan. Päiden tiivisteet on yhteensä about kympin, huohotinvena jotain 30-40e.
                    Selvä kiitoksia! Itsekin epäilin tuota maffia/imupuolta. Mites tuon huohotinventtiillin epäkunnon huomaa?

                    Niin ja lisäyksenä vielä se, että auto vie bensaa 14,4 matkassa (naisen ajamana).
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Mahdollisesta öljynkulutuksesta, suhinasta jos osaa kuunnella tms. Jos ei muualta imuvuotoja löydy, vaihtaa sen suoraan, se ei ihmeitä maksa ja tosiaan tiivisteet on luultavasti menneet jo imusarjan päädyistä kuitenkin huonoksi. Yleinen vikapaikka kun tuntuu siellä koneen perseessä olevan niin kuuma että sisuskalut murenee. Sieltä on kuitenkin molemmat pankit käyneet väärällä seoksella, joten imuvuoto tuntuisi huomattavasti loogisemmalta kuin vaikkapa yksi osittain tukkeutunut suutin. Ja onpa vaihto halvempi kuin uusi MAF, jollaisen saa saksasta vajaa 200e (orkkis bosch ja muita ei kannata edes kokeilla).

                      Samanlainen vehjes, perässä traileri jolla E39 540 touring, vei matkassa nössöilemättä ajaen n. 13l/100km.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Mahdollisesta öljynkulutuksesta, suhinasta jos osaa kuunnella tms. Jos ei muualta imuvuotoja löydy, vaihtaa sen suoraan, se ei ihmeitä maksa ja tosiaan tiivisteet on luultavasti menneet jo imusarjan päädyistä kuitenkin huonoksi. Yleinen vikapaikka kun tuntuu siellä koneen perseessä olevan niin kuuma että sisuskalut murenee. Sieltä on kuitenkin molemmat pankit käyneet väärällä seoksella, joten imuvuoto tuntuisi huomattavasti loogisemmalta kuin vaikkapa yksi osittain tukkeutunut suutin. Ja onpa vaihto halvempi kuin uusi MAF, jollaisen saa saksasta vajaa 200e (orkkis bosch ja muita ei kannata edes kokeilla).

                        Samanlainen vehjes, perässä traileri jolla E39 540 touring, vei matkassa nössöilemättä ajaen n. 13l/100km.
                        Selvä. Näillä eväillä eteenpäin!

                        Juu ja jos Maffi menee uusiks niin alkuperäistä tietenkin tilalle. Muutamasta tarvikemittarista kokemusta ja yleensä rikkinäinen aluperäinen toiminut paremmin.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1763
                          • Honkajoki

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Termarin vastus sökö/johto sökö/liitin sökö, mittaa termarin liittimestä onko vastus poikki. Jos, niin vaihtoon.
                          140 Activation propotional cooling

                          Eli koodi ja ongelma nyt tiedossa, mutta missä tämä vekotin siaitsee fyysisesti?
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • okko
                            BTCF Honorary Member
                            • Apr 2005
                            • 1763
                            • Honkajoki

                            #14
                            Originally posted by okko View Post
                            140 Activation propotional cooling

                            Eli koodi ja ongelma nyt tiedossa, mutta missä tämä vekotin siaitsee fyysisesti?
                            Onko se osa nro. 9? http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=11&fg=35
                            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Ei, vaan joudut ostamaan koko termarin (nro 6 kuvassasi), se on yhtä könttiä. Mittaa nyt kuitenkin ensin että onko se nykyinen sökö.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎