..........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 ongelma koneessa (bensa 4.4)
Collapse
X
-
Vaasan vikakoodinlukiat pääsee pian tämän kimppuun, jos on haluja, niin ilmottautua saa mulle privalla. Katit vaihtuu tod.näk molemmat malliin race, mutta olis hyvä tutkia mitä koodia se antaa ja livedataa myös. Ihme säätöä ollut, kun on vaan toinen katti vaihdettu.
Kommentoida ja visioida sais, kun menin mainostamaan, että foorumilla varmasti joku osaa sanoa jotain
Onko järkeä ettiä käytettynä alkuperäisiä katteja, vai ostaa suoraan tunnetun valmistajan yleismalli.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
-
-
Se lambda vaihdettiin ja sen jälkeen antoi toisen puolen sylinteriryhmään koodia. Nuo molemmat koodit tulee samalta puolelta, missä tuo katti on. Paskamainen selvittää, kun ei anna mitään selvää vikaa, kun tuolla anturillakaan ei korjaantunu. Entä jos tuo tarvikekatti on menny rikki ja tukkii putkistoa, voisko diagnostiikka reagoida tuohon ja antaa randomilla koodeja?When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Niin siis mitäs koodeja se antaa. Luultavasti lambdalta on tullut koodina jotain seoksen säädöstä, eikä se ole sama asia kuin rikkinäinen lambda. Tarkennappa ne koodit, "toinen sylinteriryhmä" ei ole mikään vikakoodi ja sillä on kovin vaikea päätellä ongelmasta juuri mitään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tässä kerran tuommoisesta koneesta oli toisenpuolen katin osat sulanut/irronnut ja tukkinut katin ja alkoi antamaan lambasäädön vikaa kyseiselle puolelle.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Noniin nyt ois vikakoodeja:
Eli Boschin kone oli aikasemmin antnut tälläsiä:
L28 ja L29 säätövaste pysyvä vika
140 käyrästötermostaatti
Carsoft antoi sitten samat viat, mutta englanniks :
DME/DDE
140 Activation propotional cooling
28 Additive mixture adapatation bank 1 : adjustment level reached
29 Additive mixture adapatation bank 2 : adjustment level reached
Nollaamalla lähtee 28 ja 29 pois, mutta viime kerralla olivat palanneet parin päivän päästä ja samalla syttyy moottorin vikavalo. Tuo 140 pysyy koko ajan, mutta ei sytytä vikavaloa.
Muita huomiota:
Kun ilmamassamittarin piuhan irroittaa auto sammuu. Pienellä tasakaasulla P:llä kierrokset hummaavat. Konehuoneesta kuuluu myös nakutus, jonka frekvenssi tihenee kaasua lisättäessä ja häviää/peittyy mylinään, kun kierrokset nousevat tarpeeksi. Akku on heikko ja metrejä mittarissa 105tkm.
Eli viisammat auttakoon!Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Termarin vastus sökö/johto sökö/liitin sökö, mittaa termarin liittimestä onko vastus poikki. Jos, niin vaihtoon.
Molempien pankkien seoksen säätövara on ylittänyt rajan, toisinsanoen ecu ei pääse haluamalleen seosalueelle korjaamalla ruiskutusta vakiokartoista maksimimäärää. Luultavasti kyseessä imuvuoto, voi tulla myös rikkinäisestä maf:sta. Kannattaa aloittaa huohotinventtiilistä imusarjan perseestä, myös imusarjan tiivisteet (etu- ja takapää) kovettuvat ja painuvat kasaan. Päiden tiivisteet on yhteensä about kympin, huohotinvena jotain 30-40e.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTermarin vastus sökö/johto sökö/liitin sökö, mittaa termarin liittimestä onko vastus poikki. Jos, niin vaihtoon.
Molempien pankkien seoksen säätövara on ylittänyt rajan, toisinsanoen ecu ei pääse haluamalleen seosalueelle korjaamalla ruiskutusta vakiokartoista maksimimäärää. Luultavasti kyseessä imuvuoto, voi tulla myös rikkinäisestä maf:sta. Kannattaa aloittaa huohotinventtiilistä imusarjan perseestä, myös imusarjan tiivisteet (etu- ja takapää) kovettuvat ja painuvat kasaan. Päiden tiivisteet on yhteensä about kympin, huohotinvena jotain 30-40e.
Niin ja lisäyksenä vielä se, että auto vie bensaa 14,4 matkassa (naisen ajamana).Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Mahdollisesta öljynkulutuksesta, suhinasta jos osaa kuunnella tms. Jos ei muualta imuvuotoja löydy, vaihtaa sen suoraan, se ei ihmeitä maksa ja tosiaan tiivisteet on luultavasti menneet jo imusarjan päädyistä kuitenkin huonoksi. Yleinen vikapaikka kun tuntuu siellä koneen perseessä olevan niin kuuma että sisuskalut murenee. Sieltä on kuitenkin molemmat pankit käyneet väärällä seoksella, joten imuvuoto tuntuisi huomattavasti loogisemmalta kuin vaikkapa yksi osittain tukkeutunut suutin. Ja onpa vaihto halvempi kuin uusi MAF, jollaisen saa saksasta vajaa 200e (orkkis bosch ja muita ei kannata edes kokeilla).
Samanlainen vehjes, perässä traileri jolla E39 540 touring, vei matkassa nössöilemättä ajaen n. 13l/100km.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMahdollisesta öljynkulutuksesta, suhinasta jos osaa kuunnella tms. Jos ei muualta imuvuotoja löydy, vaihtaa sen suoraan, se ei ihmeitä maksa ja tosiaan tiivisteet on luultavasti menneet jo imusarjan päädyistä kuitenkin huonoksi. Yleinen vikapaikka kun tuntuu siellä koneen perseessä olevan niin kuuma että sisuskalut murenee. Sieltä on kuitenkin molemmat pankit käyneet väärällä seoksella, joten imuvuoto tuntuisi huomattavasti loogisemmalta kuin vaikkapa yksi osittain tukkeutunut suutin. Ja onpa vaihto halvempi kuin uusi MAF, jollaisen saa saksasta vajaa 200e (orkkis bosch ja muita ei kannata edes kokeilla).
Samanlainen vehjes, perässä traileri jolla E39 540 touring, vei matkassa nössöilemättä ajaen n. 13l/100km.
Juu ja jos Maffi menee uusiks niin alkuperäistä tietenkin tilalle. Muutamasta tarvikemittarista kokemusta ja yleensä rikkinäinen aluperäinen toiminut paremmin.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTermarin vastus sökö/johto sökö/liitin sökö, mittaa termarin liittimestä onko vastus poikki. Jos, niin vaihtoon.
Eli koodi ja ongelma nyt tiedossa, mutta missä tämä vekotin siaitsee fyysisesti?When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by okko View Post140 Activation propotional cooling
Eli koodi ja ongelma nyt tiedossa, mutta missä tämä vekotin siaitsee fyysisesti?When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Ei, vaan joudut ostamaan koko termarin (nro 6 kuvassasi), se on yhtä könttiä. Mittaa nyt kuitenkin ensin että onko se nykyinen sökö.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment