elikkä "Transmission Program Fault " ilmoitus syttyi, nopeusmittari ei toimii ja abs valo sekä jarruvalo syttyi sen jälkeen kun käynistin auton vara avaimella,kävin laakkosella seuraavana päivänä siellä nollattiin vikailmoitukset pikahuolossa ja sanoivat että oli kuulemma vajaajännite,eli akun vaihto. no ostin ja vaihdoin uuden akun tilalle,akunvaihdon jälkeen samat virheilmoitukset tulivat takaisin,sammutin auton käynistin uudellen valot sammuivat ja auto käytäytyi normaalisti kunnes parin tunnin kuluttua alkoi kesken ajon vilkuu se sutimisestovalo vaikka alla oli kuiva asfaltti,ja hetken päästä kaikki vikailmoitukset tuli takaisiin,ja kysymys kuuluu:missä voi olla ongelma,voiko olla että kaikki virhekoodit siirtyivät varaavaimesta?(ostin auton noin vuosi sitten enkä ennen käynistäny sitä varaavaimella)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Transmission Program Fault bmw x5 e53
Collapse
X
-
E se mittaaminen mitään maksa. Sitä boschin vesijäähdytettyä saa kyllä halvimmillaan reiluun 400 euroon, ei ole pakko ostaa merkkiliikkeestä.
Mutta kuitenkin, ei se vika siinä nyt välttämättä ole, mittaa ensin latausjännitteen tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja katsoo sitten tarkemmin vikakoodeja.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostE se mittaaminen mitään maksa. Sitä boschin vesijäähdytettyä saa kyllä halvimmillaan reiluun 400 euroon, ei ole pakko ostaa merkkiliikkeestä.
Mutta kuitenkin, ei se vika siinä nyt välttämättä ole, mittaa ensin latausjännitteen tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja katsoo sitten tarkemmin vikakoodeja.ORAVA
Comment
-
-
esim Schmiedmannilla näytti olevan 406euroa mutta menee tilaustavaraksi.
Mutta ei se vika latauksessa välttämättä ole jos auto käynistyy ja toimii muuten oikein eikä tarvitse erikseen latailla.
Kaikki kuitenkin liittyy abs:n toimintaan koska laatikkokin saa sieltä nopeustietonsa joten jos saat sieltä vikakoodit ulos tänne niin voi miettiä tarkemmin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Kaverilla oli vastaavaa vikaa, eli useita virhekoodeja ja varoitusvaloja. Vaihdettiin akkua, laturia ja nyt on odotuksessa joku musta moottorinohjausboksi sieltä hanskalokeron päältä. Oli Laakkosen mukaan liittimestä hapettunu pinnit ja näin ollen sähkö meni miten meni. Auto on kylläkin eri, eli e39 540.
Toinen tuttu tapaus oli myös hieman vastaava. X5 oli johtosarja hankautunu rikki jalkatilasta maton alta. Se vaihdettiin takuuseen, eikä asentajan mukaan ollut ensimmäinen laatuaan. Tuosta on jo kyllä muutama vuosi.Last edited by spyke; 23-04-2011, 17:49.E38 728 -99
Comment
-
-
Originally posted by spyke View PostKaverilla oli vastaavaa vikaa, eli useita virhekoodeja ja varoitusvaloja. Vaihdettiin akkua, laturia ja nyt on odotuksessa joku musta moottorinohjausboksi sieltä hanskalokeron päältä. Oli Laakkosen mukaan liittimestä hapettunu pinnit ja näin ollen sähkö meni miten meni. Auto on kylläkin eri, eli e39 540.
Toinen tuttu tapaus oli myös hieman vastaava. X5 oli johtosarja hankautunu rikki jalkatilasta maton alta. Se vaihdettiin takuuseen, eikä asentajan mukaan ollut ensimmäinen laatuaan. Tuosta on jo kyllä muutama vuosi.
jaa-haas sain auton laakkoselta,ne ei saanut edes yhteyttä autoon testerilla,osatko sanoa missäpäin se johtosarja oli?ORAVA
Comment
-
-
Mittaristo syyniin ensimmäisenä, diagnostiikka kulkee sen kautta ja jos siihen ei pääse kiinnii niin vika todennäköisesti sielläpäin.
Mutta moottorinohjaukseen+laatikonohjaukseen pääsee myös eri pinniä kuin mitä tavallisesti menee mittariston kautta. Tuskin ovat tuota osanneet testata laakkosella tosin.
Eli jollekkin osaavalle kaverille tutkintaan joka mittaa d-bussin mittaristolle asti ja kokeilee toisella mittaristolla mahdollisesti irrottaen k-bussin jos siellä oleva vika jumittaa mittariston jne jne perustutkimista, merkkiliikkeessä hommasta voi tulla kallis jos ei suoraan lähde toimimaan mittariston vaihdolla esim.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMittaristo syyniin ensimmäisenä, diagnostiikka kulkee sen kautta ja jos siihen ei pääse kiinnii niin vika todennäköisesti sielläpäin.
Mutta moottorinohjaukseen+laatikonohjaukseen pääsee myös eri pinniä kuin mitä tavallisesti menee mittariston kautta. Tuskin ovat tuota osanneet testata laakkosella tosin.
Eli jollekkin osaavalle kaverille tutkintaan joka mittaa d-bussin mittaristolle asti ja kokeilee toisella mittaristolla mahdollisesti irrottaen k-bussin jos siellä oleva vika jumittaa mittariston jne jne perustutkimista, merkkiliikkeessä hommasta voi tulla kallis jos ei suoraan lähde toimimaan mittariston vaihdolla esim.Last edited by artusya; 27-04-2011, 17:37.ORAVA
Comment
-
-
Ei. Vika on todennäköisesti CAN väylässä, jokin väylässä oleva moduuli jumittaa toiminnan niin että vaihteistonohjaus ei saa nopeustietoa abs boksilta.
Siinä pitää tutkia kaikkien väylässä olevien purkkien vikakoodit ja miettiä mikä ongelman aiheuttaa, voi olla itse vaihteistonohjainyksikkö, abs moduuli tai joku muu.
Mikäli siis yllä olevat koodit oli luettu vaihteistonohjaukselta kuten voisi olettaa.
Eli tarkempaa tutkimista vaatii. Itellä on nyt kalenteri vähän täys joten menee aikasintaan viikon parin päähän.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment