Announcement

Collapse
No announcement yet.

F25 tänne ja heti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #61
    Isäukolla on -11 F25 20d, nyt mittarissa 60tkm.

    Toinen avain vaihdettu takuuseen, oli ilmeisesti susi patteri alunperin ja vuoti kastikkeet sisään ja se oli siinä sitten..

    Sporttijakkaran kuskinpenkin sivuttaistuen säätö vuoti ilmat mäelle, Jotain vaihdettu takuuseen ja vielä toimii.

    Kuskin jalkatilassa oleva takaluukun avausnappi vaihdettu kerran takuuseen. Kuvio irtoaa aivan liian helposti napista ja se on taas kerran "sileänä". Enää ei mene takuuseen.

    Pari viikkoa takaperin huomasin takaluukulle saranan vieressä olevan maajohdon olevan poikki. Takuu menny ja ei mene enää takuuseen.

    Talvella todettiin, että ilmeisesti termari vainaa, koska lämmöt ei nouse yli 70° C, vaikka ajaisi pidempääkin matkaa. Tämä todettu salavalikosta. Ilmeisesti termari sökö.. Varsinainen takuu mennyt jo ja huollon kommentti oli, että asiaa voidaan tutkia mutta takuuseen ei ole luvattu menevän. Käyttäjää tämä ei haittaa, autossa on Eberi.. En kyllä ymmärrä mitä tässä on huoltoliikkeellä tutkittavaa.. Jos ei lämpene niin ei lämpene, joskus voisi uskoa asiakasta..

    Ajovalojen lampunpesimet jää törröttämään ulos jos vähänkin viileä sää kun käyttää kusijussia. On kysytty merkkarilta onko asialle tehtävissä mitään jos nuo pesurit vaikka vaihtaisi, vielä kun takuuta oli jäljellä. Vastaus oli että joihinkin niitä on vaihdettu ja asia ei miksikään muutu, annettiin sitten olla.. En tiedä voisiko vaikuttaa mitä pesunestettä käyttää? Tässä on käytetty ainoastaan bilteman pirtupohjaista kusta aina..

    Takajarrupalat on huollossa haluttu vaihtaa jo 20tkm sitten ja huoltonäyttö noita pyytää koko ajan. Kesärenkaat kun laitoin alle niin tarkistin pinnat ja oli jäljellä yli 5mm. Tuolla ajaa takapaloilla vielä ainakin 20tkm lisää.. Joku tuossa asiassa mättää mutta ei haita ajamista.

    Alustaan ei ole vaihdettu yhtään ainutta osaa ja autolla ajetaan todella huonoja päällystevaurioituneita teitä. Ei kolise, ei narise, ei mitään oireita. Mene ja tiedä onko sporttialustassa järeämpää tavaraa kuin muissa, en ole tutkinut varaosanumeroita..

    Tuossa nyt oikeastaan mitä mieleen tuli. Auton käyttäjä on kuitenkin tähän laitteeseen erittäin tyytyväinen kaikesta huolimatta. Jos joku lukee jotain TM, Tuulilasi tai Autobildin 60tkm kestotestejä niin aika lailla normaali määrä vikaa loppujen lopuksi..
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • alppix
      Newbiemmer
      • Jul 2008
      • 15

      #62
      Originally posted by Pekuz View Post
      Isäukolla on -11 F25 20d, nyt mittarissa 60tkm.

      Toinen avain vaihdettu takuuseen, oli ilmeisesti susi patteri alunperin ja vuoti kastikkeet sisään ja se oli siinä sitten..

      Sporttijakkaran kuskinpenkin sivuttaistuen säätö vuoti ilmat mäelle, Jotain vaihdettu takuuseen ja vielä toimii.

      Kuskin jalkatilassa oleva takaluukun avausnappi vaihdettu kerran takuuseen. Kuvio irtoaa aivan liian helposti napista ja se on taas kerran "sileänä". Enää ei mene takuuseen.

      Pari viikkoa takaperin huomasin takaluukulle saranan vieressä olevan maajohdon olevan poikki. Takuu menny ja ei mene enää takuuseen.

      Talvella todettiin, että ilmeisesti termari vainaa, koska lämmöt ei nouse yli 70° C, vaikka ajaisi pidempääkin matkaa. Tämä todettu salavalikosta. Ilmeisesti termari sökö.. Varsinainen takuu mennyt jo ja huollon kommentti oli, että asiaa voidaan tutkia mutta takuuseen ei ole luvattu menevän. Käyttäjää tämä ei haittaa, autossa on Eberi.. En kyllä ymmärrä mitä tässä on huoltoliikkeellä tutkittavaa.. Jos ei lämpene niin ei lämpene, joskus voisi uskoa asiakasta..

      Ajovalojen lampunpesimet jää törröttämään ulos jos vähänkin viileä sää kun käyttää kusijussia. On kysytty merkkarilta onko asialle tehtävissä mitään jos nuo pesurit vaikka vaihtaisi, vielä kun takuuta oli jäljellä. Vastaus oli että joihinkin niitä on vaihdettu ja asia ei miksikään muutu, annettiin sitten olla.. En tiedä voisiko vaikuttaa mitä pesunestettä käyttää? Tässä on käytetty ainoastaan bilteman pirtupohjaista kusta aina..

      Takajarrupalat on huollossa haluttu vaihtaa jo 20tkm sitten ja huoltonäyttö noita pyytää koko ajan. Kesärenkaat kun laitoin alle niin tarkistin pinnat ja oli jäljellä yli 5mm. Tuolla ajaa takapaloilla vielä ainakin 20tkm lisää.. Joku tuossa asiassa mättää mutta ei haita ajamista.

      Alustaan ei ole vaihdettu yhtään ainutta osaa ja autolla ajetaan todella huonoja päällystevaurioituneita teitä. Ei kolise, ei narise, ei mitään oireita. Mene ja tiedä onko sporttialustassa järeämpää tavaraa kuin muissa, en ole tutkinut varaosanumeroita..

      Tuossa nyt oikeastaan mitä mieleen tuli. Auton käyttäjä on kuitenkin tähän laitteeseen erittäin tyytyväinen kaikesta huolimatta. Jos joku lukee jotain TM, Tuulilasi tai Autobildin 60tkm kestotestejä niin aika lailla normaali määrä vikaa loppujen lopuksi..
      Kiitos näistä, aika perus pikkuvioilta vaikuttaa ja vastaavia oon lukenu monesta paikasta. Ikäviä, mutta eivät estä ajamista, eivätkä varmaan hirmu kalliita. Käytettyä kun olen katselemassa, niin tulen varmasti ottamaan Finntakuun tai vastaavan autoon.

      Takaluukun maajohdosta luin myös että se on hajonnut joiltain muiltakin. Pitääkin tarkistaa kunto kun menee autoa katsomaan.

      Auto on ilmeisesti huono lämpiämään talvella muutenkin, joten tuo vähän jännittää jos vielä jonkun vian takia huononee..

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #63
        Termariviat suosittelen korjaamaan. Taitaa mennä DPF tukkoon, jos ei kone pääse normaalilämpöön... Ainakin vähän vanhemmissa näin tekee ja sitten se on ainakin merkkiliikkeessä kallista lystiä.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • alppix
          Newbiemmer
          • Jul 2008
          • 15

          #64
          Mistäs tuonne salavalikkoon tässä autossa pääsee?

          Comment

          • Ludwig
            Newbiemmer
            • Apr 2012
            • 16
            • Finland

            #65
            Originally posted by alppix;
            Kiitos näistä, aika perus pikkuvioilta vaikuttaa ja vastaavia oon lukenu monesta paikasta. Ikäviä, mutta eivät estä ajamista, eivätkä varmaan hirmu kalliita. Käytettyä kun olen katselemassa, niin tulen varmasti ottamaan Finntakuun tai vastaavan autoon.

            Takaluukun maajohdosta luin myös että se on hajonnut joiltain muiltakin. Pitääkin tarkistaa kunto kun menee autoa katsomaan.

            Auto on ilmeisesti huono lämpiämään talvella muutenkin, joten tuo vähän jännittää jos vielä jonkun vian takia huononee..
            Tänne vaihdettiin takuuaikana takalasinpyyhkijän moottori (piti kitisevää ääntä, mutta toimi). Samoin takuuna vaihdettiin kytkinpoljin ja lisättiin äänieristeitä muutamiin paikkoihin.

            Autolla on nyt ajettu 50 000km, eikä muuta ongelmia ole ollut. Ensimmäinen katsastus edessä puolen vuoden päästä.

            Yksi huolto tehty, jossa vain vaihdettiin öljyt ja muu normaali toiminta. Alkuperäisillä etupaloilla OBD sanoo ajettavan vielä 90 000km ja takapaloilla 36 000 km.

            Ilmastoinnin kompura pitää mielestäni liian kovaa ääntä, mutta kolme kertaa takuutarkastuksessa käytetty ja aina sanottu huollossa, että "normaali ääni" ja toimii kyllä muuten, kylmää tulee.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #66
              Dpf-poltto ei lähde päälle jos nesteet ei lämpeä minimissään 75 c:een. Seurauksena filtterin tukkeutuminen ja mahdollinen tuhoutuminen, uus maksaa yli tonnin. Eeberi ei tähän paljoa auta...
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • jukkat
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 309
                • Veteli

                #67
                Vaimolla -12 20d

                Ajettu nyt noin 50tkm, talvisin urputtaa akun vajaasta varauksesta, mutta ei ole kertaakaan jättänyt välille. Muuta vikaa ei sitten olekkaan ollut.

                Ohjaus on kyllä semmonen, että en tykkää eikä vaimokaan. Miksi helkkarissa pitää laittaa tuommoseen perus katuautoon (ei ole m-sporttia jne) aivan tolkuttoman nopea ja kevyt ohjaus? Pilaa muuten mukavan pirssin, otettiin vielä varmuudeksi se joku servotronic mikälie muuttuvanopeuksinen ohjaus, mutta ei se tee muuta, kuin, että parkkeeratessa ei tarvi niin paljon veivata. Talossa toisena -06 x3 3.0d ja kyllä on moninverroin parempi tuntuma maantiellä.

                Comment

                • Ludwig
                  Newbiemmer
                  • Apr 2012
                  • 16
                  • Finland

                  #68
                  Itse kyllä tykkään servotronicista, tuntuma on hyvä ja autolla voi ajaa lievässä nelipyöräluistossa ja silti auto on täysin hallittavissa ja tuntuma välittyy ratin kautta.

                  Koeajoin ennen auton ostoa X1:stä, jossa ei ollut servotronicia, ja se tuntui aivan karmealta kuminauhamaiselta japsiohjaukselta. Luulin aluksi, että ohjaus on hajalla.

                  Aiempi auto oli Skoda Octavia, jossa oli myös luonnollinen ja hyvä ohjaustuntuma.

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #69
                    Olen vaihtamassa E83 sdtä (tai haen saksasta) F25 malliin, mutta en osaa päättää, että mahtaako tavallinen 30d riittää, eli onko vajaatehoinen ja kulkuinen verrattuna 35d?

                    Onko kukaan testannut molempia?
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • *Kaide
                      Moderator
                      • Nov 2002
                      • 3233
                      • HELLsinki

                      #70
                      Originally posted by *Kaide View Post
                      Suvussa F25 35i jolla ajettu nyt 36tkm.

                      Vaihdettu ainakin:
                      -raidetangot
                      -ohjausakseli
                      -ohjausvaihde

                      ...ja nyt on taas toinen raidetanko väljä.

                      Tuntuu keulan palikat olevan kulutustavaraa.
                      Originally posted by *Kaide View Post
                      39tkm ja katalysaattori vaihdettu...
                      59tkm ja jälleen keulassa väljää...

                      Tehtaan aktion myös päällä, vanos(-yksikkö? ohjausyksikkö?) vaihdetaan.
                      Moottori siis auki ja palikka vaihtaen, työaika 1,5 päivää.
                      E9, E21, E46/5, G01

                      Comment

                      • _Jubi_
                        BTCF Member
                        • Dec 2003
                        • 572
                        • Lieksa

                        #71
                        Originally posted by *Kaide View Post
                        59tkm ja jälleen keulassa väljää...

                        Tehtaan aktion myös päällä, vanos(-yksikkö? ohjausyksikkö?) vaihdetaan.
                        Moottori siis auki ja palikka vaihtaen, työaika 1,5 päivää.
                        Meillä taksina 12/12 käyttöönotettu F25 2.0d. 43000km kohalla alkoi jakopää pitämään ääntä. Vaihdettiin uudet hilut/käytettiin kansi irti 75tkm. Toissa viikolla vaihdettiin jakovaihteisto oudon ravistamisen takia ja nollattiin laatikko. Ravistus/vapina ei hävinnyt joten nyt odotellaan saksasta uutta vaihdelaatikkoa :think

                        Ja useamman henkilön toimesta on kuunneltu moottoria että ihan kun jakopää ääntäisi tyhjäkäynnillä taas.

                        Alustaan vaihdeltu eteen puslia, koiranluita ymym. Ja jarrupalat taakse jo ainakin kahdesti ellei jopa kolmesti.

                        Edit. Ja puskurista lähti maalit ensimmäisillä pesukerroilla Ja kovilla pakkasilla pitkät valot ei kytkeydy päälle.
                        E91 320d x-drive -10
                        E34 520i touring - 94
                        E12 528ia - 79





                        ex:
                        E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #72
                          Jaiks mitä juttua..

                          Uskaltaako tuollaista jenkki äksää edes ostaa, mulla on ollut kaksi e83sta ja niihin ei ole vaihettu mitään.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • *Kaide
                            Moderator
                            • Nov 2002
                            • 3233
                            • HELLsinki

                            #73
                            Originally posted by _Jubi_ View Post
                            Alustaan vaihdeltu eteen puslia, koiranluita ymym. Ja jarrupalat taakse jo ainakin kahdesti ellei jopa kolmesti.
                            Meillä vaihdettiin tässä 59tkm normihuollossa myös takajarrupalat.
                            Ei mitään hajua onko tuo normikilsamäärä takapaloille...?

                            Alustan osat keulassa tosiaan tuntuu olevan aika heikko lenkki, ainakin 2011 mallisessa X35i:ssä....
                            E9, E21, E46/5, G01

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #74
                              Originally posted by *Kaide View Post
                              Meillä vaihdettiin tässä 59tkm normihuollossa myös takajarrupalat.
                              Ei mitään hajua onko tuo normikilsamäärä takapaloille...?

                              Alustan osat keulassa tosiaan tuntuu olevan aika heikko lenkki, ainakin 2011 mallisessa X35i:ssä....

                              Mulla kolisi joku paikka edessä vähän jo heti uutena. Pikkuhiljaa vaan lisääntyi ja lopulta vika löytyi alapallosta. Kyllä jarrupalat saa kulumaan pienessä kovatempoisessa ajossa hyvinkin noilla kilsoilla. Tuskin 35i:n tehoja on liikaa säästelty ja mites talvella, ajonvakautus polttaa jarruja jatkuvasti.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • *Kaide
                                Moderator
                                • Nov 2002
                                • 3233
                                • HELLsinki

                                #75
                                Ottaako sähköinen käsijarru normipaloilla vai onko omat? Voisiko se kuluttaa?
                                Ei autolla ihmeemmin ole räpätty.

                                Ei tuo jarrupalojen vaihto noilla kilsoilla paha juttu ole, tuo keulan alustajumppa vaan alkaa olla naurettavaa...
                                E9, E21, E46/5, G01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎