Announcement

Collapse
No announcement yet.

x5 e53 hanttarin ovi temppuilee??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jrbeemer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1844
    • Muurame

    #16
    Originally posted by korbimotors View Post
    tekikö ovi juuri tuota mitä minulla teki eli tuntui ulkoapäin että ovi olisi muka lukossa,mutta sisältäpäin aukesi ihan normaalisti?
    Kahva jäi hieman törröttään siitä lukon vierestä ja siitä kyllä huomasi ettei se enää kovin ehjä ole. Sain vanhan osan matkaan kun hain auton ja siitä näki että siitä oli katkennut kuvassa näkyvä pyöreän jousitetun tangon "kiinnike", tai miksi sitä haluaakaan sanoa. Eli vähän kuin lukossa ois ollut ja siältä kyllä toimi kuin pitääkin.

    Edit: kysymykseen vastaus

    E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
    Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
    Myydään E6x LCI M-Sport ratti
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

    Comment

    • t-o-m-i
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 308
      • Tornio

      #17
      Onko todella totta että ulko-oven kahvan vaijeria ei saa erikseen, vaan pitää ostaa koko mekanismi 51218243615 ?
      Tällähetkellä:
      - F15 30D M-Sport
      - F31 316D vaimon säästöpossu
      - E32 750 ial
      Ennen:
      -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by t-o-m-i View Post
        Onko todella totta että ulko-oven kahvan vaijeria ei saa erikseen, vaan pitää ostaa koko mekanismi 51218243615 ?
        Rikki ei mene vaijeri vaan sen yllä olevan mekanismin "saranaosa" eli koko systeemi menee vaihtoon.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Kiko750
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 361
          • Oulu/Finland

          #19
          Tämä remppa juuri itsellä menossa. ovi on purettuna ja osat pöydällä, ulkokahvan runkon juurikin perinteisestä paikasta murtunut. Ei oo vaikee purkaa.

          Marmorilta tilattu kahvan runko ja lisäksi sisäkahvan vaijeri, jonka edellinen purkaja oli "repininyt" irti ja kiinnikkeet halennu. Osat yhteensä 120€

          Comment

          • t-o-m-i
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 308
            • Tornio

            #20
            Oven laidassa olevasta "pikkureijästä" katottuna vaijeri on poikki yläpäästä. Kohdasta mistä se kiinnittyy siihen muoviseen palloon.

            Originally posted by buksin-1 View Post
            Rikki ei mene vaijeri vaan sen yllä olevan mekanismin "saranaosa" eli koko systeemi menee vaihtoon.
            Tällähetkellä:
            - F15 30D M-Sport
            - F31 316D vaimon säästöpossu
            - E32 750 ial
            Ennen:
            -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by t-o-m-i View Post
              Oven laidassa olevasta "pikkureijästä" katottuna vaijeri on poikki yläpäästä. Kohdasta mistä se kiinnittyy siihen muoviseen palloon.
              Harvinaista...ehjän vaijerin saa varmaan sellaisesta rikkinäisestä kahvamekanismista...
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • korbimotors
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 195
                • Salla

                #22
                Originally posted by t-o-m-i View Post
                Oven laidassa olevasta "pikkureijästä" katottuna vaijeri on poikki yläpäästä. Kohdasta mistä se kiinnittyy siihen muoviseen palloon.
                Originally posted by t-o-m-i View Post
                Onko todella totta että ulko-oven kahvan vaijeria ei saa erikseen, vaan pitää ostaa koko mekanismi 51218243615 ?
                Soita!! Mulla on ehjä vaijeri
                P. 0404 138138

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1193
                  • Muhos

                  #23
                  Originally posted by jrbeemer View Post
                  Kahva jäi hieman törröttään siitä lukon vierestä ja siitä kyllä huomasi ettei se enää kovin ehjä ole. Sain vanhan osan matkaan kun hain auton ja siitä näki että siitä oli katkennut kuvassa näkyvä pyöreän jousitetun tangon "kiinnike", tai miksi sitä haluaakaan sanoa. Eli vähän kuin lukossa ois ollut ja siältä kyllä toimi kuin pitääkin.

                  Edit: kysymykseen vastaus
                  Nythän se myrkyn lykkäsi. Vänkärin ovesta oli rikki tuo kuvan kehys, vai miksi tuota pitäisi kutsuakaan. Vaihdoin siihen uuden febi-bilsteinin, ja pian se lakkasikin toimimasta. Tuo vaijeri oli irronut nivelestä, ja laitoin sen uudestaan paikoilleen, joka tietenkin vaati oven uudelleen purkamisen. Epäilytti, että olinko sen jotenkin huonosti napsauttanut paikoilleen. Nyt kuitenkin muutaman kuukauden jälkeen tuo kahva lakkasi taas toimimasta. Liekö siis vaijerin pää irronnut uudelleen... se selviää vasta kun tuon oven purkaa.

                  Onko muilla ollut vastaavaa kiusaa? Mikä siinä voi olla, että vaijeri ei pysy paikoilaan? Mittavirhe tai muu virhe osassa?

                  Kuskin oveenkin vaihdoin tuon saman osan. Siinä tosin alkuperäisessä oli vain tuo saranan tappi liukunut paikoiltaan, ja sen takia saranassa oli väljää ja se aiheutti avaamiseen samanlaista vaikeutta, kuin se normaali murtuminen.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14452
                    • Oulu

                    #24
                    Kuskinoveen vaihdoin myös joku tovi sitten tuon ja siinä piti tosiaan ihan reilusti napsauttaa tuo vaijerin pää palloon. Napsahti ensin kerran ja luulin että oli paikallaan, mutta sitten kun katsoi tarkemmin niin ei ollu pohjassa asti.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1193
                      • Muhos

                      #25
                      Originally posted by zener View Post
                      Kuskinoveen vaihdoin myös joku tovi sitten tuon ja siinä piti tosiaan ihan reilusti napsauttaa tuo vaijerin pää palloon. Napsahti ensin kerran ja luulin että oli paikallaan, mutta sitten kun katsoi tarkemmin niin ei ollu pohjassa asti.
                      Tämähän se oli sitten mullakin. Purin oven niin, että pääsin vaijeriin käsiksi. Irronnuthan se taas oli. Painoin vaijerin pään palloon kiinni sormin, ja kokeilin. Kovasti kun remppasi kahvaa, niin irtosi uudelleen. Kokeilin laittaa uudelleen kiinni, mutta eipä se juuri kummemmin mennyt paikoilleen. Otin sitten pihdit avuksi, ja niillä puristamalla napsahti uudelleen, ja tällä kertaa olikin nyt kunnolla pohjassa. Ei siis mennyt ainakaan meikäläisen sormivoimin, vaan piti ottaa pihdit avuksi. Kiitos zenerille vinkistä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎