Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 3.0d 2005 tomaatin öljynvaihto
Collapse
X
-
Originally posted by MajorDrakeAuto laitetaan käyntiin, ilmastointi päälle (jotta tyhjäkäyntikierrokset nousee vähän), käydään kaikki vaihteet läpi yksitellen.Originally posted by Surina30. Vaihda vaihteita 5 sek kutakin RNDS123(45) → N 5 sek → P
Comment
-
-
Originally posted by Rado View PostMut eikö ohjeissa juuri sanotakin että "alempi paluulinja" ?
Eihän niitä 4,5 vaihdetta pääse paikoillaan käyttämään. enkä autolla ajellut.
Noi tuli ohjeeseen varmaankin tuon videon perusteella, en löytäny bmw videota...
x53
Comment
-
-
Originally posted by timodeus View PostNyt vihdoin ehdin vaihtaa ölpät.
Eihän ne ihan puhtaimmat olleet, mutteivat kaikkein likaisimmatkaan, mitä on tullut vastaan. Magneetteihinkin oli jotain jäänyt:
Ohjeet olivat hyvät, mutta oliko sitten tässä autossa jo tehtaalla kytketty ristiin, vai miten, mutta lauhduttimen ylempi oli paineputki ja alemmasta pystyi öljyn lisäämään (pumpulla)
Ja öljyä meni melkein se 20 litraa, ennenkuin alkoi tulemaan suurin piirtein saman väristä kuin mitään sisään meni.
Kiitos vielä kerran hyvistä neuvoistaG30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostYmmärsinkö nyt oikein, että huuhtelette lähes litralla öljyä? Joku kierto päällä? Kun väri tasaantuu niin huuhteluöljyt pois ja uudet sisään?
Tulipa vaihdeltua x5:een viikonloppuna laatikkoölpät(6v ZF loota).Pikkusen vittumaisempi oli vaihtaa ku 530:iin,mutta ei tekemätön paikka ollenkaan,etu kartaani vähän haitolla.Joku 18l meni öljyä ku huuhtelemalla vaihdeltiin.
Eli lyhykäisyydessään:
Vanhat öljyt ropusta pois,öljypohja irti ja uus suodatin paikalleen ja pohja kiinni.Paluuletku laatikon kyljestä irti(ylempi putki) johon kirkas letku josta likainen öljy johonki astiaan.tee työkalu millä saa alemman putken pysymään kiinni,helpottaa hommaa kummasti.Auto käyntiin P:llä ja porakonepumpulla tms.uutta öljyä samaa tahtia laatikkoon täyttöropusta kun laatikon pumppu pumppaa likasta öljyä aalopin kautta pois.Kun öljy alkaa oleen puhtaan näköistä niin auto sammuksiin,paluu letku kiinni ja öljyä laatikkoon sen mitä ottaa,(valuu tasaisesti pois täyttö ropusta).Roppu kiinni.Ajetaan kaikki vaihteet läpi nosturilla.Ja vauhtia pitää olla n.90-100 että saa 6 kytkettyä päälle,himmaillaan rauhassa vauhtia ja pykäliä pienemmälle samaa tahtia.Auto taas P:lle käymään, tarkistetaan öljymäärä täyttö ropusta,yleensä joutuu lisäämään jonku verran että rupeaa tulemaan tasaisena nauhana ulos.Roppu kiinni ja ei muuta ku kovaa ajoa.Vanhat öljyt oli ihan suht puhtaat ja ois varmaan menny vielä vaikka mihin asti,mutta aina ne vaan muuttuu niin paljon paremmaksi nuo lootat, kun öölit vaihtaa että suosittelen
Comment
-
-
Onko tietoa kuka tekisi hyvällä kokemulsella Etelä-Pohjanmaan alueella noita automaatin öljynvaihtoja flushing-menetelmällä? En saa auton joka nurkkaa ylös yhtäaikaa, niin arveluttaa tuo öljynvaihto itse. Öljyt ja suodattimet voin kyllä tilata itse. Auto on siis 530XD -07 (vaihteisto GA6HP26Z).
Comment
-
Comment