Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 3.0d 2005 tomaatin öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Surina
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 222
    • Lohja

    #16
    Click image for larger version

Name:	alempi on paluulinja.png
Views:	1
Size:	10.2 KB
ID:	4827397

    Alempi on paluu linja.
    x53

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      #17
      Originally posted by MajorDrake
      Auto laitetaan käyntiin, ilmastointi päälle (jotta tyhjäkäyntikierrokset nousee vähän), käydään kaikki vaihteet läpi yksitellen.
      Originally posted by Surina
      30. Vaihda vaihteita 5 sek kutakin RNDS123(45) → N 5 sek → P
      Tätä olen näissä ohjeissa ihmetellyt. Pitääkö autoa ajaa rullilla vai miten te käytte nuo vaihteet läpi auton ollessa paikallaan? Laatikko siis tuo alkuperäisen kysyjän mainitsema uudempi steppi GA6HP26Z, jossa paikallaan ei kakkosta isompaa pykälää saa sisään. Vai saako DIS:llä?

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        #18
        Juuri ihmettelin samaa että miten pääsee vaihteisiin 3,4,5,6 käsiksi paikalla ollessa vai pitääkö auto olla ilmassa jotta pyörät saa pyöriä ?

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #19
          Originally posted by Surina View Post
          [ATTACH]114564[/ATTACH]

          Alempi on paluu linja.
          Mut eikö ohjeissa juuri sanotakin että "alempi paluulinja" ?

          Comment

          • Surina
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 222
            • Lohja

            #20
            Originally posted by Rado View Post
            Mut eikö ohjeissa juuri sanotakin että "alempi paluulinja" ?
            juu, ite oon tuon ohjeen printattavaksi kirjoittanut. Kuva lisänä havainnollistamaan...

            Eihän niitä 4,5 vaihdetta pääse paikoillaan käyttämään. enkä autolla ajellut.
            Noi tuli ohjeeseen varmaankin tuon videon perusteella, en löytäny bmw videota...

            x53

            Comment

            • Surina
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 222
              • Lohja

              #21
              Originally posted by tabasco View Post
              Tätä olen näissä ohjeissa ihmetellyt. Pitääkö autoa ajaa rullilla vai miten te käytte nuo vaihteet läpi auton ollessa paikallaan?
              1. Käsijarru päälle!
              x53

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                #22
                Okei okei. Vielä kun ohjeen saisi 6v ZF:lle ?

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #23
                  Osaako joku neuvoa miten tuo resetointi tehdään ?

                  Reset transmission adaption values INPA

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #24
                    Originally posted by timodeus View Post
                    Nyt vihdoin ehdin vaihtaa ölpät.
                    Eihän ne ihan puhtaimmat olleet, mutteivat kaikkein likaisimmatkaan, mitä on tullut vastaan. Magneetteihinkin oli jotain jäänyt:


                    Ohjeet olivat hyvät, mutta oliko sitten tässä autossa jo tehtaalla kytketty ristiin, vai miten, mutta lauhduttimen ylempi oli paineputki ja alemmasta pystyi öljyn lisäämään (pumpulla)

                    Ja öljyä meni melkein se 20 litraa, ennenkuin alkoi tulemaan suurin piirtein saman väristä kuin mitään sisään meni.

                    Kiitos vielä kerran hyvistä neuvoista
                    Ymmärsinkö nyt oikein, että huuhtelette lähes litralla öljyä? Joku kierto päällä? Kun väri tasaantuu niin huuhteluöljyt pois ja uudet sisään?
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • samppa...
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 117
                      • .

                      #25
                      Originally posted by alspe View Post
                      Ymmärsinkö nyt oikein, että huuhtelette lähes litralla öljyä? Joku kierto päällä? Kun väri tasaantuu niin huuhteluöljyt pois ja uudet sisään?

                      Tulipa vaihdeltua x5:een viikonloppuna laatikkoölpät(6v ZF loota).Pikkusen vittumaisempi oli vaihtaa ku 530:iin,mutta ei tekemätön paikka ollenkaan,etu kartaani vähän haitolla.Joku 18l meni öljyä ku huuhtelemalla vaihdeltiin.

                      Eli lyhykäisyydessään:
                      Vanhat öljyt ropusta pois,öljypohja irti ja uus suodatin paikalleen ja pohja kiinni.Paluuletku laatikon kyljestä irti(ylempi putki) johon kirkas letku josta likainen öljy johonki astiaan.tee työkalu millä saa alemman putken pysymään kiinni,helpottaa hommaa kummasti.Auto käyntiin P:llä ja porakonepumpulla tms.uutta öljyä samaa tahtia laatikkoon täyttöropusta kun laatikon pumppu pumppaa likasta öljyä aalopin kautta pois.Kun öljy alkaa oleen puhtaan näköistä niin auto sammuksiin,paluu letku kiinni ja öljyä laatikkoon sen mitä ottaa,(valuu tasaisesti pois täyttö ropusta).Roppu kiinni.Ajetaan kaikki vaihteet läpi nosturilla.Ja vauhtia pitää olla n.90-100 että saa 6 kytkettyä päälle,himmaillaan rauhassa vauhtia ja pykäliä pienemmälle samaa tahtia.Auto taas P:lle käymään, tarkistetaan öljymäärä täyttö ropusta,yleensä joutuu lisäämään jonku verran että rupeaa tulemaan tasaisena nauhana ulos.Roppu kiinni ja ei muuta ku kovaa ajoa.Vanhat öljyt oli ihan suht puhtaat ja ois varmaan menny vielä vaikka mihin asti,mutta aina ne vaan muuttuu niin paljon paremmaksi nuo lootat, kun öölit vaihtaa että suosittelen

                      Comment

                      • Rado
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 716

                        #26
                        Oman autoni laatikon käyttäytyminen muuttui pehmeemmäksi joten laatikkoöljyt suorastaan pitää vaihtaa vaikkei merkkiliike sitä suosittelekaan

                        Comment

                        • Mane400
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 76
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          #27
                          Onko tietoa kuka tekisi hyvällä kokemulsella Etelä-Pohjanmaan alueella noita automaatin öljynvaihtoja flushing-menetelmällä? En saa auton joka nurkkaa ylös yhtäaikaa, niin arveluttaa tuo öljynvaihto itse. Öljyt ja suodattimet voin kyllä tilata itse. Auto on siis 530XD -07 (vaihteisto GA6HP26Z).

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎