Niinpä näkyy. Olin katsonut matalaprofiilisien listasta... Tottakai se nyt leveälle vanteelle menee, mutta lähinnä tarkoitin että rengas alkaa olla turhan leveä noin kapealle vanteelle. Vanteen leveys on n.200mm ja rengas 265mm.
Minustako alkaa tuntumaan että oli se tilanne mikä tahansa niin sinä olet eri mieltä.. En ihan ensimmäisiä vanteita ja renkaita pyörittele käsissäni DD
Tässä taas meinaan vähän ilmetä sitä innokkuutta enempi kuin älykkyyttä
Minustako alkaa tuntumaan että oli se tilanne mikä tahansa niin sinä olet eri mieltä.. En ihan ensimmäisiä vanteita ja renkaita pyörittele käsissäni DD
Tässä taas meinaan vähän ilmetä sitä innokkuutta enempi kuin älykkyyttä
Ihme lynkkaamista, ihan asiallisia neuvoja kuitenkin tullut toki jokaiselle virheitäkin joskus sattuu.
Ihme lynkkaamista, ihan asiallisia neuvoja kuitenkin tullut toki jokaiselle virheitäkin joskus sattuu.
Jep, kyllä se oli tossa kohtaa pelkästään muistikatko. Ei ole ihan ainut vanne asia mitä tässä päivän mittaan pyöritellään mielessä, kun on kyselyitä sähköposti pullollaan ja jotkut yrittää vielä privallakin kysellä.
Ja kyllä tässä ihan porukkaa autetaan. Jos topikin aloittaja olisi tilannut suoraan ne renkaat mitä meinasi alkuun, niin ei ne siellä olisi mahtunut pyörimään, että haistakaa nyt vaan vittu valittajat.
Itsellä on ollut E53 X5:ssä 4-5 erilaista 19-22" settiä, niin aika hyvin on niistäkin tietoa ja muutenkin noin 20 vuotta ollut aika aktiivisesti mukana vanteiden sovitteluissa eri autoihin ja myynyt bmw:n vanteita varmaan kohta 10 vuotta, niin korpimoottori voi painua sinne sallan korpeen ja syvälle niillä offroad renkaillaan ja miettiä kummalla on näihin hommiin enemmän intoa ja vähemmän älyä. Jos tiedät niin hyvin, niin miksi edes kyselit apua siinä asiassa...
Sellainen huomio näihin vanteen leveyksiin, että mitä korkeampi profiili renkaassa on niin sitä kapeammalle vanteelle se rengas pitää punoa. Jo se renkaiden muoto on yleensä sellainen. Matalaprofiilirenkaissa vanteen kohta tulee leveimmälle kohtaa rengasta ja siksi vanteen pitää olla suhteessa leveämpi.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Sellainen huomio näihin vanteen leveyksiin, että mitä korkeampi profiili renkaassa on niin sitä kapeammalle vanteelle se rengas pitää punoa. Jo se renkaiden muoto on yleensä sellainen. Matalaprofiilirenkaissa vanteen kohta tulee leveimmälle kohtaa rengasta ja siksi vanteen pitää olla suhteessa leveämpi.
Nyt ollaan samoilla ajatuslinjoilla
Niin ja nuista vanteista vielä jotka tilasin tuohon omaan äxxään niin ei nuo kyllä mielestäni ole ihan näitä halpis kiinan pojan vanteita mitä tuola topicin alussa oli harkinnassa.
nämä tuli lopulta ostettua:
Luulis kestävän X5:n painoakin ja ei tuolla autolla nyt ole tarkoitus alkaa mitään offia ajamaan, siihen on muut ajokit
En vaan halua tuohon mitään kaiken kauheita 22" vanteita ja niille lisu kumeja alkaa ostelemaan vaan tykkään enempi itse että mahd. isot renkaat ja soppelit vanteet..
Katotaan sitten millaiseksi tuo oman auton ulkonäkö tulee tuolla rengas-vanne paketilla..
Niin ja nuista vanteista vielä jotka tilasin tuohon omaan äxxään niin ei nuo kyllä mielestäni ole ihan näitä halpis kiinan pojan vanteita mitä tuola topicin alussa oli harkinnassa.
nämä tuli lopulta ostettua:
Luulis kestävän X5:n painoakin ja ei tuolla autolla nyt ole tarkoitus alkaa mitään offia ajamaan, siihen on muut ajokit
En vaan halua tuohon mitään kaiken kauheita 22" vanteita ja niille lisu kumeja alkaa ostelemaan vaan tykkään enempi itse että mahd. isot renkaat ja soppelit vanteet..
Katotaan sitten millaiseksi tuo oman auton ulkonäkö tulee tuolla rengas-vanne paketilla..
Joo kyllä ne katukäytössä kestää, mutta onko tollasia offirenkaita mitään järkeä ostaa pelkkään katukäyttöön? Kun saat vanteet, niin katso vanteen takaa valmistusmaa ja kerro tänne
Noi vanteet on jo ihan siistin näköiset ja voi olla jopa Taiwanissa valmistettu, mutta noin ohuet puolat voi näyttää vähän rimpulalta ison auton alla. Ongelma tulee just noissa ohuissa puolissa. ajat jostain pahemmasta paikasta jolloin paino tulee yhden kulman päälle, niin voi mennä puolat poikki.
Niin ja nuista vanteista vielä jotka tilasin tuohon omaan äxxään niin ei nuo kyllä mielestäni ole ihan näitä halpis kiinan pojan vanteita mitä tuola topicin alussa oli harkinnassa.
nämä tuli lopulta ostettua:
Luulis kestävän X5:n painoakin ja ei tuolla autolla nyt ole tarkoitus alkaa mitään offia ajamaan, siihen on muut ajokit
En vaan halua tuohon mitään kaiken kauheita 22" vanteita ja niille lisu kumeja alkaa ostelemaan vaan tykkään enempi itse että mahd. isot renkaat ja soppelit vanteet..
Katotaan sitten millaiseksi tuo oman auton ulkonäkö tulee tuolla rengas-vanne paketilla..
Saksalainen valmistaja on Motec, siitä ei ole tietoa teettääkö vanteet sitten jossain muussa maassa.
Noiden vanteiden TUV-lappujen mukaan kantavuus on 720kg, eli akselipaino saisi olla 1440kg. Mitä mahtaa X5:sessa olla?
Ja eihän se vanne sinne välittömästi alle räjähdä vaikka meniskin painot yli, mutta tosiaan jossain ääritilanteessa tai monttuun ajaessa voi mennä herkemmin rikki.
Originally posted by bemu2000
mutta onko tollasia offirenkaita mitään järkeä ostaa pelkkään katukäyttöön?
Tollaset all terrain tyyppiset renkaat on just sopivat jos joutuu jotain hiekkatietä tai vähän huonompaa mökkitietä ajamaan, maastoon niillä ei ole mitään asiaa
Noi Jollin postaamat generalit tosin voi olla poikkeus, aika avonainen kuvio niin ei välttämättä mene heti tukkoon...
Edit: Mulla on 31x10.5R15 renkaat 7" leveillä vanteilla, tuokin on muistaakseni vielä laillinen yhdistelmä eikä pullota sivut liikaa: https://www.dropbox.com/s/rh8n06gelx...8042012348.jpg
Tossa renkaassa siis kulutuspinnan leveys on n. 265mm
Comment