Originally posted by Tonton
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
isompaa rengasta X5:een, all-terrain tms..
Collapse
X
-
Terno
-
Originally posted by bemu2000 View PostNiinpä näkyy. Olin katsonut matalaprofiilisien listasta... Tottakai se nyt leveälle vanteelle menee, mutta lähinnä tarkoitin että rengas alkaa olla turhan leveä noin kapealle vanteelle. Vanteen leveys on n.200mm ja rengas 265mm.
Tässä taas meinaan vähän ilmetä sitä innokkuutta enempi kuin älykkyyttä
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostMinustako alkaa tuntumaan että oli se tilanne mikä tahansa niin sinä olet eri mieltä.. En ihan ensimmäisiä vanteita ja renkaita pyörittele käsissäni DD
Tässä taas meinaan vähän ilmetä sitä innokkuutta enempi kuin älykkyyttäM550d
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostKäyttääkö joku muukin sun profiilia? Vielä 15 postausta sitten 188mm vanteelle oli ihan ok laittaa 245mm kumi
Jep, sekoitin 7,5" ja 8,5" vanteet Muistin että 8,5" oli minimi, vaikka katsoin jo aikaisemmin että se oli 7,5"....
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostIhme lynkkaamista, ihan asiallisia neuvoja kuitenkin tullut toki jokaiselle virheitäkin joskus sattuu.
Jep, kyllä se oli tossa kohtaa pelkästään muistikatko. Ei ole ihan ainut vanne asia mitä tässä päivän mittaan pyöritellään mielessä, kun on kyselyitä sähköposti pullollaan ja jotkut yrittää vielä privallakin kysellä.
Ja kyllä tässä ihan porukkaa autetaan. Jos topikin aloittaja olisi tilannut suoraan ne renkaat mitä meinasi alkuun, niin ei ne siellä olisi mahtunut pyörimään, että haistakaa nyt vaan vittu valittajat.
Itsellä on ollut E53 X5:ssä 4-5 erilaista 19-22" settiä, niin aika hyvin on niistäkin tietoa ja muutenkin noin 20 vuotta ollut aika aktiivisesti mukana vanteiden sovitteluissa eri autoihin ja myynyt bmw:n vanteita varmaan kohta 10 vuotta, niin korpimoottori voi painua sinne sallan korpeen ja syvälle niillä offroad renkaillaan ja miettiä kummalla on näihin hommiin enemmän intoa ja vähemmän älyä. Jos tiedät niin hyvin, niin miksi edes kyselit apua siinä asiassa...Last edited by bemu2000; 30-04-2013, 14:41.
Comment
-
-
Originally posted by ADiJA View PostKyllä en minä laittaisi 265 renkaalle 9" ohuempaa vannetta. :thinkJolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostEli esim meikäläisen yo. kuva on mielestäsi tuumaa liian kapealla vanteella? :think
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostHyvinhän ne siihen istuu. Taulukon kukaan 8,5" on optimi, eli 8" ja 9" menee molemmat vielä hyvin, se on sitten ihan makuasioita mistä tykkää...Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by kuoppala View Postnoissa kuvan vanteissa ei ole enään paljon suojaamisen tarvetta
sori off topic.
Päälle tulee plastidippi, joten nou hätä, postaan maasturista kuvan sitten tänne kun on valmis.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Sellainen huomio näihin vanteen leveyksiin, että mitä korkeampi profiili renkaassa on niin sitä kapeammalle vanteelle se rengas pitää punoa. Jo se renkaiden muoto on yleensä sellainen. Matalaprofiilirenkaissa vanteen kohta tulee leveimmälle kohtaa rengasta ja siksi vanteen pitää olla suhteessa leveämpi.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostSellainen huomio näihin vanteen leveyksiin, että mitä korkeampi profiili renkaassa on niin sitä kapeammalle vanteelle se rengas pitää punoa. Jo se renkaiden muoto on yleensä sellainen. Matalaprofiilirenkaissa vanteen kohta tulee leveimmälle kohtaa rengasta ja siksi vanteen pitää olla suhteessa leveämpi.
Niin ja nuista vanteista vielä jotka tilasin tuohon omaan äxxään niin ei nuo kyllä mielestäni ole ihan näitä halpis kiinan pojan vanteita mitä tuola topicin alussa oli harkinnassa.
nämä tuli lopulta ostettua:
Luulis kestävän X5:n painoakin ja ei tuolla autolla nyt ole tarkoitus alkaa mitään offia ajamaan, siihen on muut ajokit
En vaan halua tuohon mitään kaiken kauheita 22" vanteita ja niille lisu kumeja alkaa ostelemaan vaan tykkään enempi itse että mahd. isot renkaat ja soppelit vanteet..
Katotaan sitten millaiseksi tuo oman auton ulkonäkö tulee tuolla rengas-vanne paketilla..
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostNyt ollaan samoilla ajatuslinjoilla
Niin ja nuista vanteista vielä jotka tilasin tuohon omaan äxxään niin ei nuo kyllä mielestäni ole ihan näitä halpis kiinan pojan vanteita mitä tuola topicin alussa oli harkinnassa.
nämä tuli lopulta ostettua:
Luulis kestävän X5:n painoakin ja ei tuolla autolla nyt ole tarkoitus alkaa mitään offia ajamaan, siihen on muut ajokit
En vaan halua tuohon mitään kaiken kauheita 22" vanteita ja niille lisu kumeja alkaa ostelemaan vaan tykkään enempi itse että mahd. isot renkaat ja soppelit vanteet..
Katotaan sitten millaiseksi tuo oman auton ulkonäkö tulee tuolla rengas-vanne paketilla..
Joo kyllä ne katukäytössä kestää, mutta onko tollasia offirenkaita mitään järkeä ostaa pelkkään katukäyttöön? Kun saat vanteet, niin katso vanteen takaa valmistusmaa ja kerro tänne
Noi vanteet on jo ihan siistin näköiset ja voi olla jopa Taiwanissa valmistettu, mutta noin ohuet puolat voi näyttää vähän rimpulalta ison auton alla. Ongelma tulee just noissa ohuissa puolissa. ajat jostain pahemmasta paikasta jolloin paino tulee yhden kulman päälle, niin voi mennä puolat poikki.
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostNyt ollaan samoilla ajatuslinjoilla
Niin ja nuista vanteista vielä jotka tilasin tuohon omaan äxxään niin ei nuo kyllä mielestäni ole ihan näitä halpis kiinan pojan vanteita mitä tuola topicin alussa oli harkinnassa.
nämä tuli lopulta ostettua:
Luulis kestävän X5:n painoakin ja ei tuolla autolla nyt ole tarkoitus alkaa mitään offia ajamaan, siihen on muut ajokit
En vaan halua tuohon mitään kaiken kauheita 22" vanteita ja niille lisu kumeja alkaa ostelemaan vaan tykkään enempi itse että mahd. isot renkaat ja soppelit vanteet..
Katotaan sitten millaiseksi tuo oman auton ulkonäkö tulee tuolla rengas-vanne paketilla..
Noiden vanteiden TUV-lappujen mukaan kantavuus on 720kg, eli akselipaino saisi olla 1440kg. Mitä mahtaa X5:sessa olla?
Ja eihän se vanne sinne välittömästi alle räjähdä vaikka meniskin painot yli, mutta tosiaan jossain ääritilanteessa tai monttuun ajaessa voi mennä herkemmin rikki.
Originally posted by bemu2000mutta onko tollasia offirenkaita mitään järkeä ostaa pelkkään katukäyttöön?
Noi Jollin postaamat generalit tosin voi olla poikkeus, aika avonainen kuvio niin ei välttämättä mene heti tukkoon...
Edit: Mulla on 31x10.5R15 renkaat 7" leveillä vanteilla, tuokin on muistaakseni vielä laillinen yhdistelmä eikä pullota sivut liikaa: https://www.dropbox.com/s/rh8n06gelx...8042012348.jpg
Tossa renkaassa siis kulutuspinnan leveys on n. 265mmLast edited by Ravermeister; 01-05-2013, 11:33.-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
Comment