M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Kummalla puolen pitäis olla pultti?
    En minä sitä käteen ottanut mutta löysästi siinä putken keskellä olevaa kannake pulttia joka on 10mm kannalla oleva niin sitten vedin sitä itseeni päin niin hanttarin puolelta se ainaki tuli sieltä pois päin eli keulaa kohti ja sitten pukkasin sen takaisin sinne. Kuskinpuolelta en saanut sitä putkea tulemaan itseenipäin eli keulaa kohti. Tuleeko tuo sitten jostain muualtakin kiinni pulteilla? Ja minkä kokoisilla?
    Jos tuo vuotaa niin voisiko ääni olla tuollainen?
    molemmissa päissä sitä putkea on 6mm set pultit mitkä pitää kiini pakosarjoissa kokonaisuutta.... voi olla myös kuusiokolot. näkee peilill kun katsoo sinne putken suuntaan pakosatsia kohen....

    Leave a comment:


  • Keke71
    replied
    No joo, kirjoitin tuolla toisessa topikissa että lisäilmaputki menee pakosarjaan, muistin väärin. Mutta menee kuitenkin pakopuolelle. Ja jos se kerta on käsin irroitettavissa niin varmaan myös vuotaa, ainakin kierroksia annettaessa. Ensin kyllä korjaisin tuon ja sitten vasta alkaisin tutkiin muita juttuja.
    Tosiaan tuolla toisessa topikissa kirjoitin, että kun katsoo/kuuntelee sen videon, niin kuulostaa että "pakosarja" vuotaa kierroksia annettaessa.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No ainakin sielä puuttuu pultti jos se käteen irtoo.
    Ja kyllä menee kanteen kiinni, sieltä sitten kanavaa pitkin pakosarjaan.
    Lisäilmapumpun tarkoitus on työntää kylmällä koneella happea katalysaattoreille jotta saavuttavat toimintalämpötilansa nopeammin.
    Saastelaite siis.
    Kummalla puolen pitäis olla pultti?
    En minä sitä käteen ottanut mutta löysästi siinä putken keskellä olevaa kannake pulttia joka on 10mm kannalla oleva niin sitten vedin sitä itseeni päin niin hanttarin puolelta se ainaki tuli sieltä pois päin eli keulaa kohti ja sitten pukkasin sen takaisin sinne. Kuskinpuolelta en saanut sitä putkea tulemaan itseenipäin eli keulaa kohti. Tuleeko tuo sitten jostain muualtakin kiinni pulteilla? Ja minkä kokoisilla?
    Jos tuo vuotaa niin voisiko ääni olla tuollainen?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    No ainakin sielä puuttuu pultti jos se käteen irtoo.
    Ja kyllä menee kanteen kiinni, sieltä sitten kanavaa pitkin pakosarjaan.
    Lisäilmapumpun tarkoitus on työntää kylmällä koneella happea katalysaattoreille jotta saavuttavat toimintalämpötilansa nopeammin.
    Saastelaite siis.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Jos solenoidi on jumissa, tulee vikakoodi siitä ettei vanos saavuta tavoiteasemaansa. Siihen päälle toki muut mahdolliset seurannaiset, jos on jumiutunut aikaiselle niin misfire koodia jne. Suoranaisesti siitä jumiutuneesta solenoidista ei siis tulisi koodia, mutta siitä seuraisi koodi muualta. Solenoidit saa yleensä toimimaan puhdistuksella ja suorasähköllä napsuttelemalla.

    Metalliroskat harvemmin pääsevät suodattimesta ohi, parissa jossa on ajettu ketju metallia vasten on tuota tavaraa ollut hyvin suodattimella asti, mutta ei muita vaurioita. Alumiinilastu on paljon parempi vaihtoehto kuin teräslastu.

    Kurkkasitko jo sen kanteen tulevan pakosarjan lisäilmaputken jota arvailtiin e39 puolella?
    tästä lisäilmaputkesta vielä...
    Mihin nuo putken päät tarkalle ottaen pitäisi mennä eli mikä sielä on niille vastakohtana nuille putkenpäille? Ja jos oletetaan että nuo putken päät eivät nyt ole sielä missä niiden kuuluisi olla niin mikä tekis sitten tuon tikittävän äänen tuohon koneeseen??
    Jos nuo putkenpäät kuuluu tulla pakosarjaan, niin onko näin että sielä pakosarjassa on tavallaan nyt avoinaiset reiät joista tuo pakosarja pääsee ns. vuotamaan ja sieltä tulisi tuo ääni??
    Mikä tuon lisäilmaputken virka yleensä ottaen on tuossa autossa sitten?

    Tuo vähän minua hämäsi kun cell kertoi että kanteen tulevan pakosarjan lisäilmaputken?? Tuosta voisi ymmärtää että sielä on kannessa nuille putkenpäille tarkoitetut vastakappaleet ja jos ne ei ole perillä tai muuten kunnolla paikalla niin seuraako tästä myös pakosarjan vuotoa ja sitä myöten tikittävää ääntä?
    Tänään olis tarkoitus alkaa katsomaan onko tuo ks. putki kunnolla perillä/paikallaan. Kuinkahan paljon lie joutuu sitten purkamaan tuosta edestä osia pois että tuota pääsee kunnolla työstämään paikalleen ja toteamaan että se vasrmasti on nyt paikallaan. Sinne nimittäin on aika huono näkyvyys minne ne putken päät menevät.. eikait se kovin kaukana oikeasta paikasta varmasti ole jos kerta tuossa putken keskellä oleva putken kannakekki on paikallaan??


    No sen verran tuossa äsken purkasin että pääsin sitä lisäilmaputkea heiluttelemaan/testailemaan niin hanttarin puolelta sain irroitettua sen putken pään sieltä minne se oli laitettukkin niin tuntui kun vedin sitä putkea itseenipäin niin se lähti irti ja sitten laitoin sen takasin paikoilleen vaan. Kokeilin irroittaa myös kuskinpuolelta tuota samaista putkea mutta en saanut edes irtoamaan sitä sieltä.
    Nakkelin irto-osat takasin paikoilleen. Ainakin siitä sai varmuuden että ainakin hanttarinpuoleinen putkenpää oli lmelko varmasti sielä missä sen kuuluukin olla mutta tuota toista puoilta ei saanut varmistettua kun en saanut sitä putkea sieltä irtoamaan..enkä jaksanu tuossa pihalla taivasalla alkaa enempää purkamaan..
    No illalla tulee kaveri ja sillä on kuulemma tietokone ja siihen bemarin joku ohjelma millä pääsee katsomaan tietoja tuosta autosta niin katsotaan antaako se ohjelma tuolle mitään vikakoodeja yms...

    Alkaa tosin mielenkiintokin loppumaan auton kans niin ei jaksa hirveästi enään purkailla ja kasata edes takas nuita osia..
    Uuden motin sais 800eurolla mutta sekin on kuin ostais sian penikan säkissä.. kohta olis varmaan samoja hommia edessä, jakopään osien vaihtoa yms.. eli siksi ei sitäkään kiinnosta tehdä..
    Laittakaa tuo auto joku kuntoon...
    Last edited by korbimotors; 20-06-2013, 16:04.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Timelord View Post
    Tsekkaa se ilmaputki, on kuitenkin kohtuullisen helppo ottaa pois ja tarkistaa o-rengastiipparit putken molemmista päistä samoin kuin kiinnityspisteet.

    Ja samalla kun otat laturin hihnan pois niin koitapa käyttää hetki ilman apulaitehihnaa, saa suljettua mahdollisen laakerivaurion, esim laturista, tehostimesta tai vesipumpusta; miksei kiristimen rullistakin...
    Pitää se tuo ilmaputki tarkistaa ilmanmuuta jos se kerta voi saada aikaan nuinkin kova tikitys äänen.. Voihan sitä käyttää myös ilman apulaite remmiä mut ei tuo minusta tule niin alhaalta tuo ääni. Tuossa se nakuttelee kuskinpuolella eniten ja kun työntää pään kuskinpuolella renkaan kanssa samaan paikkaan niin sielä kuuluu myös melko rajusti myös tämä ääni.. Kannattaahan tuo toki kaikkea kokeilla..

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Millä noita paikkoja alkaa aukomaan??
    Onko nostajat jumineet nyt kumminki. Yks tai useampi..

    Tsekkaa se ilmaputki, on kuitenkin kohtuullisen helppo ottaa pois ja tarkistaa o-rengastiipparit putken molemmista päistä samoin kuin kiinnityspisteet.

    Ja samalla kun otat laturin hihnan pois niin koitapa käyttää hetki ilman apulaitehihnaa, saa suljettua mahdollisen laakerivaurion, esim laturista, tehostimesta tai vesipumpusta; miksei kiristimen rullistakin...
    Last edited by Timelord; 18-06-2013, 09:22. Reason: tarkennusta

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Kyllähän toi kuulostaa just siltä että joku paikka on alkanut mennä tukkoon. Sitten kun antanut lisää kierroksia, niin öljynpaineet noussut hieman tyhjäkäynniltä ja ääni hävinnyt. Lopulta niin tukossa, että ei auta enää kierroksien nosto :think
    Millä noita paikkoja alkaa aukomaan??
    Onko nostajat jumineet nyt kumminki. Yks tai useampi..

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Joo nyt tiedän mistä putkesta kyse kun kuvasta näki..
    Kyllä se kaveri sitä tunki sinne minne se kuuluukin tulla. olikohan tuosta just jotain kiinnikkeitä tms.. poikki,en muista sata varmasti.. mutta tämäki että kone kävi ensin normaalisti ja ei kuulunut mitään tikahteluja ja sitten alkoi hiljokseen tuleen tuo ääni.. enemmän ja enemmän pysyvämpänä.. lopussa sen sai vielä häipymään kierroksia nostamalla ja kun yli 2000rpm kierroksia se ääni tikitys hävisi ,mutta lopulta ei auttanut enään sekään..
    niin jotenki tuntuis hullulta että olisko se aluksi ollut vaan pikkuisen se putki kiinni ja sitten lähtenyt pikku hiljaa siitä paikaltaan pois ja sitten alkoi tikitys.
    Kun ei tule ole mikään ihan vaimea pikku tikitys mikä tuolta tulee.. En toki tiedä että millaista ääntä auto tekee jos tuo ilmaputki oliskin irti..
    sehän se mahvatavaa olis jos ääni tulis jostain tuollaisesta että putki olis irti ja tikittäis sen takia..


    Kyllähän toi kuulostaa just siltä että joku paikka on alkanut mennä tukkoon. Sitten kun antanut lisää kierroksia, niin öljynpaineet noussut hieman tyhjäkäynniltä ja ääni hävinnyt. Lopulta niin tukossa, että ei auta enää kierroksien nosto :think

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Timelord View Post
    Muistaakseni solenoidit lähtee ihan kiertämällä irti; kunnon pihdeillä. Puhdistus vaikka sillä Wurthin puhastusspraylla ja antamalla virtaa lyhyitä sykäyksiä jolloin kara liikkuu ja paska myös...

    Mä en kyllä noihin nostajiin vielä kajoais. Mutta kuskinpuolen venakopan nyppäisin pöydällä ja kurkkaisin sisälle. Oli kyllä itellä ehkä se rojektin vittumaisin vaihe kun yritti ahtaa venakoppaa takas, lämppärin letkujen ahistaessa ja kopan tiivisteen pudotessa urastaan kokoajanhelatiden

    Tsekkaas muuten Korbi vielä se Cellin mainitsema lisäilmaputki. Kuvasta (omasta prokkiksesta) näkkee solenoidit ja lisäilmaputken.
    Joo nyt tiedän mistä putkesta kyse kun kuvasta näki..
    Kyllä se kaveri sitä tunki sinne minne se kuuluukin tulla. olikohan tuosta just jotain kiinnikkeitä tms.. poikki,en muista sata varmasti.. mutta tämäki että kone kävi ensin normaalisti ja ei kuulunut mitään tikahteluja ja sitten alkoi hiljokseen tuleen tuo ääni.. enemmän ja enemmän pysyvämpänä.. lopussa sen sai vielä häipymään kierroksia nostamalla ja kun yli 2000rpm kierroksia se ääni tikitys hävisi ,mutta lopulta ei auttanut enään sekään..
    niin jotenki tuntuis hullulta että olisko se aluksi ollut vaan pikkuisen se putki kiinni ja sitten lähtenyt pikku hiljaa siitä paikaltaan pois ja sitten alkoi tikitys.
    Kun ei tule ole mikään ihan vaimea pikku tikitys mikä tuolta tulee.. En toki tiedä että millaista ääntä auto tekee jos tuo ilmaputki oliskin irti..
    sehän se mahvatavaa olis jos ääni tulis jostain tuollaisesta että putki olis irti ja tikittäis sen takia..

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Lähteekö nuo <solenoidit kuinka helposti irti ja mitä kautta <pääsis puhdistamaan?
    <Tai sitten ne on nuo nostajat kun venakansista <kuskinpuolelta se kuului kovimmillaan.
    Muistaakseni solenoidit lähtee ihan kiertämällä irti; kunnon pihdeillä. Puhdistus vaikka sillä Wurthin puhastusspraylla ja antamalla virtaa lyhyitä sykäyksiä jolloin kara liikkuu ja paska myös...

    Mä en kyllä noihin nostajiin vielä kajoais. Mutta kuskinpuolen venakopan nyppäisin pöydällä ja kurkkaisin sisälle. Oli kyllä itellä ehkä se rojektin vittumaisin vaihe kun yritti ahtaa venakoppaa takas, lämppärin letkujen ahistaessa ja kopan tiivisteen pudotessa urastaan kokoajanhelatiden

    Tsekkaas muuten Korbi vielä se Cellin mainitsema lisäilmaputki. Kuvasta (omasta prokkiksesta) näkkee solenoidit ja lisäilmaputken.
    Last edited by Timelord; 07-06-2022, 12:56.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Jos solenoidi on jumissa, tulee vikakoodi siitä ettei vanos saavuta tavoiteasemaansa. Siihen päälle toki muut mahdolliset seurannaiset, jos on jumiutunut aikaiselle niin misfire koodia jne. Suoranaisesti siitä jumiutuneesta solenoidista ei siis tulisi koodia, mutta siitä seuraisi koodi muualta. Solenoidit saa yleensä toimimaan puhdistuksella ja suorasähköllä napsuttelemalla.

    Metalliroskat harvemmin pääsevät suodattimesta ohi, parissa jossa on ajettu ketju metallia vasten on tuota tavaraa ollut hyvin suodattimella asti, mutta ei muita vaurioita. Alumiinilastu on paljon parempi vaihtoehto kuin teräslastu.

    Kurkkasitko jo sen kanteen tulevan pakosarjan lisäilmaputken jota arvailtiin e39 puolella?
    En ole vielä sitä tarkistanut.. sekö voi aiheuttaa myös sitten jotain tälläistä?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Jos solenoidi on jumissa, tulee vikakoodi siitä ettei vanos saavuta tavoiteasemaansa. Siihen päälle toki muut mahdolliset seurannaiset, jos on jumiutunut aikaiselle niin misfire koodia jne. Suoranaisesti siitä jumiutuneesta solenoidista ei siis tulisi koodia, mutta siitä seuraisi koodi muualta. Solenoidit saa yleensä toimimaan puhdistuksella ja suorasähköllä napsuttelemalla.

    Metalliroskat harvemmin pääsevät suodattimesta ohi, parissa jossa on ajettu ketju metallia vasten on tuota tavaraa ollut hyvin suodattimella asti, mutta ei muita vaurioita. Alumiinilastu on paljon parempi vaihtoehto kuin teräslastu.

    Kurkkasitko jo sen kanteen tulevan pakosarjan lisäilmaputken jota arvailtiin e39 puolella?

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    tätä siis meinasin että kun oot kirjoittanut että varmaan kohtuu herkkä metalli hiukkasille yms...
    niin tässä tapauksessa ihan hyvin on voinut mennä metallimujua tuonne yksikköön koska sitä oli myös öljypohjassa.
    Nyt kun toisen kerran käytti auki niin ei ollut enään mujua öljypohjassa.. pystyisköhän nuita solenoideja kuinka helposti purkamaan ja miten sais aukaistua kanavat jos ovat tukkeissa??

    entä mitäs tällä tarkoitit?? Oonko sit vaan niin tyhmä

    "Venttiili lienee magneettivoimalla liikkuva, eli jos voima ei riitä niin tuskin työmäntä liikkuukaan."
    Tuolla vanoksella on ohjaussysteemi, joka kääntää sitä oikealle ja vasemmalle tai siis eteenpäin ja taaksepäin. Ensimmäisenä on tuo ikäänkuin tehostettu hydrauliservo ohjaamassa öljyä. Samanlainen kuten missä tahansa lentokoneen siivissä vaikkapa. Tässä ohjaussolenoidia ohjataan sähköllä suuntaansa "magneetilla". Ja sillä on joku voima. Ei ole mekaanisia rattaita, eli jos magneettinen voima ei riitä niin se ei liiku. Voima voi loppua jos tuo oikealle ja vasemmalle menevä mäntä jumittaa vastaan tarpeeksi. Ja jos siellä on siis muhjua siinä putkessa missä tuon pitäisi liukua. Pitää ymmärtää tuosta kuvasta se tekninen rakenne, että se hydraulinen mäntäosa liukuu tiukkasovitteisessa putkessa ikäänkuin. Lentokoneitakin on pudonnut kun tuo mäntä jumittaa vastaavissa servoissa.



    Ja voin toki olla ihan väärässäkin kaikesta edellä mainitusta. Yritin hahmottaa tuota rakennetta vain

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    jep mutta vanos pitää aivan erilaista ääntä.. kuulostaa kuin olisi dieseli.. semmosta roklotusta.
    Ja vanoksesta ei siis pääsee kuulumaan näin voimakasta tikitystä??
    Tiedän kyllä millaista ääntä nuo vanokset on piettänyt jo ennen tätä remonttia ja tätä uutta ääntä. Se on sellainen pehmeä rouskutus mikä kuuluu nytkin taustalta tuon tikityksen lisäksi.. Luulin että vanos voi myös tikittää isomminkin jos esim. Solenoideissa tms.. On häikkää

    Leave a comment:

Working...
X