Silloin ei tarvinu ottaa vanoksia pois, muuten hyvä.
Nyt siis vaihdettiin nostajat niin joutui ottamaan vakoset pois että sai nokat nostettua pois.
Mut eipä tuossakaan ollut kuin yks epäselvä kohta ohjeistuksessa.
Sanottiin vain että nollataan vanokset, niin mietittiin että onko se niin että käännetään vastapäivään niin kauan että alkaa piippaamaan ja sitten kun piippaa väännetään lopulliseen momenttiin.
Näin kuitenkin tehtiin loppujen lopuksi..
Eikös tuo prosessi pitäisi olla selvä homma jos kerran ajoitus tehtiin kaluilla jo kertaalleen jakopäänrempan yhteydessä. :think
Silloin ei tarvinu ottaa vanoksia pois, muuten hyvä.
Nyt siis vaihdettiin nostajat niin joutui ottamaan vakoset pois että sai nokat nostettua pois.
Mut eipä tuossakaan ollut kuin yks epäselvä kohta ohjeistuksessa.
Sanottiin vain että nollataan vanokset, niin mietittiin että onko se niin että käännetään vastapäivään niin kauan että alkaa piippaamaan ja sitten kun piippaa väännetään lopulliseen momenttiin.
Näin kuitenkin tehtiin loppujen lopuksi..
Löyty jotain ohjeita hommaan.
Ainut että kun lopuksi lukee että nollaa vanos yksikkö.
Tarkoittaako se sitä että käännetään vanos yksikköä taas vastapäivään vasenta rajoitusta kohti ja kun piippaa yleismittari aletaan kiristämään nokka-akselin hammaspyörän pultteja. Imu 110nm ja pako 125nm. Eli tehdään lopullinen kiristys?
Homma nipussa
, Kohtahan sen sitten näkee toimiiko
Nyt pitäis sitten alkaa säätämään nuo vanokset?
Olisko kellään antaa ohjeita hommaan?
Pärjääkään hommassa pelkällä yleismittarilla?
Muuta ei ole nyt saatavana.
Näin se minäki ajattelin.. On sinne tänään soitettu ja aikoivat soittaa kohta perään kun saavat katsottua mutta ei tullu takaisin soittoa enään milloinkaan..
Huomena mennä käymään sielä..
Oliskohan niin hyvin että parissa päivässä tulisivat?
Eikös ne tavarat tule jostain Ruotsin päävarastosta ja ainakin luulisi että sieltä löytyisi nuo osat. Itelle on ainakin ruukannut tulla osat 2-3 päivässä mitä olen wetteriltä tilannu ja Ruotsista ne on aina tulleet.
Kai nuo Rovaniemen wetteriltä saisi parissa päivässä tilattua:think
Näin se minäki ajattelin.. On sinne tänään soitettu ja aikoivat soittaa kohta perään kun saavat katsottua mutta ei tullu takaisin soittoa enään milloinkaan..
Huomena mennä käymään sielä..
Oliskohan niin hyvin että parissa päivässä tulisivat?
nostaja remonttiin piti alkaa. nyt on purettu autoa jo hyvän matkaa.
Vanokset pitää ilmeisesti irroittaa että saa nuo nostajat vaihdettua??
Nyt sitten tyssäis remontti tähän kun ei ole uusia vanoksen peltisiä tiivisteitä:
näitä:
BMW Vanos Gasket (Cylinders 1-4) - Genuine BMW 11361705578
BMW Vanos Gasket (Cylinders 5-8) - Genuine BMW 11361705579
Nuitahan ei pysty käyttämään uudelleen enään??
Nyt vain on sellainen ongelma että nuita tiivisteitä ei ollu missään hylly tavarana eli menis tilaukseen ja kestää taas ikuisuuden että saa nuo tiivisteet.
Itse en ole tekemässä tuota remonttia,mutta ilmeisesti on niin että nuo joutuu purkamaan pois että saa nostajat vaihdettua?? Näin minulle kerrottiin..
Ei kellään ole sattumalta tämmösiä tiivisteitä jääny hyllyyn notkumaan?
Joku o-rengas oli kans jonka tarvi tuohon remonttiin:11311705512
Kai nuo Rovaniemen wetteriltä saisi parissa päivässä tilattua:think
nostaja remonttiin piti alkaa. nyt on purettu autoa jo hyvän matkaa.
Vanokset pitää ilmeisesti irroittaa että saa nuo nostajat vaihdettua??
Nyt sitten tyssäis remontti tähän kun ei ole uusia vanoksen peltisiä tiivisteitä:
näitä:
BMW Vanos Gasket (Cylinders 1-4) - Genuine BMW 11361705578
BMW Vanos Gasket (Cylinders 5-8) - Genuine BMW 11361705579
BMW part 11311705512 - Camshaft Seal
Nuitahan ei pysty käyttämään uudelleen enään??
Nyt vain on sellainen ongelma että nuita tiivisteitä ei ollu missään hylly tavarana eli menis tilaukseen ja kestää taas ikuisuuden että saa nuo tiivisteet.
Itse en ole tekemässä tuota remonttia,mutta ilmeisesti on niin että nuo joutuu purkamaan pois että saa nostajat vaihdettua?? Näin minulle kerrottiin..
Ei kellään ole sattumalta tämmösiä tiivisteitä jääny hyllyyn notkumaan?
Juu ei ole tullu luettua tätä topicia kokonaisuudessaan
Hiljenikö ääni käsittelyn jälkeen yhtään vai pysyikö ennallaan?
Tuntuisi että siellä on joku karstan palanen estämässä öljyn kulkua :think
Minun korvaan äänen aiheuttaja on selkeästi nostaja enkä tuon vuoksi seisottaisi autoa vaan ajelisin menemään, tosin eihän tuo ensimmäinen kerta olisi kun erehtyy
Ääni on kyllä hiljentynyt siitä mitä se oli alunperin mutta sillon heti sen forte käsittelyn jälkeen ääni oli ihan samanlainen. Laitoin myös sekaan ne top endit.
Kyllä minunki vakava veikkaus on että nostajasta tulee tuo ääni nyt. Siitä kun muuten lähdin tänään niin jonku matkaa ajettua se ääni loppu taas hetkeksi ja tuli sit uudestaan.
Annahan kun saa oikeat öljyt koneeseen ettei mitään liruja litkuja niinku nyt on öljyn seassa vielä sellainen Marvel mystery oil joka laimensi öljyä melko riskisti Ku muutenkin on nuo 5w40 aika liruja öljyjä.niin tiiä vaikka jo sillä lähtis äänet sitten pois.
Toivossa on hyvä elää
Juu ei ole tullu luettua tätä topicia kokonaisuudessaan
Hiljenikö ääni käsittelyn jälkeen yhtään vai pysyikö ennallaan?
Tuntuisi että siellä on joku karstan palanen estämässä öljyn kulkua :think
Minun korvaan äänen aiheuttaja on selkeästi nostaja enkä tuon vuoksi seisottaisi autoa vaan ajelisin menemään, tosin eihän tuo ensimmäinen kerta olisi kun erehtyy
Kokeileppa tehdä Forte motor flush käsittely ennen öljyn vaihtoa ja saman merkin top end treatment uuden öljyn sekaan, rohkenen väittää että hiljenee :think
Oli tarkoitus tänään ehdottaa kun kuuntelin ääntä mutta oli niin hoppu takaisin töihin että en ehtinyt
Olen tehnyt noita useampaan autoon ja on toiminut erittäin hyvin
Top end treatmentia vaan ei parane unohtaa laittaa...
Minusta ne renkaat näytti tosi hyvältä, en olisi voinut ajatellakkaan että näyttää noin hyvältä!
Vielä kun olisi jollain orkkis vanteilla niin
Minä oon jo tuon käsittelyn tehnyt kertaalleen ja tais olla siitä tuolla aiemmin mainintaakin
Niin nuista vanteista vielä että on nuo kyllä hienommat mitkä nyt oli alla kuin ne orggis vanteet jotka tuli auton mukana 19" kesärenkaiden kans. Ne sai jäädä talliin keräämään pölyjä
Itse tosiaan tykkään enempi tuon tyylisistä renkaista mitä sellaisista 20-30 sarjalaisista.
Maasturissa pitää olla kunnon renkaat eikä mitään bling bling lisuja
Kokeileppa tehdä Forte motor flush käsittely ennen öljyn vaihtoa ja saman merkin top end treatment uuden öljyn sekaan, rohkenen väittää että hiljenee :think
Oli tarkoitus tänään ehdottaa kun kuuntelin ääntä mutta oli niin hoppu takaisin töihin että en ehtinyt
Olen tehnyt noita useampaan autoon ja on toiminut erittäin hyvin
Top end treatmentia vaan ei parane unohtaa laittaa...
Minusta ne renkaat näytti tosi hyvältä, en olisi voinut ajatellakkaan että näyttää noin hyvältä!
Vielä kun olisi jollain orkkis vanteilla niin
Leave a comment: