M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Timelord
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Hyvin kävi

    Loppu tikitykset nyt on hienon kuuloinen kasi
    Sehän on aivan loistava kuulla.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Timelord View Post
    No, miten kävi? Kädet ristis...
    Hyvin kävi

    Loppu tikitykset nyt on hienon kuuloinen kasi

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Silloin ei tarvinu ottaa vanoksia pois, muuten hyvä.
    Nyt siis vaihdettiin nostajat niin joutui ottamaan vakoset pois että sai nokat nostettua pois.
    Mut eipä tuossakaan ollut kuin yks epäselvä kohta ohjeistuksessa.
    Sanottiin vain että nollataan vanokset, niin mietittiin että onko se niin että käännetään vastapäivään niin kauan että alkaa piippaamaan ja sitten kun piippaa väännetään lopulliseen momenttiin.
    Näin kuitenkin tehtiin loppujen lopuksi..

    No, miten kävi? Kädet ristis...

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Eikös tuo prosessi pitäisi olla selvä homma jos kerran ajoitus tehtiin kaluilla jo kertaalleen jakopäänrempan yhteydessä. :think
    Silloin ei tarvinu ottaa vanoksia pois, muuten hyvä.
    Nyt siis vaihdettiin nostajat niin joutui ottamaan vakoset pois että sai nokat nostettua pois.
    Mut eipä tuossakaan ollut kuin yks epäselvä kohta ohjeistuksessa.
    Sanottiin vain että nollataan vanokset, niin mietittiin että onko se niin että käännetään vastapäivään niin kauan että alkaa piippaamaan ja sitten kun piippaa väännetään lopulliseen momenttiin.
    Näin kuitenkin tehtiin loppujen lopuksi..

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Eikös tuo prosessi pitäisi olla selvä homma jos kerran ajoitus tehtiin kaluilla jo kertaalleen jakopäänrempan yhteydessä. :think

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Löyty jotain ohjeita hommaan.
    Ainut että kun lopuksi lukee että nollaa vanos yksikkö.
    Tarkoittaako se sitä että käännetään vanos yksikköä taas vastapäivään vasenta rajoitusta kohti ja kun piippaa yleismittari aletaan kiristämään nokka-akselin hammaspyörän pultteja. Imu 110nm ja pako 125nm. Eli tehdään lopullinen kiristys?

    Homma nipussa
    , Kohtahan sen sitten näkee toimiiko
    Last edited by korbimotors; 02-08-2013, 08:49.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Nyt pitäis sitten alkaa säätämään nuo vanokset?
    Olisko kellään antaa ohjeita hommaan?
    Pärjääkään hommassa pelkällä yleismittarilla?
    Muuta ei ole nyt saatavana.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Näin se minäki ajattelin.. On sinne tänään soitettu ja aikoivat soittaa kohta perään kun saavat katsottua mutta ei tullu takaisin soittoa enään milloinkaan..
    Huomena mennä käymään sielä..
    Oliskohan niin hyvin että parissa päivässä tulisivat?
    Eikös ne tavarat tule jostain Ruotsin päävarastosta ja ainakin luulisi että sieltä löytyisi nuo osat. Itelle on ainakin ruukannut tulla osat 2-3 päivässä mitä olen wetteriltä tilannu ja Ruotsista ne on aina tulleet.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Kai nuo Rovaniemen wetteriltä saisi parissa päivässä tilattua:think
    Näin se minäki ajattelin.. On sinne tänään soitettu ja aikoivat soittaa kohta perään kun saavat katsottua mutta ei tullu takaisin soittoa enään milloinkaan..
    Huomena mennä käymään sielä..
    Oliskohan niin hyvin että parissa päivässä tulisivat?

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    nostaja remonttiin piti alkaa. nyt on purettu autoa jo hyvän matkaa.
    Vanokset pitää ilmeisesti irroittaa että saa nuo nostajat vaihdettua??

    Nyt sitten tyssäis remontti tähän kun ei ole uusia vanoksen peltisiä tiivisteitä:

    näitä:
    BMW Vanos Gasket (Cylinders 1-4) - Genuine BMW 11361705578
    BMW Vanos Gasket (Cylinders 5-8) - Genuine BMW 11361705579

    Nuitahan ei pysty käyttämään uudelleen enään??

    Nyt vain on sellainen ongelma että nuita tiivisteitä ei ollu missään hylly tavarana eli menis tilaukseen ja kestää taas ikuisuuden että saa nuo tiivisteet.
    Itse en ole tekemässä tuota remonttia,mutta ilmeisesti on niin että nuo joutuu purkamaan pois että saa nostajat vaihdettua?? Näin minulle kerrottiin..
    Ei kellään ole sattumalta tämmösiä tiivisteitä jääny hyllyyn notkumaan?
    Joku o-rengas oli kans jonka tarvi tuohon remonttiin:11311705512
    Kai nuo Rovaniemen wetteriltä saisi parissa päivässä tilattua:think

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    nostaja remonttiin piti alkaa. nyt on purettu autoa jo hyvän matkaa.
    Vanokset pitää ilmeisesti irroittaa että saa nuo nostajat vaihdettua??

    Nyt sitten tyssäis remontti tähän kun ei ole uusia vanoksen peltisiä tiivisteitä:

    näitä:
    BMW Vanos Gasket (Cylinders 1-4) - Genuine BMW 11361705578
    BMW Vanos Gasket (Cylinders 5-8) - Genuine BMW 11361705579
    BMW part 11311705512 - Camshaft Seal

    Nuitahan ei pysty käyttämään uudelleen enään??

    Nyt vain on sellainen ongelma että nuita tiivisteitä ei ollu missään hylly tavarana eli menis tilaukseen ja kestää taas ikuisuuden että saa nuo tiivisteet.
    Itse en ole tekemässä tuota remonttia,mutta ilmeisesti on niin että nuo joutuu purkamaan pois että saa nostajat vaihdettua?? Näin minulle kerrottiin..
    Ei kellään ole sattumalta tämmösiä tiivisteitä jääny hyllyyn notkumaan?
    Last edited by korbimotors; 30-07-2013, 18:27.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Juu ei ole tullu luettua tätä topicia kokonaisuudessaan
    Hiljenikö ääni käsittelyn jälkeen yhtään vai pysyikö ennallaan?

    Tuntuisi että siellä on joku karstan palanen estämässä öljyn kulkua :think
    Minun korvaan äänen aiheuttaja on selkeästi nostaja enkä tuon vuoksi seisottaisi autoa vaan ajelisin menemään, tosin eihän tuo ensimmäinen kerta olisi kun erehtyy
    Ääni on kyllä hiljentynyt siitä mitä se oli alunperin mutta sillon heti sen forte käsittelyn jälkeen ääni oli ihan samanlainen. Laitoin myös sekaan ne top endit.
    Kyllä minunki vakava veikkaus on että nostajasta tulee tuo ääni nyt. Siitä kun muuten lähdin tänään niin jonku matkaa ajettua se ääni loppu taas hetkeksi ja tuli sit uudestaan.
    Annahan kun saa oikeat öljyt koneeseen ettei mitään liruja litkuja niinku nyt on öljyn seassa vielä sellainen Marvel mystery oil joka laimensi öljyä melko riskisti Ku muutenkin on nuo 5w40 aika liruja öljyjä.niin tiiä vaikka jo sillä lähtis äänet sitten pois.
    Toivossa on hyvä elää

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Juu ei ole tullu luettua tätä topicia kokonaisuudessaan
    Hiljenikö ääni käsittelyn jälkeen yhtään vai pysyikö ennallaan?

    Tuntuisi että siellä on joku karstan palanen estämässä öljyn kulkua :think
    Minun korvaan äänen aiheuttaja on selkeästi nostaja enkä tuon vuoksi seisottaisi autoa vaan ajelisin menemään, tosin eihän tuo ensimmäinen kerta olisi kun erehtyy
    Last edited by Jube; 08-07-2013, 00:21.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Kokeileppa tehdä Forte motor flush käsittely ennen öljyn vaihtoa ja saman merkin top end treatment uuden öljyn sekaan, rohkenen väittää että hiljenee :think
    Oli tarkoitus tänään ehdottaa kun kuuntelin ääntä mutta oli niin hoppu takaisin töihin että en ehtinyt

    Olen tehnyt noita useampaan autoon ja on toiminut erittäin hyvin
    Top end treatmentia vaan ei parane unohtaa laittaa...


    Minusta ne renkaat näytti tosi hyvältä, en olisi voinut ajatellakkaan että näyttää noin hyvältä!
    Vielä kun olisi jollain orkkis vanteilla niin
    Minä oon jo tuon käsittelyn tehnyt kertaalleen ja tais olla siitä tuolla aiemmin mainintaakin

    Niin nuista vanteista vielä että on nuo kyllä hienommat mitkä nyt oli alla kuin ne orggis vanteet jotka tuli auton mukana 19" kesärenkaiden kans. Ne sai jäädä talliin keräämään pölyjä
    Itse tosiaan tykkään enempi tuon tyylisistä renkaista mitä sellaisista 20-30 sarjalaisista.
    Maasturissa pitää olla kunnon renkaat eikä mitään bling bling lisuja

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Kokeileppa tehdä Forte motor flush käsittely ennen öljyn vaihtoa ja saman merkin top end treatment uuden öljyn sekaan, rohkenen väittää että hiljenee :think
    Oli tarkoitus tänään ehdottaa kun kuuntelin ääntä mutta oli niin hoppu takaisin töihin että en ehtinyt

    Olen tehnyt noita useampaan autoon ja on toiminut erittäin hyvin
    Top end treatmentia vaan ei parane unohtaa laittaa...


    Minusta ne renkaat näytti tosi hyvältä, en olisi voinut ajatellakkaan että näyttää noin hyvältä!
    Vielä kun olisi jollain orkkis vanteilla niin
    Last edited by Jube; 08-07-2013, 00:06.

    Leave a comment:

Working...
X