M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • korbimotors
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Yritän vielä:



    Tuossa kuvassa siis tuo asteluku meinaa, että se pitkä nokka-akseli kääntyy tosiaan tuohon ketjurattaaseen verrattuna. Oikealle sekä vasemmalle. Siinä on tuo liike ja sitä kontrolloi se vanos yksikkö akselin etupäässä. Ei kait siellä mikään pidättele sitä nokka-akselia pyörähtämästä tuon vertaa, paitsi vanos mötikän sisällä oleva öljynpaineohjaus. Moottori sammuksissa ja käynnissä. Mitä ne sitten lieneekään. Eli siellä voi olla "vapaa liikettä" kun ei ole painetta.

    Nokka akseli ohjaa imu ja pakoventtiileitä, mutta ne venttiilien nouset painaa tiukkana nokkaa vasten niin, että siinä itse nokassa voi olla jännitystä kun ne nokat on sopivassa asennossa (venttiili auki). Tottakai se kiertää sitä nokkaa silloin jos sopivasti on useamman jousen jännitys. Ja tuo jos ei ole lukittuna rattaaseen, niin salliin kiertää tuon astemäärän verran maksimissaan?

    Olettaisin, että kokoonpanovaiheessa se vanosmötikkä kohdistetaan akseliin sopivasti asentaen. Ja tuolleen korjaamovaiheessa silloin kun vanosta ei irroiteta kohdistetaan vain se ketjuratas huomioiden sitten? Kummankin nokan osalta ja suhteessa kampiakseliin jne.

    Näin arvaten suunnilleen.
    Erittäin hyvin selitetty nyt jopa minäkin ymmärsin
    Eli jako on siis kohdallaan.
    Niin pitäiskö se antaa vikakoodia jos vanos solenoideissa olis jotain häikkää tms..??
    Miten nuo kanavat sais puhdistettua? Lähteekö nuo solenoidit kuinka helposti irti ja mitä kautta pääsis puhdistamaan?
    Jos solenoidin johdot olis menny väärinpäin eli vasenpuoli pistoke onki nyt oikealla, voisiko sillon tehdä näin että ensin toimii ja sitten alkaa sääteleen ja tikitteleen kun johdot väärinpäin? Saatto ehkä toinen johdoista olla aavistuksen pitempi mutta kyllä se yltäis toiselle solenoidillekki eli pystyy periaatteessa menemään väärinpäinkin.. Mut käviskö heti tikittäen jos väärinpäin ettei aluksi kävis hyvin ja sitten muuttuis??


    Tai sitten ne on nuo nostajat kun venakansista kuskinpuolelta se kuului kovimmillaan.
    Last edited by korbimotors; 17-06-2013, 00:35.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    jep mutta vanos pitää aivan erilaista ääntä.. kuulostaa kuin olisi dieseli.. semmosta roklotusta.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Yritän vielä:



    Tuossa kuvassa siis tuo asteluku meinaa, että se pitkä nokka-akseli kääntyy tosiaan tuohon ketjurattaaseen verrattuna. Oikealle sekä vasemmalle. Siinä on tuo liike ja sitä kontrolloi se vanos yksikkö akselin etupäässä. Ei kait siellä mikään pidättele sitä nokka-akselia pyörähtämästä tuon vertaa, paitsi vanos mötikän sisällä oleva öljynpaineohjaus. Moottori sammuksissa ja käynnissä. Mitä ne sitten lieneekään. Eli siellä voi olla "vapaa liikettä" kun ei ole painetta.

    Nokka akseli ohjaa imu ja pakoventtiileitä, mutta ne venttiilien nouset painaa tiukkana nokkaa vasten niin, että siinä itse nokassa voi olla jännitystä kun ne nokat on sopivassa asennossa (venttiili auki). Tottakai se kiertää sitä nokkaa silloin jos sopivasti on useamman jousen jännitys. Ja tuo jos ei ole lukittuna rattaaseen, niin salliin kiertää tuon astemäärän verran maksimissaan?

    Olettaisin, että kokoonpanovaiheessa se vanosmötikkä kohdistetaan akseliin sopivasti asentaen. Ja tuolleen korjaamovaiheessa silloin kun vanosta ei irroiteta kohdistetaan vain se ketjuratas huomioiden sitten? Kummankin nokan osalta ja suhteessa kampiakseliin jne.

    Näin arvaten suunnilleen.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Niin joko tuon vanoksen ohjauksessa häikkää (anturi, tunnistimen asento jne) taikka sitten jos tuo itse venttiili kanittaa. Tai joku muun tuossa öljynsaannissa sinne yksikköön. Venttiili lienee magneettivoimalla liikkuva, eli jos voima ei riitä niin tuskin työmäntä liikkuukaan. Varmaan kohtuu herkkä metallihiukkasille tuo öljykanava mistä menee läpi. Vaikka öly tuleekin suodattimen läpi siis. Suodatinhan päästänee alle 10 mikronin murut läpi noin yleistäen. Alkaa olemaan vaan hakuammuntaa tämä. Mutta samalla kun avaa, niin varmaan sen osan saisi helposti käsille irrotettua siinä myös. En tiedä.



    tätä siis meinasin että kun oot kirjoittanut että varmaan kohtuu herkkä metalli hiukkasille yms...
    niin tässä tapauksessa ihan hyvin on voinut mennä metallimujua tuonne yksikköön koska sitä oli myös öljypohjassa.
    Nyt kun toisen kerran käytti auki niin ei ollut enään mujua öljypohjassa.. pystyisköhän nuita solenoideja kuinka helposti purkamaan ja miten sais aukaistua kanavat jos ovat tukkeissa??

    entä mitäs tällä tarkoitit?? Oonko sit vaan niin tyhmä

    "Venttiili lienee magneettivoimalla liikkuva, eli jos voima ei riitä niin tuskin työmäntä liikkuukaan."

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Jännitystähän tulee akseliin itse nokista kun jousien voimalla painaa siellä. Kun kummiskin vanos nimenomaan kiertää tuota nokka-akselia tavallaan ja kumpaankin suuntaan. Noh, joku tietänee kuka noita on rempannut.

    mitä tarkoitit tuolla tekstillä?

    pitäiskö nuiden vanosten solenoidien antaa vikakoodia sillä inpa:lla jos ne ei toimi niikuin kuuluu??

    Niin ja ihan hyvin on voinutkin mennä metalli mujua ja tukkinut esim. sen vakosessa olevan venttiili reiän? saisko se aikaan tuollaista ääntä mikä tuossa nyt on??
    öljypohjasta muuten tuli alumiini mujua kun sen käytti auki.. ja olisko se sitten aluksi kun laitto auton käyntiin ollut kaikki paikat vielä auki ja öljyt kiertänyt yms.. ja sitten kun lähti paskat liikkeelle niin pääsi menemään esim. tuonne solenoidissa olevaan reikään ja tukkoon ja siksi alkoi tikittelemään?? nää on vaikeita asioita kyllä..
    Last edited by korbimotors; 16-06-2013, 23:39.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Oisko vanoksessa jonkinlainen öljynpaine myös kun kone on sammuksissa. Noissa kuvissa näkyy yksi sellanen venttiili nimellä check valve. Sen tarkoituksena lienee tekstin mukaan pitää esipainetta ja estää käynnistettäessä jotain ongelmia jos ei ole heti painetta. Se voinee kääntää tuota toiseen suuntaan? Myös silloin jos paine on päässyt rempan aikana laskemaan ja irrottaa lukituksen. Jännitystähän tulee akseliin itse nokista kun jousien voimalla painaa siellä. Kun kummiskin vanos nimenomaan kiertää tuota nokka-akselia tavallaan ja kumpaankin suuntaan. Noh, joku tietänee kuka noita on rempannut.

    A check valve is positioned forward of the solenoid in the cylinder head oil gallery. The
    check valve maintains an oil supply in the VANOS transmission and oil circuits after the
    engine is turned off. This prevents the possibility of piston movement (noise) within the
    VANOS transmission system on the next engine start.
    vaikea sanoa näihin mitään kun ei ole tietoa..
    nyt vaan joku joka tietää kertoo minulle että kuuluuko sen päästä pyörähtämään kun ottaa lukitustyökalun pois sen verran että tahti/veto löysää.sen verran se halus pyörähtää?? onko normaalia vai onko sielä nyt siis jako pielessä??

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    tuo hanttarin puolen vanos pyörähti kyllä ihmeellisesti kun otti sen nokan lukitustyökalun irti. siis kaikki lukitustyökalut olivat paikallaan eli ajoitus oli kohdallaan ja kun nokka-akselin lukitus työkalun otti irti niin itse hammasratas ei pyörähtänyt mutta se akseli pyörähti ns. väkisten heti kun lukituksen löysäs. kuskinpuolelta kun otti tuon lukitus työkalun irti niin se ei kyllä liikkunut sen jälkeen mihinkään.
    En tiedä miksi se teki noin ja olisko nyt sitten vanokset sekasin tms..??
    Koska aluiksi ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä kunnes muutaman minuutin päästä alkoi tikittelemään. ihan niinku vaikka vanokset olis yrittänyt hakea paikkaansa keskeltä tms.. ei osaa oikein selittää edes tätä asiaa..
    mutta se jäi mysteeriksi että miksi se itse nokka-akselin halusi pyörähtää jonkun verran heti kun otti lukitus työkalun irti??
    Oisko vanoksessa jonkinlainen öljynpaine myös kun kone on sammuksissa. Noissa kuvissa näkyy yksi sellanen venttiili nimellä check valve. Sen tarkoituksena lienee tekstin mukaan pitää esipainetta ja estää käynnistettäessä jotain ongelmia jos ei ole heti painetta. Se voinee kääntää tuota toiseen suuntaan? Myös silloin jos paine on päässyt rempan aikana laskemaan ja irrottaa lukituksen. Jännitystähän tulee akseliin itse nokista kun jousien voimalla painaa siellä. Kun kummiskin vanos nimenomaan kiertää tuota nokka-akselia tavallaan ja kumpaankin suuntaan. Noh, joku tietänee kuka noita on rempannut.

    A check valve is positioned forward of the solenoid in the cylinder head oil gallery. The
    check valve maintains an oil supply in the VANOS transmission and oil circuits after the
    engine is turned off. This prevents the possibility of piston movement (noise) within the
    VANOS transmission system on the next engine start.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Niin joko tuon vanoksen ohjauksessa häikkää (anturi, tunnistimen asento jne) taikka sitten jos tuo itse venttiili kanittaa. Tai joku muun tuossa öljynsaannissa sinne yksikköön. Venttiili lienee magneettivoimalla liikkuva, eli jos voima ei riitä niin tuskin työmäntä liikkuukaan. Varmaan kohtuu herkkä metallihiukkasille tuo öljykanava mistä menee läpi. Vaikka öly tuleekin suodattimen läpi siis. Suodatinhan päästänee alle 10 mikronin murut läpi noin yleistäen. Alkaa olemaan vaan hakuammuntaa tämä. Mutta samalla kun avaa, niin varmaan sen osan saisi helposti käsille irrotettua siinä myös. En tiedä.



    tuo hanttarin puolen vanos pyörähti kyllä ihmeellisesti kun otti sen nokan lukitustyökalun irti. siis kaikki lukitustyökalut olivat paikallaan eli ajoitus oli kohdallaan ja kun nokka-akselin lukitus työkalun otti irti niin itse hammasratas ei pyörähtänyt mutta se akseli pyörähti ns. väkisten heti kun lukituksen löysäs. kuskinpuolelta kun otti tuon lukitus työkalun irti niin se ei kyllä liikkunut sen jälkeen mihinkään.
    En tiedä miksi se teki noin ja olisko nyt sitten vanokset sekasin tms..??
    Koska aluiksi ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä kunnes muutaman minuutin päästä alkoi tikittelemään. ihan niinku vaikka vanokset olis yrittänyt hakea paikkaansa keskeltä tms.. ei osaa oikein selittää edes tätä asiaa..
    mutta se jäi mysteeriksi että miksi se itse nokka-akselin halusi pyörähtää jonkun verran heti kun otti lukitus työkalun irti??

    soitin asentajalle äsken ja selvitin asian tarkemmin:

    Eli hän oli kokeillut ensin kiristin kiinni ketjulla ajoitus kohdilleen ja lukitustyökalut kiinni. ja hanttimiehen puoleisen lukitustyökalun kun irroitti niin nokka-akseli halus samantien pyörähtää myötäpäivään eli ihan niinkun koneessa olis ollut ns. tahti/veto päällä. kuskinpuolelta kun otti pois niin se ei liikkunut minnekkään.
    Eli itse vanoshan pysyi paikallaan vaan pelkästään tuo nokka-akseli halus pyörähtää sisällään eli ei se ketjua sun muita pyörättänyt kun otti tuon lukitustyökalun pois. mutta eihän sielä ole tavallaan enään sillon jako kohdallaan kun se pyörähtää??
    tämä kaveri oli kokeillut msen jälkeen myös ketjun kiristin löysällä ettei ainakaan sen takia ole mitenkään vetoa päällä ja saman teki myös silloinkin että kun löysäs tuo lukitustyökalun nokka-akseli halus samantien pyörähtää myötäpäivään?? Kuuluuko sen tehdä noin ihan vaan sen takia kun on tahti päällä ja se hakee sitten oikean paikkansa öljynpaineella?? vai onko tuossa joku tietty järjestys yms.. että miten kuuluuu kasata tuo jakopää ettei se pääsis tekemään tuota pyörähdystä?
    Esim. olisko pitänyt purkaa ne kaikki hammasrattaat irti ja vanokset yms.. ja kasata jossain tietyssä järjestyksessä??
    Jos jako ei kohdallaan niin voiko sillon tulla tuollainen tikitys??
    Mutta tämäkin teoria ihmetyttää että miten se ensin kävi ilman tikitystä minuutin pari kunnes alkoi tuleen nuita hetkittäisiä tikityksiä ja lopulta kokoaikainen..

    ps.. yrittäkää saada jotain tolkkua tästä kirjoituksesta.
    tässä on jo niin väsynyt tämän auton kanssa ettei osaa enää panostaa täysillä kirjoitukseen.. yritän vain jotenki saada kerrottua että mitä on tapahtunut niin osais joku sit yhdistää näitä asioita toisiinsa.. ja tuohon tikitykseen??
    Last edited by korbimotors; 16-06-2013, 23:03.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    miten se pääsisi elämään omaa elämää tuo vanos?
    mutta vois se johtuakki vanoksista kun se ääni alkoi tulla hiljokseen.. jotenkin ensin vain satunnaisia tikahteluja ja sitten taukoa ja taas tik tik tauko tik tik tik tauko. lopuksi tikitteli jo pitempään ja lähti pois kun nosti kierroksia niin jossain 2000rpm paikkeilla. no sitten ei lähtenyt enään edes kierroksilla pois tuo ääni. miten sais varmuuden että pelaako solenoidit varmasti?
    itestäki tuntuu hullulta että miten se tuollai pikku hiljaa olis menny nostaja/nostajia rikki kun oli sellaista yhden tikahduksen ääniä ensin ja siitä sitten pikku hiljaa muuttui jatkuvammaksi ja loppu tulos on nyt tämä mikä on..
    Niin joko tuon vanoksen ohjauksessa häikkää (anturi, tunnistimen asento jne) taikka sitten jos tuo itse venttiili kanittaa. Tai joku muun tuossa öljynsaannissa sinne yksikköön. Venttiili lienee magneettivoimalla liikkuva, eli jos voima ei riitä niin tuskin työmäntä liikkuukaan. Varmaan kohtuu herkkä metallihiukkasille tuo öljykanava mistä menee läpi. Vaikka öly tuleekin suodattimen läpi siis. Suodatinhan päästänee alle 10 mikronin murut läpi noin yleistäen. Alkaa olemaan vaan hakuammuntaa tämä. Mutta samalla kun avaa, niin varmaan sen osan saisi helposti käsille irrotettua siinä myös. En tiedä.



    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Laitan tässä vielä linkin tuosta omasta engine roughnes mittauksesta joskus aikanaan. Niin hahmottaa millaisesta on kyse.



    Lisäksi tuossa mietin, että vaikka puristukset olisi tasaiset niin miten sitten jos se vanos elää omaa elämänsä siellä. Eli jos on tapissa jommassa kummassa laidassa.
    miten se pääsisi elämään omaa elämää tuo vanos?
    mutta vois se johtuakki vanoksista kun se ääni alkoi tulla hiljokseen.. jotenkin ensin vain satunnaisia tikahteluja ja sitten taukoa ja taas tik tik tauko tik tik tik tauko. lopuksi tikitteli jo pitempään ja lähti pois kun nosti kierroksia niin jossain 2000rpm paikkeilla. no sitten ei lähtenyt enään edes kierroksilla pois tuo ääni. miten sais varmuuden että pelaako solenoidit varmasti?
    itestäki tuntuu hullulta että miten se tuollai pikku hiljaa olis menny nostaja/nostajia rikki kun oli sellaista yhden tikahduksen ääniä ensin ja siitä sitten pikku hiljaa muuttui jatkuvammaksi ja loppu tulos on nyt tämä mikä on..

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    ainakin tuollasella halpis vikakoodin nollaajalla kun katselin niin ei antanut vikakoodia minkäänlaista. ei ole minulla tuollaisia inpoja yms.. eikä edes kellään kaverillanikaan löydy tälläistä.
    kai se antais jonkun vikakoodin jos jokin anturikin olisi rikki ja tuo ääni tulisi sieltä..
    mitä tuossa solenoidissa vois olla vikana? ja mikä sen tikittävän äänen aihettaja näin ollen olisi?? itsekään kun en tiedä tästä moottorista yhtään mitään..
    mitä meinasit tuolla kalibroinnilla? ei olla tehty mitään kalibrointia remontin jälkeen.
    Joo mulla löytyy myös halpis koodinlukija ja sellasen pitäs lukea koodit moottorin yksiköstä. Oma lukee ainakin ainoastaan sieltä just.

    Kalibroinnista en tiedä. Luin vaan tuolta, että jotain joutuu tehdä jos ottaa osaa irti. Riippunee miten paljon on purettu. Käsitin kyllä, että sulla tuossa olisi ollut purettuna vain yksi ratas about. Eli ei kait siinä mitään. Yleisesti kommentoin vaan, jos tuota dokkaria lukee ajatuksella läpi.

    Three electrical pin contacts are located
    on the front surface to verify the
    default maximum retard position using
    an ohmmeter. This is required during
    assembly and adjustment. (see service
    notes further on).

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Laitan tässä vielä linkin tuosta omasta engine roughnes mittauksesta joskus aikanaan. Niin hahmottaa millaisesta on kyse.



    Lisäksi tuossa mietin, että vaikka puristukset olisi tasaiset niin miten sitten jos se vanos elää omaa elämänsä siellä. Eli jos on tapissa jommassa kummassa laidassa.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    En tiedä onko tämä dokkari tuttu, mutta laitan varman päälle varuiksi linkin. Tuossa voisi katsella vanoksen ja osalta ja mietiskellä. Etenkin kun vertaisi tehtyyn remonttiin mitä ja miten tuli tehtyä. Pari hyvää kuvaa tuolla ja yleistä tietoa rempasta sekä kalibroinnista.

    Ihan arvauksena mietin josko vanos systeemi ei pelittäisi kunnolla. Joko öljynvirtauksessa taikka tuossa säätösolenoidissa häikkää. Tai joku anturi tai sähköjohto. En tiedä miten näissä nykyisissä tulee nakutusta enään jos sylinteristä nakuttaisi jollain tavalla. Paitsi, tiedän siis nyt omalta kohdaltani että löysällä olevasta tulpasta tulee tosi kova ja terävä nakuttava ääni. Voisiko sama tulla jos sytyttää sylinterissä venttiilin ollessa auki ja paine/ääni pääsee karkaamaan imu tai pakosarjaan. Ihan ilmaan heitettyä arvailua ilman asiantuntemusta

    Edelleen inpa olisi erittäin hyvä, niin vikakoodien lisäksi livedatassa näkisi koneen pyöriessä muunmuassa potkiiko joku sylinteri epätasaisesti. Niin voisi sen osalta vikaa etsiä. Nimellä engine roughnes on tuo mittaus muistaakseni. Ja sitten olisiko jotain livedataa vanoksista, en tiedä.

    http://www.e38.org/m62tu.pdf
    ainakin tuollasella halpis vikakoodin nollaajalla kun katselin niin ei antanut vikakoodia minkäänlaista. ei ole minulla tuollaisia inpoja yms.. eikä edes kellään kaverillanikaan löydy tälläistä.
    kai se antais jonkun vikakoodin jos jokin anturikin olisi rikki ja tuo ääni tulisi sieltä..
    mitä tuossa solenoidissa vois olla vikana? ja mikä sen tikittävän äänen aihettaja näin ollen olisi?? itsekään kun en tiedä tästä moottorista yhtään mitään..
    mitä meinasit tuolla kalibroinnilla? ei olla tehty mitään kalibrointia remontin jälkeen.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    En tiedä onko tämä dokkari tuttu, mutta laitan varman päälle varuiksi linkin. Tuossa voisi katsella vanoksen ja osalta ja mietiskellä. Etenkin kun vertaisi tehtyyn remonttiin mitä ja miten tuli tehtyä. Pari hyvää kuvaa tuolla ja yleistä tietoa rempasta sekä kalibroinnista.

    Ihan arvauksena mietin josko vanos systeemi ei pelittäisi kunnolla. Joko öljynvirtauksessa taikka tuossa säätösolenoidissa häikkää. Tai joku anturi tai sähköjohto. En tiedä miten näissä nykyisissä tulee nakutusta enään jos sylinteristä nakuttaisi jollain tavalla. Paitsi, tiedän siis nyt omalta kohdaltani että löysällä olevasta tulpasta tulee tosi kova ja terävä nakuttava ääni. Voisiko sama tulla jos sytyttää sylinterissä venttiilin ollessa auki ja paine/ääni pääsee karkaamaan imu tai pakosarjaan. Ihan ilmaan heitettyä arvailua ilman asiantuntemusta

    Edelleen inpa olisi erittäin hyvä, niin vikakoodien lisäksi livedatassa näkisi koneen pyöriessä muunmuassa potkiiko joku sylinteri epätasaisesti. Niin voisi sen osalta vikaa etsiä. Nimellä engine roughnes on tuo mittaus muistaakseni. Ja sitten olisiko jotain livedataa vanoksista, en tiedä.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    Moi, koko stoorin luettuna, otan osaa paskamaiseen fiilikseen..
    Probleema kuulostais öljyn saannin puutteelta joko nostajissa, tai ketjun kiristäjissä minusta.
    Jokerina voisko olla jompi kumpi/molemmat nokka-akselin päässä olevat hammaspyörät
    löysänä, jako muuttuu kokoaika..

    Itse öljyn saanti ongelmaan.
    Oletko mitenkään päässyt toteamaan että öljyä pääsee kiristäjiin asti.
    M62:saa on3kpl kiristäjiä. Niitä pystyy testaa niin että 1. pitää moottoria hetken
    n.2000rpm:ssä. 2. Venttiilikopat irti 3. Painelet kiristäjiä kasaan ja jos painuu
    on kyseinen kiristäjä viallinen (epätodennäköistä) tai kiristäjän öljykanava tukossa mikä
    todennäköisempi vaihtoehto alkuperäisen rempan jälkeen.

    Jos missään k.kiristäjissä ole KUNNOLLISTA hydrolukkoa.
    On vika öljyn tuotto ja siirron alkupäässä.

    Nostajiinhan et ole koskenut, ja tuski rikki menevät rempan jälkeen.
    Mutta niitten kanavat voi tukkiutua huolimattoman huollon jälkeen helposti.
    Mulla on 265tkm m62 ja nostajat rokkaa hienosti.
    Tsemppiä..
    Mitempä sitä olis päässyt toteamaan onko öljyä päässyt kiristäjille asti. Pitää alkaa purkamaan tuota konetta seurv. v-loppuna.
    tehtävä noin niinkuin neuvoit. en ymmärtänyt mitä meinasit tuolla kunnollisella hydrolukolla??
    Nostajiin ei olla koskettu. uusittiin kaikki 3 laahainta koska keskilaahain meni rikki ajossa. myös ketju tuli uusi ja nokka-akselin ketjun (hydraulinen kiristin). Sitä en tiedä olisko sitten päässy jotain roskia käynnistyksen jälkeen jonnekkin nostajien väliin ja ne naputtelis??
    Onkohan tuo vähän hullua hommaa alkaa uusimaan umpimähkässä 32kpl nostajia ja sitten ne laitettua kone tikittelis edelleen???
    Miten tässä kannattais nyt edetä? Saako todettua ensin jotenkin jos jotkut nostajista olis esim. rikki ja sen myötä uusis ne mitkä on rikki vai vaihtaakko kaikki?? tarviiko nostaja remonttiin erikois työkaluja ja onko työnä minkälainen ks. työ?
    Niin ja jos kanavia on nyt esim. tukossa ja öljy ei kierrä ja sen takia nakuttelee niin mitä tuolle vois tehdä?
    Olisko esim. järkeä avata öljypohja ja öljypumpun kauttaa painattaa paineilmaa??
    jokatapauksessa tuota konetta aletaan purkamaan niin kertokaa ja neuvokaa mitä tehdään ensin ja sais jotain mahdollisuuksia pois suljettua ettei tosiaan suinpäin aleta uusimaan esim. nostajia jos vika ei edes ole niissä??

    Sen mitä tuota konetta on kuunnellut stetoskoopilla ääni kuuluu koviten kuskinpuolen venttiilikopan päältä.
    Ja jos tai kun olis nyt öljynpuute nostajissa niin mitä sille pystyy tekemään??

    ainoastaan yhtä nokkapyörää käytettiin irti ja se oli hanttarinpuolen nokkapyörää ja se laitettiin kiinni ohjeen mukaiseen momenttiin että ei se ainakaan täysin irti voi olla. muita hammaspyöriä ei ole käytetty irti..

    Täytyy kuitenki katsoa heti ekana nuo kiristäjät mistä mainitit ja katsoa painuvatko läjään.. Ja jos niissä oliskin vika niin mikä tuola koneessa saa sitten aikaan sen tikittävän äänen joka nousee kierrosten mukana ihan loppuun asti ja ei väliä onko kuuma tai kylmä kone?

    Niin ja jos tuo kiristäjän öljykanava olis nyt tukossa niin miten sen saa todettua ja avattua ?? paineilmallako ja jos niin minne sitä ilmaa osaa painattaa ja mistäpäin??
    Anteeksi että joudun näin paljon kysymään ,mutta nyt tartten oikeasti jo apua tuon auton kanssa.
    Oliko nuo mainitsemani puristuspaineet ok kun olivat 11-11.5 joka pytyssä?
    Last edited by korbimotors; 16-06-2013, 19:30.

    Leave a comment:

Working...
X