M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• korbimotors
    replied
    Auto seisoi lentokentällä viikon kun oltiin reissussa ja kun laitoin auton käyntiin niin vähän se siinä tikitteli ja kun lähsin ajamaan sillä ja pysähdyin siinä portin luona ja avasin ikkunan että sai syöttää parkkilapun koneeseen niin yhtäkkiä tikitys hävisi ihan kokonaan ja hetken oli hiljaista kunnes taas alkoi tikittelemään.
    Eli tuo ääni ei ihan varmastikkaan tule mistään lisäilmaputkesta.
    Uusi putkinkin on jo mutta sillä ei ole nyt kiirettä vielä..
    Ääni tulee siis lähes 99,9% varmuudella jostain yhdestä nostajasta joka jumittelee nyt.
    Tuo ääni hävisi kotiintulo matkalla myös toistamiseen hetkeksi ja alkoi taas sitten tikittämään.
    Meinaanki nyt ihan seuraavaksi että lasken pois nuo ihme ölppä tökötit tuolta koneesta kun ovat olleet jo sen vajava 500 mailia ja laitan sisälle catrollin magnat 5w40 ja uuden suodattimen.
    Kattoon nyt alkaako edes vielä sen isompia tekemään. Ajeleeko vaan menemään kun öljyt vaan saa vaihdettua oikeisiin öljyihin.
    Ja jos tuo nostaja/nostajat ei tuosta ala virkoamaan vaikka 1500-2000km ajon aikana niin sitten käytän nuo venakopat auki.

Leave a comment:

• Keke71
    replied
    Jos se putki ei ihan heilu ku hullun mu,,,,ku, niin kyllähän se karsttottuu aikaa myöten tiiviiksi. Sitämyöten ylimääräset "äänet" häipyy. Ei muuta ku kovaa ajoa

Leave a comment:

• korbimotors
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Joo, ei taren voittanutta ole tossa asiassa

Ja tähän topikkiin vielä sen verran, että porukka yrittää tosissaan auttaa, niin kaveri ei ota joko juttuja aina tosissaan, tai sitten ei muuten vaan kiinnosta tutkia. Sama juttu oli siinä renkaitten hommaamisessa, väkisin sai jankuttaa että saa kaverin uskomaan. Sitten kun heittää pientä läppää lapin yöstä, niin tyyppi vetää ihan tosissaan herneet nokkaan. Kyllä sitä ite on tullut remonttia tehtyä iltaisin, tai joskus pitkällä yöhönkin, että ei toi ihan hatusta vedettyä ollut että sitä vois tutkia illallakin. Ja minäkö hirveen sivistynyt ihminen, kaveri ei tiedä mistä puhuu
    Voisitko jo lopettaa?????
    Täälä tosiaan monet yrittää auttaa se on totta,toiset taas ei... :(
    Tuota on jo tutkittu sen mitä siitä voi tutkia putken osalta. korvakko rikki ja ollut rikki jo sillon kun se otettiin poiskin sieltä ja silloin se ei tikitellyt!! Ja jos minua ei kiinnostais niin en yrittäis kysellä asioista,ymmärrätkö???
    Ja oikeasti älä enään kirjoittele tähän osioon mitään!!!
    Puhut paskaa sen mitä sormet kerkee kirjoittaan!!
    Mulle ei tosiaan ole tarvinut mitään jankuttaa ja varsinkaan edes väkisin!!
    Minä sieläkin vain kysyin että meniskö esim. tälläinen koko tuohon enkä ollut siis suoraan ostamassa mitään isoja renkaita, huh huh.. Ja tosin nuo mitä minä olin ostamassa ei todellakaan ole mitkään offroad renkaat.. Et taida tietää edes mitä tarkoittaa offroad ja siihen kuuluvat renkaat . Laitoin hyvinkin selvällä suomenkielellä että all-terrain tyyppiset koska minä en pidä isoista vanteista ja lisuista kumeista. Sinä itse siinäkin topicissa otit ylivaihteen päälle ja aloit suotamaan mitä ihmeellisimpiä juttuja vanteista ja niiden mahtuvuuksista yms.. vaikka kyse oli vain rengas koosta että mikä mahtuu vielä alle ilma mitään vaikeuksia..
    Tähänkin topicciin tulit vain räkyttämään toisin kuin kaikki muuta jotka HUOM!! yrittävät auttaa jos on vaikka kenties ollut samanlaisia oireita autossaan!!!

Annetaan siis olla nyt ja keskitytään molemmat omiin asioihin,ok??

tai sinä voit jatkaa tätä topiccia yksinäs, minä poistun viisaampana takavasemmalle tästä nyt!!
    Ole bemu2000 huoleti auto saadaan kuntoon ilman että sinun tarvis huolestua asiasta
    kyllä se vielä tälle kesälle lopettaa tikittelyt ja aloittaa loppu kesästä vikittelyt
    Last edited by korbimotors; 28-06-2013, 23:28.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by Pretoriaani View Post
    Korpimotin eduksi täytyy kyllä antaa suht ymmärrettävä kirjoitusasu.

Joo, ei taren voittanutta ole tossa asiassa

Ja tähän topikkiin vielä sen verran, että porukka yrittää tosissaan auttaa, niin kaveri ei ota joko juttuja aina tosissaan, tai sitten ei muuten vaan kiinnosta tutkia. Sama juttu oli siinä renkaitten hommaamisessa, väkisin sai jankuttaa että saa kaverin uskomaan. Sitten kun heittää pientä läppää lapin yöstä, niin tyyppi vetää ihan tosissaan herneet nokkaan. Kyllä sitä ite on tullut remonttia tehtyä iltaisin, tai joskus pitkällä yöhönkin, että ei toi ihan hatusta vedettyä ollut että sitä vois tutkia illallakin. Ja minäkö hirveen sivistynyt ihminen, kaveri ei tiedä mistä puhuu

Leave a comment:

• Pretoriaani
    replied
    11 sivua jo korjattu virtuaalisesti sun autoa, taitaa alkaa voittaa jo kohta TareJr:n ennätyksen.
    Korpimotin eduksi täytyy kyllä antaa suht ymmärrettävä kirjoitusasu.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Saahan tuon testattua, että tuleeko se tuosta se ääni kun työntää itse kädellä sitä putkea sinne sisäänpäin juuri niinkuin se korvallinenkin tekee eli pitää sitä putkea paikallaan.

Tuosta putken vuotamisesta porukka puhunut ties kuinka pitkään, niin nyt vasta jatkä alkaa miettiä että saahan tuon testattua Onko se nyt ihme että tässä monet ihmetellä sun touhuja.

Edit: kun olisit testannut sen jo heti alkuun kun joku sitä ehdotti, niin sulla olisi ollut uusi putki jo pitkään kourassa, jos vika on siinä. Kyllä sitä jo tässä vaiheessa tekee mieli vähän vääntää vitsiäkin aiheesta, ei kannata vetää herneitä nokkaan
    Last edited by bemu2000; 28-06-2013, 10:53.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Millä helvetillä minä siitä putkesta sen toisen korvallisen olisin edelleenkään korjannut nyt ja tässä ajassa?? Purkallako se olis pitänyt siihen juntata kiinni. Parempi Ku olisit pitänyt sen sivistyneen leipäläppäs ummessa!!!
    Sielä se omassa paikassaan ainaki on ja oikean puoleinen kiinnike on kiinni kun se on ehjä ja vasenpuoliki on ihan oikeassa paikassaan mutta sieltä puuttuu se korvallinen.. Mutta ei se sieltä ihan puhaltamalla sieltä pääse perääntymään. Sai sitä nykäistä että se lähti irti siitä ns. Reiästään minne se kuuluu mennäkkin.
    Ei tuolla sun typerällä kommentilla ollut mitään hyötyä kenellekään!!
    Jos alkais lukemaan kaikki nuo sun postaamat viestit mitä oot ihmisille vuosien varrella kirjoitellut, niin saattais alkaa näkemään punaista ja ja ja.... Mutta joo tyylillä kukakin...

No sun aika turhia on nää sun virtuaalikorjauksetkin täällä, mutta jokainen tyylillään 11 sivua jo korjattu virtuaalisesti sun autoa, taitaa alkaa voittaa jo kohta TareJr:n ennätyksen.

Edit: Jo siinä vaiheessa alkoi huvittaa sun tuunailut kun heti foorumille saapuessa aloit suunnitella X5:een jotain hillittömiä offroad renkaita, etkä millään uskonut että sinne ei mahdu mitään älyttömiä leveyksiä/halkaisijoita. Kuka silloinkin takoi järkeä sun päähän etkä tilannut sinne sopimatonta settiä?
    Last edited by bemu2000; 28-06-2013, 11:11.

Leave a comment:

• korbimotors
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Eli laitoitte rikkinäisen putket takaisin paikoilleen remontin yhteydessä?
    Sama sille mutta minulla pitäisi olla tuollainen ehjä putki jos tarvetta :think
    No rikkinäisen ja rikkinäisen... olihan se keulastapäin katsottuna se vasemmanpuoleinen korvakko rikki jo silloin kun tuo putki otettiin pois remontin alussa ja ei se sillon ole sielä koskaan vuotanut ja pitänyt ääntä.
    Nyt siis laitettiin se sama putki paikalleen kun ei ollut muutakaan ja eipä käynyt mielessä että tuo putki olis alkanut vuotamaan jos toinen korvakko puuttuu kun ei se sielä aiemminkaan ollut vuotanut ja tikitellyt..
    Saahan tuon testattua, että tuleeko se tuosta se ääni kun työntää itse kädellä sitä putkea sinne sisäänpäin juuri niinkuin se korvallinenkin tekee eli pitää sitä putkea paikallaan.
    Mikäli käy ilmi että se onkin tuo ilmaputki mikä sielä on tikitellyt niin sittenhän se uus putki ostetaan. mikä sille olis hinta?
    laita vaikka yv:nä Jube hintaa sille putkelle..

Leave a comment:

• Jube
    replied
    Tuosta lisäilmaputken kiinnikeistä toinen oli murtunut kokonaan poikki tai se oli jo sillon poikki kun se otettiin pois tuo putki.
    keulastapäin katsottuna vasemman puoleinen korvallinen. oikean puoleinen 6mm pultilla tuleva korvallinen oli ehjä ja se on normaalisti paikallaan.
    Eli laitoitte rikkinäisen putket takaisin paikoilleen remontin yhteydessä?
    Sama sille mutta minulla pitäisi olla tuollainen ehjä putki jos tarvetta :think

Leave a comment:

• korbimotors
    replied
    Noh, tossa ei ehkä kuulostanut enää niin terävältä kuin nostumen naputus. Eikö sen putken olisi saanut jo korjattua tässä ajassa, vaikka yöllä kun siellä ei edes aurinko laske?
    Millä helvetillä minä siitä putkesta sen toisen korvallisen olisin edelleenkään korjannut nyt ja tässä ajassa?? Purkallako se olis pitänyt siihen juntata kiinni. Parempi Ku olisit pitänyt sen sivistyneen leipäläppäs ummessa!!!
    Sielä se omassa paikassaan ainaki on ja oikean puoleinen kiinnike on kiinni kun se on ehjä ja vasenpuoliki on ihan oikeassa paikassaan mutta sieltä puuttuu se korvallinen.. Mutta ei se sieltä ihan puhaltamalla sieltä pääse perääntymään. Sai sitä nykäistä että se lähti irti siitä ns. Reiästään minne se kuuluu mennäkkin.
    Ei tuolla sun typerällä kommentilla ollut mitään hyötyä kenellekään!!
    Jos alkais lukemaan kaikki nuo sun postaamat viestit mitä oot ihmisille vuosien varrella kirjoitellut, niin saattais alkaa näkemään punaista ja ja ja.... Mutta joo tyylillä kukakin...

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Noh, tossa ei ehkä kuulostanut enää niin terävältä kuin nostumen naputus. Eikö sen putken olisi saanut jo korjattua tässä ajassa, vaikka yöllä kun siellä ei edes aurinko laske?

Leave a comment:

• korbimotors
    replied
    tässäpä vielä yks ääninäyte..seuraava ääninäyte onkin sitten kun se on kunnossa..

Tänään otin vielä yhden ääninäytteen tuosta:
    tikitysääni on nyt parin päivän aikana hiljentynyt siitä mitä se on esim. ekoissa pätkissä ollut pahimmillaan. Liekkö hiljenemässä loppunsa edellä

Ulkomaanreissun jälkeen avataan venakopat ja aletaan katsomaan mitä sieltä löytyy.. siihen asti se saa tikitellä rauhassa.
    No ei ainakaan ääni ole pahentunut koko(reilu 300km ajomatkan) aikana vaan päinvastoin hiljentynyt siitä.
    Mutta en toki odota että se itsestään korjaantuisi vaan auki otetaan reissun jälkeen..

samalla kun aletaan tuota sitten laittamaan niin lasken ne mystery oil/normi öljyt pois ja vaihdan normaalit öljyt sisään sekä uuden suodattimen.
    Onko tuohon hyvä käyttää sitä valvolinen 10w60 öljyä vai olisko ihan ok öljy esim.5w40 magnatecin catrollit?

Vieläkö se kuulostaa siltä että pakosarja vuotais??

[IMG]http://aijaa.com/aRka6N[/IMG]

niin ja sen verran vielä edittiä että :

Tuosta lisäilmaputken kiinnikeistä toinen oli murtunut kokonaan poikki tai se oli jo sillon poikki kun se otettiin pois tuo putki.
    keulastapäin katsottuna vasemman puoleinen korvallinen. oikean puoleinen 6mm pultilla tuleva korvallinen oli ehjä ja se on normaalisti paikallaan.
    Last edited by korbimotors; 27-06-2013, 15:05.

Leave a comment:

• korbimotors
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Kuin myös. Onhan se vaihtoehto tuokin, että kaatelee litkuja koneeseen ja odottaa ihmeparanemista ja/tai Jahven paluuta. Kukin tyylillään.
    Mutta jos pari viikkoa on vara viivyttää viiden minuutin homman vaativaa tarkistusta, niin ei tuolla mahdoton hoppu voi olla muutenkaan.

Sitten sitä vasta lyöntiä pitääkin lompakossa olla, jos tuon X5:n V8:n hajottaa lopullisesti.

Taitaa olla sellainen tilanne, että niillä on mentävä, mitä käsiin on jaettu, tosin eipä ole tainnut tuokaan paljoa kantaa ottaa; luulisi, että jos saa jakopään rempattua, niin nuo perustarkistukset olisi tehty näppähommina jo kahvinjuonnin lomassa.

Tsemppiä kuitenkin alkuperäiselle kirjoittajalle ja toivottavasti saatte rattaat kuntoon.
    Tilanne on tämä että tämä asentaja asuu eri paikkakunnalla koska on sielä päivätöissä yhdellä korjaamolla joten ei tässä asentajaa tarvi vaihtaa saatikka syyttää. Kiireet hänelläkin ja sovittu että kun tulee taas tänne missä minä asun tutkimaan aletaan autoa. Minä taas olen tällä hetkellä kaikki päivät kahden pienten kaksosten kanssa kotona kun vaimo töissä niin ei juuri ehdi ihmeitä purkamaan ja tutkimaan. Kaikki aina sijoitettava v-lopuille ja nyt oli juhannus välissä niin siksi on asiat tältä erää viivästynyt perjantaina olis taas tarkoitus syventyä autoon ja etsiä ks. Äänen tekijää.
    Tässä välissä yrittänyt jtn ohjelmallisia testejä tehdä ja kun aikaa löytyy minulta sekä asentajalta niin varmasti tuo ääni vielä selvitetään.

Leave a comment:

• BMWE39
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Minä taas olisin jo kiireesti tutkinut missä vika.
    Kuin myös. Onhan se vaihtoehto tuokin, että kaatelee litkuja koneeseen ja odottaa ihmeparanemista ja/tai Jahven paluuta. Kukin tyylillään.
    Mutta jos pari viikkoa on vara viivyttää viiden minuutin homman vaativaa tarkistusta, niin ei tuolla mahdoton hoppu voi olla muutenkaan.

Sitten sitä vasta lyöntiä pitääkin lompakossa olla, jos tuon X5:n V8:n hajottaa lopullisesti.

Originally posted by TJJ View Post
    Ja olisin myös vaihtanut sitä "asentajaa"...
    Taitaa olla sellainen tilanne, että niillä on mentävä, mitä käsiin on jaettu, tosin eipä ole tainnut tuokaan paljoa kantaa ottaa; luulisi, että jos saa jakopään rempattua, niin nuo perustarkistukset olisi tehty näppähommina jo kahvinjuonnin lomassa.

Tsemppiä kuitenkin alkuperäiselle kirjoittajalle ja toivottavasti saatte rattaat kuntoon.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Sivusta seuranneena, jos mitään muuta ongelmaa ei ole kuin naputtava ääni, niin kyllä itse olisin ajanut rauhassa ja katsonut, mikä paikka antautuu, jos antautuu :think
    Minä taas olisin jo kiireesti tutkinut missä vika. Ja olisin myös vaihtanut sitä "asentajaa"...

Leave a comment:

Working...
X