M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??
Collapse
X
-
Sivusta seuranneena, jos mitään muuta ongelmaa ei ole kuin naputtava ääni, niin kyllä itse olisin ajanut rauhassa ja katsonut, mikä paikka antautuu, jos antautuu :think
-
Kyllä tuo tuleeki tarkistettua. Jos en ihan väärässä ole niin muistelisin että kun tuo keskellä olevan kumikiinnikeen löysäs joka vaan tavallaan kannattelee putkea niin sen jälkeen sain jo putkea vetäistyä vasemmalta puolen ulospäin ja sitten kun työnsi takasin sen putken pään sinne sisälle niin se tarttui taas suht. tiukasti varmaankin siihen vastakappaleeseen eli onko sitten se vasemman puoleinen korvakko JO ollut rikki tai sitten aentaja ei laittanut sitä 6mm pulttia millä sen kuuluis olla kiinni. Sitten taas kun yritin putken oikeaa puolta kiskoa irti "en siis väkivalloin" niin se tuntui olevan aika lujasti kiinni eli olisko sille puolelle sitten laittanut sinne kuuluvan 6mm pultin.Originally posted by janituz View Posttarkista oikeasti tuo osa nro.11 kummastakin päästä, varmista että ei oo nuo kiinnitys korvakot vääntynyt taikka murtunut. Hyvin samanlaista ääntä piti 540i jossa oli vasemman puoleinen korvakko murtunut. Varmista ainakin, koska on oikeasti aika pieni toimenpide.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...26&hg=11&fg=50
Jotain muistelen myös asentajan sanoneen että juuri tästä putkesta oliskin jokin kannake murtunut ja jos se näin oli niin se oli ollut jo aikaisemmin ettei se mennyt nyt rikki ja ei tuota tikitys ääntä ole aikaisemmin kuulunut.
Mutta niinku sanottu tämä tarkistetaan vielä.. Ja tarkistan myös sen asentajalta että oliko tuossa putkessa kaikki kiinnityskorvalliset kunnossa ja että onko sieltä jäänyt jotain laittamatta tai onko sielä edes ollutkaan mitään alunperinkään. tai siis on varmasti ihan alunperin ollut mutta onko ollut just nyt kun me purettiin tuota autoa jakopää rempan yhteydessä.
No nyt kuitenkin ajattelin lähteä käymään autolla vähän ajelemassa "hyvinkin syrjäisillä teillä*hävetys niin suuri liikkua julkisilla paikoilla*"
Leave a comment:
-
tarkista oikeasti tuo osa nro.11 kummastakin päästä, varmista että ei oo nuo kiinnitys korvakot vääntynyt taikka murtunut. Hyvin samanlaista ääntä piti 540i jossa oli vasemman puoleinen korvakko murtunut. Varmista ainakin, koska on oikeasti aika pieni toimenpide.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...26&hg=11&fg=50
Leave a comment:
-
Ok, toi ääni vaan kuulostaa sellaselta naputukselta, että ei millään voisi kuvitella kuuluvan jostain putkesta.Originally posted by peto2 View PostKyllä ne pakopulssit saa mielenkiintosia ääniä aikaan kun pääsevät sopivasti löysällä olevaa osaa päristämään. Se on sitten taas eriasia onko tässä tapauksessa kyse siitä. Joka tapauksessa irti olevat osat kannattaa kiinnittää.
mm. M60 koneen pakosarjan sisäputki kun irtoaa hitsauksestaan niin pitää sen sortin säksätystä että heikkohermosempi alkaisi jo laakeroimaan alakertaa uusiksi.
Leave a comment:
-
Kyllä ne pakopulssit saa mielenkiintosia ääniä aikaan kun pääsevät sopivasti löysällä olevaa osaa päristämään. Se on sitten taas eriasia onko tässä tapauksessa kyse siitä. Joka tapauksessa irti olevat osat kannattaa kiinnittää.Originally posted by bemu2000 View PostMä en kyllä ymmärrä edes vaihtoehtona, että tuo ääni kuuluisi jostain ilmaputkesta. Käsittämättömiä jorinoita
mm. M60 koneen pakosarjan sisäputki kun irtoaa hitsauksestaan niin pitää sen sortin säksätystä että heikkohermosempi alkaisi jo laakeroimaan alakertaa uusiksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by korbimotors View PostJos tuossa oletetaan nyt että nostaja olis jumissa ja tikittää tai jopa useampi niin siitä ei koneelle itselleen ole haittaa vaikka ajelisin menemään vaan nyt ?
Tarkoitus tuo on vielä avata ja tarkistaa nuo nostajatki vielä mutta ei ole vielä siihen mahdollisuuksia.
Ja on tässä nyt kuitenki yritetty/jaksettu muutakin tehdä kuin pelkästään kysellä ja kuunnella konetta että tuo nyt oli minusta vähän vittumaisesti jo sanottu.
Eikö täällä puhuttu että kun on inpa niin sillä selviää jo niin niin paljon asioita.
Nyt kun ohjelma on käytössä niin nytkö sillä ei sitten teekkään yhtään mitään hyödyllisiä testejä tuolle koneelle.
Kai se on jätettävä tämä topicci nyt omaan rauhaansa ja jatkettava vaan muilla keinoin...
Nostajasta/nostajista tuo melko varmaan kuitenkin tulee
Mutta ennen mitään isompaa remppaa täytyy tarkistaa että tuo lisäilmaputki on aivan totaalisen hyvin Kiinni ja purkaa tuota niin paljon että pääsee sen toteamaan kunnolla. Kovan tikityksen saa kyllä putki aikaan jos tuo ääni on tuosta kiinni. Toivotaan että sieltä vika lopulta kuitenki löytyisi..
Mä en kyllä ymmärrä edes vaihtoehtona, että tuo ääni kuuluisi jostain ilmaputkesta. Käsittämättömiä jorinoita
Leave a comment:
-
Jos tuossa oletetaan nyt että nostaja olis jumissa ja tikittää tai jopa useampi niin siitä ei koneelle itselleen ole haittaa vaikka ajelisin menemään vaan nyt ?Originally posted by kalevik View PostOta kuvat männistä
Nostin voi kilistä joskus todella kauan, ei muuta kuin auto ajoon vaan.
Jos ei ole nostin, kyllä se vika itsensä jossain vaiheessa selkeästi ilmaisee, tavalla tai toisella.
Oikeasti melko turhaa täällä kysellä jos ei jaksa/viitsi tehdä mitään muuta kuin kuunnella. Kaikki neuvot on jo annettu.
Tarkoitus tuo on vielä avata ja tarkistaa nuo nostajatki vielä mutta ei ole vielä siihen mahdollisuuksia.
Ja on tässä nyt kuitenki yritetty/jaksettu muutakin tehdä kuin pelkästään kysellä ja kuunnella konetta että tuo nyt oli minusta vähän vittumaisesti jo sanottu.
Eikö täällä puhuttu että kun on inpa niin sillä selviää jo niin niin paljon asioita.
Nyt kun ohjelma on käytössä niin nytkö sillä ei sitten teekkään yhtään mitään hyödyllisiä testejä tuolle koneelle.
Kai se on jätettävä tämä topicci nyt omaan rauhaansa ja jatkettava vaan muilla keinoin...
Nostajasta/nostajista tuo melko varmaan kuitenkin tulee
Mutta ennen mitään isompaa remppaa täytyy tarkistaa että tuo lisäilmaputki on aivan totaalisen hyvin Kiinni ja purkaa tuota niin paljon että pääsee sen toteamaan kunnolla. Kovan tikityksen saa kyllä putki aikaan jos tuo ääni on tuosta kiinni. Toivotaan että sieltä vika lopulta kuitenki löytyisi..Last edited by korbimotors; 25-06-2013, 23:12.
Leave a comment:
-
Siihen putken kaiveluun ei saa tunteja menemään vaikka varpaillaan tekisi, eikä se saa irrota vetämällä kuten tuossa jo mainittiin.
Jos ehjän motin saa 800e niin kannattaa hommata vaikkei tarvitsisi, X5 koneita reilun vuoden etsineenä edes rahalla ei käytettyjä ehjiä löydy, kun ei tarjontaa ole nimeksikään. Muiden korimallien koneita kyllä tarjotaan, vaan ei tiedetä ettei ne sovi...
Leave a comment:
-
Ota kuvat männistäOriginally posted by korbimotors View PostJos tarvetta voin ottaa myös muita arvoja kun vain sanotte millaisia tietoja haluatte??
Nostin voi kilistä joskus todella kauan, ei muuta kuin auto ajoon vaan.
Jos ei ole nostin, kyllä se vika itsensä jossain vaiheessa selkeästi ilmaisee, tavalla tai toisella.
Oikeasti melko turhaa täällä kysellä jos ei jaksa/viitsi tehdä mitään muuta kuin kuunnella. Kaikki neuvot on jo annettu.
Leave a comment:
-
Jos näitä sun mittaamia arvoja katsoo niin mitä tästä pitäis saada selville??Originally posted by -KK- View Post
itse tein tuon saman ja laitoin siitä kuvankin niin jos vertaa minun arvoihin niin mitä ne kertoo kenellekkin??
Onko sinun auto kunnossa ollut tuolla hetkellä kun nuo arvot otettiin vai jotain rikki??
Leave a comment:
-
jostain se ääni tulee ja voi olla että pakosarja vuotaa mutta se että se tikittää nuin riskisti myös tyhjäkäynnillä niin voiko tuo enään johtua tuosta lisäilmaputkesta???Originally posted by Keke71 View PostNo joo, kirjoitin tuolla toisessa topikissa että lisäilmaputki menee pakosarjaan, muistin väärin. Mutta menee kuitenkin pakopuolelle. Ja jos se kerta on käsin irroitettavissa niin varmaan myös vuotaa, ainakin kierroksia annettaessa. Ensin kyllä korjaisin tuon ja sitten vasta alkaisin tutkiin muita juttuja.
Tosiaan tuolla toisessa topikissa kirjoitin, että kun katsoo/kuuntelee sen videon, niin kuulostaa että "pakosarja" vuotaa kierroksia annettaessa.
Leave a comment:
-
Uutta testiä taas eilen:
Kahdellakin ohjelmalla katsottiin tietoja. inpa:lla ja sit jollain bemarin omalla, ei mitään vikakoodeja. kokeilin vielä että toimiiko nuo ohjelmat niin otin eri antureilta johtoja irti niin heti tuli vikakoodit sieltä.
Otin nyt kuitenkin varuilta yhden tuloksen ylös jos siiitä olis apuja:
tuo 6 sylinterin arvo oli parhaillaan tyhjäkäynnillä 200 pintaan...
siinä se kuitenkin 100 ja yli pyöri koko ajan tyhjäkäynnillä.
saisko tuosta mitään tietoa asiaan??
Jos tarvetta voin ottaa myös muita arvoja kun vain sanotte millaisia tietoja haluatte??
Leave a comment:
-
Tuossa linkissä osat 13 on mitä pitää putkea kiinni. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...trol_air_pump/
En saanu kuvaa liitettyä tähän tällä ipad:llä, tai sit en vaan osaa, mutta linkki pitäis toimia.
Leave a comment:
Leave a comment: