M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Kyllä mä veikkaan että siellä nostin tikittää, mulla ainakin käynyt näin kun oon näitä jakopäitä rempannut.
    Yleensä kun oon pumpun irrottanut ja suodattinkotelon tyhjentänyt niin pääsee niin tyhjäksi että helposti haukkaa ilmaa ekoilla käytöillä.

    Kuulostaa vähän siltä että kamera kompressoi ääntä ja tästä syystä kuulostaa enemmän raksutukselta kuin tikitykseltä videolla.
    Kovaa ajoa ja katsoo sitten hiljeneekö.

    Mutta ensin se uusi kiristin kiinni ja vaihda varuiksi vaikka öljynsuodatin ja katso näkyykö mitään partikkeleita vanhassa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Edit: Ei mitään

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Jotenkin kuulostaa että tuo ääni on "laahaava", kannattaisiko se jakopää nyt kuitenkin avata ensin uudestaan...
    tottapa tuo avaus tulee vielä eteen hyvinkin pian.. Pakkohan tuo on jostain löytää syy ks. ääneen.

    Mitä itse arvelisit jos jotain vois epäillä niin äänen aiheuttajaksi?
    Jos ääni on sinun mielestä ns. laahaava niin mistähän se vois tulla??

    kiristimenkin uusin tuonne vielä samalla kun tuota aletaan vielä kertaalleen avaamaan.
    Ainut vaan että ajoituksen lukitus työkaluja ei ole enään minulla vaan ne on palautettu omistajalle.
    Merkit on kuitenkin laitettu sinne maali tussilla, että niidenkin perusteella jo pääsee pitkälle ilman lukitustyökaluja.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Saman näköinen tuo kiristin näyttäis olevan tuossa kuin tuo sunkin kiristin..

    No millaista ääntä se sun kone sit pietti kun halusit vaihdella tuon kiristimen??
    Menee asian vierestä:

    Mä en ole juurikaan asiantuntija, niin olen foorumilta lukenut kommentteja ja pohtinu mitä olis hyvä käydä läpi. Osin ennakoiden. Tähtäimenä kun on ollut pitää autoa varsin pitkään. Inhoan äärimmäisesti autokauppoja.

    Moottorin osalta siis ensimmäiset "vanos äänet" alkoi 100tkm jälkeen jossain vaiheessa kuulua. Tuota ennen moottori on todella hiljainen. Vaihdoin siis tuon kiristimenkin ennen isompien ongelmien ilmaantumista kun kuului jo jotain kevyitä uusia ääniä moottoritilasta. Vuosia sitten ei ollut vielä näin paljoa tietoa. Harmittaa jos ja kun joutuu tuohon ketjuremppaan.

    Niin automaatin öljyt on vaihdettu 90tkm lukemassa. Ja peräöljyt jo 50tkm. Oli miten oli

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Jotenkin kuulostaa että tuo ääni on "laahaava", kannattaisiko se jakopää nyt kuitenkin avata ensin uudestaan...

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Eihän tuo ole enään kuin 50eur lisä kokeilu tuolle autolle ja ei ole tosiaan vaikea homma vaihtaa tuota kiristäjää eli eiköhän tuokin tule sinne vaihdettua ainakin kokeilu mielessä.

    Mutta tuosta kiristimestä vielä sen verran että sehän toimii öljynpaineella ja aluksi kun sille vanhalle kiristimelle teki ns. esijännityksen lisäämällä öljyä sen kiristimen sisälle niin taisi tulla liikaa öljyä kun kiristimisestä tuli niin pirun raskas ettei meinannut saada sitä paikalleen edes..
    Ja luulis että kun on kuitenkin uudet laahaimet vaikka oliskin vanhalla kiristimellä niin tuo tik tik tik ääni loppuisi ainakin kierrosten noustessa kun eikös ketju mene tiukemmalle kierrosten noustessa.
    Tuossa kun ääni ei muutu sitten mihinkään oli kaasu pohjassa tai pikkukierroksilla. Tai muuttuu se ääni kierrosten mukana tiuhemmaksi tikitykseksi muttei häviä missään vaiheessa vaikka kierroksia olis niin paljon kuin kone kiertää..
    jep öljynpaineella se kiristin toimii. öljynpaine saavuttaa huippunsa ehjässä moottorissa ~2000rpm paikkeissa, ylipaineventtiili päästää ylimääräset takas öljypohjaan. eli paine ei nouse lineaarisesti kierrosten mukana vaan paine pysyy jotakuinkin vakiona tuon X kierrosluvun yläpuolella. kun paine ei muutu, ei ketjukaan kiristy enempää :think

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by -KK- View Post
    Tuosta kiristimestä minä ihmettelin, että onko siellä tosiaan kiinteät öljyt sisällä. Luulin sen toimivan ainoastaan moottorin öljynpaineella ja jousella. Tuon vaihtaminen onnistuu itse ja kun omaani vaihdoin, niin huomasin sen siellä olevan jousen kuoleentuneen vähän lyhyemmäksi. Jousihan ottaa löysät pois vissiin. Mulla on toki vähän eri versio moottorista.



    Noista moottorin äänistä vielä kun kuuntelin pari kertaakin, niin kovin rouheasti tuntuu tuo moottorin käyvän. Siis äänekkään rouheasti. Vaikea kyllä enempää arvailla. Helpostihan tuosta tosiaan inpalla kattoisi livedatat ja sylinterikohtaiset korjausarvot, ihan mielenkiinnosta.

    Odottelen kyllä mielenkiinnolla mitä selviää.
    Saman näköinen tuo kiristin näyttäis olevan tuossa kuin tuo sunkin kiristin..

    No millaista ääntä se sun kone sit pietti kun halusit vaihdella tuon kiristimen??

    Kellä olis näitä inpa testereitä kun ne ei kerro meikäläiselle mitään.

    Ihan vaan tuolla perus vikakoodi nollarilla oon kattonut ettei vikakoodeja anna.

    Ja tais se testeri näyttää kait jotain livedataakin mutta tuskin mitään ihmeellistä.. ja niin tarkkaa kuin tuo laite mitä sinä tarkoitat?

    Salla asustellaan eli kuka se olis lähimpänä täälä päässä jonka kanssa pystyisi nuita eri arvoja katsomaan ennenkuin jatketaan ihan päättömäönä tuon auton osien uusimista??

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    samalla perusteella on sitten aivan turha vaihtaa ketjuakin.

    sulla on kuitenkin siellä nyt ehjät laahaimet ja uusi ketju -> vaikka kiristin olisi rikki niin ketju ei pääse niin löysäksi kuin rikkinäisillä laahaimilla ja venyneellä ketjulla.

    vaihtaisin ekana sen kiristimen, sen kun saa vaihdettua purkamatta konetta eikä maksakkaan mahottomia.

    #19 & #20
    Eihän tuo ole enään kuin 50eur lisä kokeilu tuolle autolle ja ei ole tosiaan vaikea homma vaihtaa tuota kiristäjää eli eiköhän tuokin tule sinne vaihdettua ainakin kokeilu mielessä.

    Mutta tuosta kiristimestä vielä sen verran että sehän toimii öljynpaineella ja aluksi kun sille vanhalle kiristimelle teki ns. esijännityksen lisäämällä öljyä sen kiristimen sisälle niin taisi tulla liikaa öljyä kun kiristimisestä tuli niin pirun raskas ettei meinannut saada sitä paikalleen edes..
    Ja luulis että kun on kuitenkin uudet laahaimet vaikka oliskin vanhalla kiristimellä niin tuo tik tik tik ääni loppuisi ainakin kierrosten noustessa kun eikös ketju mene tiukemmalle kierrosten noustessa.
    Tuossa kun ääni ei muutu sitten mihinkään oli kaasu pohjassa tai pikkukierroksilla. Tai muuttuu se ääni kierrosten mukana tiuhemmaksi tikitykseksi muttei häviä missään vaiheessa vaikka kierroksia olis niin paljon kuin kone kiertää..

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    samalla perusteella on sitten aivan turha vaihtaa ketjuakin.

    sulla on kuitenkin siellä nyt ehjät laahaimet ja uusi ketju -> vaikka kiristin olisi rikki niin ketju ei pääse niin löysäksi kuin rikkinäisillä laahaimilla ja venyneellä ketjulla.

    vaihtaisin ekana sen kiristimen, sen kun saa vaihdettua purkamatta konetta eikä maksakkaan mahottomia.

    #19 & #20
    Tuosta kiristimestä minä ihmettelin, että onko siellä tosiaan kiinteät öljyt sisällä. Luulin sen toimivan ainoastaan moottorin öljynpaineella ja jousella. Tuon vaihtaminen onnistuu itse ja kun omaani vaihdoin, niin huomasin sen siellä olevan jousen kuoleentuneen vähän lyhyemmäksi. Jousihan ottaa löysät pois vissiin. Mulla on toki vähän eri versio moottorista.



    Noista moottorin äänistä vielä kun kuuntelin pari kertaakin, niin kovin rouheasti tuntuu tuo moottorin käyvän. Siis äänekkään rouheasti. Vaikea kyllä enempää arvailla. Helpostihan tuosta tosiaan inpalla kattoisi livedatat ja sylinterikohtaiset korjausarvot, ihan mielenkiinnosta.

    Odottelen kyllä mielenkiinnolla mitä selviää.
    Last edited by -KK-; 12-06-2013, 17:19. Reason: typo

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Mitä esim. cell sanoi niin aivan turhaa touhua vaihdella uusia rattaita...
    samalla perusteella on sitten aivan turha vaihtaa ketjuakin.
    Originally posted by korbimotors View Post
    Ja ei tuosta koneesta enään kyllä kuulu sellainen ääni niinkuin kuului sillon kun ketju tosiaan oli löysällä ja se keskilaahain paskana..
    sulla on kuitenkin siellä nyt ehjät laahaimet ja uusi ketju -> vaikka kiristin olisi rikki niin ketju ei pääse niin löysäksi kuin rikkinäisillä laahaimilla ja venyneellä ketjulla.

    vaihtaisin ekana sen kiristimen, sen kun saa vaihdettua purkamatta konetta eikä maksakkaan mahottomia.

    #19 & #20

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    kyllähän rikkinäinen kiristin saa aikaan jonkinlaista ylimääräistä ääntä ja hajottaa laahaimet kun ketju pääsee löysänä hakkaamaan. kuitenkin ihmettelin sitä ettei rattaita vahdettu. uusi ketju ei istu kunnolla kuluneille rattaille ja aiheuttaa sekin ääntä :think
    Mitä esim. cell sanoi niin aivan turhaa touhua vaihdella uusia rattaita...
    Ja ei tuosta koneesta enään kyllä kuulu sellainen ääni niinkuin kuului sillon kun ketju tosiaan oli löysällä ja se keskilaahain paskana..
    Niin ja edelleenki se että kun tuo auto laitettiin käyntiin se KÄVI arviolta n.5min helvetin hienosti kunnes alkoi ihan muutamia kertoja aluksi tik tik tik ääniä päästeleen ja se ei aluksi ollut sellainen jatkuva tiki tiki ääni ja satunnaisia tik tik tik.. kunnes ääni kuuluikin koko ajan.
    Ihan lopussa kun äänen halus vielä pois ettei sitä kuulunut niin nosti kierroksia hiljoksenniin sitten kun kiekat oli yli 2000rpm ääni lähti pois ,mutta lopuksi ei vaikuttanut enään sekään vaan tuo ääni kuuluu niin kauan kunnes moottori ei ole enään käynnissä ja ei ole merkitystä onko kylmä vai kuuma kone.. sama ääni all the time...


    Niin ja kyllä se ketju istui oikeinkin hienosti nuille vanhoille rattaille.. ja sen mitä itsekkin katsoin remonttia niin ei se pääketju kyllä löysälle jäänyt.. sinne vanhan hydrauli kiristimen sisälle kaveri vaihtoi uudet ölpät sisälle..

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Puhelimella kuunneltuna ei ehkä saa oikeaa kuvaa äänestä...mutta onko laturinhihna kunnossa, ei mitää outoja jälkiä taikka onko kaikki hihnan pyörät kunnossa - siis urat ok? Omat kokemukset on nostajista eri kuuloiset. Terävämpi kolaus, enemmän metallinen eikä mikään tikitys.
    En nyt ole tarkemmin tuota laturin hihnaa tutkinut. Tarkoitat siis tuota pitkää moniurahihnaa ja sen kuntoa??
    Hihnapyörätkin kyllä pitäisi olla kunnossa, mikä ne nyt olis voinu yhtäkkiä rikkoa kun remontin jälkeen auto kävi aluksi ihan täysin ilman ylimääräisiä ääniä ja tikityksiä.. sitten alkoi kuulumaan ihan vaan muutamia tik tik tik ja sitten katosi ääni ja taas tik tik tik ääni kuului välillä toiselta puolen venakoppaa tai ainakin sieltä suunnilta ja taas hävisi ääni.. Tottakai siinä heti ajattelin että mikä hel....tin rele tai joku muu vastaava sähköosa sielä naksahtelee ja hiljenee sen myötä..
    Lopulta tuo ääni jäiki koko ajan kuuluvaksi ja kuuluu nytkin ihan koko ajan.
    Oli kone kylmä tai kuuma niin sama tikitys....

    Voe luoja että mulla palaa roput tuon vehkeen kans kohta lopullisesti!!!

    Tähän väliin täytyy sanoa että kaikista paskin auto mitä on ikinä ollut vaikkakin oliskin hyvä ajettava..
    Tuossa kone tyypissä ainakin on saksalaiset epäonnistuneet enemmän kuin pahasti!!!

    Saa todellaki puristaa munista jos mielii lähteä pidemmälle matkalle että pääseköhän tuolla tekeen sen reissun ilman kauheita hinauspalvelun autoja..

    Pakko tuo kuiten on saada kuntoon on se sen verran kallis keksintö tuossa pihassa koriste esineeksi :(

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    siis tätä kiristintähän tuonne ei uusittu kun tehtiin jakoremppa:

    Nokka-akselin ketjun kiristin - 11317531813, 11 31 7 531 813, 7531813, 11317531813 - Sopii malleihin: X5 (E53)


    Niin voiko tuo kiristin saada aikaan tuollaisen tikittävän äänen koneeseen jos se on esim. jotenkin rikki??
    kyllähän rikkinäinen kiristin saa aikaan jonkinlaista ylimääräistä ääntä ja hajottaa laahaimet kun ketju pääsee löysänä hakkaamaan. kuitenkin ihmettelin sitä ettei rattaita vahdettu. uusi ketju ei istu kunnolla kuluneille rattaille ja aiheuttaa sekin ääntä :think

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    siis tätä kiristintähän tuonne ei uusittu kun tehtiin jakoremppa:

    Nokka-akselin ketjun kiristin - 11317531813, 11 31 7 531 813, 7531813, 11317531813 - Sopii malleihin: X5 (E53)


    Niin voiko tuo kiristin saada aikaan tuollaisen tikittävän äänen koneeseen jos se on esim. jotenkin rikki??

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Puhelimella kuunneltuna ei ehkä saa oikeaa kuvaa äänestä...mutta onko laturinhihna kunnossa, ei mitää outoja jälkiä taikka onko kaikki hihnan pyörät kunnossa - siis urat ok? Omat kokemukset on nostajista eri kuuloiset. Terävämpi kolaus, enemmän metallinen eikä mikään tikitys.

    Leave a comment:

Working...
X