M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • korbimotors
    replied
    tulpat olen jo tarkistanut ja ne kyllä tuntui olevan kiinni hyvin..

    Tuonne jo eka postaukseen tein korjauksen kun äsken juttelin asentajan kans kuka teki tuohon minun autoon sen jakorempan.

    Eli jakopää remppa kun tehtiin niin sinne ei uusittui kuin laahaimet 3kpl ja sitten se pitkä jakoään kettinki + nipullinen tiivisteitä.
    ..
    Sitä hydraulista kiristintä ei siis ollutkaan uusittu kun ei sitä ollut ollu mukana nuissa varaosissa.

    Eli kysymys nyt tähän viitaten? voiko tuo vanha kiristin piettää tuollaista tiki tiki ääntä ja kasvaa kierrosten mukana??

    Uudet öljyt se kaveri oli laittanut sinne hydraulisen kiristimen sisälle.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Asian vierestä, että mulla kanssa tikitti äskettäin moottori ja sieltä löyty kaksi tulppaa aavistuksen löystyneenä. Itekin sekoitin tuon äänen venttiilien nakutukseen aluksi kun kuuntelin. Hämäävä oli, ja kovahko tikitys. Onneksi tulppien kiristämisellä vaimeni. Jäljelle jäi vain se vanosten ääni. Ilmeisesti. Sellanen vaimea tikityksen tapainen myös.

    Hydraulisten nostajien osalta olen aikanaan huomannut, että jos ei ole öljynpainetta, niin venttiilien ääni on silloin sietämättömän kova. Öljynvaihdon yhteydessä tuon huomannut.

    Vähän huolestuneena saa olla tuon M62b44 moottorin kanssa, että milloin tekee tenän. Itellä kun 206tkm mittarissa.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Vaikea sanoa tasan tarkkaan että mistä tuo ääni loppujen lopuksi kantautuis, mutta jotenki ääni kuulostais olevan kovimmillaan kun kuuntelee ääntä auton alla siitä öljypohjan kohdilta.. Voisko öljypumppu piettää tuollasta ääntä tik tik tik tik.... esim. jos se olis kokonaan rikki tai silloinkin jos sielä olis nyt esim. sitä muovimujua päässyt menemään??
    Öljyvalo ainakin sammuu heti kun täräytät autot käyntiin ja ei kyllä vilkahtele käynnissä ollessakaan..
    Jotenki ei vaan tunnu öljynsaanti ongelmalta,kun luulis että kun autolle antaa kierroksia niin sillonhan öljynpaineet kasvaa ja äänen pitäisi sitä myöten hiljentyä mutta tuo ääni mikä tuossa mosassa on se ei hiljene ennenkuin avainta kääntämällä auton sammuksiin.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    No arvataan lisää mahdollisia tik tik äänen lähteitä.
    Oletko tutkinut pakosarjojen kunnon / kiinnityksen kanteen / tiivisteiden kunnon
    pakoputken kiinnitys pakosarjaan ?
    kunhan arvailen.
    En ole tutkinut kuntoja/kiinnityksiä enkä myöskään tiivisteiden kuntoa kun näitä ei irroitettu tuon jakorempan aikana ja jos luit sen ihan ekan tekstin niin olin sinne kirjoittanut että tuo ääni alkoi kuulumaan jonkin ajan päästä kun rempan jälkeen auto laitettiin käyntiin. Muutamiin minutteihin ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.

    Sitä tässä nyt miettinyt kun joku tuola alkupäässä jutustelua kyseli, että olinko putsannut öljypumppua tai sitä sihtiä mikä on sielä pienemmän öljypohjan kannen alla puolet sen reiän koosta ja sinne pääsee kiilautumaan muovirämmälettä..
    En ole kyllä putsaillut sieltä ollenkaan vaikkakin öljypohja käytettiinkin pois(se pienempi öljypohja,jonka kautta lasketaan öljytkin pois)
    Mietin nyt että pitäiskö tuo nyt kuitenkin vielä aukaista se öljypohja ja katsoa onko se kuinka tukkeissa se sihdin toinen reuna ja yleensäkin se sihti..??
    Voisko tuo tikitys johtua siitä että se sihdin toinen reuna olisi esim. niin tukossa ettei öljy pääse kiertämään kunnolla ja venttiilin nostimet nakuttelee kuivuuttaan??
    Vai onko tuo sitten nostajista aiheutuvaa tikitystä??

    Kova raha se on tuon kaiken rempan jälkeen mitä nyt tehty alkaa uusimaan kaikkia nostajiakin.. Jos niistä ei sitten selvästi näkisi että missä olisi vika??

    Tuola aiemminhan oli yks topicci missä oli yhdellä kaverilla tikitelly 740 bemu samaan tyyliin ja ei ollut koskaan löytänyt vikaa siihen..
    Oli käyttänyt venakopat auki,tarkistanut kaikki nostimet, OK
    Käyttänyt autoa jopa käynnissäkin kun venttilikopan kannet olivat irti,mutta ei tullut selvyyttä mistä ääni tuli.
    Apulaite remmit oli ollut pois eli ei sieltäkään tullut tuo ääni..

    No yks päivä oli vaihtanut 10w60 valvolinet sisään ja ei vieläkään vaikutusta kunnes 2 päivää myöhemmin oli laittanut aamulla auton käyntiin (ilmat kylmeni -10 pakkasta) niin ääni oli poissa..?? mysteeristä tämä kaikki..
    No sitten se jatkoi autolla ajamista useamman kuukauden(10-20tkm) ilman ylimääräisiä tuollaisia ääniä kunnes matkan teko loppui kuin seinään. Kuului vaan ihan pikkuinen ääni konehuoneesta kiihdyttäessä 60-80km/h ja kun auton sai takasin koti pihalle ja konepelti auki niin kuskinpuolen venakoppa oli halki ja kun tutkittiin pidemmälle niin oli mennyt nokka-akseli poikki.(kilometrejä n.330tkm)
    Eli oliko tuo tikittävä ääni alunperin yhteydessä tähän tulevaan tuhoon vai menikö nokka-akseli muusta syystä poikki sitä ei tiedä kukaan..

    Öljyinä mulla muuten on nyt koneessa mobil 3000 5w-40


    ps.. tuossa ks. 740 bemarissa oli muuten ilmennyt tuo ääni ihan yhtäkkiä öljyjen vaihdon jälkeen.. loppujen lopuksi myös lähti kun vaihtoi ne 10w60 öljyt mutta se että vaikuttiko siihen ne öljyt juuri silloin vai se että ilmat kylmeni niin sitäkään ei tiedä kukaan.. Koska samantien kun nuo viimiset öljyt vaihdettiin ääni ei lähtenyt vaan pari päivää myöhemmin yksi aamu tätä ei enään kuulunut..

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    [IMG]http://aijaa.com/ME4V92[/IMG]

    tuossa tuota ääntä taas lisää...
    No arvataan lisää mahdollisia tik tik äänen lähteitä.
    Oletko tutkinut pakosarjojen kunnon / kiinnityksen kanteen / tiivisteiden kunnon
    pakoputken kiinnitys pakosarjaan ?
    kunhan arvailen.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    [IMG]http://aijaa.com/ME4V92[/IMG]

    tuossa tuota ääntä taas lisää...

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    fortet kävi koneessa ja annoin olla niiden 40min 1500-2000rpm/min kierroksilla mutta ei minkäänlaista vaikutusta.
    Mistä hullussa tuota konettaa osaa alkaa tutkimaan, eikait tässä nyt uutta konetta tarvi alkaa vielä tuon takia etsimään..
    Luulis että nämä bemari kurut jotka värkkää näiden kasien kans olisivat jo kertoneet minulle että mikä tässä koneessa vois kenties aiheuttaa tuon hermoja raastavan äänen??

    Laitan kohta kun saan ladattua niin yhden ääni linkin lisää tuosta "tikityksestä"

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Timelord View Post
    Mitä juutuubelia katsoin ja vertasin äänimaailmaa niin nostajilta se vaikuttais. Tyhmä kysymys kuitenkin jatkoksi, onhan tulpat varmasti kiinni? Joku joskus täälläkin kommentoinut että aiheuttaa vähän vastaavanlaisia ääniä...

    Nuo linkittämäsi öljyn lisä/ putsinki/ "hoito"aineet on varmaankin ihan ok, ainakin merkin puolesta kuullut hyvää.

    Omakohtaiset kokemukset tuollaisesta moottorin "sisäpesusta" on ettei käyntiäänet/ venttiilin raksutukset muuttuneet miksikään; tosin kyse ei ollut Forten tuotteista.
    juutubelia myös sellanneena niin kyllä tuo mitä ilmeisemmin on nostajista tuleva ääni. Löysin myös yhden youtube pätkän missä ääni kuulosti prikulleen samalta kuin tuo minun auton nyt ja siinä oli ollut 2 tulppaa löysällä. No minähän menin heti pihalle ja katoin kaikki tulpat läpi ja kiinni olivat, meni sekin tsäänssi ohi suun.. :(
    Nyt huomena fortet koneeseen ja se 20-30min tyhjäkäyntiä,välillä kierroksia nostaen MAX. 2000rpm ja öljyt ja suodatin pois ja uudet öljyt ja suodatin tilalle + öljyjen sekaan tuo Forten Top End treatmentti.

    Mutta tähän asiaan vielä viitaten.. lueskelin näitä litkujen käyttäjiä niin joilla on automaatti lootalla bimmeri niinkuin itselläkin on tuo X5:nen niin miten se on voiko tuota autoa tuon 20-30min tyhjäkäynnillä käyttää välillä kierroksia nostaen sinne max.2000rpm ihan P-asennossa keppi vai N-asennolla kun lueskelin jotain juttuja että tuo automaatti loota ei tykkäis noin pitkistä tyhjäkäynti hyrskytyksistä?
    Eli P-asennossa vai N-asennossa ja kärsiikö käyttää,tähän haluan varmistuksen vielä?

    Ja myöhemmin kerron täälä sitten tuon aineen vaikutuksen että miten kävi..

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Mitä juutuubelia katsoin ja vertasin äänimaailmaa niin nostajilta se vaikuttais. Tyhmä kysymys kuitenkin jatkoksi, onhan tulpat varmasti kiinni? Joku joskus täälläkin kommentoinut että aiheuttaa vähän vastaavanlaisia ääniä...

    Nuo linkittämäsi öljyn lisä/ putsinki/ "hoito"aineet on varmaankin ihan ok, ainakin merkin puolesta kuullut hyvää.

    Omakohtaiset kokemukset tuollaisesta moottorin "sisäpesusta" on ettei käyntiäänet/ venttiilin raksutukset muuttuneet miksikään; tosin kyse ei ollut Forten tuotteista.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Kerta kone kävi alkuunsa jonkin aikaa aivan helvetin hienosti ilman mitään ylimääräisiä ääniä ja sitten alkoi hiljokseen tikittelemään ja loppui taas vähäksi aikaa ja taas alkoi uudestaan niin epäilys on että jokin nostajista on nyt jäänyt jumiin irronneen karstasta ja muusta liasta. Kun jakopää oli auki ja venakopat myös niin oli kyllä sen näköiset venakopan kannet että huh huh.. paksua karstaa niin he**'tin paljon. Kaikki pesin todella hyvin puhtaaksi. Myöskin öljyn suodatin oli aivan hirveän näköinen. Pitkät öljynvaihtovälit ja liekkö vielä paskat öljytkin kertoo puolestaan kun katso nuita kartaisia osia. Ja nyt se paska tieten pääsi liikenteeseen kun vaihdettiin samalla uusi suodatin ja öljyt yms...

    Tämä olis nyt listalla ennen mitään muuta remonttia:


    Mitä ukot on mieltä tuosta litkusta? Lukennu paljon kyllä hyvääkin jos OIKEASTI on esim. hydrauliset venttiili nostimet jumineet jne...

    Ja kun tuo tuote on laitettu koneeseen ja käytetty se 20-30min niin sitten laskea pois ja uusia taas öljysuodatin ja laittaa uusien öljyjen sekaan tämän:

    Leave a comment:


  • Kaasuttaja
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Ei ainakaan irti ole käytetty sihtiä. Sinne reikään katsottu ettei ainakaan isompia ole.. Pitää varmaan arki sitten käyttää kunnolla pois jos tuohon ensin selviää se syy. Syy vois olla jokin lika palanen mennyt venttiili nostajan väliin.
    Kaikki jotka nyt on kuunnelleet tuota ääntä niin kertokaa oma näkemys arvaako tuolla autolla ajaa? Jos pakon omainen auton tarve tulee ja joudun käymään 120km mutkan sillä eli yhteensä n. 250km niin kannatteeko ajaa??
    Käy tosi tasaisesti muuten ja ei tule vika koodeja tms.. Ainut tuo ylimääräinen ääni.
    Jos oma pitäis tuollaista ääntä, niin etsisin vian ennen ajoa. Ei ole meinaan halpa motti alkaa korjaileen, jos öljyt ei liiku suunnitellun mukaisesti.

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Timelord View Post
    Tsekattiinko öljypumpun sihti ettei siellä ole muovimujua? Sihdin "aukko" kun on ~puolet sihdin leveydestä niin ainakin itsellä oli juuri sinne kiilaantunut paljon muovirämmälettä. Sihdin varren saa irti pelkän alemman öljypohjan irrottamalla. Toinen minkä itse tein niin vaihdoin öljyjä/ suodattimen pariin otteeseen ~2000km välein; öljynsuodattimen kotelon pohjalle oli kerääntynyt ja kerääntyi myös mujua. Tiedä sitten voisiko näin pienistä jutuista olla tikitys kiinni.:think
    Ei ainakaan irti ole käytetty sihtiä. Sinne reikään katsottu ettei ainakaan isompia ole.. Pitää varmaan arki sitten käyttää kunnolla pois jos tuohon ensin selviää se syy. Syy vois olla jokin lika palanen mennyt venttiili nostajan väliin.
    Kaikki jotka nyt on kuunnelleet tuota ääntä niin kertokaa oma näkemys arvaako tuolla autolla ajaa? Jos pakon omainen auton tarve tulee ja joudun käymään 120km mutkan sillä eli yhteensä n. 250km niin kannatteeko ajaa??
    Käy tosi tasaisesti muuten ja ei tule vika koodeja tms.. Ainut tuo ylimääräinen ääni.

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    nyt yön seisottua kokeilin käyntiin kylmällä koneella niin sama ääni heti.
    perkele!!!!
    Tsekattiinko öljypumpun sihti ettei siellä ole muovimujua? Sihdin "aukko" kun on ~puolet sihdin leveydestä niin ainakin itsellä oli juuri sinne kiilaantunut paljon muovirämmälettä. Sihdin varren saa irti pelkän alemman öljypohjan irrottamalla. Toinen minkä itse tein niin vaihdoin öljyjä/ suodattimen pariin otteeseen ~2000km välein; öljynsuodattimen kotelon pohjalle oli kerääntynyt ja kerääntyi myös mujua. Tiedä sitten voisiko näin pienistä jutuista olla tikitys kiinni.:think

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    nyt yön seisottua kokeilin käyntiin kylmällä koneella niin sama ääni heti.
    perkele!!!!

    Leave a comment:


  • korbimotors
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Siis se pumppuhan tulee juuri pienemmän öljypohjan kautta pihalle ja jos olette pääketjun vaihtaneet niin pumpun ketju pitää saada ensin pois tieltä ja sekään ei tule todennäköisesti ennenkuin koko pumpun irroittaa.
    Eli siellä on vanha ketju?

    EDIT: Sori, muistin väärin. Se pumpun ketju on takimmainen, ei tarvi pääketjun vaihdon takia irrottaa.
    tuossa pienemmässä pohjassa ei ainakaan ollut mitään muovin kappaleita tai muovin mujua.. joko ajoitukset tai sitten nuo nostajat?? ihmetyttää vaan että miten se yhtäkkiä tuli se ääni kun alkuunsa niin nätisti hyrskytti.
    katotaan miten se aamulla käy kun auto on jäähtynyt täysin. äsken kun kävin kokeilemassa niin vielä tiksutti, koneen lämmötki oli vielä 66 astetta eli oli vielä lämpöinen pata.

    niin ja vaihdettiin se pääketju uusi mutta ei muita ketjuja!!

    Leave a comment:

Working...
X