Rouva hankki pari viikkoa sitten itselleen 200 000 km ajetun -06 mallisen X5 3.0 D:n ja pikkasen ihmetyttää toi kulutus noin 12l sadalla maantieajossa? Auto on käytetty testerissä, mutta ainoat tohon edes etäisesti liittyvät koodit oli hehkut ja jakolaatikon öljyjen vaihtotarve. Renkaat on Nokian 255/50 19". Missä vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko normaalia X5 3.0 D vm. 2006 kulutus 12l/100km?
Collapse
X
-
Kyllä vähän kovalta vaikuttaisi kulutus. Veljelläni on samanlainen mutta -04 mallia. Se ei vie noin paljoa edes traileri perässä. Tuli nyt näin ekana mieleen että toimiiko termarit? Se on aika yleistä näissä että termari on jumissa ja käy kylmänä. :thinkBMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Mites tuo rengaskoko, X5 en tiedä, mikä on alkuperäinen, mutta suurempi halkaisija nostaa tietenkin myös kulutusta, sillä auto luulee että 100km on pidempi matka kuin aiemmin.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostMites tuo rengaskoko, X5 en tiedä, mikä on alkuperäinen, mutta suurempi halkaisija nostaa tietenkin myös kulutusta, sillä auto luulee että 100km on pidempi matka kuin aiemmin.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEdellä mainittujen termareiden lisäksi: MItes vaihteiston ja jakolaatikon öljyt? meidän E91 325dAT:n vaihdettiin askin öljyt kesällä, ja kulutus putosi melkein puoli litraa sadalle :thinkBMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Termostaatit vaihtoon jotta moottori lämpenee.
Lämpömittari on viitteellinen, eli vaikka viisari olisikin pystysuorassa ei moottori ole silti täysin käyntilämpöinen joka taasen lisää polttonesteen kulutusta.
Ja hehkut sekä niiden ohjainlaiterele kannattaa vaihtaa ennen pakkasten tuloa, ovat tuon moottorin ns tyyppivikoja termostaattien lisäksi.
Rengaspaineet kannattaa tarkistaa, että on riittävästi painetta. Löysän renkaan vierintävastus nostaa kulutusta.
Samalla tarkistaa myös ettei mikään jarru laahaa yhtään, pienikin laahaus nostaa kulutusta. Tuossa nyt jotain lääkkeitä ensihätään.Last edited by Spetke; 01-10-2013, 08:49.
Comment
-
-
Originally posted by Bmwx52006 View PostTsekkasin noi pari juttua eli rengaspaineet ok, mutta lämpömittari jää tuohon alimmalle 1/4 viivalle. Mitkä termostaatit siihen pitäisi vaihtaa, mistä ne löytää ja onko millainen operaatio?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Bmwx52006 View PostTsekkasin noi pari juttua eli rengaspaineet ok, mutta lämpömittari jää tuohon alimmalle 1/4 viivalle. Mitkä termostaatit siihen pitäisi vaihtaa, mistä ne löytää ja onko millainen operaatio?
EGR termari on helppo vaihtaa, mutta jos päätermari pitää vaihtaa niin siinä on jo vähän enemmän jumppaa. Termarit ei merkkiliikkeessäkään maksa hirveitä. Tuosta EGR termarista suosittelisin aloittaa.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
No siinä on ainakin yksi iso ja selkeä syy suureen kulutukseen. Egr-termari nyt ainakin vaihtoon. Nopea ja helppo ja useimmiten syyllinen, voi kyllä mennä päätermarikin vaihtoon ja jollei ole tietoa milloin vaihdeltu noita, niin laittaa molemmat samalla.
Jollei noilla parane, niin on vielä kolmaskin, laatikon lauhdutin joka kai harvemmin syyllinen, mutta voi hyvin vielä senkin joutua vaihtamaan. Viisaammat osaa sanoa enempi.
E:hidas
Originally posted by Bmwx52006 View PostTsekkasin noi pari juttua eli rengaspaineet ok, mutta lämpömittari jää tuohon alimmalle 1/4 viivalle. Mitkä termostaatit siihen pitäisi vaihtaa, mistä ne löytää ja onko millainen operaatio?
Comment
-
-
Alkuperäiselle kysyjälle ehdottaisin, että autoon kannattaa vaihtaa molemmat termostaatit ja vesipumppu. 200tkm ajettu vesipumppu alkaa kuitenkin olla jo elämänsä ehtoopuolella niin se on sama pistää vaihtoon. Samalla kun laittaa uudet nesteet vielä koneeseen niin meneenkin noiden puolesta taas pitkän pätkän ilman remonttia.
Schmiedmanin hintoja noille osille
- termostaatti 39 €
- EGR termostaatti 32€
- vesipumppu 99€BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Jos sen lämpötila on jo niin alhainen että näkee lämpömittarista niin ehdottomasti molemmat termarit vaihtoon jos siinä on edes 2kpl niitä. Laatikon lämmönvaihtimessa tässä mallissa ei ole termareita joten sitä ei kannata vaihtaa turhaan.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment