Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko normaalia X5 3.0 D vm. 2006 kulutus 12l/100km?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmwx52006
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 8
    • Järvenpää

    Onko normaalia X5 3.0 D vm. 2006 kulutus 12l/100km?

    Rouva hankki pari viikkoa sitten itselleen 200 000 km ajetun -06 mallisen X5 3.0 D:n ja pikkasen ihmetyttää toi kulutus noin 12l sadalla maantieajossa? Auto on käytetty testerissä, mutta ainoat tohon edes etäisesti liittyvät koodit oli hehkut ja jakolaatikon öljyjen vaihtotarve. Renkaat on Nokian 255/50 19". Missä vika?
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    Kauhia kulutus.
    Itellä n.8l/100km.

    Jakolaatikossa öljynlaadun tunnistin mut ei vaihteistossa.
    Miksiköhän tuonne ei ole laitettu samaa ?

    Comment

    • Sami_R
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 276
      • Kurikka

      #3
      Kyllä vähän kovalta vaikuttaisi kulutus. Veljelläni on samanlainen mutta -04 mallia. Se ei vie noin paljoa edes traileri perässä. Tuli nyt näin ekana mieleen että toimiiko termarit? Se on aika yleistä näissä että termari on jumissa ja käy kylmänä. :think
      BMW F11 520d -11
      MINI Cooper D -11
      BMW E90 318i -11
      BMW E90 318i -06

      Ex:
      BMW E46 316i -04
      E70 X5 3.0sd M-Sport -08
      E46 325iA -03
      E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

      Comment

      • Magor
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 572
        • Oulu

        #4
        Eipä tuo ihan normaalilta kuulosta, mulla vie 4,8iS vähemmän matka ajossa. Nuista termareista kannattaa alottaa .
        G31 540d xdrive
        E28 535iA ikiprojekti

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #5
          Mites tuo rengaskoko, X5 en tiedä, mikä on alkuperäinen, mutta suurempi halkaisija nostaa tietenkin myös kulutusta, sillä auto luulee että 100km on pidempi matka kuin aiemmin.
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • Sami_R
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 276
            • Kurikka

            #6
            Originally posted by Jolli View Post
            Mites tuo rengaskoko, X5 en tiedä, mikä on alkuperäinen, mutta suurempi halkaisija nostaa tietenkin myös kulutusta, sillä auto luulee että 100km on pidempi matka kuin aiemmin.
            Kyllä tuo 255/50-19 on ihan vakio koko. ...ja aika maltillinen.
            BMW F11 520d -11
            MINI Cooper D -11
            BMW E90 318i -11
            BMW E90 318i -06

            Ex:
            BMW E46 316i -04
            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
            E46 325iA -03
            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              Edellä mainittujen termareiden lisäksi: MItes vaihteiston ja jakolaatikon öljyt? meidän E91 325dAT:n vaihdettiin askin öljyt kesällä, ja kulutus putosi melkein puoli litraa sadalle :think
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Sami_R
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 276
                • Kurikka

                #8
                Originally posted by BeamR View Post
                Edellä mainittujen termareiden lisäksi: MItes vaihteiston ja jakolaatikon öljyt? meidän E91 325dAT:n vaihdettiin askin öljyt kesällä, ja kulutus putosi melkein puoli litraa sadalle :think
                Juu, kyllä laatikkojen litkut kannattaa laittaa vaihtoon jo 200tkm ajetussa jos ei ole vielä vaihdettu. :think
                BMW F11 520d -11
                MINI Cooper D -11
                BMW E90 318i -11
                BMW E90 318i -06

                Ex:
                BMW E46 316i -04
                E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                E46 325iA -03
                E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  #9
                  Termostaatit vaihtoon jotta moottori lämpenee.
                  Lämpömittari on viitteellinen, eli vaikka viisari olisikin pystysuorassa ei moottori ole silti täysin käyntilämpöinen joka taasen lisää polttonesteen kulutusta.
                  Ja hehkut sekä niiden ohjainlaiterele kannattaa vaihtaa ennen pakkasten tuloa, ovat tuon moottorin ns tyyppivikoja termostaattien lisäksi.
                  Rengaspaineet kannattaa tarkistaa, että on riittävästi painetta. Löysän renkaan vierintävastus nostaa kulutusta.
                  Samalla tarkistaa myös ettei mikään jarru laahaa yhtään, pienikin laahaus nostaa kulutusta. Tuossa nyt jotain lääkkeitä ensihätään.
                  Last edited by Spetke; 01-10-2013, 08:49.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Bmwx52006
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 8
                    • Järvenpää

                    #10
                    Tsekkasin noi pari juttua eli rengaspaineet ok, mutta lämpömittari jää tuohon alimmalle 1/4 viivalle. Mitkä termostaatit siihen pitäisi vaihtaa, mistä ne löytää ja onko millainen operaatio?

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Bmwx52006 View Post
                      Tsekkasin noi pari juttua eli rengaspaineet ok, mutta lämpömittari jää tuohon alimmalle 1/4 viivalle. Mitkä termostaatit siihen pitäisi vaihtaa, mistä ne löytää ja onko millainen operaatio?
                      EGR ja päätermari vaihtoon niin sit nousee lämmöt oikealle tasolle. Ja termarit ainoastaan alkuperäisinä koska tarvikeosat pääosin paskaa.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Sami_R
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 276
                        • Kurikka

                        #12
                        Originally posted by Bmwx52006 View Post
                        Tsekkasin noi pari juttua eli rengaspaineet ok, mutta lämpömittari jää tuohon alimmalle 1/4 viivalle. Mitkä termostaatit siihen pitäisi vaihtaa, mistä ne löytää ja onko millainen operaatio?
                        Eli kylmänä käy. Mittarin kuuluisi osoittaa klo 12, eli siinä puolivälissä asteikkoa. "Salavalikosta" löytyy myös moottorin lämpö numeerisena arvona. Pitäis olla siinä 90 asteen kieppeillä silloin kun kaikki on kunnossa. Lisäksi kannattaa huomioida että mittari näyttää muistaakseni jo klo 12 vaikka moottorin lämmöt olisivat vasta 75 astetta.

                        EGR termari on helppo vaihtaa, mutta jos päätermari pitää vaihtaa niin siinä on jo vähän enemmän jumppaa. Termarit ei merkkiliikkeessäkään maksa hirveitä. Tuosta EGR termarista suosittelisin aloittaa.
                        BMW F11 520d -11
                        MINI Cooper D -11
                        BMW E90 318i -11
                        BMW E90 318i -06

                        Ex:
                        BMW E46 316i -04
                        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                        E46 325iA -03
                        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                        Comment

                        • heiskate
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 424
                          • Tammela

                          #13
                          No siinä on ainakin yksi iso ja selkeä syy suureen kulutukseen. Egr-termari nyt ainakin vaihtoon. Nopea ja helppo ja useimmiten syyllinen, voi kyllä mennä päätermarikin vaihtoon ja jollei ole tietoa milloin vaihdeltu noita, niin laittaa molemmat samalla.

                          Jollei noilla parane, niin on vielä kolmaskin, laatikon lauhdutin joka kai harvemmin syyllinen, mutta voi hyvin vielä senkin joutua vaihtamaan. Viisaammat osaa sanoa enempi.

                          E:hidas

                          Originally posted by Bmwx52006 View Post
                          Tsekkasin noi pari juttua eli rengaspaineet ok, mutta lämpömittari jää tuohon alimmalle 1/4 viivalle. Mitkä termostaatit siihen pitäisi vaihtaa, mistä ne löytää ja onko millainen operaatio?

                          Comment

                          • ockelbo4500
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 926
                            • Sotkamo--Oulu

                            #14
                            Alkuperäiselle kysyjälle ehdottaisin, että autoon kannattaa vaihtaa molemmat termostaatit ja vesipumppu. 200tkm ajettu vesipumppu alkaa kuitenkin olla jo elämänsä ehtoopuolella niin se on sama pistää vaihtoon. Samalla kun laittaa uudet nesteet vielä koneeseen niin meneenkin noiden puolesta taas pitkän pätkän ilman remonttia.

                            Schmiedmanin hintoja noille osille
                            - termostaatti 39 €
                            - EGR termostaatti 32€
                            - vesipumppu 99€
                            BMW E84 X1 18dXdrive -14

                            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                            Ex, E46 320 d Touring -01
                            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Jos sen lämpötila on jo niin alhainen että näkee lämpömittarista niin ehdottomasti molemmat termarit vaihtoon jos siinä on edes 2kpl niitä. Laatikon lämmönvaihtimessa tässä mallissa ei ole termareita joten sitä ei kannata vaihtaa turhaan.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎