Announcement

Collapse
No announcement yet.

x3 e83 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    x3 e83 ostamassa

    Autokuumetta taas pukkaa ja ykkönen ja zeta ei sitä tunnu helpottavan

    kai sitä talveksi kunnon talviauto (neliveto) pitää hommata.

    x3 sopii omaan silmään ja kokotarpeeseen loistavasti. Hakusessa siis x3 3.0sd.

    Vuosimalli varmaan 2007-2008. Mitä tulee ottaa huomioon ko. autoa ostaessa? tyyppiviat? minkälaista lohkolämppäriä tohon kannattaa miettiä?

    risuja ja ruusuja, kaikki info, kokemukset yms, on tervetullutta.
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Originally posted by joni88 View Post
    Autokuumetta taas pukkaa ja ykkönen ja zeta ei sitä tunnu helpottavan

    kai sitä talveksi kunnon talviauto (neliveto) pitää hommata.

    x3 sopii omaan silmään ja kokotarpeeseen loistavasti. Hakusessa siis x3 3.0sd.

    Vuosimalli varmaan 2007-2008. Mitä tulee ottaa huomioon ko. autoa ostaessa? tyyppiviat? minkälaista lohkolämppäriä tohon kannattaa miettiä?

    risuja ja ruusuja, kaikki info, kokemukset yms, on tervetullutta.
    Kone ei vaihtunut "uudempaan" faceliftin yhteydessä, vaan niitä on sekaisin. Eli pienemmällä kulutuksella ja co2 päästöillä oleva kannattaa hankkia.

    Ei välttämättä tarvitse lisälämppäriä, mutta webaston saa navin kautta ohjattua eli sellainen.

    Sd on ainoa, jossa 18" minimikoko vanteelle, eli se kannattaa muistaa talvareita tilatessa. Nim kokemusta on.

    Muutoin ihan hemmetin kiva auto ja M paketti tosiaan must.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • 30Puimurisd
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 54
      • Vantaa

      #3
      Edellä mainittujen lisäksi. Takajousien alimmainen kierre katkeaa ajanmyötä, progressiivinen jousitus. Lasien pesimien pumput alkavat ikäännyttyään vuotaa, helpot vaihtaa itsekin. Muuta juuri tuohon liittyvää tyypillistä ei tule nyt mieleen, kestävä auto on ollut. Defan öljypohjan lämmitin ja 2,1kW terminillä olen pärjännyt, moottori tuottaa sen verran lämpöä, että polttoainelämmittimelle en näe tarvetta. Termari ja DPF ongelmia taitaa olla kaikissa bmw dieseleissä, myös SD:ssa. Renkaat on sitten todella arvokkaita kokonsa vuoksi. Aika kiva auto ajaa kaupungissa ketteryytensä ansiosta ja maantiellä menee kuin "juna".

      Comment

      • joni88
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 308

        #4
        tänään tuli käytyä kokeilemassa 3.0sd mallia. Älyttömän hiljainen, vakaa, HYVÄT POPIT!?, ja paljon herkkuja. Oikeen ei saanu koneesta kaikkea irti, ja sen osalta jätti vähän kylmäksi. Tietty se että on iso auto niin kiihtyvyys ei tunnu samalla tavalla kuin pienemmissä vaan näkyy enempi mittarissa ku persdynossa.

        Muuten ei valittamista, katotaan saako myyjä hyvän tarjouksen tehtyä
        G11 740e

        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

        Comment

        • 30Puimurisd
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 54
          • Vantaa

          #5
          Miten niin ei saanut koneesta kaikkea irti? Aski SD-asennossa kulkupuolen pitäisi kyllä tuntua persdynossakin ja hyvin. Nollasta sataan pitäisi mennä alle 7 sekan. Kovemmissa nopeuksissa ilmanvastus alkaa tuntua, vaikka voimaa onkin. Kostealla asvaltilla voi ajella perä sladissa risteyksiä, kuivalla asvaltilla ei oikein onnistu nelivedon ja isojen renkaiden hyvän pidon vuoksi.

          Comment

          • X07
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 107
            • Finland

            #6
            Originally posted by 30Puimurisd View Post
            Aika kiva auto ajaa kaupungissa ketteryytensä ansiosta ja maantiellä menee kuin "juna".
            Itsellä on alkanut vedellä urissa niin, ettei tiellä meinaa pysyä. Uudella asfaltilla taas menee kuin juna, tai tiellä, jossa ei ole uria.

            Jos on lasikatto ja kattokaiteet, kohisee melko voimakkaasti sivutuulella.

            Itsellä täysi M-paketti, kori, alusta, sisusta...itse en ostaisi enään, perhanan kova ajella, mutta saa taas lasetella kurveihin aika mukavasti.

            Nykyisin oudosti "nykii" kääntäessä hiljaisessa vauhdissa, sellaista nypytystä.

            Comment

            • joni88
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 308

              #7
              Originally posted by 30Puimurisd View Post
              Miten niin ei saanut koneesta kaikkea irti? Aski SD-asennossa kulkupuolen pitäisi kyllä tuntua persdynossakin ja hyvin. Nollasta sataan pitäisi mennä alle 7 sekan. Kovemmissa nopeuksissa ilmanvastus alkaa tuntua, vaikka voimaa onkin. Kostealla asvaltilla voi ajella perä sladissa risteyksiä, kuivalla asvaltilla ei oikein onnistu nelivedon ja isojen renkaiden hyvän pidon vuoksi.
              tarkotin siis sitä, että kun oli liikennettä yms muuta nii ei päässy kokeilemaan kunnolla.

              E: mitäs eroja tuo m-paketti tuo verrattuna normiin? tietysti alusta yms, mutta mitkä on sellasia konkreettisia eroja esim ulkonäössä tai tekniikassa?
              Last edited by joni88; 20-10-2013, 15:15.
              G11 740e

              Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

              Comment

              • 30Puimurisd
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 54
                • Vantaa

                #8
                Sellainen tuli vielä mieleen, että ne imusarjan läpät kannattaa poistattaa, ellei ole jo valmiiksi joku aiemmin poistanut. Ei tule ainakaan kallista remonttia sen vuoksi, että joku läpistä irtoaa ja menee koneeseen. Poistolla ei ole mitään havaittavaa muutosta moottorin toimintaan.

                Comment

                • joni88
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 308

                  #9
                  jos ei tietoa onko poistettu, niin näkekö ainoastaan avaamalla että poistettu? vai voiko "ulkoisesti" moisen havaita?
                  G11 740e

                  Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                  Comment

                  • 30Puimurisd
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 54
                    • Vantaa

                    #10
                    Helpoin ehkä tutkia onko läppiä liikuttavaa metallitankoa enää imusarjan alla, jos ei ole, niin ei kaiken järjen mukaan enää pitäisi olla läppiäkään. Pitkä kiiltävä metallitanko joka on toisesta päästään kiinni alipaineella toimivassa mustassa muovisessa osassa ( moottorin etupään puolella ) ja tanko on kiinni jokaisen läpän vipuvarressa imusarjan alla kuskinpuolella. Noita läpän poistoja tekee moni korjaamo ihan kohtuulliseen hintaan, jos ei halua itse askarrella, minä en halua enää toista kertaa ( työnmäärä vs. teettämisen kustannus, ei oikein kohtaa ).

                    Comment

                    • X07
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 107
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by joni88 View Post
                      E: mitäs eroja tuo m-paketti tuo verrattuna normiin? tietysti alusta yms, mutta mitkä on sellasia konkreettisia eroja esim ulkonäössä tai tekniikassa?

                      BMW:n sivuiltahan löytyy pakettien yksityiskohtaiset tiedot, päällepäin silmiinpistävin ero on taka- ja etupuskuri, sumarit eri paikassa ja muoviset sivuhelmat, sisälle mentäessä ekana huomio kiinnittyy kynnyslistaan, rattiin ja penkkeihin.

                      Pitäs joskus ajaa normi X3:nen, niin voisi verrata ajolleen erot.

                      Comment

                      • chevy55
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 275
                        • Vesilahti

                        #12
                        Tulipa sitten alkuviikosta ostettua X3. Ensimmäinen bemarini.

                        Tuontiauto, 2006 vuosimallinen ja 3.0 dieselillä. Nyt on pari päivää yhteistä elämää takana ja tuhantisen kilometriä tietä ajettuna.

                        Ensivaikutelma on ihan kiva. Auto kohtuu mukavilla varusteilla, kulkee kuin kiskoilla, on melko hiljainen ja moottori käyttäytyy sivistyneesti. Mitään ihmeellisisä sivuääniä ei kuulu, paitsi kun parkkipaikoilla peruuttelee ja ajelee eteenpäin, kuuluu voimansiirrosta auton (takapäästä?) pieni naksahdus/kolahdus, ikäänkuin jossain päin voimalinjaa lähtisi väljät pois ajosuuntaa vaihtaessa. Onko kenelläkään aavistusta, mistä voisi olla kyse?

                        Tullissa meni papereiden kanssa viitisen minuuttia, helppo nakki. Täytin kaiken valmiiksi nettilomakkeihin ja printtasin mukaan. Katsastusasemalla samaten nopea duuni ja tarralaput laseihin. Nyt odotellaan autoveropäätöstä hintalappua jännittäen..

                        Edelliseen auton tilanpaljouteen ja useisiin rompelokeroihin tottuneena minua vähän häiritsee vähäisen pikkukamojen säilytysmahdollisuuden keskikonsolin alueella. Jos ei avaimia/puhelinta tms. pikkukamaa laita mukitelineeseen tai kyynärnojan sisään, ei rojuille oikein ole kätevää kuskin lähellä olevaa säilytyspaikkaa. Ja kyynärnojan sisälle on tungettu vielä cd vaihtaja. Kyllähän tuohon kaikkeen tottuu..

                        Kesäfillarit on 18 -tuumaiset 255/55 ja talvikumit melko huonot 17 -tuumaiset 235/55 sarjalaiset. Talvifillareiden hankinta olisi varmaan edessä, mitäs väki on suosinut X3:n alla, kitkoja vai nastoja? Oma ajo on pääasiassa Tre-Hki moottoritieajoa ja pari lapin keikkaa per talvi.

                        Auto kaipaa perusteellisen puhdistuksen sisältä ja päältä. Kävinkin jo hakemassa BMW:lta nahkaistuinten puhdistusaineen ja hoitosarjan, sitä kun oli jossain kehuttu.

                        Jotain lämmitinsettiä tarvitsee varmaan talveksi funtsia. Toisessa säikeessä onkin jo vaihdeltu ajatuksia säteily+sisätilalämmittimen ja webasto/eberikamiinoiden osalta. Hintaero on tietysti melkoinen. Jos jollakin on tietoa/kontakteja esim. Tallinnan päästä polttoainekäyttöisen lisälämmittimien hinnoista ja asennushinnoista, niin vinkkejä otetaan vastaan ;-)

                        Eiköhän tässä lisää stooria tule, kun tullaan pirssin kanssa enemmän tutuiksi.

                        Comment

                        • 30Puimurisd
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 54
                          • Vantaa

                          #13
                          Naksahtelua voi aiheuttaa myös tämä, jos on paljon km-mittarissa

                          tosin pitäisi tulla vikavalojakin välillä.
                          Talvirenkaita ostaessa kannattaa muistaa tuon omapaino, sileällä jäällä tuollainen massa jatkaa kivasti matkaansa ilman nastoja risteyksissä. Itse suosin nastallisia kaupungin talvella jäisten teiden vuoksi. Pysähtyminen ja sivuttaispito on se mahdollinen ongelma, ei eteneminen.

                          Comment

                          • Tomppa_77
                            Newbiemmer
                            • Jun 2012
                            • 5
                            • Etelä-Karjala

                            #14
                            Komppaan edellistä. Vaikka en oo ite maasturia vielä omistanut, mutta kuitenkin sellaisella ajanut, niin en ees harkitsis kitkoja. Se massa tosiaan luistaa eteenpäin aika rajusti + sivuttaispito jäisellä pinnalla huonompi ku nastoilla.

                            EDIT: Olihan se sivuttaispitokii mainittu jo edellisessä
                            Last edited by Tomppa_77; 24-10-2013, 21:40.
                            Jos autot olisi tarkoitettu vetämään edestä, ihmiset kävelisivät käsillään.

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              #15
                              Ehdottomasti kitkat, varsinkin kun nastasäännöt muuttuneet tälle vuodelle. Lue vaikka TM talvirengas testi tältä syksyltä. Paras kitka (Michelin) pöllytti monta nastarengasta.

                              Mulla onllut nyt neljä talvea michelinin x-ice xi2 ja xi3 kitkat ja pito ja pysähtymiskyky on ihan tajuton. En enää ota nastoja takaisin.

                              X3 on siitä kiva, että siihen saa ns. tavallisen renkaan, ei tarvitse mitään SUV renkaita.
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎