Announcement

Collapse
No announcement yet.

x3 e83 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #76
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Tarkotin maastoajolla semmosia huonompi kuntoisia vetisiä/mutaisia pikkuteitä, mitä pitkin joutuu välillä harrastuksen takia ajelemaan.

    Sori mutta on pakkoa kysyä että minä vuonna tuo zf automaatti tuli näihin x3 bemareihin, en vaan nyt millään löydä edes googlesta tätä tietoa
    Mulla on production date 2/2006 eli ns välimalli ennen lcitä vuosimalli 2006 ja siinä on se 6v zf ja piezo suuttimet kun taas alkuvuodesta 05 oli vielä 5v gm ja solenoidisuuttimet.
    Last edited by Kissvesala; 08-05-2014, 10:16.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • 30Puimurisd
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 54
      • Vantaa

      #77
      Ei siellä ilmakanavassa vastusta ole, vaan jäähdytinnesteessä.

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #78
        Juu, nesteessä ne on.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • Munanjatke
          BTCF Member
          • May 2014
          • 170
          • Keski-Suomi

          #79
          Onkos porukka lastutellu noita ZF-automaatilla varustettuja kolmelitrasia dieseleitä ? Mitehä mahtaa kestää normiajossa ?
          BMW X3 3.0SD 2007

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #80
            Mun kaverin autosta porsi laatikko 218hv versio, kun lastutettiin.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #81
              Originally posted by Munanjatke View Post
              Onkos porukka lastutellu noita ZF-automaatilla varustettuja kolmelitrasia dieseleitä ? Mitehä mahtaa kestää normiajossa ?
              Kyllä mulla on lastu ja hyvin toimii. Heikompi kohta siellä on jakolaatikko ku vaihelooda.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • PP hutsu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 77
                • Raahe

                #82
                x3 e83 italiantuonti?

                x3 kuumetta meinaa olla, ja nyt ois passeli vaihtoehto likellä, uudemmalla koneella oleva 2005 156tkm ajeltu 3.0d. koe ajolla kävin ja ihan kivalta vaikutti, mutta tuli vähän yllätyksenä että on italian tuonti... parivuotta suomessa toki ollut, kuittien mukaan hehkunboksi+hehkut oli vaihdettu sekä jarrut joka nurkkaan + etupyörän laakerit jne. päällepäin ihan perus siisti, ei lommoja ja konepellissä ei kovin paljoa ollut kiveniskemää, kuskin penkki oli vähän kulunut ( beige nahka)

                pitävätköhän italian kilometrit kutiaan / minkähänlainen kulttuuri siellä on autojen pidon kannalta. hanskalokerosta löytyi huoltokirjan tapainen lappu italian kielellä jossa oli päivämääriä noin vuoden / 20tkm välein.

                herättääkö ajatuksia? uskaltaako autosta kiinnostua?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #83
                  Originally posted by PP hutsu View Post
                  x3 kuumetta meinaa olla, ja nyt ois passeli vaihtoehto likellä, uudemmalla koneella oleva 2005 156tkm ajeltu 3.0d. koe ajolla kävin ja ihan kivalta vaikutti, mutta tuli vähän yllätyksenä että on italian tuonti... parivuotta suomessa toki ollut, kuittien mukaan hehkunboksi+hehkut oli vaihdettu sekä jarrut joka nurkkaan + etupyörän laakerit jne. päällepäin ihan perus siisti, ei lommoja ja konepellissä ei kovin paljoa ollut kiveniskemää, kuskin penkki oli vähän kulunut ( beige nahka)

                  pitävätköhän italian kilometrit kutiaan / minkähänlainen kulttuuri siellä on autojen pidon kannalta. hanskalokerosta löytyi huoltokirjan tapainen lappu italian kielellä jossa oli päivämääriä noin vuoden / 20tkm välein.

                  herättääkö ajatuksia? uskaltaako autosta kiinnostua?
                  Hinnastahan se on kiinni, minulla oli vastaava 2006 vuoden malli, Italian tuontia sekin, tuli vaihdossa, laatikkoremontissa se piti 2 kk myynnin jälkeen käyttää, 170 tkm taisi tuolloin olla mittarissa...
                  Huoltokirja oli aukoton mutta mistä noista koskaan tietää,
                  itse en italian autoja tuo maahan.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • PP hutsu
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 77
                    • Raahe

                    #84
                    jaa mikäs laatikosta meni, oliko automaatti vai manuska? tää on manuaali, wolkkareissa menee tai meni ainakin joissakin vuosimalleissa kaksoismassa vauhtipyöriä, onkohan tässä vastaavia huolia?

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #85
                      Originally posted by PP hutsu View Post
                      jaa mikäs laatikosta meni, oliko automaatti vai manuska? tää on manuaali, wolkkareissa menee tai meni ainakin joissakin vuosimalleissa kaksoismassa vauhtipyöriä, onkohan tässä vastaavia huolia?
                      Automaatti. Turbiini ja venttiilipöytä ainaki meni uusiksi.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Surina
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 222
                        • Lohja

                        #86
                        Meillä on Sondrion(ITA) Hammaslääkärin ex X5 e53 2001. Huollot leimattu säntillisesti bmw dealerilla huolto-ohjelman mukaisesti. Ihan on ollut normaaleja +200tkm vikoja. Ainut puute on persgrillit, niitä kun ei ole.
                        x53

                        Comment

                        • Munanjatke
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          #87
                          Löytyykö jostakin jotain listaa missä näkyis että mitä varusteita on näissä vuoden 2006-08 x3 ollu saatavilla
                          BMW X3 3.0SD 2007

                          Comment

                          • Timelord
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 504
                            • Loimaa

                            #88
                            Originally posted by Munanjatke View Post
                            Löytyykö jostakin jotain listaa missä näkyis että mitä varusteita on näissä vuoden 2006-08 x3 ollu saatavilla

                            Esitteestä nyt ainakin. Ja netin syövereistä. Mulla olis Suomenkielinen diilerin esite tollaseenkin muiden muassa mutta sen sähköseen muotoon saattamiseksi mulla ei todnäk taidot/ resurssit riitä...
                            W201 2,5D
                            W123 280ce
                            E21 316
                            ex-E60 530ia
                            ex-E53 4,4i
                            ex-E39 523i
                            ex-E34 520ia
                            ex-E21 318i

                            Comment

                            • TommiL
                              Newbiemmer
                              • Sep 2008
                              • 10

                              #89
                              Edellisestä autosta tuli vakuutusyhtiön lunastusrahat tilille, ja nyt on kesälomaa vietetty kiertelemällä katsomassa autokauppojen valikoimaa - sekä muutamia yksityisillä myynnissä olleita kärryjä. Vielä ei ole kuitenkaan "se oikea" osunut kohdalle, vaikka mallivaihtoehtoja on vain kaksi; liekö sitten budjetti rajaa kaikki viattomat pois listoiltani. Anyway..

                              Kävin koeajamassa X3'sen 3-litraisella dieselillä, ja ilmeisesti sillä GM'n 5-lovisella automaatilla varustettuna. Auto oli yllättävän tilava, vaikka muutama automyyjä oli kehottanut unohtamaan tuon mallin mikäli haluaa saada turvaistuimet ja lastenkärryt mahtumaan mukaan. Alustan kovuuden huomasi, mutta sitä en pitänyt pahana - ehkä siitä syystä että edellisen auton ote tien pintaan oli myös jämäkämpi.

                              Mutta isoin pettymys oli tuo moottori+laatikko.. käytännössä liikkeelle lähdöstä jäi fiilikseksi se kuuluisa makuultaan lähtevä lehmä. Kyllähän sitten kun kierrokset nousi päälle 2000 alkoi autokin liikkua, ja maantienopeus saavutettiin pikaisesti. Mutta onko tuon moottorin alakierrosten vääntö, tai laatikon 1-vaihteen välitykset tms. siten suunniteltu, että lähtö oli tuollainen laiskantuntuinen? Jotenkin odotin että koneen ja vaihteiston vaste kaasupolkimen asentoon olisi ollut herkempi jo matalilla kierroksilla.

                              Samaten kyllä harmitti tuo karvalakkimallin yksilö, jota koeajoimme (paikallisessa autoliikkeessä myynnissä). Tuntui että minkäänlaista premium-fiilistä ei tuosta muovisisustaisesta autosta saanut (tosin oli tuo nyt paljon parempi kuin vakuutusyhtiön kustantama Skoda Faabio, joka vahvisti inhoani tuohon kyseiseen automerkkiin). Aivan täysin en silti tuosta X3-ajatuksesta ole luopunut, katsellaan vielä pari lomaviikkoa että mitä tulee myyntiin.

                              -t-

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                #90
                                Etsi jostakin facelift, on jo aika paljon modernimpi ja se 177hv nelonenkaan ei varmaan jää tuolle 204hv vanhalle kuutoselle paljoa.

                                Nahat tekee paljon ja auto, jossa ei GM osia
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎