Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53 - ei käynnisty - klik ääni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maikolinbemari
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 43
    • Finland

    X5 e53 - ei käynnisty - klik ääni

    Noniin, kyseessä siis e53 X5 vm2002, ajossa alkoi akun kuva vilkahteleen. Matkalla katselin, katselin että UB arvo: seilas 9.9-10.5

    Kotipihaan päästyäni sammutin auton ja yritin käynnistää sitä.
    Vilkauttaa valoja kaks kertaa ja sanoo klik klik. Sitten valot häipyy kojelaudasta ja tulee takasin.

    Mikäs on nyt vialla? Akku vai laturi? Vai startti?
    Laturinhihnat/rullat yms. uusittiin ihan just.
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    Ettei vaan olis ihan remmivikaa ?
    Jos vika ei siinä niin sitten laturissa.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Akku tyhjä
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Akku tyhjä, syystä että ei ladannut, latausongelmaan syynä voi olla katkennut remmi, laturin säädin tai laturi itsessään kaput.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          Akku tyhjä, syystä että ei ladannut, latausongelmaan syynä voi olla katkennut remmi, laturin säädin tai laturi itsessään kaput.
          Kyllähän jokainen varmaan huomaa latauksen merkkivalon jos hihna katkeaa
          Eiköhän siellä vaan ole oikoseen mennyt akku...
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Kyllähän jokainen varmaan huomaa latauksen merkkivalon jos hihna katkeaa
            Eiköhän siellä vaan ole oikoseen mennyt akku...
            Originally posted by maikolinbemari View Post
            ..ajossa alkoi akun kuva vilkahteleen. Matkalla katselin, katselin että UB arvo: seilas 9.9-10.5..
            Niin..
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • maikolinbemari
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 43
              • Finland

              #7
              No niin. Laturi oli sanonut itsensä irti. Aika hintavaks tulee, reilut 500e laturi siihen joku mikä nyt olikaan osa 50e. +työt.
              Kai se tämäkin täytyy laittaa normaalin kulumisen piikkiin, eihän auto ole uusi. Olikohan alkuperäinen laturi.. vai onko laturien poksahtelu joku tyyppivika näissä xvitosissa?
              Last edited by maikolinbemari; 30-10-2013, 20:12. Reason: typoja

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                #8
                Järkyttävän hintaisia nämä nykypirssien osat.
                Pelkkä laturi 3000 mummoi ja siihen päälle vielä jumppa + lisähilut.

                Karseaa menoa !

                P.s. Paljon autolla menty ?

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Niin..
                  Mitä niin? Eikö se jää ihan palamaan jos hihna katkeaa?
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Timelord
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 504
                    • Loimaa

                    #10
                    Originally posted by maikolinbemari View Post
                    No niin. Laturi oli sanonut itsensä irti. Aika hintavaks tulee, reilut 500e laturi siihen joku mikä nyt olikaan osa 50e. +työt.
                    Kai se tämäkin täytyy laittaa normaalin kulumisen piikkiin, eihän auto ole uusi. Olikohan alkuperäinen laturi.. vai onko laturien poksahtelu joku tyyppivika näissä xvitosissa?

                    Mulla meni omasta neljänelosesta ~230tkm. Toimi normiajossa mutta isommilla kierroksilla alko latauksen valo palamaan. Sammui kun kierrokset laski.

                    Laturista yksi, olikohan diodi sulanut.

                    Uusi tehdaskunnostettu laturi maksoi 399e ja vanha tootkai vaihdossa. Tiiviste laturin runkoon kannattaa vaihtaa samalla niin ei tarvii montaa kertaa pelata nesteiden kanssa. Vai muistanko väärin että sulla on 4,4i?
                    3,0 onkin tavis ilmajäähdytteinen sähköhyrrä...
                    W201 2,5D
                    W123 280ce
                    E21 316
                    ex-E60 530ia
                    ex-E53 4,4i
                    ex-E39 523i
                    ex-E34 520ia
                    ex-E21 318i

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Mitä niin? Eikö se jää ihan palamaan jos hihna katkeaa?
                      kyllä kyllä, oli ehkä huonosti muotoiltu vastaus.. moniurahihna harvemmin katkeaa, kuvaavampi termi olisi rispaantuu. Mulla on mennyt pari hihnaa rikki siten että apulaitteita on jäänyt pyörittämään muutaman millin leveä suikale kun loput hihnasta on ollut kiertyneenä eri apulaitteiden akseleiden ympärillä.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • maikolinbemari
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 43
                        • Finland

                        #12
                        Originally posted by Rado View Post
                        Järkyttävän hintaisia nämä nykypirssien osat.
                        Pelkkä laturi 3000 mummoi ja siihen päälle vielä jumppa + lisähilut.

                        Karseaa menoa !

                        P.s. Paljon autolla menty ?
                        parisataa kilometriä vaille 200tuhatta.

                        Comment

                        • maikolinbemari
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 43
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by Timelord View Post
                          Uusi tehdaskunnostettu laturi maksoi 399e ja vanha tootkai vaihdossa. Tiiviste laturin runkoon kannattaa vaihtaa samalla niin ei tarvii montaa kertaa pelata nesteiden kanssa. Vai muistanko väärin että sulla on 4,4i?
                          3,0 onkin tavis ilmajäähdytteinen sähköhyrrä...
                          Joo 4.4i. Nyt kun asiasta mainitsit, niin taisi se ylimääräinen 50e osa liittyy just siihen laturin nestejäähdytykseen, eli varmaan toi sun mainitsema tiiviste. Voiko yks tiiviste olla noin arvokas, ei hemmetti..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎