Originally posted by Remotion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 versioista
Collapse
X
-
Z3 coupe
-
-
Originally posted by masumasu View PostEli ensin irroitat takakontista sen levyn, jonka alla on työkalut ja tunkki sekä akku. Samassa tasossa on toinenkin samanlainen levy, se irtoaa kun otat ristipäämeisselin käteen ja ruuvaat kaksi ruuvia pois. Helppo homma ja aikaa menee se minuutti, kaks kun sulla ei oo subikoteloakaan edessä
Tarkastele röntgenkatseella huolellisesti se alue joka on vasemmalla puolella akkukotelon vasenta yläkulmaa ja josta heti vierestä löytyy sellainen peltinen kannakekorvake. Tuo korvake kannatteli sitä sisustuslevyä jonka äsken juuri irroitit. Tuijoita hartaudella erityisesti sen korvakkeen ympäristöä ja aluetta jossa pohjapelti on pistehitsein liitetty vasempaan runkopalkkiin. Se differentiaaliperän kiinnityskorvake on sillä kohtaa pellin alapuolella ja maksimirasitus osuu siihen alueeseen.
Ja tuosta lisää kauhua öiden ratoksi : https://www.google.fi/search?q=bmw+z...um%2F&tbm=ischThe older I get the faster I was.
Comment
-
-
HEY gurut kertokaa nyt esimerkiksi mimmosia korjauksia olette omiin autoihinne tehneet? oma ajatus on että riittääkö jos hitsauttaa palkin reilusti pohjapeltiin kiinni autolla kun ei ole tarkotus esiintyä ratapäivillä tai yrittää harjoittaa driftausta ja Z3M setä on varmaan oikeassa pohdinnoissaan siitä että ongelma alkaa kun apurungon puslat on loppu ja se nitkuttaa ne pistehitsit irti jota tietysti vielä edesauttaa "urheilullinen"ajotapa..eli vaihdan myös kaikki puslat powerflex:in valmisteisiin vai onko parempia ehdotuksia??.omista korjauksista voi laittaa myös YV:tä jos ei halua auton rikkoutumisesta julkisesti huudella,tämä z3 osasto tuntuu muutenkin olevan varsin vaitonainen mikä on uutta kun on vuosia nuohonnut mp sivuilla.
Comment
-
-
M Coupén ja M Roadsterin takakontin lattia tosin on erilainen kuin pienempikoneisissa versioissa. Ei sitä bitumia sieltä tosiaan helposti pois saa, mutta ne mahdolliset ongelmat pystyy toteamaan ilmankin.Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07
Comment
-
-
Originally posted by very heavy View Postongelmat on jo todettu..kuskinpuolelta on irronnu 4pistehitsiä irti,eli olen lähinnä kiinnostunu muiden käyttämistä korjaus/vahvistus metodeista
Tuohon sitten kiinni tämä kiinni: http://www.rogueengineering.com/rogue/DC/DC_E36.html
Ja edelleen tossa mun edellisessä postissa oleva linkki bimmerforumsin definitive subframe threadiin on erittäin validi.
Comment
-
-
Remotionin pohja näyttää ehjältä.
Tuossa näkyy mun valitsema korjaustapa viime talvelta : http://v2tre.wordpress.com/2014/09/2...en-pohjakuvaa/
Tuon ylläolevan linkin ekasta kuvasta näkyy missä sen palkin reunat / pistehitsilinjat kulkevat. Eli etummainen linja kulkee sen pohjalevyssä olevan jäykistyspokkauslinjan etupuolella ja takimmainen linja kulkee niiden sisustuspohjalevyä kannattelevien takimmaisten korvakkeiden alta. Näin siis Coupessa. Roadstereissa pohjalevy voi olla erinäköinen.
Tuossa sitten pohdintaa kun mietittiin hitsausta ennenkuin päädyin pulttaamaan vahvistukset koko pohjasta läpi :
Pohjalevy on to_del_la ohutta peltiä ja ongelma on se että kun sitä hitsaa niin hitsipisteen viereen tulee entistä heikompi kohta. Fiksumpa tapa voisi olla se että valmistaa pari cm x pari cm lappuja joissa on keskellä pistehitsin kokoinen reikä. Sitten hitsaa tuon lapun reiästä siihen pistehitsiin kiinni. Niin rasitus leviää pohja levyyn laajemmalle eikä hitsauksessa karkaistunut reuna ole arka leviämään. Tuossa linkissä näkyy yksi tuollainen lappu joka on koehitsattu siihen pistehitsin päälle. Palavan massa käry oli kyllä sitten sitä luokkaa että siirryin pulttaukseen ja samalla lisäsin vähän rautaa rajalle.
Jos tämä korjaus laski autoni arvoa niin pidän tätä sitten hautaan asti ...
Nää vehkeet on ihan vaan peltiä, joten ei kannata stressata muutamasta pistehitsistä. Korjaustapoja on useita.
Randy Forbesin satsi on niille jotka vetää koko ajan radalla ja jotka tykkäävät kovasti hitsaamisesta.The older I get the faster I was.
Comment
-
-
Ihan hyvältä näyttää Remon auton pohja, itsellä on saman näköinen. Ei merkkejä repeämistä.
Mä en usko että Randy Forbesin kitti alentaa Z3:sen arvoa, eikä hyvin tehty toisenlainenkaan korjaus. Ja jos mä olisin Zetaa nyt ostamassa, niin ostaisin mieluummin korjaushitsatun kuin korjaamattoman ehjän auton.
Forbesin kitti taitaa ratamiehiä enemmän vielä palvella niitä, jotka lähettävät autonsa valoista kumit tulessa...? :thinkZ4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07
Comment
-
-
auto oli tänään nosturilla ja alusta oli ruosteeton ja muutenkin vähintään erinomaisessa kunnossa.rikkoutumista ei juurikaan alapuolelta näkynyt eli hajoaminen oli alkuvaiheessa kun edes takakontissa näkyvät 4irronnutta pistehitsiä ei ollu ruosteessa.korjausmetodi tulee olemaan välikuoto randyn/Z3M sedän versiosta eli ensin irronneet pistehitsit kiinni ja konttiin 3-4mm vahvuinen matala palkki poikittain vanhan yli joka hitsataan randy tyyppisesti päädyistä kiinni ja pultataan keskeltä kiinni Z3M setä tyyppisesti niin eiköhän tuolla suht normi katukäytössä pärjää kohtuu huolettomasti.
Comment
-
-
Originally posted by Aadolf View PostForbesin kitti taitaa ratamiehiä enemmän vielä palvella niitä, jotka lähettävät autonsa valoista kumit tulessa...? :think
Joo, ite tekisin tuollaisen kaksikorvaiseksi muuttamisen siinävaiheessa kun korjaustarvetta tulee, mutta ennen sitä nukun yöni pelonsekaisin tuntein mutta en kuitenkaan ehjää lähde korjaamaan tässä asiassa.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostJoo, ite tekisin tuollaisen kaksikorvaiseksi muuttamisen siinävaiheessa kun korjaustarvetta tulee, mutta ennen sitä nukun yöni pelonsekaisin tuntein mutta en kuitenkaan ehjää lähde korjaamaan tässä asiassa.
Mä ajattelin kyl vahvistaa, vaikka ei olisi revennytkään viel. Täytyy tehdä vain tuo remppa samassa yhteydessä muun peräremontin kanssa. Sekinhän on vähän, niin kuin huoltoa ennen räjähdystä.
Mitä jos ton palkin ympäriston puhdistaisi pellille ja hitsais vahvistukset saumohin ja noihin kohtiin, mistä se näkyy repeävän. Pistehitsien sijaan voisi hitsata 2cm pätkiä 5cm välein. Tuon sitten maalaisi ja massaisi piiloon. Olisi enempi alkuperäisen näköinen.
Mä vähän vierastan kahta erillaista metalliseosta rinnakkain. Aina se epäjalompi häviää. Sitten, jos on 2 peltiä päälekkäin, niin molemmat häviääCoupe :think
sigpic
Comment
-
-
mun mielipide on että pelkästään hitsaamalla tuota ei juurikaan voi vahvistaa kun ongelma on taipuva lattia.se huutaa extraksi palkkia yläpuolelle ja HC-miehille vielä jäykistettä vanhan palkin sisälle kuten tuossa randyn virityksessä.se takakontin lattia kun alkaa nitkahtamaan niin pelkät hitsisaumat repeää irti oli ne sitten pistehitsit tai mig/tig räpsyt.jos auto on ehjä ja sen välttämättä haluaa vahvistaa niin en hitsaisi yhtään vaan tekisin vahvistukset pelkillä pulteilla+yläpuolelle isot prikat,tämä 95% varmuudella riittänee ja jos ei niin hitsaamaan kerkeää kyä myöhemminkin.hitsukset tuppaa ruostumaan herkästi siksi käyttäisin sitä viimesenä jokerikorttina.
Comment
-
-
Tämä ketju meni kieltämättä hiukan teknisille linjoille, mutta ei siinä mitään. Se pistää hyvin jäitä hattuun Z3:n hankinnalle. Palaan kuitenkin vielä alkuperäiseen aiheeseen, eli versioeroihin. Jos autosta puuttuu kokonaan takaluukun jarruvalo, niin onko vain kyse siitä, että alkuperäinen ostaja ei sitä ole erikseen halunnut, vai onko yleisesti ottaen kyse kaikkein mopoimmasta karvalakkiversiosta?
Comment
-
Comment