Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 versioista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masumasu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 703
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Remotion View Post
    Mikä levy sieltä pitää irrottaa? voisin tsekkailla minäkin.
    Eli ensin irroitat takakontista sen levyn, jonka alla on työkalut ja tunkki sekä akku. Samassa tasossa on toinenkin samanlainen levy, se irtoaa kun otat ristipäämeisselin käteen ja ruuvaat kaksi ruuvia pois. Helppo homma ja aikaa menee se minuutti, kaks kun sulla ei oo subikoteloakaan edessä
    Z3 coupe

    Comment

    • Z3M setä
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 76
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by masumasu View Post
      Eli ensin irroitat takakontista sen levyn, jonka alla on työkalut ja tunkki sekä akku. Samassa tasossa on toinenkin samanlainen levy, se irtoaa kun otat ristipäämeisselin käteen ja ruuvaat kaksi ruuvia pois. Helppo homma ja aikaa menee se minuutti, kaks kun sulla ei oo subikoteloakaan edessä
      Sitten irrotat vielä siellä taaemman levyn alla olevan paksun äänieristefoam-maton ja pääset näkemään pohjalevyn. Pohjalevyn päällä on vielä bitumieriste, joka estää näkemästä itse peltistä pohjalevyä ja peittää myös ne pistehitsit joita pitäisi tarkastella.

      Tarkastele röntgenkatseella huolellisesti se alue joka on vasemmalla puolella akkukotelon vasenta yläkulmaa ja josta heti vierestä löytyy sellainen peltinen kannakekorvake. Tuo korvake kannatteli sitä sisustuslevyä jonka äsken juuri irroitit. Tuijoita hartaudella erityisesti sen korvakkeen ympäristöä ja aluetta jossa pohjapelti on pistehitsein liitetty vasempaan runkopalkkiin. Se differentiaaliperän kiinnityskorvake on sillä kohtaa pellin alapuolella ja maksimirasitus osuu siihen alueeseen.

      Ja tuosta lisää kauhua öiden ratoksi : https://www.google.fi/search?q=bmw+z...um%2F&tbm=isch
      The older I get the faster I was.

      Comment

      • very heavy
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 137

        #18
        tarkistin nyt oman z3 tuon taka-akseli ongelman takia ja irtihän ne pisehitsit oli..katsoin kaupanteko hetkelläkin mutta kattelin väärästä paikasta:-( löytyykö palstalta korjaustaitoista kaveria joka parsisi sen kasaan YV:tä saa laittaa sovitaan detaljit siellä.

        Comment

        • very heavy
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 137

          #19
          HEY gurut kertokaa nyt esimerkiksi mimmosia korjauksia olette omiin autoihinne tehneet? oma ajatus on että riittääkö jos hitsauttaa palkin reilusti pohjapeltiin kiinni autolla kun ei ole tarkotus esiintyä ratapäivillä tai yrittää harjoittaa driftausta ja Z3M setä on varmaan oikeassa pohdinnoissaan siitä että ongelma alkaa kun apurungon puslat on loppu ja se nitkuttaa ne pistehitsit irti jota tietysti vielä edesauttaa "urheilullinen"ajotapa..eli vaihdan myös kaikki puslat powerflex:in valmisteisiin vai onko parempia ehdotuksia??.omista korjauksista voi laittaa myös YV:tä jos ei halua auton rikkoutumisesta julkisesti huudella,tämä z3 osasto tuntuu muutenkin olevan varsin vaitonainen mikä on uutta kun on vuosia nuohonnut mp sivuilla.

          Comment

          • Aadolf
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 285

            #20
            M Coupén ja M Roadsterin takakontin lattia tosin on erilainen kuin pienempikoneisissa versioissa. Ei sitä bitumia sieltä tosiaan helposti pois saa, mutta ne mahdolliset ongelmat pystyy toteamaan ilmankin.
            Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
            Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

            Comment

            • very heavy
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 137

              #21
              ongelmat on jo todettu..kuskinpuolelta on irronnu 4pistehitsiä irti,eli olen lähinnä kiinnostunu muiden käyttämistä korjaus/vahvistus metodeista

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15248
                • Ajamisen Iloa

                #22
                En ottanut bitumeja pois mutta tulkitkaa näyttääkö terveeltä?


                Varmaan jos niittejä olisi pahasti irti niin näkyisi tuossa bitumissa painaumina?
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15248
                  • Ajamisen Iloa

                  #23
                  Originally posted by very heavy View Post
                  ongelmat on jo todettu..kuskinpuolelta on irronnu 4pistehitsiä irti,eli olen lähinnä kiinnostunu muiden käyttämistä korjaus/vahvistus metodeista
                  Googleta Randy Forbes subframe kit, tai no tästä suoraan hänen sivulle: http://www.spcarsplus.com



                  Tuohon sitten kiinni tämä kiinni: http://www.rogueengineering.com/rogue/DC/DC_E36.html

                  Ja edelleen tossa mun edellisessä postissa oleva linkki bimmerforumsin definitive subframe threadiin on erittäin validi.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Z3M setä
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 76
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Remotionin pohja näyttää ehjältä.

                    Tuossa näkyy mun valitsema korjaustapa viime talvelta : http://v2tre.wordpress.com/2014/09/2...en-pohjakuvaa/

                    Tuon ylläolevan linkin ekasta kuvasta näkyy missä sen palkin reunat / pistehitsilinjat kulkevat. Eli etummainen linja kulkee sen pohjalevyssä olevan jäykistyspokkauslinjan etupuolella ja takimmainen linja kulkee niiden sisustuspohjalevyä kannattelevien takimmaisten korvakkeiden alta. Näin siis Coupessa. Roadstereissa pohjalevy voi olla erinäköinen.

                    Tuossa sitten pohdintaa kun mietittiin hitsausta ennenkuin päädyin pulttaamaan vahvistukset koko pohjasta läpi :


                    Pohjalevy on to_del_la ohutta peltiä ja ongelma on se että kun sitä hitsaa niin hitsipisteen viereen tulee entistä heikompi kohta. Fiksumpa tapa voisi olla se että valmistaa pari cm x pari cm lappuja joissa on keskellä pistehitsin kokoinen reikä. Sitten hitsaa tuon lapun reiästä siihen pistehitsiin kiinni. Niin rasitus leviää pohja levyyn laajemmalle eikä hitsauksessa karkaistunut reuna ole arka leviämään. Tuossa linkissä näkyy yksi tuollainen lappu joka on koehitsattu siihen pistehitsin päälle. Palavan massa käry oli kyllä sitten sitä luokkaa että siirryin pulttaukseen ja samalla lisäsin vähän rautaa rajalle.

                    Jos tämä korjaus laski autoni arvoa niin pidän tätä sitten hautaan asti ...

                    Nää vehkeet on ihan vaan peltiä, joten ei kannata stressata muutamasta pistehitsistä. Korjaustapoja on useita.

                    Randy Forbesin satsi on niille jotka vetää koko ajan radalla ja jotka tykkäävät kovasti hitsaamisesta.
                    The older I get the faster I was.

                    Comment

                    • Aadolf
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2009
                      • 285

                      #25
                      Ihan hyvältä näyttää Remon auton pohja, itsellä on saman näköinen. Ei merkkejä repeämistä.

                      Mä en usko että Randy Forbesin kitti alentaa Z3:sen arvoa, eikä hyvin tehty toisenlainenkaan korjaus. Ja jos mä olisin Zetaa nyt ostamassa, niin ostaisin mieluummin korjaushitsatun kuin korjaamattoman ehjän auton.

                      Forbesin kitti taitaa ratamiehiä enemmän vielä palvella niitä, jotka lähettävät autonsa valoista kumit tulessa...? :think
                      Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                      Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                      Comment

                      • very heavy
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 137

                        #26
                        auto oli tänään nosturilla ja alusta oli ruosteeton ja muutenkin vähintään erinomaisessa kunnossa.rikkoutumista ei juurikaan alapuolelta näkynyt eli hajoaminen oli alkuvaiheessa kun edes takakontissa näkyvät 4irronnutta pistehitsiä ei ollu ruosteessa.korjausmetodi tulee olemaan välikuoto randyn/Z3M sedän versiosta eli ensin irronneet pistehitsit kiinni ja konttiin 3-4mm vahvuinen matala palkki poikittain vanhan yli joka hitsataan randy tyyppisesti päädyistä kiinni ja pultataan keskeltä kiinni Z3M setä tyyppisesti niin eiköhän tuolla suht normi katukäytössä pärjää kohtuu huolettomasti.

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15248
                          • Ajamisen Iloa

                          #27
                          Originally posted by Aadolf View Post
                          Forbesin kitti taitaa ratamiehiä enemmän vielä palvella niitä, jotka lähettävät autonsa valoista kumit tulessa...? :think
                          Eli puolia zeta kuskeista. Ainakin tietyissä olosuhteissa.

                          Joo, ite tekisin tuollaisen kaksikorvaiseksi muuttamisen siinävaiheessa kun korjaustarvetta tulee, mutta ennen sitä nukun yöni pelonsekaisin tuntein mutta en kuitenkaan ehjää lähde korjaamaan tässä asiassa.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • -TT
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 192
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Remotion View Post
                            Joo, ite tekisin tuollaisen kaksikorvaiseksi muuttamisen siinävaiheessa kun korjaustarvetta tulee, mutta ennen sitä nukun yöni pelonsekaisin tuntein mutta en kuitenkaan ehjää lähde korjaamaan tässä asiassa.
                            Toihan olisi vähän niin kuin ennalta ehkäisevää huoltoa. Ei tarvi odottaa, että perä irtoaa.
                            Mä ajattelin kyl vahvistaa, vaikka ei olisi revennytkään viel. Täytyy tehdä vain tuo remppa samassa yhteydessä muun peräremontin kanssa. Sekinhän on vähän, niin kuin huoltoa ennen räjähdystä.

                            Mitä jos ton palkin ympäriston puhdistaisi pellille ja hitsais vahvistukset saumohin ja noihin kohtiin, mistä se näkyy repeävän. Pistehitsien sijaan voisi hitsata 2cm pätkiä 5cm välein. Tuon sitten maalaisi ja massaisi piiloon. Olisi enempi alkuperäisen näköinen.

                            Mä vähän vierastan kahta erillaista metalliseosta rinnakkain. Aina se epäjalompi häviää. Sitten, jos on 2 peltiä päälekkäin, niin molemmat häviää
                            Coupe :think
                            sigpic

                            Comment

                            • very heavy
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 137

                              #29
                              mun mielipide on että pelkästään hitsaamalla tuota ei juurikaan voi vahvistaa kun ongelma on taipuva lattia.se huutaa extraksi palkkia yläpuolelle ja HC-miehille vielä jäykistettä vanhan palkin sisälle kuten tuossa randyn virityksessä.se takakontin lattia kun alkaa nitkahtamaan niin pelkät hitsisaumat repeää irti oli ne sitten pistehitsit tai mig/tig räpsyt.jos auto on ehjä ja sen välttämättä haluaa vahvistaa niin en hitsaisi yhtään vaan tekisin vahvistukset pelkillä pulteilla+yläpuolelle isot prikat,tämä 95% varmuudella riittänee ja jos ei niin hitsaamaan kerkeää kyä myöhemminkin.hitsukset tuppaa ruostumaan herkästi siksi käyttäisin sitä viimesenä jokerikorttina.

                              Comment

                              • mgb
                                Newbiemmer
                                • Sep 2014
                                • 11
                                • Turku

                                #30
                                Tämä ketju meni kieltämättä hiukan teknisille linjoille, mutta ei siinä mitään. Se pistää hyvin jäitä hattuun Z3:n hankinnalle. Palaan kuitenkin vielä alkuperäiseen aiheeseen, eli versioeroihin. Jos autosta puuttuu kokonaan takaluukun jarruvalo, niin onko vain kyse siitä, että alkuperäinen ostaja ei sitä ole erikseen halunnut, vai onko yleisesti ottaen kyse kaikkein mopoimmasta karvalakkiversiosta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎