Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 2.8 Cambersäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by jannmann View Post
    Jos käytät tehtään epäkeskoja, on niiden kanssa säätäminen hankalaa. Joka kerta pitää vetää pusla ulos ja kääntää toiseen asentoon ja yrittää uudestaan.
    No ei nyt sentään. Ensin mitataan tarvittava säätö, ja sen jälkeen katsotaan taulukosta mihinkä asentoon puslat laitetaan jotta saadaan halutunlaiset kulmat aikaiseksi. Näillä on kyllä ilmeisesti alunperin ollut tarkoitus muuttaa vain aurausta, vara +-1mm.

    Jos säätövarat ei muuten riitä niin laittaa sekä epäkeskopuslat ja lisäksi epäkeskopulttisarjan niin eiköhän ala piisata...

    Comment

    • Camo
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1662
      • Lahti

      #17
      Originally posted by 540iA View Post
      Oon ollu tonne yhteydessä ja vastasivat, että kaikki säätövara mitä on käytettävissä on käytössä, mutta epäilivät ettei säätö riitä

      Tilataan Camo pari sarjaa näitä hitsattavia säätösarjoja ja käytetään samalla pajalla laitettavana. Onko tietoa kuka tekis hyvin.
      Käy noinkin. Missä päin sä asutelet?

      Originally posted by WSE1 View Post
      No ei nyt sentään. Ensin mitataan tarvittava säätö, ja sen jälkeen katsotaan taulukosta mihinkä asentoon puslat laitetaan jotta saadaan halutunlaiset kulmat aikaiseksi. Näillä on kyllä ilmeisesti alunperin ollut tarkoitus muuttaa vain aurausta, vara +-1mm.

      Jos säätövarat ei muuten riitä niin laittaa sekä epäkeskopuslat ja lisäksi epäkeskopulttisarjan niin eiköhän ala piisata...
      Olis kyllä kiva tietää etukäteen että riittääkö noi oikeasti vai ei, ettei tule turhaan tilailtua noita..

      Minkähän näköiset nuo BMW:n puslat sitten ovat? Ja ilmeisesti saatavilla ihan marmorilta? Ohessa kuva tuosta K-Macin setistä (tiedä nyt mihin autoon nuo ovat tarkoitetut), onko tuo BMW:n oma yhtään samanlainen, hinta on noilla K-Maceilla ainakin aika jäätävä
      Last edited by Camo; 25-04-2008, 20:40.
      Current:
      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


      Previous:
      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

      Comment

      • Camo
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1662
        • Lahti

        #18
        Noniin, jotain edistystä alkaa tapahtumaan tässäkin. Zeta menee ensimmäinen päivä heinäkuuta tuohon Hollolaan pajalle, jossa tekevät tuon jo aiemmin ehdotetun säätöpala hitsaus + viilaus operaation. Samalla pokataan kantit takakaarista, koska pystympään asettuvat renkaat tulevat raapimaan kaariin jonkin verran. Hinta-arvio n. päivän operaatiolle jotain 400€ luokkaa.
        Current:
        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


        Previous:
        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4646
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by Camo View Post
          Noniin, jotain edistystä alkaa tapahtumaan tässäkin. Zeta menee ensimmäinen päivä heinäkuuta tuohon Hollolaan pajalle, jossa tekevät tuon jo aiemmin ehdotetun säätöpala hitsaus + viilaus operaation. Samalla pokataan kantit takakaarista, koska pystympään asettuvat renkaat tulevat raapimaan kaariin jonkin verran. Hinta-arvio n. päivän operaatiolle jotain 400€ luokkaa.
          Dodiin, nuo latikat ovat oikein hyvä vaihtoehto. Saa kulmat kohilleen ja säätäminen helppoa.
          Ehdottomasti aurauksen säätö samalla.

          Kannattanee harkita Powerflexejä pusliksi, sinulla kuitenkin rata-ajoa jonkinverran niin lisäjäykkyys ei ikinä ole pahasta
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Camo
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1662
            • Lahti

            #20
            Originally posted by Jonsku View Post
            Dodiin, nuo latikat ovat oikein hyvä vaihtoehto. Saa kulmat kohilleen ja säätäminen helppoa.
            Ehdottomasti aurauksen säätö samalla.

            Kannattanee harkita Powerflexejä pusliksi, sinulla kuitenkin rata-ajoa jonkinverran niin lisäjäykkyys ei ikinä ole pahasta
            Paljon ja paljon Tänä kesänä en vielä kertaakaan radalla.. Powerflexit jää nyt kyllä laittamatta, kun nuo vakiot ovat täysin kunnossa. Katsotaan sitten vaikka ensi talvena, tai jos sitä vaikka myisi auton pois tai jotain
            Current:
            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


            Previous:
            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

            Comment

            • visa e36
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 753
              • Järvenpää

              #21
              We manufacture motorsport parts in our top modern factory. Welcome to check our webshop to see a fraction of what we can offer.

              Noilla pitäisi käsittääkseni asian hoitua.
              Nykyiset
              -63 Pontiac Catalina convertible
              -05 E53 X5 3.0d

              Comment

              • Camo
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1662
                • Lahti

                #22
                Originally posted by visa e36 View Post
                http://www.millway.se/catalog/produc...products_id=69
                Noilla pitäisi käsittääkseni asian hoitua.
                Mun ruotsinkielen taidoilla en jaksa yrittää tajuta kauheasti, mutta voisinpa veikata, että noilla pelkillä epäkeskopuslilla yms. ei riittävää säätöä saada aikaan. Zetassa on nuo camberit siis todella viturallaan, eikä mitään "vähän kenossa".
                Current:
                Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                Previous:
                Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                Comment

                • Camo
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1662
                  • Lahti

                  #23
                  Noniin, auto kävi pajalla ja tulos on kyllä aivan mainio. Alkutilanteessa takarenkaat olivat kallellaan 24mm, nyt vain 9mm, joten onnistui todella hyvin tuo säätö. Samalla kyllä kävi juuri se mitä pelkäsin, eli takapää tietenkin noudi ylös ja nyt on taas kaaren ja renkaan välissä liian iso ilmatila. Kellään ideaa millä tuota takapäätä voisi tiputtaa lisää 10-15mm ilman korkeussäädettävää alustaa?

                  Kuvia "ennen ja jälkeen" tulee sitten myöhemmin.
                  Current:
                  Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                  DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                  Previous:
                  Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                  E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                  Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                  E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                  Comment

                  • citi524td
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 75
                    • Porvoo/Lahti

                    #24
                    OT: camo missä pajalla käytit hollolassa? itellä olis pusla kierroksen vaihto niin vois kysellä sieltäkin hintaa
                    e39 530d -99 257hv/579nm
                    vw kupla -57
                    ex. e34 525tdsa -95
                    ex. mb 123 300tdta -81
                    ex. e34 540ia -93
                    ex. e34 524td
                    ex. e38 740ia
                    ex. e30 320 cabrio

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16453
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by Camo View Post
                      Noniin, auto kävi pajalla ja tulos on kyllä aivan mainio. Alkutilanteessa takarenkaat olivat kallellaan 24mm, nyt vain 9mm, joten onnistui todella hyvin tuo säätö. Samalla kyllä kävi juuri se mitä pelkäsin, eli takapää tietenkin noudi ylös ja nyt on taas kaaren ja renkaan välissä liian iso ilmatila. Kellään ideaa millä tuota takapäätä voisi tiputtaa lisää 10-15mm ilman korkeussäädettävää alustaa?

                      Kuvia "ennen ja jälkeen" tulee sitten myöhemmin.
                      Ja sitten uudestaan säätöön koska jousituksen painuminen lisää camberia kuten on todettu, tosin ei paljoa tuolla pudotuksella.

                      Comment

                      • Camo
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1662
                        • Lahti

                        #26
                        Originally posted by citi524td View Post
                        OT: camo missä pajalla käytit hollolassa? itellä olis pusla kierroksen vaihto niin vois kysellä sieltäkin hintaa
                        Bike & Tuning

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Ja sitten uudestaan säätöön koska jousituksen painuminen lisää camberia kuten on todettu, tosin ei paljoa tuolla pudotuksella.
                        Niin no saishan tuota camberia muutama milli ehkä olla lisää, jos tuota vielä tiputtaa. Kaaret alkaa ottamaan kiinni, vaikka kantit onkin pokattu.
                        Current:
                        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                        Previous:
                        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5156
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by Camo View Post
                          Noniin, auto kävi pajalla ja tulos on kyllä aivan mainio. Alkutilanteessa takarenkaat olivat kallellaan 24mm, nyt vain 9mm, joten onnistui todella hyvin tuo säätö. Samalla kyllä kävi juuri se mitä pelkäsin, eli takapää tietenkin noudi ylös ja nyt on taas kaaren ja renkaan välissä liian iso ilmatila. Kellään ideaa millä tuota takapäätä voisi tiputtaa lisää 10-15mm ilman korkeussäädettävää alustaa?

                          Kuvia "ennen ja jälkeen" tulee sitten myöhemmin.
                          Hieno kuulla onnistuneesta lopputuloksesta.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • Camo
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1662
                            • Lahti

                            #28
                            Noniin, sitten niitä luvattuja "After" kuvia:





                            Current:
                            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                            Previous:
                            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                            Comment

                            • Autobahnboy
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 400
                              • Espoo

                              #29
                              Hienoa että operaatio onnistui. Tuli seurattua tämän edistymistä...ehkä tulevaisuutta ajatellen

                              Btw, parantuiko ajettavuus miten paljon mm. uraherkkuus jne?

                              Comment

                              • Camo
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1662
                                • Lahti

                                #30
                                Originally posted by Autobahnboy View Post
                                Hienoa että operaatio onnistui. Tuli seurattua tämän edistymistä...ehkä tulevaisuutta ajatellen

                                Btw, parantuiko ajettavuus miten paljon mm. uraherkkuus jne?
                                Niin, aikoinaan, kun sain kyseisen menopelin alle, totesin ettei paremmin ja tasaisemmin auto juuri voi tiellä mennä ja samantienhän nuo vanteet heitettiin alle ja piakoin perään madallussettiä. Noh, siihen sitten tottui, että helvetin tasaisesti tuo menee ja menihän se oikeastikin, mutta tämän cambersäädön jälkeen..voi hemmetti! Siis todella huomattava ero entiseen. Auto kulkee kuin juna suoraan ja jos tietä vain riittää niin sehän menee loputtomiin

                                Uria ei juuri huomaa, ellei nyt sitten tiessä satu kulkemaan ihan järkyttävät juoksuhaudat ajoväylän kohdalla. Muuten aikalailla saman tutuinen, samanlailla ne hampaat meinaa tippua ja häntäluu murtua, kun tolla kuoppii yms ajelee
                                Current:
                                Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                                DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                                Previous:
                                Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                                E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                                Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                                E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎