Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 jousien vaihtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Camo
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1662
    • Lahti

    #31
    Originally posted by datzka View Post
    Sivukysymys:

    Olikohan mulla jo tossa autossa jäykemmät vakaajat takana, koska ei meinaa jousi tullut pois takaa irroittamalla iskarin alapää ja pudottamalla ripustus ns. vapaaksi. Piti meinaa virittää jousipuristimet ja seisoa samalla ripustuksien päällä ja "hytkyttää" sitä että sai tilaa jotta jousi tulis pois
    Itsellä nuo H&R vakaajat eivät anna tuotakaan periksi, eli ripustuksen päällä seisomallakaan ei saa tukivartta liikkumaan alaspäin niin paljoa, että jousen saisi pois paikaltaan.
    Current:
    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


    Previous:
    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

    Comment

    • BeemeR1
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 310
      • Junttilan mutka

      #32
      Originally posted by datzka View Post
      Toi operaatio on kyllä erittäin simppeli. Pulttipyssyllä vaan auki ja kiinni se ja täts it, comprende. Ei tartte mitään erikoistaitoja tai työkaluja.
      Ai pulttipyssy ei ole erikoistyökalu...

      Ei oo kaikille korjaaminen helppoo ja itse taidan kuulua siihen kädettömien joukkoon. Jonkun verran noita prätkiä tullut kyllä purettua ja kasattua, mutta auton jouset näyttää nyt tuottavan suurta tuskaa. No, juopotellaan pari päivää ja viedään auto ensi viikolla johonkin laitettavaksi. Ihmetyttää vaan, että piti tämäkin säätö aloittaa muutaman satasen tähden. Mutta tyhmä ja pihi kun on, niin siitä saa kärsiä. Kiitos kärsivällisyydestä ja hyvää juhannusta!

      P.S. Ensi viikolla joku on pulassa juuri saapuneiden vakaajien kanssa...

      Comment

      • datzka
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 778
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Camo View Post
        Itsellä nuo H&R vakaajat eivät anna tuotakaan periksi, eli ripustuksen päällä seisomallakaan ei saa tukivartta liikkumaan alaspäin niin paljoa, että jousen saisi pois paikaltaan.
        Juu ei ois lähteny tuostakaan ilman jousipuristimia. Aika fantsu meinaa viritellä sinne väliin, kun tuppas noi tangot olemaan viel aika pitkät noissa.

        BeemeR1

        Niinno, mun mielestä kompura pitäs about joka tallista löytyä ja siten pulttipyssy, joten en sitä kovin erikoisena pidä. Kato ohjeet vaan periaattees mistä tahansa E36 keulasta vaikka. Varmaan juutubestakin voi jotain videoo löytyä, ei ole oikeasti vaikea
        ///M3 97-

        Comment

        • van cleef
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1894
          • 01830

          #34
          Originally posted by BeemeR1 View Post
          Ai pulttipyssy ei ole erikoistyökalu...

          Ei oo kaikille korjaaminen helppoo ja itse taidan kuulua siihen kädettömien joukkoon. Jonkun verran noita prätkiä tullut kyllä purettua ja kasattua, mutta auton jouset näyttää nyt tuottavan suurta tuskaa. No, juopotellaan pari päivää ja viedään auto ensi viikolla johonkin laitettavaksi. Ihmetyttää vaan, että piti tämäkin säätö aloittaa muutaman satasen tähden. Mutta tyhmä ja pihi kun on, niin siitä saa kärsiä. Kiitos kärsivällisyydestä ja hyvää juhannusta!

          P.S. Ensi viikolla joku on pulassa juuri saapuneiden vakaajien kanssa...
          Hei Beemer1, elähän nyt lannistu. Ota iskarista kiinni lukkopihdeillä tms. sieltä jousen välistä, comprende? Sitten vain yläpään mutteri auki ihan vain räikällä ja hylsyllä, sillä se irtoaa.
          ...

          Comment

          • conna
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 324

            #35
            Originally posted by datzka View Post
            Olikohan mulla jo tossa autossa jäykemmät vakaajat takana, koska ei meinaa jousi tullut pois takaa irroittamalla iskarin alapää ja pudottamalla ripustus ns. vapaaksi. Piti meinaa virittää jousipuristimet ja seisoa samalla ripustuksien päällä ja "hytkyttää" sitä että sai tilaa jotta jousi tulis pois
            Originally posted by Camo View Post
            Itsellä nuo H&R vakaajat eivät anna tuotakaan periksi, eli ripustuksen päällä seisomallakaan ei saa tukivartta liikkumaan alaspäin niin paljoa, että jousen saisi pois paikaltaan.

            olekste ottanu yhen puolen kerrallaan auki vai silleen että molemmat puolet roikkuu vapaana alaspäin?
            %

            Comment

            • datzka
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 778
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by conna View Post
              olekste ottanu yhen puolen kerrallaan auki vai silleen että molemmat puolet roikkuu vapaana alaspäin?
              Yhen puolen ainakin ite kerrallaan. Oisko tippunu välistä jos molemmat ois irrottanu?
              ///M3 97-

              Comment

              • conna
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 324

                #37
                Originally posted by datzka View Post
                Yhen puolen ainakin ite kerrallaan. Oisko tippunu välistä jos molemmat ois irrottanu?
                no ei vakaaja ainakaan kanita ku se pitää molemmat puolet alhaalla.

                huomattavasti helpompaa.
                %

                Comment

                • BeemeR1
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 310
                  • Junttilan mutka

                  #38
                  On se vaikeeta...
                  Kotikonstein ei saatu iskarin ylämutteria auki. Eräässä nimeltämainitsemattomassa pikahuollossa saatiin tolpat kyllä pulttipyssyllä auki, mutta ei enää takaisin kiinni! Asentaja luovutti muiden (helpompien) hommien edessä ja nyt on palapeli tallin lattialla hujan hajan. En tarkalleen tiedä miksi homma jäi vaiheeseen, mutta jostain syystä ei saanut jousta tarpeeksi kasaan ylämutterin kiinnittääkseen, vaikka ei ilmeisesti vaadi mitään erikoispuristimia? Huomen aamuna sitten lakki kourassa jotain spesialistia/merkkikorjaamoa kerjäämään homman tekemään... PRKL!!

                  P.S. Jos homma jää huomennakin vaiheeseen, löytyisikö täältä foorumilta homman taitavaa / ennenkin tehnyttä kaveria nyt viikonlopun aikaan sen tekeään - sehän on helppo homma Korvausta vastaan tietenkin...

                  Comment

                  • visa e36
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 753
                    • Järvenpää

                    #39
                    Jos et saa kuosiin niin tule lauantaina käymään keravalla niin katsotaan mitä saadaan aikaan.
                    Nykyiset
                    -63 Pontiac Catalina convertible
                    -05 E53 X5 3.0d

                    Comment

                    • BeemeR1
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 310
                      • Junttilan mutka

                      #40
                      Kiitän avun tarjoamisesta, mutta Hupi-Auton poppoo päästi poloisen piinasta - ISO KIITOS sinne Olivat kuulemma joutuneet pirulaisten kanssa vääntämään oikein tosissaan...

                      Vähän horo tuli kiulusta, mutta ehkä sillä just ja just tän kesän ajaa tuollaisenakin - ehkä ei. Hei hei!

                      P.S. Myydään vähän käytetyt jousipuristimet - todella edullisesti!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎