Originally posted by MarttiKK
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E85: Z4 3.0i vetelee kesärenkailla vaarallisesti
Collapse
X
-
Originally posted by MarttiKK View PostKaikki nämä on tehty ja E61 veteli edelleen eli kyllä se on ominaisuus tämä vetely hyvinkin pitkälle jos käyttää leveitä renkaita. Pysyttäytyy kohtuullisessa rengaskoossa, niin ei tarvitse kärsiä vetelystä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
itelläni oma zeta4 vetelo motarilla että piti kaksin käsin pitää ratista ettei ole jorpakossa. ite tein seuraavat jutut.
1- runflatit hiiteen tilalle hankookin kumit 245/30R19
2- Bisteinin b16 H&R jousilla
3- nelipyöräsuuntaus
nyt voi ajella 160km/h ohjaten pelkällä pikkurillillä.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Vetelyyn tullut ite todettua monesti, renkaat ja niiden koko. Oikea leveys, profiili sekä koko on kaiken a ja o Välttämättä ei ekalla kerralla löydy sitä itselle sopivaa settiä, ajan kanssa erilaisia kokeiluja tehden.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Nizu^ View PostHankookkien huippupito ei ole aivan samalla tasolla "merkki" renkaiden kanssa
Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi pidä paikkaansa. Hankook hallitsee nykyisin lähes kaikkia testejä yli 17" kokoluokan renkaissa.
Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by HemiEi pidä paikkaansa. Hankook hallitsee nykyisin lähes kaikkia testejä yli 17" kokoluokan renkaissa.
Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".G30 520d Msport
R1150R+Remus+Wunderlich engine tuning
EX. E92 M3 DCT+Nothing
EX. Z4 3.0SI Coupe+H&R Coilovers+BBS CH
EX. Z4 2.5+Style 108+ACS suspension+ACS antirollbar+ACS strut bar
EX. E91 325i+BBS CH+H&R cupkit
EX. E46 Compact+Ac Schnitzer ACS3 Optic+H&R+BBS CH
Comment
-
-
kyllähän näillä suomen teillä ja tällä rengastuksella ja zetan akselivälillä vetelee väkisinkin edes vähän välillä.
Ainakin kaikki nää madalletut z3:t vaeltaa aivan helvetisti ellei lähde hitsaamaan koko alustan kiinnityspisteitä uusiksi. mutta kuuluu ns ominaispiirteisiin. kaikkea ei voi parilla kymppitonnilla saada...
z4:ssa luulisi että takapään casterit ja camberit ois paremmin säädettävissä tiedä sitten...
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostKehtaisin väittää että jotain väljää siellä on edelleen. Ex E60 meni melko nätisti uusilla Hankookeilla vaikka pajalla löydettiin aavistus väljää kuskinpuolen narinahelasta. + tietysti ne kulmat eli minkälaiset säädöt sieltä löytyy?
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postkyllähän näillä suomen teillä ja tällä rengastuksella ja zetan akselivälillä vetelee väkisinkin edes vähän välillä.
Ainakin kaikki nää madalletut z3:t vaeltaa aivan helvetisti ellei lähde hitsaamaan koko alustan kiinnityspisteitä uusiksi. mutta kuuluu ns ominaispiirteisiin. kaikkea ei voi parilla kymppitonnilla saada...
z4:ssa luulisi että takapään casterit ja camberit ois paremmin säädettävissä tiedä sitten...
Taka-akselistoon tarvitsee vain 4 kiinnityspistettä säädettäväksi, jonka jälkeen kulmat saa kuntoon.
Tein omassa niin että laitettiin kaikki puslat Powerflexiltä, muutettiin taakse aurauksen ja camberin säädöt. Uudet iskarit myös H&R sarjaan. Rengastuksena 225/35/19 8,5" ET 38 ja 275/30/19 9,5" ET 3, renkaana Nankang. Kuivalla kelillä piti kuin tauti ja urille oli täysin tunteeton.
Puutuin nyt vaan tuohon aika liioiteltuun: kaikki madalletut vetelee aivan helvetisti ellei kaikki alustassa rakenneta uusiksi.
Pikkujuttu laittaa asiat kuntoon.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
Ei pidä paikkaansa. Hankook hallitsee nykyisin lähes kaikkia testejä yli 17" kokoluokan renkaissa.
Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".Last edited by Juppe; 21-10-2010, 09:11.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMä en tiedä mistä hemi lukee faktansa, mutta on ne ainakin helvetisti ristiriidassa ihan jokaisen rengastestin kanssa. Ainakaan evon tuoreimmassa rengastestissä eivät hankookit olleet mitään testin hallitsijoita. Kakkosauton alla olevat KU31 kumhot vetelivät myös aivan häntäpäässä. No mulle ne riittää ihan hyvin siitä huolimatta, mutta sitä en allekirjoita, että olisivat kärkimerkkien kanssa tasoissa. Vesiliirto, märkäpito, kuivapito yms asiat ovat kuitenkin aika kiistatta osoitettavissa testein.
Jos pointtisi perustuu lukihäiriöön, niin tässä pari kertaa: Hankook, HANKOOK.
Ja kokoluokka josta oli puhe, oli 17" ja isomman vannehalkaisijan renkaat jossa esim. Hankook S1 on kerännyt viimeisen kahden vuoden aikana testeissä voittoja/lusikkasijoja enemmän kuin mikäään muun valmistajan rengasmalli.
mm.uusin Auto und Motorsport (7/2010) testissä Hankook evo S1 todellakin dominoi täysin ylivoimaisesti koko testiä, eikä kyse todellakan ollut pelkästään nyansseista.
Tuon linkin kautta voi hakea lisää testejä siitä miten esim.tuo tämän hetken esikuva S1 maailmalla pärjää:
Comment
-
-
Originally posted by shal1968 View PostKesärenkaina "jotkin kiinalaiset", edessä kokoa 225/40R18, takana 255/35R18 eli ns. vakiokumit kesällä. Uravetely on todella vaarallista, pari kertaa meinannut lähtee auto kaiteeseen motarilla. Ajattelin että ominaisuus (väljää alustassa), nyt vaihdoin talvirenkaat (joo Oulussa asutaan) 225/45-50R17 (en just muista sivuprofiilia) Hakkapeliitta4 ja kaikki siis kaikki vetely katosi kokonaan -> ei siis olekaan alustan suoranainen väljyysvika.
Olen nyt yrittänyt löytää netistä apua kokemuksiin ja kovasti löytyy tietoa, että BMW olisi (ykkösautona BMW 525 2009 ja ei todellakaan vetele) "tyyppivikainen" eli ohjaus niin tarkka että vetelee suomen teillä. Onko tämä tosiasia vai oisko "kiinalaiset" renkaat syynä ja vaihto vaikka Michelinin Sport Pilotteihin tai Contin SportContactiin poistais ongelma, vai onko se niin että 18":lla ongelma on ja pysyy. Kiitos etukäteen avusta.
Misukan ja Contin 18" Sporteilla tilanne ei tule pitkässä juoksussa Z4:ss paranemaan, vaan huononemaan heti kun niistä on uudenkarheus pinnasta hieman kulunut.
Asiasta kolmanteen...tarviiko nuo Hkpl4:set sinulla kuulosuojaimet?
Comment
-
Comment