Announcement

Collapse
No announcement yet.

E85: Z4 3.0i vetelee kesärenkailla vaarallisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #16
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Kaikki nämä on tehty ja E61 veteli edelleen eli kyllä se on ominaisuus tämä vetely hyvinkin pitkälle jos käyttää leveitä renkaita. Pysyttäytyy kohtuullisessa rengaskoossa, niin ei tarvitse kärsiä vetelystä.
    Kyllä siellä täytyy olla jotain vikaa, ei se voi olla huonompi kuni e39 joka ei vetele tippaakaan kun on paikat kunnossa ja isot, leveät pyörät alla.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #17
      Originally posted by MarttiKK View Post
      Kaikki nämä on tehty ja E61 veteli edelleen eli kyllä se on ominaisuus tämä vetely hyvinkin pitkälle jos käyttää leveitä renkaita. Pysyttäytyy kohtuullisessa rengaskoossa, niin ei tarvitse kärsiä vetelystä.
      Kehtaisin väittää että jotain väljää siellä on edelleen. Ex E60 meni melko nätisti uusilla Hankookeilla vaikka pajalla löydettiin aavistus väljää kuskinpuolen narinahelasta. + tietysti ne kulmat eli minkälaiset säädöt sieltä löytyy?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • pyyn0
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 1053
        • Fin

        #18
        itelläni oma zeta4 vetelo motarilla että piti kaksin käsin pitää ratista ettei ole jorpakossa. ite tein seuraavat jutut.
        1- runflatit hiiteen tilalle hankookin kumit 245/30R19
        2- Bisteinin b16 H&R jousilla
        3- nelipyöräsuuntaus

        nyt voi ajella 160km/h ohjaten pelkällä pikkurillillä.
        -BMW F11 530xd -12
        -BMW E60 530dA -04
        -BMW E23 735iA -85
        Ex
        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
        -BMW E39 528i 96

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #19
          Vetelyyn tullut ite todettua monesti, renkaat ja niiden koko. Oikea leveys, profiili sekä koko on kaiken a ja o Välttämättä ei ekalla kerralla löydy sitä itselle sopivaa settiä, ajan kanssa erilaisia kokeiluja tehden.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by Nizu^ View Post
            Hankookkien huippupito ei ole aivan samalla tasolla "merkki" renkaiden kanssa
            Ei pidä paikkaansa. Hankook hallitsee nykyisin lähes kaikkia testejä yli 17" kokoluokan renkaissa.
            Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".

            Comment

            • Clio
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 172

              #21
              Mulla kans zetassa veteli noilla runfläteillä koossa 225/40/18 ja 255/35/18. Vaihdoin tavisrenkaisiin merkkiä falken ja nyt voi taas nauttia ajosta.

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Ei pidä paikkaansa. Hankook hallitsee nykyisin lähes kaikkia testejä yli 17" kokoluokan renkaissa.
                Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".
                Sama homma Nankangin kanssa, taitaa olla jo hintaluokkansa suosituin, eikä ihme. Märkäpito ja SM-ominaisuudet ihan lyömättömät.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Nizu^
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 86
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Hemi
                  Ei pidä paikkaansa. Hankook hallitsee nykyisin lähes kaikkia testejä yli 17" kokoluokan renkaissa.
                  Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".
                  Evo lehti kertoo täysin muuta K110 huippupidosta kuivalla, mutta jokaisella meillähän on se kuuluisa mielipide...Kerroin edellisessä viestissä omani, joka edelleen on, että K110 ei yllä huippupidoltaan esim. Pzeroihin. Se onkin ainoa huono puoli näissä.
                  G30 520d Msport
                  R1150R+Remus+Wunderlich engine tuning
                  EX. E92 M3 DCT+Nothing
                  EX. Z4 3.0SI Coupe+H&R Coilovers+BBS CH
                  EX. Z4 2.5+Style 108+ACS suspension+ACS antirollbar+ACS strut bar
                  EX. E91 325i+BBS CH+H&R cupkit
                  EX. E46 Compact+Ac Schnitzer ACS3 Optic+H&R+BBS CH

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15248
                    • Ajamisen Iloa

                    #24
                    kyllähän näillä suomen teillä ja tällä rengastuksella ja zetan akselivälillä vetelee väkisinkin edes vähän välillä.

                    Ainakin kaikki nää madalletut z3:t vaeltaa aivan helvetisti ellei lähde hitsaamaan koko alustan kiinnityspisteitä uusiksi. mutta kuuluu ns ominaispiirteisiin. kaikkea ei voi parilla kymppitonnilla saada...

                    z4:ssa luulisi että takapään casterit ja camberit ois paremmin säädettävissä tiedä sitten...
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • MarttiKK
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 1638

                      #25
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Kehtaisin väittää että jotain väljää siellä on edelleen. Ex E60 meni melko nätisti uusilla Hankookeilla vaikka pajalla löydettiin aavistus väljää kuskinpuolen narinahelasta. + tietysti ne kulmat eli minkälaiset säädöt sieltä löytyy?
                      Kaikki on uusittu OEM-osilla ja kulmat on säädetty Hemin "oppien"mukaan eli camber mahdollisimman pieneksi toleranssien sisällä kuitenkin

                      Comment

                      • 540iA
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 241
                        • Klaukkala

                        #26
                        Originally posted by Remotion View Post
                        kyllähän näillä suomen teillä ja tällä rengastuksella ja zetan akselivälillä vetelee väkisinkin edes vähän välillä.

                        Ainakin kaikki nää madalletut z3:t vaeltaa aivan helvetisti ellei lähde hitsaamaan koko alustan kiinnityspisteitä uusiksi. mutta kuuluu ns ominaispiirteisiin. kaikkea ei voi parilla kymppitonnilla saada...

                        z4:ssa luulisi että takapään casterit ja camberit ois paremmin säädettävissä tiedä sitten...
                        Jos haluaa Z3:sta madaltaa niin eikö nyt kuitenkin kannattaisi laittaa ne kulmat kuntoon eikä vain tyytyä paskoihin ajo-ominaisuuksiin.

                        Taka-akselistoon tarvitsee vain 4 kiinnityspistettä säädettäväksi, jonka jälkeen kulmat saa kuntoon.

                        Tein omassa niin että laitettiin kaikki puslat Powerflexiltä, muutettiin taakse aurauksen ja camberin säädöt. Uudet iskarit myös H&R sarjaan. Rengastuksena 225/35/19 8,5" ET 38 ja 275/30/19 9,5" ET 3, renkaana Nankang. Kuivalla kelillä piti kuin tauti ja urille oli täysin tunteeton.

                        Puutuin nyt vaan tuohon aika liioiteltuun: kaikki madalletut vetelee aivan helvetisti ellei kaikki alustassa rakenneta uusiksi.
                        Pikkujuttu laittaa asiat kuntoon.
                        Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                        ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #27
                          Ei pidä paikkaansa. Hankook hallitsee nykyisin lähes kaikkia testejä yli 17" kokoluokan renkaissa.
                          Vieläpä samalla kun niillä voi ajaa Suomessakin, toisin kuin niillä monilla "laaturenkailla".
                          Mä en tiedä mistä hemi lukee faktansa, mutta on ne ainakin helvetisti ristiriidassa ihan jokaisen rengastestin kanssa. Ainakaan evon tuoreimmassa rengastestissä eivät hankookit olleet mitään testin hallitsijoita. Kakkosauton alla olevat KU31 kumhot vetelivät myös aivan häntäpäässä. No mulle ne riittää ihan hyvin siitä huolimatta, mutta sitä en allekirjoita, että olisivat kärkimerkkien kanssa tasoissa. Vesiliirto, märkäpito, kuivapito yms asiat ovat kuitenkin aika kiistatta osoitettavissa testein.
                          Last edited by Juppe; 21-10-2010, 09:11.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Mä en tiedä mistä hemi lukee faktansa, mutta on ne ainakin helvetisti ristiriidassa ihan jokaisen rengastestin kanssa. Ainakaan evon tuoreimmassa rengastestissä eivät hankookit olleet mitään testin hallitsijoita. Kakkosauton alla olevat KU31 kumhot vetelivät myös aivan häntäpäässä. No mulle ne riittää ihan hyvin siitä huolimatta, mutta sitä en allekirjoita, että olisivat kärkimerkkien kanssa tasoissa. Vesiliirto, märkäpito, kuivapito yms asiat ovat kuitenkin aika kiistatta osoitettavissa testein.
                            Mistä näitä vajakk....ja oikein tulee....Turustako.....? Puhuinko minä nyt Kumhoista jotain?
                            Jos pointtisi perustuu lukihäiriöön, niin tässä pari kertaa: Hankook, HANKOOK.
                            Ja kokoluokka josta oli puhe, oli 17" ja isomman vannehalkaisijan renkaat jossa esim. Hankook S1 on kerännyt viimeisen kahden vuoden aikana testeissä voittoja/lusikkasijoja enemmän kuin mikäään muun valmistajan rengasmalli.
                            mm.uusin Auto und Motorsport (7/2010) testissä Hankook evo S1 todellakin dominoi täysin ylivoimaisesti koko testiä, eikä kyse todellakan ollut pelkästään nyansseista.
                            Tuon linkin kautta voi hakea lisää testejä siitä miten esim.tuo tämän hetken esikuva S1 maailmalla pärjää:

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Kaikki on uusittu OEM-osilla ja kulmat on säädetty Hemin "oppien"mukaan eli camber mahdollisimman pieneksi toleranssien sisällä kuitenkin
                              ...ja ne renkaat oli merkkiä/mallia? Mitä?

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by shal1968 View Post
                                Kesärenkaina "jotkin kiinalaiset", edessä kokoa 225/40R18, takana 255/35R18 eli ns. vakiokumit kesällä. Uravetely on todella vaarallista, pari kertaa meinannut lähtee auto kaiteeseen motarilla. Ajattelin että ominaisuus (väljää alustassa), nyt vaihdoin talvirenkaat (joo Oulussa asutaan) 225/45-50R17 (en just muista sivuprofiilia) Hakkapeliitta4 ja kaikki siis kaikki vetely katosi kokonaan -> ei siis olekaan alustan suoranainen väljyysvika.

                                Olen nyt yrittänyt löytää netistä apua kokemuksiin ja kovasti löytyy tietoa, että BMW olisi (ykkösautona BMW 525 2009 ja ei todellakaan vetele) "tyyppivikainen" eli ohjaus niin tarkka että vetelee suomen teillä. Onko tämä tosiasia vai oisko "kiinalaiset" renkaat syynä ja vaihto vaikka Michelinin Sport Pilotteihin tai Contin SportContactiin poistais ongelma, vai onko se niin että 18":lla ongelma on ja pysyy. Kiitos etukäteen avusta.
                                Syynä on ne Kiinalaiset, yhdistettynä vääriin alustakulmiin vaikka Zetat toki muuten suhteellisen uraherkkiä ovatkin. Toki ainakin minä olen näistäkin alustasäädällä(+välykset pois), sekä oikean merkkisen/mallisella renkalla saanut tunteettomia tai ainakin lähes tunteettomia urille.
                                Misukan ja Contin 18" Sporteilla tilanne ei tule pitkässä juoksussa Z4:ss paranemaan, vaan huononemaan heti kun niistä on uudenkarheus pinnasta hieman kulunut.
                                Asiasta kolmanteen...tarviiko nuo Hkpl4:set sinulla kuulosuojaimet?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎