Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 M moottorivaurio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 131
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 393
    • Siilinjärvi

    Z3 M moottorivaurio

    Ostin moottorivaurioisen Z3 M -99 jossa S50B32 kone, ja joo, juuri se joka oli nettiautossa. Vaurion tarina; tytär oli ajanut ja auto alkanut pätkiä tms., soittanut isälle joka käskenyt auton heti parkkiin ja kone seis. Käynyt ilmi että vedet olivat karanneet. Bemu-osa oli mitannut puristuksia tms. ja sanoneet että paineet kateissa ja uusi kone laitettava. Myi auton pois tuskassaan.

    Onko foorumilaiset ajaneet noita koneita ylikuumiksi ja mitä niistä on rikkoutunut? Kansi varmaan vääntynyt/halki, mutta vääntyykö myös välikansi jossa nokat ovat? Kuinka helposti lohko halkeaa näissä? Muita ongelmia kuumenneissa?

    Mistähän saisi valmistusmäärät? Väri on Dakargelb II jota vähemmän näkee liikenteessä. Yhteensä noita ämmäläisiä vissiin tehty n. 3000kpl mutta entäs -99 ja keltaisena?
    Marko

    http://www.uniball.fi/

    BMW E30 S54B32 SS
    Fiat 131 Abarth g.4 historic

    http://www.131abarth.com/
    http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
    https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
  • Tap1
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 49
    • Lieksa

    #2
    Ei muuta kuin moottori auki,siitähän ne vauriot selviää.Onnittelut hienosta kesäautosta
    E70 40D X5 -11

    EX F11 535D xDrive -12
    EX E61 520D -07
    EX E39 530DAT -01
    EX E36 M3 3,2 Sedan -96
    EX E30 318i -87

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Originally posted by 131 View Post
      Ostin moottorivaurioisen Z3 M -99 jossa S50B32 kone, ja joo, juuri se joka oli nettiautossa. Vaurion tarina; tytär oli ajanut ja auto alkanut pätkiä tms., soittanut isälle joka käskenyt auton heti parkkiin ja kone seis. Käynyt ilmi että vedet olivat karanneet. Bemu-osa oli mitannut puristuksia tms. ja sanoneet että paineet kateissa ja uusi kone laitettava. Myi auton pois tuskassaan.

      Onko foorumilaiset ajaneet noita koneita ylikuumiksi ja mitä niistä on rikkoutunut? Kansi varmaan vääntynyt/halki, mutta vääntyykö myös välikansi jossa nokat ovat? Kuinka helposti lohko halkeaa näissä? Muita ongelmia kuumenneissa?

      Mistähän saisi valmistusmäärät? Väri on Dakargelb II jota vähemmän näkee liikenteessä. Yhteensä noita ämmäläisiä vissiin tehty n. 3000kpl mutta entäs -99 ja keltaisena?

      Ei se kansi välttämättä vielä valmis ole nim. 2 kierrosta radalla ilman nesteitä kylläkin m20b25 turbon avustuksella.

      Joko on turhaa pelottelua tai sitten ihan aiheesta ovat sanoneet että kone vaihtoon. Hoonaus, uudet mukit, kansi oikaista ja baanalle todennäköisesti näillä selviät.

      Kerro kuinka kävi kun saat koneen auki.

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #4
        Tämä auto oli kaverillani muutama vuosi sitten, tuli tuolla itsekkin kurvailtua tosi kova päänkääntäjä tuon keltaisen värinsä ansiosta ja ehkä vähän silloisen omistajansa blondin naisen ansiostakin

        Kaverini osti auton aikoinaan sportscarcenteristä ja sitten vaihtoi auton mazda liikkeessä uuteen mazda 6:een josta tuo zeta meni lohjalle johonkin autoliikkeeseen ja sieltä ilmeisesti tälle keltä auton ostit.

        Ikävä juttu että koneelle päässyt noin käymään, eipä ole kuski tainnut paljoo lämpömittaria taikka varoitusvaloja seurailla

        Ei muuta kuin kone auki katsoo mitä syönnyt ja kesällä baanalle kattoauki

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17519
          • Turku

          #5
          Nettiauton linkkiä? En löytänyt sitä myytyjen ilmoitusten joukosta....
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by Laku View Post
            Nettiauton linkkiä? En löytänyt sitä myytyjen ilmoitusten joukosta....
            Kun ei ole siellä

            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • 131
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 393
              • Siilinjärvi

              #7
              Juu, pitää ilmoitella mitä löytyy koneesta. BTW ja OT mutta taidan laittaa myyntiin tuosta vanteet renkaineen. 295/35-19 takana ja olikohan 245/35-19 edessä. Renkaat uudet, vaihdossa original vanteet. Teen tarkan ilmon erikseen mutta jos joku innostuu jo tästä niin voi ottaa yhteyttä. Samoin autossa kiinni olevat subbari + 1000W Pioneer vahvistin + Pioneer soitin myydään, vaihdossa original poppikset.
              Marko

              http://www.uniball.fi/

              BMW E30 S54B32 SS
              Fiat 131 Abarth g.4 historic

              http://www.131abarth.com/
              http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
              https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3839
                • Nokia

                #8
                Originally posted by 131 View Post
                Juu, pitää ilmoitella mitä löytyy koneesta. BTW ja OT mutta taidan laittaa myyntiin tuosta vanteet renkaineen. 295/35-19 takana ja olikohan 245/35-19 edessä. Renkaat uudet, vaihdossa original vanteet. Teen tarkan ilmon erikseen mutta jos joku innostuu jo tästä niin voi ottaa yhteyttä. Samoin autossa kiinni olevat subbari + 1000W Pioneer vahvistin + Pioneer soitin myydään, vaihdossa original poppikset.
                Nettivaraosassa oli ainakin pari päivää sitten Z3 M orkkisvanteet kaupan, jotain 550e tais maksaa.
                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16453
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by 131 View Post
                  Vaurion tarina; tytär oli ajanut ja auto alkanut pätkiä tms., soittanut isälle joka käskenyt auton heti parkkiin ja kone seis. Käynyt ilmi että vedet olivat karanneet.
                  Originally posted by mikkis View Post
                  eipä ole kuski tainnut paljoo lämpömittaria taikka varoitusvaloja seurailla
                  Ei pitäisi yleistää mutta kuitenkin...

                  Comment

                  • 131
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 393
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    AKEsta kysyin paljonko näitä on liikenteessä. Tilastoa tietenkin vääristää se ettei näillä paljon talvella ajeta mutta viime vuoden vaihteessa on ollut peräti yksi (1) Z3M Roadster liikenteessä... Harmi kun kesältä ei saanut näitä samoja tietoja, eiköhän noita kesällä liene enemmän ajossa.

                    Mittasin koneesta puristukset;
                    1. 3kg
                    2. 2,5kg
                    3. 0kg
                    4. 0kg
                    5. 0kg
                    6. en jaksanut mitata kun oli niin vaikeasti kaapelit edessä

                    Mutta anyhow, on siinä isosti puristukset kateissa! Lainasin skooppia ja katselin pyttyihin mutta ei siellä mitään isompaa vauriota näy, ei ole männissä ainakaan reikiä tms. Erikoisen paineeton se on. Aloitin purkamista mutta on niin monimutkainen purkaakkin että olen nyt 2h purkanut ja vieläkin on jakoketju paikoillaan. Vanoksen sain jo irti mutta nokkapyörien irtoamisesta ei ole mitään havaintoa, ovat niin monimutkaiset että en tajua miten ne irtoavat. Vai pitääkö löysätä ketju ja nostaa pois tms.. Pitää yrittää kuvata ja merkata kaikki että osaa vielä joskus kasata sen. Antureita on kuin lehtiä puussa...
                    Marko

                    http://www.uniball.fi/

                    BMW E30 S54B32 SS
                    Fiat 131 Abarth g.4 historic

                    http://www.131abarth.com/
                    http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                    https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                    Comment

                    • jussi_r
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1655
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by 131 View Post
                      AKEsta kysyin paljonko näitä on liikenteessä. Tilastoa tietenkin vääristää se ettei näillä paljon talvella ajeta mutta viime vuoden vaihteessa on ollut peräti yksi (1) Z3M Roadster liikenteessä... Harmi kun kesältä ei saanut näitä samoja tietoja, eiköhän noita kesällä liene enemmän ajossa.
                      Onhan noita jonkun verran Suomessa näkynyt.
                      Last edited by jussi_r; 24-07-2013, 00:12.
                      M3 Cabrio Individual
                      530d GT xDrive
                      GL420 CDI
                      ZX-12R

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        #12
                        hittovie, täs kun ite tekee kansiremppaa ja oppii tekniikasta ja kaikesta ni alkas himottaa ostaa just joku tommonen kunnostettavaksi :F

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by 131 View Post
                          ..........Käynyt ilmi että vedet olivat karanneet. Bemu-osa oli mitannut puristuksia tms. ja sanoneet että paineet kateissa ja uusi kone laitettava...
                          Se nyt on korjaamolle vaan kaikkein "paras"/helpoin tuomio että kokonaan uusi kiuas. Vastuu kattilan toimivuudesta on sitte sen toimittajalla/kasaajalla.
                          Mikä oli pettänyt että oli nakannut nesteet ulos?
                          Originally posted by 131 View Post
                          A

                          Mittasin koneesta puristukset;
                          1. 3kg
                          2. 2,5kg
                          3. 0kg
                          4. 0kg
                          5. 0kg
                          6. en jaksanut mitata kun oli niin vaikeasti kaapelit edessä
                          ...
                          Parhaassa tapauksessa pelkästään männänrenkaat väsähtäny , eikö ne ylikuumetessaan voi menettää sen jännityksen / jousivoimansa/miksi sitä nyt oikeasti sanotaankin.
                          Last edited by petrolhead; 03-11-2010, 12:30.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16453
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Parhaassa tapauksessa pelkästään männänrenkaat väsähtäny , eikö ne ylikuumetessaan voi menettää sen jännityksen / jousivoimansa/miksi sitä nyt oikeasti sanotaankin.
                            Juu mutta 0 kg :think Kai ilman renkaitakin mittari värähtää ?

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Juu mutta 0 kg :think Kai ilman renkaitakin mittari värähtää ?
                              No kattoo & kuuntelee ohivuodot sitte.

                              Ja joo , pisti itselläkin silmään että jännän matalat paineet on saatu mittauksessa vaikka olisikin vikaa.
                              Onko bentsiiinin syöttö ollut poikki ettei polttoaine ole pessyt loppujakin puristuksia pois?
                              Anyway , jos yhdenkin sylinterin mittaustulosta yllämainituista pitää luotettavana niin onhan tossa jo syy vetää auki se.
                              Last edited by petrolhead; 03-11-2010, 13:42.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎