Announcement

Collapse
No announcement yet.

E85 Z4 -vannesopivuudet, offset? ("non-M")

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zalttare
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 4
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Älä nyt mitään 8,5" vannetta mene taakse laittamaan. 9,5-10" leveä menee hienosti ja näyttää huomattavasti paremmalta. 8,5/9,5x19" ET30 sopii 225/35 ja 255/30 renkailla hienosti, jos ei mitään isoa madallusta ole tulossa. Mulla oli itsellä 8,5x19" ET32 225/35-19 ja 10x19" ET20 265/30

    Edessä ei ongelmaa ja takana otti vähän kiinni. ET30 olisi mennyt tuossakin täysin ongelmitta. Kapea vanne/rengas spacerin avulla kaarelle tuotuna näyttää hölmöltä, kun nämä lähtee jo tehtaaltakin 255 takarenkaalla.

    Onha se leveempi takavanne siin nätimpi tietty!
    Eiks sulla raavi yhtään toi ET32 sun Zeta4:ssa noilla 225/35 renkailla edessä vai!?

    Nyt tuli tälläset vastaan:

    Eteen 19x8 ET20
    Taakse 19x9,5 ET40


    Meniskö toi setti vakioalustaan, lähinnä toi miten noi edessä pyörii!? Mun laskelmien perusteella niin 8" vanne on 12mm kapeempi, eli vastais ET32 suurinpiirtein?

    Comment

    • Koolj_bmw4life
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 711
      • Salo,SUOMI

      #17
      täksi kesäksi tuli laitettua alle:

      8.5x19 et30 + 225/35/19 Toyo T1 Sport

      9.5x19 et35 + 255/30/19 Toyo T1 Sport

      M-alusta johon vaihdettu Eibach-jouset. Edestä sisälokaria hieman muokattu kuumailmapuhaltimella(n.5min homma ).

      Ei ainakaan vielä ole ottanut mihinkään kiinni

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by Zalttare View Post
        Onha se leveempi takavanne siin nätimpi tietty!
        Eiks sulla raavi yhtään toi ET32 sun Zeta4:ssa noilla 225/35 renkailla edessä vai!?

        Nyt tuli tälläset vastaan:

        Eteen 19x8 ET20
        Taakse 19x9,5 ET40


        Meniskö toi setti vakioalustaan, lähinnä toi miten noi edessä pyörii!? Mun laskelmien perusteella niin 8" vanne on 12mm kapeempi, eli vastais ET32 suurinpiirtein?

        Ei mahdu. Ei sitä noin voi laskea, kun niille vanteille pitäis laittaa renkaatkin. Eteen ET35, niin sitten on kohdallaan.

        Vakio alustalla ei ongelmaa 225/35-19 ET32 setillä, mutta 40mm madalluksella oli jossain vaiheessa ottanut vähän puskurin kulmaan kiinni. Ei sitä kyllä ajossa huomannut...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Zalttare
          Newbiemmer
          • Apr 2012
          • 4
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Koolj_bmw4life View Post
          täksi kesäksi tuli laitettua alle:

          8.5x19 et30 + 225/35/19 Toyo T1 Sport

          9.5x19 et35 + 255/30/19 Toyo T1 Sport

          M-alusta johon vaihdettu Eibach-jouset. Edestä sisälokaria hieman muokattu kuumailmapuhaltimella(n.5min homma ).

          Ei ainakaan vielä ole ottanut mihinkään kiinni
          Ootsä huomannu mitään ajettavuudesta kun oot poikennu tosta vakio ET luvuist suht paljon? Ja kun ET pienenee nii ulkokaari on se altis kohta rengaskosketukselle?

          Comment

          • Koolj_bmw4life
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 711
            • Salo,SUOMI

            #20
            Originally posted by Zalttare View Post
            Ootsä huomannu mitään ajettavuudesta kun oot poikennu tosta vakio ET luvuist suht paljon? Ja kun ET pienenee nii ulkokaari on se altis kohta rengaskosketukselle?

            Ajossa en ole mitään ongelmia huomannut. Viime kesänä alla pyöri 8.5x18 et 35 + 225/40/18 - 9.5x18 et 35 + 255/35/18 ongelmitta. Breytonin mallistossa on useita vanteita Z4seen juurikin niin että etuvanne on tuo 8.5x19 et30.

            Tosin jos autossa olisi H&R jouset niin ottaisi kyllä varmasti sisälokariin kiinni. Eibachin jouset laskivat auto edestä ehkä sen 1,5-2cm ja nosti perää sen verran että balanssi on parempi.

            Comment

            • Koolj_bmw4life
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 711
              • Salo,SUOMI

              #21
              tässä linkissä näkyy mistä rengas sit voi ottaa kiinni isoissa montuissa:





              kuumailmapuhaltimella meinaan omasti vääntää lisää viellä

              Comment

              • bentley
                Newbiemmer
                • May 2008
                • 28
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by Koolj_bmw4life View Post
                tässä linkissä näkyy mistä rengas sit voi ottaa kiinni isoissa montuissa:





                kuumailmapuhaltimella meinaan omasti vääntää lisää viellä
                Noi kuvat voisi olla mun autosta otettuja, Eibach Pro Kit -jouset (-30mm vs. vakio non-M-alusta) ja Koni Sport -iskarit (keltaiset).
                Osuu lähinnä huomaamattomasti tiukoissa mutkissa ja montuissa. Ratkaisu olisi varmaan tuo kuumailmapuhallin, 225mm renkaat 235 sijaan, sekä etuiskareiden säätö hieman jäykemmälle.

                Takarenkaissakin vähän osumajälkiä, vaikka madallus vain -20mm paksumman (5mm->15mm) "spring padin" ansiosta, mikä lie suomeksi.
                Takana 235/35-19 - 8,5" ET35 ja 12mm spacerit, mikä vastaa mielestäni 9,5" ja ~ET36 ulkoreunan osalta.
                Tällä alustalla ja näillä asetuksilla 9,5" ET30 osuisi kyllä aikalailla selkeästi ellei sitten renkaan leveydestä lähde tinkimään, kulmauksia säätämään tai sisälokaria muokkaamaan.

                Pettääkö mun logiikka tässä - poikkeaa aikalailla esim. mainitusta 10x19" ET20 265/30 -setupista taakse?
                BMW E89 Z4 sDrive35is '11
                BMW G05 X5 xDrive45e '20

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by bentley View Post
                  Noi kuvat voisi olla mun autosta otettuja, Eibach Pro Kit -jouset (-30mm vs. vakio non-M-alusta) ja Koni Sport -iskarit (keltaiset).
                  Osuu lähinnä huomaamattomasti tiukoissa mutkissa ja montuissa. Ratkaisu olisi varmaan tuo kuumailmapuhallin, 225mm renkaat 235 sijaan, sekä etuiskareiden säätö hieman jäykemmälle.

                  Takarenkaissakin vähän osumajälkiä, vaikka madallus vain -20mm paksumman (5mm->15mm) "spring padin" ansiosta, mikä lie suomeksi.
                  Takana 235/35-19 - 8,5" ET35 ja 12mm spacerit, mikä vastaa mielestäni 9,5" ja ~ET36 ulkoreunan osalta.
                  Tällä alustalla ja näillä asetuksilla 9,5" ET30 osuisi kyllä aikalailla selkeästi ellei sitten renkaan leveydestä lähde tinkimään, kulmauksia säätämään tai sisälokaria muokkaamaan.

                  Pettääkö mun logiikka tässä - poikkeaa aikalailla esim. mainitusta 10x19" ET20 265/30 -setupista taakse?

                  Ei tuo 10x19" ET20 mahdu kaaria muokkaamatta, mutta ei ole paljosta kiinni. Mulla ei tosin ollut edes cambereita säädetty. Jos camberit säätää madalluksen jälkeen, niin on toki isompi ongelmia tiedossa. ET30-35 menee 265/30 renkaalla.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Ozie
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 98
                    • Espoo

                    #24
                    Mulla on myös tätä samaa ongelmaa kun motarilla tulee kuoppia vastaan. Miettiny tuossa kanssa mitä tuon kanssa tehdä. Onneksi tuota aika harvoin tapahtuu, kun ei tuota ongelmaa ihan helpolla kokonaan poista. Pitää kokeilla jos tuo kuumailmapuhallin auttaisi edes vähän kun se vielä helppoa kokeilla.

                    Edessä 235/35R19 - 8,5" ET34 ja takana 265/30R19 - 9,5" ET34. Lisäksi vielä H&R:n -35mm jouset.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      Originally posted by Ozie View Post
                      Mulla on myös tätä samaa ongelmaa kun motarilla tulee kuoppia vastaan. Miettiny tuossa kanssa mitä tuon kanssa tehdä. Onneksi tuota aika harvoin tapahtuu, kun ei tuota ongelmaa ihan helpolla kokonaan poista. Pitää kokeilla jos tuo kuumailmapuhallin auttaisi edes vähän kun se vielä helppoa kokeilla.

                      Edessä 235/35R19 - 8,5" ET34 ja takana 265/30R19 - 9,5" ET34. Lisäksi vielä H&R:n -35mm jouset.

                      Eteen 225/35 kumi, niin vähän auttaa... 235/35 aivan liian iso.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Koolj_bmw4life
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 711
                        • Salo,SUOMI

                        #26
                        Originally posted by Ozie View Post
                        Mulla on myös tätä samaa ongelmaa kun motarilla tulee kuoppia vastaan. Miettiny tuossa kanssa mitä tuon kanssa tehdä. Onneksi tuota aika harvoin tapahtuu, kun ei tuota ongelmaa ihan helpolla kokonaan poista. Pitää kokeilla jos tuo kuumailmapuhallin auttaisi edes vähän kun se vielä helppoa kokeilla.

                        Edessä 235/35R19 - 8,5" ET34 ja takana 265/30R19 - 9,5" ET34. Lisäksi vielä H&R:n -35mm jouset.

                        Eteen tosiaa 225/35/19 ja mielellään sellanen rengas joka ei ole kovin pullea/leveä.. Falken,Toyo T1R ( T1S antaa hieman vannesuojaa), Dunlop Sportmaxx... Itsellä Toyo T1 Sport 225/35/19 ja 8.5x19 et 30.

                        Comment

                        • Ozie
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 98
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Koolj_bmw4life View Post
                          Eteen tosiaa 225/35/19 ja mielellään sellanen rengas joka ei ole kovin pullea/leveä.. Falken,Toyo T1R ( T1S antaa hieman vannesuojaa), Dunlop Sportmaxx... Itsellä Toyo T1 Sport 225/35/19 ja 8.5x19 et 30.
                          Joo, piti kyllä aluksi hankkia 225/35R19 eteen ja 255/30R19 taakse, mutta sit kävi näin. Falkenin renkaat. Pitää katsoo jos noi jossain välissä vaihtais vähäsen pienempään.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #28
                            Originally posted by Ozie View Post
                            Joo, piti kyllä aluksi hankkia 225/35R19 eteen ja 255/30R19 taakse, mutta sit kävi näin. Falkenin renkaat. Pitää katsoo jos noi jossain välissä vaihtais vähäsen pienempään.


                            225/35 on saman korkuinen kuin 265/30, eli sopivin pari.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • tjoki
                              Newbiemmer
                              • Apr 2012
                              • 5
                              • finland

                              #29
                              Dozt Mugello

                              HEI!

                              Passaakos seuraava setti hyvin 3.0i Z4:een. Vakio m sport alusta. Tomason ZN 9 Eteen 18 x 8,5 et 35. 225/40 ja taakse 18 x 9,5 et 35. 255/35

                              Ilmeisesti pitäisi hyvin sopia
                              Last edited by tjoki; 21-06-2012, 12:34.

                              Comment

                              • HeikkiB
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2010
                                • 96
                                • Vantaa

                                #30
                                Älkää nyt sitte perseraiskatko kun vanhoja kaivellaan mutta saapui juuri satsi kumia ja vannetta.

                                Eteen 8.5x19 et35, 235/35 kumilla ja taakse 9.5x19 et35, 255/35 kumilla.

                                Vanne Vertinin Monaco ja gumi Misukan super pilot sport. Silmämääräiselle mittauksella menee tooodella lähelle kaarta, jopa yli(silmä heittä? kö?).

                                Noh, odotellaan vielä että ilmat lämpenee ja jännitetään sitten.

                                Olisin tuossa kokeillut vannetta alle ja sittenhän se olisi nähnyt mutta saksanpoika oli laittanut "markan" lukkopulttisatsin joka mureni käsiin.

                                Pitää keksiä miten sen saa auki:-D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎