Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cobra Plip asennus Z3:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z3C
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 130
    • Turku

    Cobra Plip asennus Z3:een

    Tarvitsen neuvoa Cobra plip asennuksen kanssa. Tämä hälytinhän toimii auton omalla kaukosäätimellä ja ohjausjohtoen kytkentään on asennusohjeessa annettu useita eri vaihtoehtoja (vaihtoehdot A - G). Oikea kytketätapa riippuu sitten siitä, miten auton oma sähköjärjestelmän toimii.

    Osaakohän joku neuvoa mikä kytkentätapa tulisi valita Z3:een? :think
    O_7777
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Muistaakseni asennusohjeessa kerrotaan mitä tapaa kytkennässä käytetään :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Z3C
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 130
      • Turku

      #3
      Pari kysymystä z:n keskuslukituksen toiminnasta:

      1. Ohjaako ovien lukkojen moottorit myös ovien keskuslukituskytkimiä?

      2. Entä voisiko joku selittä miten keskuslukituksen lukkomoottoreita ohjataan ovissa, bensaluukussa ja takaluukussa? Sähkökaavion mukaan (katso liite) avausjännite tulee kaikkiin yhdestä johdosta(keskellä kuvaa, kytkimen X13252 liitin 2) mutta lukitusjännite jaetaan kahdesta johdosta(keskellä kuvaa, kytkimen X13252 liittimet 1 ja 9) niin, että bensaluukku ja takaluukku ovat eri piireissä. Ovien lukitusmoottoreihin menee kumpikin lukitusjohto ja moottorin sisällä on kytkin, joka yhdistää jomman kumman johdoista kerrallaan.(ympyröity kaaviossa) Mikä tuon kytkimen tarkoitus mahtaa olla?


      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Muistaakseni asennusohjeessa kerrotaan mitä tapaa kytkennässä käytetään :think
      Asennusohjeissa ennetun kytkentätavan valitsemiseksi pitää tuntea keskuslukitusjärjestelmän toiminnan periaatteen. Tästä ne ongelmat alkavatkin!
      Nyt kun olen perehtynyt vähän zetan järjestelmään, niin mielestäni mikään asennusohjeen kytkentätavoista ei sovellu käytettäväksi sellaisenaan. Pienillä eroilla kytkentätavan saa kuitenkin toimivaksi, jos vain olen ymmärtänyt zetan sähkökaavion oikein!
      Attached Files
      Last edited by Z3C; 25-01-2012, 11:12.
      O_7777

      Comment

      • pyyn0
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 1053
        • Fin

        #4
        Originally posted by Z3C View Post
        Pari kysymystä z:n keskuslukituksen toiminnasta:

        1. Ohjaako ovien lukkojen moottorit myös ovien keskuslukituskytkimiä?

        2. Entä voisiko joku selittä miten keskuslukituksen lukkomoottoreita ohjataan ovissa, bensaluukussa ja takaluukussa? Sähkökaavion mukaan (katso liite) avausjännite tulee kaikkiin yhdestä johdosta(keskellä kuvaa, kytkimen X13252 liitin 2) mutta lukitusjännite jaetaan kahdesta johdosta(keskellä kuvaa, kytkimen X13252 liittimet 1 ja 9) niin, että bensaluukku ja takaluukku ovat eri piireissä. Ovien lukitusmoottoreihin menee kumpikin lukitusjohto ja moottorin sisällä on kytkin, joka yhdistää jomman kumman johdoista kerrallaan.(ympyröity kaaviossa) Mikä tuon kytkimen tarkoitus mahtaa olla?


        näyttäs siltä että noi kytkimet moottoreissa on ns ääriasentokytkimet, eli moottori pyörii niin pitkään jompaan kumpaan suuntaan kunnes kytkentä muuttuu 1->2 tai 2->1 auki tai kiinni. samalla saadaan kytkimiltä tieto onko lukko liikkunut ääriasentoon eli onko ovi lukossa vai auki. kuvassaha lukee 1 lock ja 2 unlock
        Last edited by pyyn0; 26-01-2012, 22:46.
        -BMW F11 530xd -12
        -BMW E60 530dA -04
        -BMW E23 735iA -85
        Ex
        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
        -BMW E39 528i 96

        Comment

        • Z3C
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 130
          • Turku

          #5
          Originally posted by pyyn0 View Post
          näyttäs siltä että noi kytkimet moottoreissa on ns ääriasentokytkimet, eli moottori pyörii niin pitkään jompaan kumpaan suuntaan kunnes kytkentä muuttuu 1->2 tai 2->1 auki tai kiinni. samalla saadaan kytkimiltä tieto onko lukko liikkunut ääriasentoon eli onko ovi lukossa vai auki. kuvassaha lukee 1 lock ja 2 unlock
          Eikö asentokytkimet ovat ne, jotka näkyvät siellä toisella puolella ja jotka ovat kytketty moottoriin katkoviivalla. Bemareissa on sitä paitsi kahta eri lukitustapaa, "lock" ja "central arrest"(="double lock" e30:ssä ja muissa aiemmissa malleissa). Moottoreissa on siis itse asiassa kolme eri asentoa eikä kaksi.
          Voin olla väärässäkin...
          Last edited by Z3C; 27-01-2012, 13:41.
          O_7777

          Comment

          • Z3C
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 130
            • Turku

            #6
            Vastaanpa itse omaan kysymykseen. Ympyröity kytkin muuttaa asentoa kun lukko menee asennosta lock asentoon double lock. Moottorin toisella puolella oleva kytkin muuttaa asentonsa unlock ja lock välillä.

            Asentojen numerointi kaaviossa on siis oikeastaan harhaanjohtavia. Numeroiden pitäisi olla 1-2,3 ja 1,2-3.
            O_7777

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎