Announcement

Collapse
No announcement yet.

524td / 525tds erot ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    #31
    Opeleissa joissa on tuo bemun 2,5 tds kone niin olen kuullut että tuo kaksoismassavauhtipyörä on korvattu myöskin jollain tavallisella ja on kestänyt eli ei tuo vauhtipyörä pitäs kohtaloksi koitua...se on vaan hidaste...
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #32
      Noissa taitaakin olla automaatti paras vaihtoehto.

      Onko muuten niin et mb 3.0 turbo koneen perään ei ole saanut tehtaalta kuin automaatin siis sekä 12 et 24v? Niin ja w201:tä ei varmaan ole tehty 6 dieselillä?!
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #33
        Nimimerkillä "boosted.fun" on normaali jäykkä vauhtipyörä ja 325i kytkin 324td:ssä. ~30tkm takana ilman ongelmia. Takapyöriltä mitattu 150hv/309Nm.

        Comment

        • Heikki.Niemi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1180
          • Kalajoki-Bemareiden mekka

          #34
          Eli kampiakseli ei ole mennyt poikki vieläkään tärinöiden takia...ainaki noi tehot on kestäny...Onko nuo tehot käytössä jokapäiväisessä ajossa...ei näissä kalajoenkaan superturbo mersuissa tuo tehokapasiteetti ole jokapäiväisessä ajossa ja punasessakin mersussa on ainakin viides kone jo menossa että ei mikään kone kestä loputtomasti kauheita vääntöjä...
          Last edited by Heikki.Niemi; 21-02-2005, 07:34.
          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
          Ex-320i E30 m20b20 -86
          Ex-318i E30 m20b20 -87
          Ex-320i E30 m20b20-83

          Comment

          • Rocker
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1023
            • Suburb of SUUR-Oulu

            #35
            Njoo, voihan se tosiaan olla että se jäykkä vauhtipyörä kestääkin, mutta en ainakaan omassa sitä rupea kokeilemaan, liian kallista kokeilua . Se opelin homma pitää varmistaa, otampa päivän päälle puhelua kaverille ja kysäsen sitä mimmonen vauhtipyörä siinä on.
            T:Tero
            2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
            Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
            EX: 524Tda, 324TdicT
            Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
            ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

            Comment

            • Heikki.Niemi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1180
              • Kalajoki-Bemareiden mekka

              #36
              Joo kysäsehän niin sais varmuutta siihen asiaan...luultavasti siinäkin on kaksoismassa mut ku ei oo varma...ja oishan tuo mukava tietää millä sen vois korvata ellei halua alkaa kokeileen koneen kestävyyttä näppituntumalla..
              520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
              525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
              525 TDS m51d25 Touring E34 -94
              Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
              Ex-320i E30 m20b20 -86
              Ex-318i E30 m20b20 -87
              Ex-320i E30 m20b20-83

              Comment

              • Tumppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1812
                • Oulu

                #37
                heh..minähän sen vauhtipyöräni sain jo palasiksi vaikka ei ole kuin vähän syöttöä ja ahtoa nostettu niitit ja jousenpätkät rämisi pitkin kytkinkoppaa...
                F31 320d LCI

                Comment

                • Rocker
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1023
                  • Suburb of SUUR-Oulu

                  #38
                  Originally posted by Tumppa
                  heh..minähän sen vauhtipyöräni sain jo palasiksi vaikka ei ole kuin vähän syöttöä ja ahtoa nostettu niitit ja jousenpätkät rämisi pitkin kytkinkoppaa...
                  Ajattelin siittä kirjottaa varoittavaksi esimerkiksi, mutta en kehdannut ilman asianomaisen lupaa, mutta nytpä itse sen menit tunnustamaan
                  T:Tero
                  2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                  Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                  EX: 524Tda, 324TdicT
                  Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                  ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                  Comment

                  • Tumppa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1812
                    • Oulu

                    #39
                    tosiaan tuohan on mulla oireillu vähäsen koko sen reippaan pari vuotta mitä auto on ollut ja sammuttaessa kolahdellut, mutta meni sitten aikalailla kerrasta palasiksi ja massapuoli pyöriskeli tyhjää..oli siinä ihmetteleminen, että mikä tuli kun kytkin tuntu normaalilta, mutta auto vaan nytkähteli eikä liikkunu varsinaisesti..100tkm kesti siis sitä, että sammuttaessa kuulu klonk. nyt on uus vauhtipyörä ja kone käy todella tasaisesti verrattuna entisen tärinöihin!
                    Last edited by Tumppa; 21-02-2005, 08:06.
                    F31 320d LCI

                    Comment

                    • Heikki.Niemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1180
                      • Kalajoki-Bemareiden mekka

                      #40
                      Eiköhän se ehjä vauhtipyörä kestä vähä laittaa löylyäki sitte...Itellä ainaki tuntuu hyvältä vielä ja kone käy tasaisesti ilman värinöitä...Sytkäri pysyy imusarjan päällä pystyssä et eikö sillon oo melko tasainen käynti...
                      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                      Ex-320i E30 m20b20 -86
                      Ex-318i E30 m20b20 -87
                      Ex-320i E30 m20b20-83

                      Comment

                      • Mauri H.
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 270
                        • Salo

                        #41
                        Originally posted by Heikki.Niemi
                        Eli kampiakseli ei ole mennyt poikki vieläkään tärinöiden takia...ainaki noi tehot on kestäny...Onko nuo tehot käytössä jokapäiväisessä ajossa...ei näissä kalajoenkaan superturbo mersuissa tuo tehokapasiteetti ole jokapäiväisessä ajossa ja punasessakin mersussa on ainakin viides kone jo menossa että ei mikään kone kestä loputtomasti kauheita vääntöjä...
                        Punaisessa on tosiaan aika mones kone, mutta lähinnä sen takia että aloittivat 200:sesta, sitten 250:seen ja nyt 300:sen koneeseen. Eka versio vissiin hajosi, mutta omiin virheisiin.

                        Täystehot on kai kaikilla koko ajan, myös itsellä, mutta meillähän on myös kabiinista kytkettävä arkiajoasento, jolla tehot laskee puoleen. Eli tehokapasiteetti on periaatteessa napin takana, pikkutehoilla auto on ajettavampi liukkaalla kun se ei repäise ollenkaan vaan on aika kuminauhamainen, vaikka voimaa onkin.

                        Tosin täystehoilla ajettaessa täytyy pitää mielessä että jos ei kone hajoa, on vuosiremontti ainakin oltava laaja, eli kone palasiksi ja kuluneet osat uusiksi.
                        F11 530D xDrive

                        Comment

                        • Heikki.Niemi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1180
                          • Kalajoki-Bemareiden mekka

                          #42
                          Joo näinhän se on...Kyllä tuo rivipumppu on virityksen kannalta parempi vaihtoehto...Jakajapumpussa raja tulee äkkiä vastaan ellei tiedä mitä tekee ja että miten siitä saa voimaa...Olen kuullut huhuja että tuohon punaiseen mersuunkin tulisi 12 venasen tilalle 24 venanen 3 litranen mut ihan huhuasteella tuo on...en ole mersufoorumia nyt seuraillu et onko jupe sinne kirjotellu aikomuksistaan...viikonloppusin jupea näkee baareissa mut se on niin kännissä ettei sen kans kannata autoista alkaa puhuun...siermalan mersu on talvet pois ajosta...
                          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                          Ex-320i E30 m20b20 -86
                          Ex-318i E30 m20b20 -87
                          Ex-320i E30 m20b20-83

                          Comment

                          • Lakeson
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 649
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by Tumppa
                            tosiaan tuohan on mulla oireillu vähäsen koko sen reippaan pari vuotta mitä auto on ollut ja sammuttaessa kolahdellut, mutta meni sitten aikalailla kerrasta palasiksi ja massapuoli pyöriskeli tyhjää..oli siinä ihmetteleminen, että mikä tuli kun kytkin tuntu normaalilta, mutta auto vaan nytkähteli eikä liikkunu varsinaisesti..100tkm kesti siis sitä, että sammuttaessa kuulu klonk. nyt on uus vauhtipyörä ja kone käy todella tasaisesti verrattuna entisen tärinöihin!
                            Kyllä omakin td pitää sammuttaessa tutun klonk -äänen ja olen pohtinut että se kuuluu laatikosta - kun kone sammuu kuin 'seinään'. Kytkin pohjassa tuota ääneä ei kuulu.

                            ..tässä alettava etsimään nokan lisäksi vauhtipyörää..
                            Ei mopolla mahottomia..

                            Comment

                            • Rocker
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1023
                              • Suburb of SUUR-Oulu

                              #44
                              Originally posted by Lakeson
                              Kyllä omakin td pitää sammuttaessa tutun klonk -äänen ja olen pohtinut että se kuuluu laatikosta - kun kone sammuu kuin 'seinään'. Kytkin pohjassa tuota ääneä ei kuulu.

                              ..tässä alettava etsimään nokan lisäksi vauhtipyörää..
                              Juu, tuttu ääni mullakin E30Td EDC:ssä, en ole ressiä siitä ottanut, hajoo kun hajoo, jos ei hajoo, niin pysyköön sitte läjässä . Se Ooppelin tds-tekniikan kaksoismassavauhtipyörä-kysymys jäi vielä ilmaan roikkumaan, en saanut siihen suoraa vastausta, mutta asia on "jalalla"
                              T:Tero
                              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                              EX: 524Tda, 324TdicT
                              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                              Comment

                              • Heikki.Niemi
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 1180
                                • Kalajoki-Bemareiden mekka

                                #45
                                Ookoo...jäädään ootteleen vastauksia...Kyllä tuo kolahdus mullakin kuuluu...
                                520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                                525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                                525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                                Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                                Ex-320i E30 m20b20 -86
                                Ex-318i E30 m20b20 -87
                                Ex-320i E30 m20b20-83

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎