Eli nyt ku sain vaivasen 7-8 tunnin viilaamisen jälkee kuparisen kannentiivisteen valmiiks ni kertokaapa millä saan sen varmasti tiiviiks..eli löytyykö tohon tarkotuksee esim omaa tiivisteliimaa? ja jos ni minkä hintast suunnillee ja mist saa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kuparitiiviste
Collapse
X
-
Originally posted by vpernuai kuparitiiviste johon kuiteki tarvii sen liiman..mahollisesti..ja materiaalihan ei mulle maksanu ku noin 5€ ja mun oma vapaa-aika ei mulle maksa mitää!
Aiheeseen: Searchilla pitäis löytyy joku liima.. en nyt muista mitä se oli, mutta juttua tästä joskus oli.
edit: huomasin että tästä mun vastauksesta ei ollut paskaakaan hyötyäBMW F32 435d
Comment
-
-
Searchilla löytyy, kun oikeesti etit.
Eli jotain liimaa oli pakko laittaa ettei ala kansi syöpymään, näin muistelen..
Toiseksi kuparitiiviste ei välttämättä pidä, jos siinä ei ole liimaa.
Sitte se pitää vaikka pöhöllä lämmittää löysäksi ja jäähdyttää.
..viisaammat korjailee.
Jos pystyt tekemään ITSE liekkirengasurat ja liekkirenkaat niin ostat vakiotiivisteen ja leikkaat siihen isommat reijät, tarkkaan
Jos et itse pysty tehdä noita niin edottomasti kokeilet tuota kuparipahvia ensin.
Tässä yksi linkki missä on fiksut "omat" liekkirenkaat
Kupari sähköjohtoa, joka jää hieman koholle ja se puristaa kansipahvia tiukemmin.
Comment
-
-
Tuli nyt mieleen kun tässä on kaikkia mahdollisuuksia tiivisteiksi niin onko ketään koittanut Konetiiviste Lindgren Ky: tekemää kansipahvia?
Siinä on ilmeisesti normitiivisteen metallirinkulat korvattu hieman paksummilla kuparisilla.
Itse ajattelin että jos tuo normi pahvi ei kestä niin pitää varmaan testata.
Kuparitiivisteen ongelmahan on kylmällä koneella kun ei vedet tuppaa pysymään sisällä. Siksi kannattaa käyttää siihen tarkoitukseen kehitettyä liimaa jota luulisi alan liikkeistä löytyvän.Last edited by Tom1s; 18-02-2005, 09:04.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
no ei se siit oo kiinni ettenkö pystyis niit liekkirengasurii tekee mut menee taas aikaa..mut suunnitelmis oli et käyn ettiis pulttikaupast pinnapultit..siis kestävämmät ku koneen orkkískannenpultit ni niil saa ainaki kannen tiukempaa kiinni..mut täytyy se liima sinne välii silti jostain ettii..
Comment
-
-
Originally posted by vpernuno ei se siit oo kiinni ettenkö pystyis niit liekkirengasurii tekee mut menee taas aikaa..mut suunnitelmis oli et käyn ettiis pulttikaupast pinnapultit..siis kestävämmät ku koneen orkkískannenpultit ni niil saa ainaki kannen tiukempaa kiinni..mut täytyy se liima sinne välii silti jostain ettii..
todellakin ei kannattavaa...-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Originally posted by tepabmwtodellakin ei kannattavaa...
Esim ARP:n pulttien kanssa suunnilleen(about 100Nm/mm2 sisällä) samat murtolujuus ja venymäarvot löytyy 12.9 lujuusluokan pulteista. M20 koneessa on M10 pultit. Noille löytyy kiristysarvotkin ARP:n luettelosta sopivan lujuusarvon kohdalta.
Ainut parempi ominaisuus noilla pinnapulteilla on esim. se et kansi tulee hiukan lujempaan kiinni, n. 10nm kireämpään about kun normipulteilla(johtuen erilaisesta kimmokertoimesta). Jälkikiristyksen joutuu suorittamaan pinnapulteilla.
Suurin etu lienee tasaisemmat momentit kun pinnapultti kiristetään sormitiukkuuteen ja sitten mutteri momenttiin niin pulttiin ei tule väännön aiheuttamaa leikkausjännitystä kun se pääsee hiukan pyörimään alhaalta kiristyksen mukana-->tasaisemmat momentit jne.
ihan summassa ja tietämättömänä noita ei kannata kuitenkaan rueta pulttailemaan joka pirssiin.
tässä menetetään tietty se etu et orggispultteja ei tartte jälkikiristää, mutta tommoset pinnapultit tarvii. Niitä ei kuitenkaan tartte enää vaihtaa jokakerta kun kannen käyttää auki.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Katoppa http://www.hylomar.co.uk/universalblue.htm
Tuota ne taitaa käyttää noissa kiihdyyttimissä ym. rajummissa laitteissa,jos en nyt ihan väärin muista. Sivuilta löytyy oikein aine jolla tuo poistetaan,joten on varmaan ihan kunnon ainetta.
En tiedä kuka suomessa myy,mutta ehkä us-parts?Vesi ei ole hyväksi kuin veneen alla...
Comment
-
Comment