Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuparitiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    kuparitiiviste

    Eli nyt ku sain vaivasen 7-8 tunnin viilaamisen jälkee kuparisen kannentiivisteen valmiiks ni kertokaapa millä saan sen varmasti tiiviiks..eli löytyykö tohon tarkotuksee esim omaa tiivisteliimaa? ja jos ni minkä hintast suunnillee ja mist saa?
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    no eiköhän tolla viilaamisella ja tiivisteliiman hinnalla olis kannattanu ostaa se tiiviste?

    Comment

    • vpernu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 522
      • Kouvola

      #3
      ai kuparitiiviste johon kuiteki tarvii sen liiman..mahollisesti..ja materiaalihan ei mulle maksanu ku noin 5€ ja mun oma vapaa-aika ei mulle maksa mitää!

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        Originally posted by vpernu
        ai kuparitiiviste johon kuiteki tarvii sen liiman..mahollisesti..ja materiaalihan ei mulle maksanu ku noin 5€ ja mun oma vapaa-aika ei mulle maksa mitää!
        Kaikki vaan ei ymmärrä että jotain voi itsekkin tehdä
        Aiheeseen: Searchilla pitäis löytyy joku liima.. en nyt muista mitä se oli, mutta juttua tästä joskus oli.

        edit: huomasin että tästä mun vastauksesta ei ollut paskaakaan hyötyä
        BMW F32 435d

        Comment

        • jarmo_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 277

          #5
          Lämmittää se pitää ennen kuin laitat paikolleen. Mitään liimaa en laittais.
          Kai liekkirenkaat laitat?

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #6
            en laita liekkirenkait..jos laittaisin ni sit laittaisin vakiotiivisteen+liekkirenkaat..

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1468
              • Veikkola

              #7
              Searchilla löytyy, kun oikeesti etit.

              Eli jotain liimaa oli pakko laittaa ettei ala kansi syöpymään, näin muistelen..
              Toiseksi kuparitiiviste ei välttämättä pidä, jos siinä ei ole liimaa.
              Sitte se pitää vaikka pöhöllä lämmittää löysäksi ja jäähdyttää.
              ..viisaammat korjailee.
              Jos pystyt tekemään ITSE liekkirengasurat ja liekkirenkaat niin ostat vakiotiivisteen ja leikkaat siihen isommat reijät, tarkkaan

              Jos et itse pysty tehdä noita niin edottomasti kokeilet tuota kuparipahvia ensin.

              Tässä yksi linkki missä on fiksut "omat" liekkirenkaat


              Kupari sähköjohtoa, joka jää hieman koholle ja se puristaa kansipahvia tiukemmin.

              Comment

              • Tom1s
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 669
                • .

                #8
                Tuli nyt mieleen kun tässä on kaikkia mahdollisuuksia tiivisteiksi niin onko ketään koittanut Konetiiviste Lindgren Ky: tekemää kansipahvia?
                Siinä on ilmeisesti normitiivisteen metallirinkulat korvattu hieman paksummilla kuparisilla.
                Itse ajattelin että jos tuo normi pahvi ei kestä niin pitää varmaan testata.

                Kuparitiivisteen ongelmahan on kylmällä koneella kun ei vedet tuppaa pysymään sisällä. Siksi kannattaa käyttää siihen tarkoitukseen kehitettyä liimaa jota luulisi alan liikkeistä löytyvän.
                Last edited by Tom1s; 18-02-2005, 09:04.
                F31 328i M-Sport

                Comment

                • ykä
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 477
                  • Alaviirre

                  #9
                  kyllä tuo Lindgrenin tiiviste varmaa pitää paremmin kun vakioa mutta se siinä on vaa huono että sitä ei saa kun 1.4mm paksusena
                  Bmw 525 Td e61
                  Bmw e34 535 Turbo



                  EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                  -FatBoyRacing-

                  Comment

                  • vpernu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 522
                    • Kouvola

                    #10
                    no ei se siit oo kiinni ettenkö pystyis niit liekkirengasurii tekee mut menee taas aikaa..mut suunnitelmis oli et käyn ettiis pulttikaupast pinnapultit..siis kestävämmät ku koneen orkkískannenpultit ni niil saa ainaki kannen tiukempaa kiinni..mut täytyy se liima sinne välii silti jostain ettii..

                    Comment

                    • tepabmw
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 834
                      • LAITAMAA

                      #11
                      Originally posted by vpernu
                      no ei se siit oo kiinni ettenkö pystyis niit liekkirengasurii tekee mut menee taas aikaa..mut suunnitelmis oli et käyn ettiis pulttikaupast pinnapultit..siis kestävämmät ku koneen orkkískannenpultit ni niil saa ainaki kannen tiukempaa kiinni..mut täytyy se liima sinne välii silti jostain ettii..

                      todellakin ei kannattavaa...
                      -Tepan Paja-
                      Veikkola city
                      0405203098
                      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3064
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by tepabmw
                        todellakin ei kannattavaa...
                        Kuinka niin...?

                        Esim ARP:n pulttien kanssa suunnilleen(about 100Nm/mm2 sisällä) samat murtolujuus ja venymäarvot löytyy 12.9 lujuusluokan pulteista. M20 koneessa on M10 pultit. Noille löytyy kiristysarvotkin ARP:n luettelosta sopivan lujuusarvon kohdalta .

                        Ainut parempi ominaisuus noilla pinnapulteilla on esim. se et kansi tulee hiukan lujempaan kiinni, n. 10nm kireämpään about kun normipulteilla(johtuen erilaisesta kimmokertoimesta). Jälkikiristyksen joutuu suorittamaan pinnapulteilla.

                        Suurin etu lienee tasaisemmat momentit kun pinnapultti kiristetään sormitiukkuuteen ja sitten mutteri momenttiin niin pulttiin ei tule väännön aiheuttamaa leikkausjännitystä kun se pääsee hiukan pyörimään alhaalta kiristyksen mukana-->tasaisemmat momentit jne.

                        ihan summassa ja tietämättömänä noita ei kannata kuitenkaan rueta pulttailemaan joka pirssiin .

                        tässä menetetään tietty se etu et orggispultteja ei tartte jälkikiristää, mutta tommoset pinnapultit tarvii. Niitä ei kuitenkaan tartte enää vaihtaa jokakerta kun kannen käyttää auki.
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • karvis
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 297

                          #13
                          Katoppa http://www.hylomar.co.uk/universalblue.htm

                          Tuota ne taitaa käyttää noissa kiihdyyttimissä ym. rajummissa laitteissa,jos en nyt ihan väärin muista. Sivuilta löytyy oikein aine jolla tuo poistetaan,joten on varmaan ihan kunnon ainetta.
                          En tiedä kuka suomessa myy,mutta ehkä us-parts?
                          Vesi ei ole hyväksi kuin veneen alla...

                          Comment

                          • vpernu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 522
                            • Kouvola

                            #14
                            soitin jo prostreetille ja tilasin sielt tiivisteliiman joka on nimenomaan tarkotettu metallisille kannentiivisteille ja pitäis toimii..nimee en kyl enää muista mut sen näkee sit..tulee ens viikon alus..ja sielt tuli asiaa pinnapulteist eli on se parempi vaihtoehto ku normaalit pultit..

                            Comment

                            • ahtaja
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 437
                              • Raisio

                              #15
                              Näinpä eli pinnapultit,vht tai hts liima,ja uunilla lämmittää se tiiviste ei millään kosaanilla menee tiiviste muuten kieroon kuin hullun kulli.Jälkikiristys!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎