kaverilla meni rs2000 perskortista vastus viikossa paskaks vaikka lämmitteli ihan perus parin tunnin seteissä...syynä siihen kyl saattaa olla se että se asensi sen johki toiseen paikkaan ku siihen mihin se ois oikeesti pitäny laittaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lohkolämmitin paskana?
Collapse
X
-
Aiheeseen liittyen: Tuoreet sähköturvallisuus määräykset on vähän hanurista näitten lohkisten suhteen. Ulkorasioissa pitää olla nykyään vikavirtasuojaus. Kiva kun auton nokka ja rasia saa suolaa niskaansa, kun tyrkkäät lohkiksen kiinni, niin virtaa karkaa "ohi" ja vikavirtakytkin laukee. Sitten ihmetellään autoa että missä vika...kun vikavirtakytkin laukee jatkuvasti. Iso pistoke on pahempi vielä kun se uus pienempi.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Jos lämmitystolppa on varustettu kellolla joka on päällä vain tiettyinä aikoina ei se syö vastusta yhtään enempää kuin normaali käyttö. Se mistä tässä topicissa ja TM:ssä yms. on puhuttu on ns. pulssi sähkönsyöttö mikä katkoo jännitettä lähes jatkuvasti jolloin yhtiön sähkölasku pienenee, mutta asukkailta menee vastukset. Ärsyttävähän tuollainen kiinteäaikainen systeemikin on kun ei voi edes omaa kelloa siinä käyttää. Itseltäni on yhdestä autosta vastus mennyt ja sen syyksi paljastui väärä asennus. Vastus oli ihan oikealla paikalla, mutta lyöty liian syvään. Defan vastuksissa on sellainen ura kaiverrettu siihen istukkaan mikä pitää jäädä reiän ulkopuolelle. Jos sen lyö sisään menee liian syvälle, saattaa ottaa lohkoon kiinni ja vastus palaa. En tiedä miten asiantuntava oli silloisen vastuksen asentaneen asentajan kommentti, mutta hän väitti, että vastuksen käyttöikä ei lyhene lähes ollenkaan vaikka se olisi päällä 8 tuntia kahden tunnin sijaan. Kuulemma yli kahta tuntia ei kannata pitää lämmitykessä sen takia kun jäähdytysnesteet kulahtavat nopeammin. En tosiaan tiedä onko oikeasti näin, mutta eihän yli kahden tunnin lämmitys mitään hyödytä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by FabsuJoo katkoohan se sitä meillä! Se on päällä 4-10 aamulla, 12-14 päivällä ja 20-22 illalla. Oon kyllä mennyt laittamaan yleensä aina vasta kymmenen jälkeen illalla sen piuhan tolppaan, jottei se turhaan lämmitä sitä. Mutta onhan se joka aamu yli sen suositus kaks tuntia, kun tulee lähdettyä vasta seittemän jälkeen aamulla liikenteeseen! Tosi paska systeemi!Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
tohon kahteen tuntiin... entisessä riisissä oli sen verran iso jäähdytysnestetilavuus ja heikko lokin lämppäri ettei alta puolen päivän ollut mitään hyötyä edes "naruun" autoa laittaa... ja siihen nesteiden kulahtamiseen... on kauhean kallis menoerä vaihtaa 1-2 vuoden välein nesteet itse ainakin pidän autoa narussa yön yli eikä pistorasiaan ainakaan minun toimesta mitään kelloa tule!
Comment
-
-
Originally posted by jam76siis tarkoittaako toi että nesteet kulahtaa niin että vähenemään päin ovat vai että pakkas- ym ominaisuuksiltaan kuluivat? itse olen sitä mieltä että jälkimmäinen, muutenhan ajon myötäkin nesteet haihtuisivat eikä lämppäri lähellekkään niin kuumaksi konetta lämmitäBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Ei se meinaa käytännössä mitään, onko se vastus lämmin 2 vai 8 tuntia; se mikä sitä syö, on just se päälle laitto. Yleensä jos vastus menee nopeasti siihen on syynä väärä asennus tai valmistevika... Ja pitkät lämmitysrupeamat tosiaan syö nimenomaan perinteisen glykoli-vesiseos jäähdytysnesteen ominaisuuksia, mutta jos nesteet vaihtaa 2:n vuoden välein, ei tunnu missään. Vähän useammin niitä nesteitä kannattais (määrää) ehkä tarkistaa, mutta eikös niitä nyt muutenkin kannata tsekkailla? Vaikka on se alhaisennestemäärän varoitusjärjestelmä.E30E31 :-)
Comment
-
-
Originally posted by jpeltomaAiheeseen liittyen: Tuoreet sähköturvallisuus määräykset on vähän hanurista näitten lohkisten suhteen. Ulkorasioissa pitää olla nykyään vikavirtasuojaus. Kiva kun auton nokka ja rasia saa suolaa niskaansa, kun tyrkkäät lohkiksen kiinni, niin virtaa karkaa "ohi" ja vikavirtakytkin laukee. Sitten ihmetellään autoa että missä vika...kun vikavirtakytkin laukee jatkuvasti. Iso pistoke on pahempi vielä kun se uus pienempi.
Yleisin vikavirtasuoja on herkkyydeltään 30mA. Ja tiettävästi suola ei johda sähköä minnäkään suuntaan, ainakaan yli 10mA (230 voltissa). 30mA on 230V jännitteessä melkein 7 Wattia, joten aika paljon pitäisi sen kaiken suola- yms. paskan johtaa sähköä...
Tuli tuossa jokin aika sitten testattua tuota vikavirtakytkintä ihan vedellä. Eli päästin letkulla vettä tuonne lämppärin pistokkeeseen ja samoin sinne lämmittimen johdon liittimeen ja sen jälkeen nappasin lohkikseen sähköt, eikä mitään tapahtunut vikakytkimessä vielä puolentunninkaan kuluttua...Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaolTuoreet?
Yleisin vikavirtasuoja on herkkyydeltään 30mA. Ja tiettävästi suola ei johda sähköä minnäkään suuntaan, ainakaan yli 10mA (230 voltissa). 30mA on 230V jännitteessä melkein 7 Wattia, joten aika paljon pitäisi sen kaiken suola- yms. paskan johtaa sähköä...
Tuli tuossa jokin aika sitten testattua tuota vikavirtakytkintä ihan vedellä. Eli päästin letkulla vettä tuonne lämppärin pistokkeeseen ja samoin sinne lämmittimen johdon liittimeen ja sen jälkeen nappasin lohkikseen sähköt, eikä mitään tapahtunut vikakytkimessä vielä puolentunninkaan kuluttua...
Kumma jos ei tolla vesi hommalla laukea.. kannattaa sitä T eli testi painiketta painella liekkö toimii omasi sitten ollenkaan...G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
meillä muuten duunissa tulee jatkuvaa sähköö tolpille ja jotkut jurpot lämmittää kuorma-autojansa viikonlopun ylitte ku eivät jaksa sunnuntaina kävästä laittamassa piuhaan. en oo kuitenkaan koskaan kuullu että ois menny yhdestäkään autosta lohkis tai nesteet pilalle/rikki. ittellä meni autosta lohkis alkutalvesta mutta se ei johtunu tosta jatkuvasta lämmityksestä vaan se oli oikosessa. emmä sit tiedä että miten paljon erilaiset lämppärit on kuorkeissa ja henkilöautoissa.
Comment
-
-
Originally posted by torxNiin tuoreet. Esim. Vuonna 73 asenettuun tolppaan ei tollasia ole vaadittu eikä tarvitse laittaa kun tolpan uusinnan ohella.
Kumma jos ei tolla vesi hommalla laukea.. kannattaa sitä T eli testi painiketta painella liekkö toimii omasi sitten ollenkaan...
Kytkin on kunnossa, testaan sen viikottain.
Pitääpä vain muistaa että kuinka se vikavirtakytkin toimii; eli se mittaa vaiheen ja nollan välistä virta-arvoa. Eli jos esim. vaihejohtimen ja auton rungon kautta menee 40mA virta suojamaahan, laukee suojakytkin koska nollan ja vaiheen välillä on yli 30mA virtaero.
Mutta tuossa vesitapauksessakaan ei virta kulje automaattisesti maadoitusnastaan vaan saattaa kulkea nollanastaan, jolloin ei vikakytkimessä tapahdu mitään, koska virta kulkee vaiheen ja nollan vällillä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Ei oikein jaksa alkaa väittelemään tuosta vikavirtasuojasta :-) ... kysyppä joltain sähkäriltä kun näet moisen ja saat vastauksen aiheeseen: Tuottaako vikavirtasuoja lohkis pistorasiassa ongelmia. Suolavesi ei johda virtaa...?
"30mA on 230V jännitteessä melkein 7 Wattia"
Sen vikavirtakytkimen takana on harvoin vain yksi rasia ja laite, niitä on useampia, ja ja sitä vuotoa tapahtuu muualtakin...Pätötehoa on vaihtovirralla turha laskea, koska kuormaa ei tunneta? Jos samassa ryhmässä on esim loistevalaisimia/kuristimia niin teho ei ole virta*jännite.Last edited by jpeltoma; 21-02-2005, 15:04.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
Comment