Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin pesu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heassi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 285
    • Stadi

    #31
    Mitesmites, eli virranjakaja ja sulakelaatikko muovipusseilla peittoon? Mites jäähdytin, tarviiko sitä suojella? Jotain muuta? Mulla on käytössä vaan letku ja siitä tuleva vesi, tarviiko tuota painepesuria oikeasti?
    Heassi

    F11 530xdA
    G31 520dA

    ent:
    E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #32
      Ei jäähdytintä tarvii suojata, ainakaan jos huuhtelee letkulla. Painepesurilla ei kannata kovin kovilla paineilla osotella syyläriä kohti.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by heassi View Post
        Mitesmites, eli virranjakaja ja sulakelaatikko muovipusseilla peittoon? Mites jäähdytin, tarviiko sitä suojella? Jotain muuta? Mulla on käytössä vaan letku ja siitä tuleva vesi, tarviiko tuota painepesuria oikeasti?
        Et tarvitse painepesuria. Suihkuttelet reilusti liuotinainetta, paineilmaa apuna käyttäen. Lähtee paskat juuri siitä mistä haluaa eikä aiheuta ongelmia. Sitten sumutinpulloon vaikka fairyvettä ja tiskiharjalla loput. Viimeisenä huuhtelu päälle. Silikoonia muoviosiin ja se on siinä.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • bmw330ci
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 231
          • Etelä-Suomi

          #34
          Oon ihan samaa mieltä että painepesuri ei oo mikään välttämättömyys kun pesee konehuonetta. Itse oon suihkinu esim. wurthin pinelinee ja sit huuhdellu letkulla pois, viimeiseksi oon suihkuttanu autoglymin vinyl & rubber carea ja sit konepelti kiinni ni tulee bueno

          tuossa on kuva E46 konehuoneesta ja punasella maalatut kohdat pitäis peittää.


          Comment

          • Warra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 483

            #35
            Originally posted by bmw330ci View Post
            Oon ihan samaa mieltä että painepesuri ei oo mikään välttämättömyys kun pesee konehuonetta. Itse oon suihkinu esim. wurthin pinelinee ja sit huuhdellu letkulla pois, viimeiseksi oon suihkuttanu autoglymin vinyl & rubber carea ja sit konepelti kiinni ni tulee bueno

            tuossa on kuva E46 konehuoneesta ja punasella maalatut kohdat pitäis peittää.

            Siis vaan pesun jälkeen olet suihkinut tuota autoglymiä ilman mitään hinkkailuita? Ja kiillottuu hyvin? Vai huuhteletko vielä tuon jälkeen?
            E46 320i Facelift Touring M54b22
            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

            Comment

            • iikka
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2597
              • Oulu

              #36
              Originally posted by bmw330ci View Post
              Oon ihan samaa mieltä että painepesuri ei oo mikään välttämättömyys kun pesee konehuonetta. Itse oon suihkinu esim. wurthin pinelinee ja sit huuhdellu letkulla pois, viimeiseksi oon suihkuttanu autoglymin vinyl & rubber carea ja sit konepelti kiinni ni tulee bueno

              tuossa on kuva E46 konehuoneesta ja punasella maalatut kohdat pitäis peittää.

              ei niitä tarvi peittää riittää kun varoo ettei kohtisuoraan päästä painepesurilla..

              pineline tai rekka on hyvää moottoripesussa ja painepesuri käteen sillä se paska lähtee.. myös sienellä on hyvä hangata pinttyneempää likaa!!
              lopuksi Autoglymit tai cartecin motor freshit sinne ja pelti kiii
              Speed costs, how fast you wanna go?

              Comment

              • joni_wt
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 3627
                • Yka

                #37
                Originally posted by iikka View Post
                ei niitä tarvi peittää riittää kun varoo ettei kohtisuoraan päästä painepesurilla..

                pineline tai rekka on hyvää moottoripesussa ja painepesuri käteen sillä se paska lähtee.. myös sienellä on hyvä hangata pinttyneempää likaa!!
                lopuksi Autoglymit tai cartecin motor freshit sinne ja pelti kiii
                Näin juuri.. Ei me ainakaan peitellä mitään, ei muuta kun pinelinet ruiskutetaan pintaan ja painepesurilla perään.. Ja aina kun tuohon hommaan rupeaa niin kannattaa pestä myöskin oven reijät samalla vaivalla, eli pineline tai muuta liuotinta sinne ja painepesurilla pois ja sitten tietty, kun on kuivaksi saanut, niin rasvaa saranoihin ja lukkoihin.

                Joitaki ranskanpullia kun pesee voi olla varma että saa virranjakajaa yms sähkölaitteita kuivailla ennen ku käyntiin koittaa, muut on ollut pääasiassa ihan helppoja pelejä..
                e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                Comment

                • Vee-eit
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 709
                  • Turku

                  #38
                  Ja lisäksi KUUMAA vettä. Ei se äitikään tiskaa astioita KYLMÄLLÄ vedellä.
                  Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                  Comment

                  • 328power
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 72
                    • -

                    #39
                    Pitääpä taas nostella vanhaa topikkia. Ajattelin töissä pestä konehuoneen semmosella teollisella rasvanpoistajalla mitä käytetään trukkien pesuun ja suihkutella painepesurilla perään. Duunis olevas painepesuris saa ite säädettyy kuin kuumaa vettä tulee eli kuinkas kuumalla sitä uskaltaa suihkutella? Sulakerasia ainakin kai pitäs peittää, entäs mitä muuta ja uskaltaako sitä ottaa ennen pesuu pois ton suojamuovin moottorin päältä? Moottorina m52b28.

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      #40
                      Originally posted by 328power View Post
                      Pitääpä taas nostella vanhaa topikkia. Ajattelin töissä pestä konehuoneen semmosella teollisella rasvanpoistajalla mitä käytetään trukkien pesuun ja suihkutella painepesurilla perään. Duunis olevas painepesuris saa ite säädettyy kuin kuumaa vettä tulee eli kuinkas kuumalla sitä uskaltaa suihkutella? Sulakerasia ainakin kai pitäs peittää, entäs mitä muuta ja uskaltaako sitä ottaa ennen pesuu pois ton suojamuovin moottorin päältä? Moottorina m52b28.
                      Mä oon omia moottoreitani pessy semmottisella 90-100 asteisella vedellä/höyryllä. Pienehköillä paineilla kumminkin. Mitään en oo koskaan peitelly, eikä mikään ole pesusta huonoa tykännyt.
                      Kyllä mä aina otin M50 koneen muovin päältä pois, ja myös puolat, koska sinne tulpan reikiin ainakin mulla kerääntyi vettä. Lopuksi paineilmalla vedet pois tulppienkoloista ja vähän muutenkin kuivalua.

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      • 328power
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 72
                        • -

                        #41
                        Originally posted by tmth View Post
                        Mä oon omia moottoreitani pessy semmottisella 90-100 asteisella vedellä/höyryllä. Pienehköillä paineilla kumminkin. Mitään en oo koskaan peitelly, eikä mikään ole pesusta huonoa tykännyt.
                        Kyllä mä aina otin M50 koneen muovin päältä pois, ja myös puolat, koska sinne tulpan reikiin ainakin mulla kerääntyi vettä. Lopuksi paineilmalla vedet pois tulppienkoloista ja vähän muutenkin kuivalua.
                        Täytyypä kokeilla kunnon lämmöil ja jos jotain rikki menee niin rahalla saa uutta, ja ne oppirahathan nyt täytyy aina jossain kohtaa maksaa

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #42
                          Originally posted by 328power View Post
                          Täytyypä kokeilla kunnon lämmöil ja jos jotain rikki menee niin rahalla saa uutta, ja ne oppirahathan nyt täytyy aina jossain kohtaa maksaa
                          No enpä usko, että mitään hajoaa. En tietenkään takaa ettei hajoaisi Mutta ei ole ikinä mulle sattunut mitään, ja kymmeniä erilaisia moottoreita pessyt.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #43
                            Todella vanhan aiheen nosto:

                            Tänään aion mennä pesemään moottorin. Pesuaineeksi ajattelin Würthin Pineline Tehopesua ja käytössä on painepesuri, jolla saa kuumaakin vettä ulos. Putkahti tuossa vaan yhtäkkiä mieleen, että onko siitä mitään haittaa, jos moottorin pesee heti ajon perään vai olisko hyvä antaa moottorin hieman viilentyä? Ainakaan ei pesuaine höyrysty heti pois, kun sitä suihkii.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #44
                              Originally posted by Ha2 View Post
                              Todella vanhan aiheen nosto:

                              Tänään aion mennä pesemään moottorin. Pesuaineeksi ajattelin Würthin Pineline Tehopesua ja käytössä on painepesuri, jolla saa kuumaakin vettä ulos. Putkahti tuossa vaan yhtäkkiä mieleen, että onko siitä mitään haittaa, jos moottorin pesee heti ajon perään vai olisko hyvä antaa moottorin hieman viilentyä? Ainakaan ei pesuaine höyrysty heti pois, kun sitä suihkii.
                              Saat näillä keleillä sen 3 tuntia seisottaa jos haluat kylmänä moottorin pestä.. Itse olen kuumana pessyt M54:sta raakasti ilman haittoja , Pinelineä ja sit letkusta vettä perään. Koittaa välttää ettei hirveesti heittäs löylyä pakosarjojen päälle ni ei vääntyile tai halkea.

                              PS: Kannattaa läträtä itikat ym pois jäähdyttimestä samalla
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #45
                                tupla , poiiiiis
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎