Inspection-valot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:25.

Leave a comment:

• Leka
    replied
    Originally posted by Raine
    Entäs sitten kun minulla on E34 ja juuri tuolla isolla pistokeella? Niin viime viikolla vaihdettiin öljyt vaikka vielä ei ollut viimeinen vihreä valo sammunut ja ilmoitusta huoltoon viemiselle ei ollut tullut. Eli keltainen valo ei vielä palanut ja näytössä ei ollut mitään oil service tai inspection tekstejä.

No vaihdettiin öljyt ja otettiin johdon pätkä ja virrat päälle autosta, jonka jälkeen yhdistettiin 7 ja 19 napa. Pari kertaa piti harjoitella niin sitten syttyi kaikki vihreät ledit. Eilen aamulla kun menin autoon ja pistin virrat päälle näytössä paloi kaikki vihreät + kellon kuva ja inspection teksti.

Jos oikein ymmärsin niin pitääkö minun tehdä vielä kerran tuo sama 12 sekunnin maadotus 7 navalle? Sitten pitäisi sammua kello ja inspection ja kaikkien vihreiden ledien palaa niinkö ?
    PERK... kun on kotoa nettiyhteys poikki niin ei ole aiemmin kerennyt... Eli omassa E34:ssa täytyy muistaakseni joka toinen kerta maadottaa pidemmän aikaa että huoltovalot nollaantuu. Huolto-ohjelmahan menee Oil Service-> Inspection I-> Oil service-> Inspection II-> Oil Service jne...

Leave a comment:

• Raine
    replied
    ..........

Leave a comment:

• antti79
    replied
    Originally posted by Raine
    Entäs sitten kun minulla on E34 ja juuri tuolla isolla pistokeella? Niin viime viikolla vaihdettiin öljyt vaikka vielä ei ollut viimeinen vihreä valo sammunut ja ilmoitusta huoltoon viemiselle ei ollut tullut. Eli keltainen valo ei vielä palanut ja näytössä ei ollut mitään oil service tai inspection tekstejä.

No vaihdettiin öljyt ja otettiin johdon pätkä ja virrat päälle autosta, jonka jälkeen yhdistettiin 7 ja 19 napa. Pari kertaa piti harjoitella niin sitten syttyi kaikki vihreät ledit. Eilen aamulla kun menin autoon ja pistin virrat päälle näytössä paloi kaikki vihreät + kellon kuva ja inspection teksti.

Jos oikein ymmärsin niin pitääkö minun tehdä vielä kerran tuo sama 12 sekunnin maadotus 7 navalle? Sitten pitäisi sammua kello ja inspection ja kaikkien vihreiden ledien palaa niinkö ?
    Joo, noin se toimii. Mutta suosittelen että maadoitat sen 7 navan suoraan auton runkoon etkä esim. 19 napaan. Voi olla että toimii myös noin että maadottuu tuo 19 navan kautta, mutta varmempaa on maadoittaa suoraan runkoon niin ei tapahdu mitään vaurioita. Muista se 20 sek. viive tuossa kellon kuvassa, kts. mun edelliset viestit.

Leave a comment:

• Raine
    replied
    ..........

Leave a comment:

• Leka
    replied
    Originally posted by Jurte
    Onko nettisivuja joissa on kuvia tosta pistokkeesta tai mittariston takaa?
    Pistokkeesta tulikin jo kuvia, mittariston takaa löytyy esim:

Leave a comment:

• Jurte
    replied
    Ja jos ei heti viitsi korjata tätä kyseistä vikaa niin poistaa sulakkeen numero 21 niin ei pala valot kuin ajaessa, silloin ei toimi sisävalot!!

ja KIITOS antti79

Leave a comment:

• Eksu
    replied
    Tattis antti79! Tuli hyvät ohjeet kertaheitolla.

Leave a comment:

• antti79
    replied
    Tässä vielä kuvat ihan vaan varmistukseksi ylempi on E36:sen ja alempi vanhempaa mallia eli E30 ja E28 yms.:

Leave a comment:

• antti79
    replied
    Ja olkaahan tarkkoja kun nollaatte Inspection ja Oilservice valoja niin noi sekunnit täytyy olla oikeen. Just kävin nollaamassa omasta E36:sta valot ja jos piti yli 12sek maadoitettuna tuota 7 napaa niin valot palasivat takaisin missä olivatkin. Eli ottakaa aikaa ja pitäkää just toi 12 sek maissa niin homma toimii!

Leave a comment:

• Jurte
    replied
    Kiitos kaikille

Eiköhän näillä neuvoilla pitäs kaikkien valojen sammua =)

Onko nettisivuja joissa on kuvia tosta pistokkeesta tai mittariston takaa?
    Last edited by Jurte; 28-02-2005, 11:36.

Leave a comment:

• antti79
    replied
    no vielä kysyn semmoisen homman miksi mulla palaa inspection valojen lisäksi oil service ja sen vieressä joku ihmeen kello??? saako ne nollattua jollain?
    Joo toi jäi kertomatta, eli sama nasta numero 7 maadoitetaan. Sytytysvirta päälle jonka jälkeen nasta maihin. 12 sekunnin maadoituksen jälkeen kaikki vihreät pitäisi syttyä tauluun eli 5 kpl vihreitä ledejä. Tämän jälkeen virrat pois päältä. odota 20 sek. Virrat takaisin päälle jonka jälkeen tehdään sama 12 sek. maadoitus jonka jälkeen virrat pois päältä. Avot! kaikki on nollilla eikä kellon kuvakaan enää näy! Tämä muuten pätee niin E30, E36 kuin E46 malliin!

Leave a comment:

• Jurte
    replied
    no vielä kysyn semmoisen homman miksi mulla palaa inspection valojen lisäksi oil service ja sen vieressä joku ihmeen kello??? saako ne nollattua jollain?

Leave a comment:

• antti79
    replied
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta missä nämä kyseiset akut sijaitsevat?
    Mittariston sisällä, eli joudut purkamaan mittarin. Mikä ei tosin ole kova homma! Parilla ruuvilla kiinni.

Leave a comment:

• Jurte
    replied
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta missä nämä kyseiset akut sijaitsevat?

Leave a comment:

Working...