katalisaattorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • very heavy
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 137

    katalisaattorista

    onko tietoa katin kestoiästä onko tuuripeliä vai km määrää
    pelottaa vaan ton uuden hinta onko tarvike katteja saatavilla?
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Tarvike katteja on saatavilla, niin merkkikohtaista kuin yleismallistakin. Tais olla Walkerin merkkikohtainen katti E36 320i malliin n. 600€ ja alkuperäinen 850€. Yleismallinen tarvike katti Motonetistä n. 120€. Tuli vaan noita tutkittua kun luulin että itseltäni oli katti paskana, mutta kaikki johtui väsyneestä Lambda-anturista. Hemi nimimerkillä kirjoittelevaa lainatakseni, "katti ei ole rikki ennenkuin sieltä lentää sisuskalut moottoritielle".
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Originally posted by antti79
      Tarvike katteja on saatavilla, niin merkkikohtaista kuin yleismallistakin. Tais olla Walkerin merkkikohtainen katti E36 320i malliin n. 600€ ja alkuperäinen 850€. Yleismallinen tarvike katti Motonetistä n. 120€. Tuli vaan noita tutkittua kun luulin että itseltäni oli katti paskana, mutta kaikki johtui väsyneestä Lambda-anturista. Hemi nimimerkillä kirjoittelevaa lainatakseni, "katti ei ole rikki ennenkuin sieltä lentää sisuskalut moottoritielle".
      Täytyy välttää noita motareita, niin on ikunen katti
      ...

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by reddewil
        Täytyy välttää noita motareita, niin on ikunen katti
        Jep Hemi varmaan kyllä käytti sitä ihan vaan esimerkkinä....
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • very heavy
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 137

          #5
          siis on pitkäikänen mahtaako olla ruostumaton

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Katit ovat tosiaan osoittautuneet hieman automerkistä riippuen, koko auton elinkaaren kestäviksi laitteiksi. Käytännössä ainoastaan mekaaniset vauriot vetävät katin pois pelistä. Eli elementti irtoaa kolauksesta kuorista, joka lopulta murenee putkistoon. Käytetyistä toimivista kateista on romiksilla/purkamoilla sekä yksityisillä varaosia kauppaavilla tahoilla selkeää ylitarjontaa, joten hinnat liikkuvat varsin siedettävällä tasolla suhteessa uuteen alkuperäiskattiin. mm.AVK myy vuosittain poistokasoissaan satoja toimivia katteja 50e:n kappalehintaan. Suurin osa Suomessa uusista myytävistä kateista myydään väärän päästödiagnoosin vuoksi. Usein vaihdetaan katin kanssa myös lambda jolloin "kattiremontti" on usein kuitenkin onnistunut. Pointti on se että 95%:ssa kattivikatapauksissa pelkkä uusi lambda riittää. Yleensähän nämä "vikaantuneet" katit eivät päädy huoltoliikkeen kierrätyslavalle, vaan huoltavan henkilökunnan eteenpäin/uudelleen jobattaviksi täysin toimivina.
            mm.Tästä syystä en itse ole vielä milloinkaan joutunut ostamaan kolarissa vaurioituneen tilalle uutta kattia, vaan aina löytyy jonkun kusetetun maksama "romukatti" jolla kuitenkin saadaan nollapäästöt aikaiseksi.
            Last edited by Hemi; 27-02-2005, 23:18.

            Comment

            Working...
            X