Miten asennetaan ampeeri mittari?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ampeerimittari
Collapse
X
-
Ohje tuleepi mittarin mukana.
Joskus jonku asentanu ja sehän täytyy kytköstää akun +navan ja siinä normaalisti olevien piuhojen väliin. Jätä sentään startin piuha pois, voipi muuten mittari särkyvä. Mut kuka tollasta mittaria tarttee
[edit] niin sillä asennuskeuluksella vaikkapa siihen kojetaulun päälle, tai uppoasennuksena mieleiseen paikkaa. Voipi sen johtojen varaankin jättää roikkumaan....
-
-
Originally posted by Bmw316-88Miten asennetaan ampeeri mittari?
Comment
-
-
siis ensin pitää miettiä mitä haluaa sillä amppeeri mittarilla mitata.
sitten kun on keksinyt järkevän paikan niin sitten miettii mikä mittari sopii siihen paikkaan.
sitten asentaa mittarin.
jos kulutusta ja latausta haluaa mitata niin ainut oikea paikka on akun paksun miinus johdon välissä(miksei myös plussa piuhan)
omaani laitoin tuohon väliin amppeeri mittarin
siinä välissä ei sitten mikä tahansa ampeeri mittari kestä kun startin ottama virta on noin 150A.(hetkellisesti paljon enemmän)
Comment
-
-
Originally posted by larmatinsiis ensin pitää miettiä mitä haluaa sillä amppeeri mittarilla mitata.
sitten kun on keksinyt järkevän paikan niin sitten miettii mikä mittari sopii siihen paikkaan.
sitten asentaa mittarin.
jos kulutusta ja latausta haluaa mitata niin ainut oikea paikka on akun paksun miinus johdon välissä(miksei myös plussa piuhan)
omaani laitoin tuohon väliin amppeeri mittarin
siinä välissä ei sitten mikä tahansa ampeeri mittari kestä kun startin ottama virta on noin 150A.(hetkellisesti paljon enemmän)
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Noin äkkisiltään,kukapa haluaisi startin virtoja mittailla jollain jättimittarilla.Yleensähän mitataan/seurataan käyttölaitteiden sähkönkulutusta ja (laturin) tuottoa.
siinä akun paksun johdon välissä kun mittari on niin näkee koska akku on täynnä ja parkissa näkee paljonko stereot ynm. vie virtaa ja käyntiinlaiton jälkeen näkee että laturi puskee akkuun sen mitä puskee.
siis makuasioista ei voi kiistellä mihin väliin haluu ampeeri mittarin mutta monia paikkoja kokeilleena tuo on ainut järkevä ja onhan se kiva kattoo paljon auto vie startillakin virtaa
Comment
-
-
Originally posted by larmatinmittari ei ole mikään jätti mittari vaan siinä on suntti vastus erikseen jossa varsinainen mittaus prosessti tapahtuu jännitehäviö mittauksena ja mittarille menee vain 4kpl ohuita johtoja.(muistaakseni hetkellinen virrankesto noin 500A ja mittarin asteikko -150 - 150A)
siinä akun paksun johdon välissä kun mittari on niin näkee koska akku on täynnä ja parkissa näkee paljonko stereot ynm. vie virtaa ja käyntiinlaiton jälkeen näkee että laturi puskee akkuun sen mitä puskee.
siis makuasioista ei voi kiistellä mihin väliin haluu ampeeri mittarin mutta monia paikkoja kokeilleena tuo on ainut järkevä ja onhan se kiva kattoo paljon auto vie startillakin virtaa
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31En tarkoittanutkaan fyysistä kokoa,vaan mittarin näyttöä."Normaalimittarissahan" tuo asteikko on yleensä -/+ 30A tai -/+50A.Ja samankokoisissa mittaristoissa tuo näytön tarkkuus -/+150A:n mittarilla on...No se siitä,makuasioita kuten sanoit.
niin mutta jos haluu vaikka mitata laturin virtoja niin eipä +/- 30a mittarilla mitään tee kun laturi on 115A
Comment
-
-
Originally posted by larmatinniin mutta jos haluu vaikka mitata laturin virtoja niin eipä +/- 30a mittarilla mitään tee kun laturi on 115A
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Kerroppa vielä minulle tyhmälle missä tilanteessa amppeerimittari näyttää auton normaalissa käytössä laturin tuottamaa max. 115A:n virtaa.Näyttääkö sinun mittarisi ja missä tilanteessa?Paitsi starttivirran ehkä.
akun virran otto kykyhän putoaa nopeasti eli noin 30sek jälkee akku ottaa enään noin 40-60A ja sitten noin 30min ajon jälkeen ampeeri mittari näyttää nollaa.
Comment
-
-
Originally posted by larmatinkun parkissa luukutan stereoilla akun reilusti tyhjemmäksi auto sammuksissa (samalla voin katsoa ampeeri mittarista paljon stereot ja muut laittee vie virtaa) ja sitten starttaan auton käymään ja nostan kierrokset noin 2000rpm koska jk:lla laturi ei lataa maksimia niin silloin akkuun menee noin 100A ja koska auto käy niin auton omat sähkö laittee ottaa sen noin 15a elikkä noin 115A yht.
akun virran otto kykyhän putoaa nopeasti eli noin 30sek jälkee akku ottaa enään noin 40-60A ja sitten noin 30min ajon jälkeen ampeeri mittari näyttää nollaa.
Comment
-
Comment