Announcement

Collapse
No announcement yet.

ampeerimittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw316-88
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 84

    ampeerimittari

    Miten asennetaan ampeeri mittari?
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Ohje tuleepi mittarin mukana.
    Joskus jonku asentanu ja sehän täytyy kytköstää akun +navan ja siinä normaalisti olevien piuhojen väliin. Jätä sentään startin piuha pois, voipi muuten mittari särkyvä. Mut kuka tollasta mittaria tarttee
    [edit] niin sillä asennuskeuluksella vaikkapa siihen kojetaulun päälle, tai uppoasennuksena mieleiseen paikkaa. Voipi sen johtojen varaankin jättää roikkumaan.
    ...

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Bmw316-88
      Miten asennetaan ampeeri mittari?
      Laturin ja akun väliin. Riippuu tietysti mitä haluaa mitata, vaikka vahvistimelle menevään johtoon.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10001
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Bmw316-88
        Miten asennetaan ampeeri mittari?
        Varmaan "yleisin" tapa on asentaa se laturin "päävirtakaapelin" väliin.Johdotuksissa on huomioitava,että johdoissa neliöt riittää.Kaikki käyttövirtahan kulkee tuon mittarisilmukan kautta.Sekä mahdollisissa tulipellin läpivienneissä riittävät eristykset.

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          siis ensin pitää miettiä mitä haluaa sillä amppeeri mittarilla mitata.
          sitten kun on keksinyt järkevän paikan niin sitten miettii mikä mittari sopii siihen paikkaan.
          sitten asentaa mittarin.

          jos kulutusta ja latausta haluaa mitata niin ainut oikea paikka on akun paksun miinus johdon välissä(miksei myös plussa piuhan)
          omaani laitoin tuohon väliin amppeeri mittarin
          siinä välissä ei sitten mikä tahansa ampeeri mittari kestä kun startin ottama virta on noin 150A.(hetkellisesti paljon enemmän)

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10001
            • KVLA

            #6
            Originally posted by larmatin
            siis ensin pitää miettiä mitä haluaa sillä amppeeri mittarilla mitata.
            sitten kun on keksinyt järkevän paikan niin sitten miettii mikä mittari sopii siihen paikkaan.
            sitten asentaa mittarin.

            jos kulutusta ja latausta haluaa mitata niin ainut oikea paikka on akun paksun miinus johdon välissä(miksei myös plussa piuhan)
            omaani laitoin tuohon väliin amppeeri mittarin
            siinä välissä ei sitten mikä tahansa ampeeri mittari kestä kun startin ottama virta on noin 150A.(hetkellisesti paljon enemmän)
            Noin äkkisiltään,kukapa haluaisi startin virtoja mittailla jollain jättimittarilla.Yleensähän mitataan/seurataan käyttölaitteiden sähkönkulutusta ja (laturin) tuottoa.

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #7
              Originally posted by Heguli 31
              Noin äkkisiltään,kukapa haluaisi startin virtoja mittailla jollain jättimittarilla.Yleensähän mitataan/seurataan käyttölaitteiden sähkönkulutusta ja (laturin) tuottoa.
              mittari ei ole mikään jätti mittari vaan siinä on suntti vastus erikseen jossa varsinainen mittaus prosessti tapahtuu jännitehäviö mittauksena ja mittarille menee vain 4kpl ohuita johtoja.(muistaakseni hetkellinen virrankesto noin 500A ja mittarin asteikko -150 - 150A)

              siinä akun paksun johdon välissä kun mittari on niin näkee koska akku on täynnä ja parkissa näkee paljonko stereot ynm. vie virtaa ja käyntiinlaiton jälkeen näkee että laturi puskee akkuun sen mitä puskee.
              siis makuasioista ei voi kiistellä mihin väliin haluu ampeeri mittarin mutta monia paikkoja kokeilleena tuo on ainut järkevä ja onhan se kiva kattoo paljon auto vie startillakin virtaa

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10001
                • KVLA

                #8
                Originally posted by larmatin
                mittari ei ole mikään jätti mittari vaan siinä on suntti vastus erikseen jossa varsinainen mittaus prosessti tapahtuu jännitehäviö mittauksena ja mittarille menee vain 4kpl ohuita johtoja.(muistaakseni hetkellinen virrankesto noin 500A ja mittarin asteikko -150 - 150A)

                siinä akun paksun johdon välissä kun mittari on niin näkee koska akku on täynnä ja parkissa näkee paljonko stereot ynm. vie virtaa ja käyntiinlaiton jälkeen näkee että laturi puskee akkuun sen mitä puskee.
                siis makuasioista ei voi kiistellä mihin väliin haluu ampeeri mittarin mutta monia paikkoja kokeilleena tuo on ainut järkevä ja onhan se kiva kattoo paljon auto vie startillakin virtaa
                En tarkoittanutkaan fyysistä kokoa,vaan mittarin näyttöä."Normaalimittarissahan" tuo asteikko on yleensä -/+ 30A tai -/+50A.Ja samankokoisissa mittaristoissa tuo näytön tarkkuus -/+150A:n mittarilla on...No se siitä,makuasioita kuten sanoit.

                Comment

                • larmatin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1118
                  • Perttula

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31
                  En tarkoittanutkaan fyysistä kokoa,vaan mittarin näyttöä."Normaalimittarissahan" tuo asteikko on yleensä -/+ 30A tai -/+50A.Ja samankokoisissa mittaristoissa tuo näytön tarkkuus -/+150A:n mittarilla on...No se siitä,makuasioita kuten sanoit.

                  niin mutta jos haluu vaikka mitata laturin virtoja niin eipä +/- 30a mittarilla mitään tee kun laturi on 115A

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10001
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by larmatin
                    niin mutta jos haluu vaikka mitata laturin virtoja niin eipä +/- 30a mittarilla mitään tee kun laturi on 115A
                    Kerroppa vielä minulle tyhmälle missä tilanteessa amppeerimittari näyttää auton normaalissa käytössä laturin tuottamaa max. 115A:n virtaa.Näyttääkö sinun mittarisi ja missä tilanteessa?Paitsi starttivirran ehkä.

                    Comment

                    • larmatin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1118
                      • Perttula

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31
                      Kerroppa vielä minulle tyhmälle missä tilanteessa amppeerimittari näyttää auton normaalissa käytössä laturin tuottamaa max. 115A:n virtaa.Näyttääkö sinun mittarisi ja missä tilanteessa?Paitsi starttivirran ehkä.
                      kun parkissa luukutan stereoilla akun reilusti tyhjemmäksi auto sammuksissa (samalla voin katsoa ampeeri mittarista paljon stereot ja muut laittee vie virtaa) ja sitten starttaan auton käymään ja nostan kierrokset noin 2000rpm koska jk:lla laturi ei lataa maksimia niin silloin akkuun menee noin 100A ja koska auto käy niin auton omat sähkö laittee ottaa sen noin 15a elikkä noin 115A yht.
                      akun virran otto kykyhän putoaa nopeasti eli noin 30sek jälkee akku ottaa enään noin 40-60A ja sitten noin 30min ajon jälkeen ampeeri mittari näyttää nollaa.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10001
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by larmatin
                        kun parkissa luukutan stereoilla akun reilusti tyhjemmäksi auto sammuksissa (samalla voin katsoa ampeeri mittarista paljon stereot ja muut laittee vie virtaa) ja sitten starttaan auton käymään ja nostan kierrokset noin 2000rpm koska jk:lla laturi ei lataa maksimia niin silloin akkuun menee noin 100A ja koska auto käy niin auton omat sähkö laittee ottaa sen noin 15a elikkä noin 115A yht.
                        akun virran otto kykyhän putoaa nopeasti eli noin 30sek jälkee akku ottaa enään noin 40-60A ja sitten noin 30min ajon jälkeen ampeeri mittari näyttää nollaa.
                        Ohhoh,no kaikenlaista...

                        Comment

                        • mikko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1751
                          • kotona

                          #13
                          IHAN KULTAISTA HANURIA KOKO MITTARI!

                          papan vanhaan verkuunki vaihettii volttimittari nii ompahan kyntöhommissa kytättävää

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎