Originally posted by Skarpa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
Saako M52B28 purkin ohjelmoitua uusiksi ymmärtämään S50 läppiksien päälle?
Leave a comment:
-
-
Tämähän oli mahti uutinen... Täytyy alkaa pläräämään tuota foorumia... Ensin kokeilin ja jotain ihmeellistä herjaili ja ei linkki toiminut... googlehan on kyllä keksitty että eiköhän tämä tästä.
Tuon 41.0 pulmat kerkesin jostain jo selaillakkin,olitkohan ihan itse asiasta maininnut jopa vai joku muu... :think
Eli päivitys oli jo muutenkin ideana.
Kiitoksia tiedosta, nyt sai ihan uutta mallia oma rojekti.
Leave a comment:
-
-
Onnistuu. Isompaa maffia, esim. S50 MAF ja sille MAF:n skaalaus kohdalleen, niin alkaa mittausvara riittämään ahdettuun. Toki kaikki muutkin kartat pitää skaalata ja "jatkaa" aluetta niin että toimii ahdetussakin. Isompia suuttimia varten pitää bensakartta skaalata sopivaksi myös. Lisäksi tuolla on erinäisiä rajoja, esim. että MAF arvo ei saa ylittää tiettyä rajaa tietyllä kierroksilla ja niiden poistaminen ei onnistu ms41.0 softasta. Eli katsii päivittää ms41.2 softaan. Toki paljon on muutakin säädettävää, mut tehtävissä on jos mielenkiintoa on. Tuota foorumina pelaamalla pääsee jo hyvin alkuun.
Laajakaistainen tarvit myös käyttöön, ja esim. PLX toimii siihen hyvin. Siitä saa USB TTL adapterilla signaalin PC:lle ja romraiderin loggeri ymmärtää sitä. Ainoa vaan että kapeakaista emulointi on 0-1v eikä 0-5 v mitä siemenssi vaatii. Eli voi joutua käyttään vakio kapeakaistoja siemenssissä itsessään vielä lisäksi.
EDIT joku oli tuolla foorumilla tarinoidu että siemenssin naku tunnistus on niin hyvä että ahdetussakin voi käyttää reilu ja ennakoita, joita naku tunnistus laskee tarvittaessa. En kyllä itse uskaltaisi ajaa nakutunnistimen varassa, mut hyvä tietää et se pelaa hyvinLast edited by Pazi88; 27-09-2015, 19:16.
Leave a comment:
-
-
heetkinen... Luin nyt aika nopeasti (kiireessä) topicia, mutta onko mahdollista käyttää/kokeilla tuota omaa ms41 purkkia ahtamiskäytössä? :think
En ole vielä kerennyt näihin vielä tarkemmin perehtymään ja olisi tuollainen m52b25 kone joutavana tallin nurkassa joka pitäisi heittää e30 keulille.
Jos on mahdollista niin sanokaa niin alan opiskelemaan asiaa enemmän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMulla kyllä vaikutti ennakkokartan muokkaus kuten pitikin. Mut toki noita bokseja näyttää olevan eri versioita, niin ei välttämättä kaikki pelaa samalla lailla :think
Menikö 41.2:een päivitys vaan lataamalla sopiva full readi sisään? Ajattelin ite tilata ylimääräisen boksin kikkailuja varten, niin säilyypähän ainakin auto ajokuntoisena
41.2 meni aivan kivuttomasti sisään, vielä tosin pitäis disabloida obd2-kura fullreadista ja polttaa uusiksi, tosin eivät nuo tunnu mitään haittaavan muutenkaan. Samalla voisi kokeilla open-loop moodiakin....
Joo varapurkki ei olis ollenkaan pahitteeksi, tosin aika luotettavasti noita firmwareja on ihmiset saaneet vaihdeltua, ongelmat jos esiintyvät on yleensä johtuneet muokatuista firmiksistä.
Leave a comment:
-
-
Mulla kyllä vaikutti ennakkokartan muokkaus kuten pitikin. Mut toki noita bokseja näyttää olevan eri versioita, niin ei välttämättä kaikki pelaa samalla lailla :think
Menikö 41.2:een päivitys vaan lataamalla sopiva full readi sisään? Ajattelin ite tilata ylimääräisen boksin kikkailuja varten, niin säilyypähän ainakin auto ajokuntoisena
Leave a comment:
-
-
Dataloggailu paljasti että tuon version 41.0 säätäminen on vähän bugista, ennakkokartat muunmuassa eivät vaikuttaneet mihinkään. Päivitin tuohon eniten tuettuun 41.2-versioon ja homma rokkaa, varjopuolena turhaa saastetauhkaa mutta siitä suurimman osan saa disabloitua ja plussana reilummat säädöt, esimerkiksi vanos on M52:ssa toivottoman hidas, kakkosella kun triggaa vanoksen siirtymään 4000 rpm kohdalla niin se on siirtynyt vasta 5500 rpm kohdalla kokonaan, tuossa 41.2-softaversiossa voi mapata vanoksen vaihdekohtaisesti matsaamaan suurinpiirtein haluttuja kierroksia eli mitä pienempi vaihde sitä aikaisemmin vanoksen siirtokohta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostEi ole, tai ei ole ainakaan avattu mitään suutinparametrejä tuossa Siemenssissä, siinähän bensakartat on suoraan suuttimen aukioloaikoja.
Peruskartan skaalaushan ei ole kuin muutaman sekunnin homma mutta oleellisesti suuttimen kokoa muuttaessa ainakin käynnistyskartta pitää skaalata myös eikä varmaan pahitteeksi olisi skaalata kaikkia suoraan suuttimen aukioloaikaan liittyviä karttoja, eihän niitä kuitenkaan kovin montaa ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOnko naukkis tutustunu erikokosten suuttimien skaalaamiseen? Muutetaanko vain perus bensakarttaa, vai onko suuttimien koolle olemassa oma parametri? (jota ei näy tossa 41.0 definition filessä).
Peruskartan skaalaushan ei ole kuin muutaman sekunnin homma mutta oleellisesti suuttimen kokoa muuttaessa ainakin käynnistyskartta pitää skaalata myös eikä varmaan pahitteeksi olisi skaalata kaikkia suoraan suuttimen aukioloaikaan liittyviä karttoja, eihän niitä kuitenkaan kovin montaa ole.
Leave a comment:
-
-
Onko naukkis tutustunu erikokosten suuttimien skaalaamiseen? Muutetaanko vain perus bensakarttaa, vai onko suuttimien koolle olemassa oma parametri? (jota ei näy tossa 41.0 definition filessä).
Leave a comment:
-
-
Nyt muuten onnistuu dataloggaus myös 41.0 softaversiolla Romraiderilla uusimmalla(v310) logger definitionilla.
Leave a comment:
-
-
Pistetääs omat viritykset, saa kommentoida ja antaa vinkkejä jos on parempaa tietoa M50B25TU virityksestä. Kone softaa lukuunottamatta täysin vakio (noin 170tkm), vanos juuri huollettu.
Eli alla Vanos OFF ennakot, tehty kokonaan itse, mutta käytetty referenssinä kuitenkin yhtä tuntematonta m50b25tu lastua ja sitten noita pazi88 postaamia "brittisoftan" karttoja. Ei ole dynoa niin vähän hankalaa tämä vaparin virittely...
Noh, kävin kuitenkin ennen chipin vaihtoa vetelemässä kakkosella 1500-6000RPM vetoja reilut 10kpl ja nämä jäivät noin 6.2-6.5s välimaastoon. Chipin jälkeen taas samat vedot ja ajat noin 5.8-6.1s. Eli ei se ainakaan huonommaksi mennyt. Oikeastaan yllättävän hyvä parannus, ja olin huomaavinani eron jopa persdynolla.
Ennakot muutin toki myös vastaavasti Vanos ON karttoihin sekä tasoitin polttoaineensyöttöä hieman täyskaasulla. Rajottimen nostin 6800RPM. Karttojen hyväksi käyttö omalla vastuulla, en vastaa ongelmista!
Vakio:
Jakuza Stage1:
Last edited by Jakuza; 02-07-2015, 18:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostKopsaa vaan sen alpinan kartan ja sopiva maf kii ja homma rokkaa?
Leave a comment:
-
-
Kopsaa vaan sen alpinan kartan ja sopiva maf kii ja homma rokkaa?
Sittenhän tuo omakin lisäprojekti voisi olla kokeilemisen arvoinen :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: