Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.5 ja 3.5 kutosten painoerot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwjuke
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 201

    2.5 ja 3.5 kutosten painoerot

    elikkäs 2.5 litrasen ja 3.5 litrasen kutosen paino ero, onko kuinka paljon painavempi tuo 3.5 litranen ja onko se samanlainen ku 2.5 litranen että kävis 325 ix:ään? ja onko 325 ix bemussa miten kestävät etuperät ja jakolootat? suunnittelen autoa rallisprinttiin 325ix:ästä johon oisin pistänyt sen 3.5 alakerran ja 2.5l kannen. tai sit koko 3.5 litrasen motin ja turbottanut sen. kellään tietoa tai kokemusta tälläisestä virityksestä?
    E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Originally posted by bmwjuke
    elikkäs 2.5 litrasen ja 3.5 litrasen kutosen paino ero, onko kuinka paljon painavempi tuo 3.5 litranen ja onko se samanlainen ku 2.5 litranen että kävis 325 ix:ään?
    About 30kg painoeroa jos nyt en ihan metsään muista, epäilen että ei istu kovinkaan hyvin jakolaatikon kaveriksi

    ja onko 325 ix bemussa miten kestävät etuperät ja jakolootat? suunnittelen autoa rallisprinttiin 325ix:ästä johon oisin pistänyt sen 3.5 alakerran ja 2.5l kannen. tai sit koko 3.5 litrasen motin ja turbottanut sen. kellään tietoa tai kokemusta tälläisestä virityksestä?
    Aika seppä saat olla jos M30B35 alakerran väserrät M20B25 yläkertaan.
    Mutta AHDASTA / aika seppääminen on jos aiot 335iXTbo:n läjätä.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by bmwjuke
      elikkäs 2.5 litrasen ja 3.5 litrasen kutosen paino ero, onko kuinka paljon painavempi tuo 3.5 litranen ja onko se samanlainen ku 2.5 litranen että kävis 325 ix:ään? ja onko 325 ix bemussa miten kestävät etuperät ja jakolootat? suunnittelen autoa rallisprinttiin 325ix:ästä johon oisin pistänyt sen 3.5 alakerran ja 2.5l kannen. tai sit koko 3.5 litrasen motin ja turbottanut sen. kellään tietoa tai kokemusta tälläisestä virityksestä?
      M30 3,5l on 143kg, M20 2,5l on 117kg.
      Eri moottoriperhettä => aivan erilaisia koneita. Tuo M30 on turhan painava kone kisailuun, tokihan siitä saa tehoa vaikka kuinka irti mutta etupainoinen tulee väistämättä (ja radalle sen myös huomannee selvästi..)

      3,5l turbottamisesta on juttua esim. www.pure-pf.com www.r3vlimited.com foorumeilla..
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • bmwjuke
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 201

        #4
        no voi. pitänee tyytyä siihen 2.5 litraseen ja porata vaikka se.. mutta onkohan kellään tietoa peristä ja jakolootasta, miten kestäviä mahtaa olla?
        E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

        Comment

        • LoudPipe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1434

          #5
          Entinen työnantaja noista joskus jutteli. Jollain sen frendillä oli ollut aikoinaan 325ix turbo aika isoilla tehoilla. Niin kauan kuulemma paikat kesti kunnes sattui auto sutimaan enemmän. Esim. kenkiminen, kun oli hiekkaa toisen eturenkaan alla riskeerasi voimansiirron

          Comment

          • bmwjuke
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 201

            #6
            vai niin. no eipä tuota tiedä ennen kuin kokeilee. jostai hommaa vaan aihion ja rupee rakentelee
            E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #7
              Jos saksa taipuu, tässä on yksi stoori 335iX:stä: http://www.behindmatrix.com/e30/foto...025/f01025.htm ja


              Ei tosiaankaan mikään helppo operaatio, edes jossain määrin simppelimpi homma voisi olla ottaa uudemmasta 525iX:stä M50-tekniikka ja sovitella se paikalleen.
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                Originally posted by Jonsku
                tokihan siitä saa tehoa vaikka kuinka irti mutta etupainoinen tulee väistämättä (ja radalle sen myös huomannee selvästi..)
                Mutta voisinpa väittää että jos sinut istutettaisiin ensiksi autoon A ja sitten autoon B ja toisessa näistä autoista oli M30B34 nokilla ja toisessa M20B25, niin et eroa pystyisi sanomaan Muuten kuin kulun puolesta tietenkin..
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎