eikun triplat...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pierburgin romuko?
Collapse
X
-
Se siitä, Perburg on hyvä kaasari. Mistä ihmeestä sinne oli päässyt saostumaan lehtimäisiä ruskeita kovia... ja "hiekkaa" tms. niihin kammioihin. Nyt toimii läpi rekisterin.
Pierburgin vioiksi epäilemänsä nykimiset ym. saa kuntoon toimilla:
- jakohihnan laahaimen ja muoviohjurin vaihto
- koneen säädöt kohdalleen
- poistaa alipainevuodot = vaihtamalla kaikki "ehjätkin" alipaineletkut ja tarkistamalla virranjakajan alipainesäätimen kalvon eheyden
- vaihtaen kumiosan imusarjan ja kaasuttimen välistä
- purkamalla kaasuttimen yläosan, puhdistaen kammiot sekä puhaltaen suuttimet ja röörit auki
- tarkastamalla alipainesäätöihin liittyvät kalvot.
Mukavuus on!Last edited by tsbmw; 09-07-2005, 07:24.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Nostan tän vielä ylös - syy BMW on
E28 (tykästyin tyyliin) oli "väliseisonnassa" 5v leppien ja luumupuiden alla, joku jo kyseli varaosiksi... Ajoin yhden Jetan vaihtokuntoon 300tkm, kun halusin siirtää Bemuin vuosia! Naapuri ihmetteli kun sanoin, että otan sen joskus käyttöön.
Isoin remppa oli maalin puhdistus, mutta lakattu metalliväri tuli kun uudeksi.
- Kansiremppa 200E
- Tiivisteitä 40E
- Jakohihnan ohjurit 15E
- Muuta sälää 80E
- Pakoputki 150E
- (no kynnyskotelot uusiksi) 200E
- katsastusmaksut ja muut verot liikaaE
Sitten tilttaili ja takapotki ja tyhjäkäynti vaelsi ja vesiletkut + (nämä sitä muuta sälää) eli nyt Pierburg toimii kun enkelin siivet - tää auto on uskomaton toimii ja kukkuu!!!
(tankki, keskikonsoli, puskurien kromit ym, vielä jatkossa uusitaan...)
Kiitos BMW insinööreille äärettömän yksinkertaisesta toimivasta autosta, jonka tavallinen di osaa korjata! Ilmavuodot pois ja putsatkaa vaan ne Pieruburgit - ne on laatukaasareita - on tää auto!Last edited by tsbmw; 09-04-2007, 07:39.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Oot kyllä tarkka havainnoimaan!
Ei kun tuli mokattua jousituksen uusinnassa 1999... muka "vakiojouset" eivät BMW ORG (ja lisäksi kaasuiskarit). On se tuosta vuoden 1999 kuvasta jonkun verran laskenut.
Etuna on kun tytön perhe kyydissä ja takontti täys - on ihan jees!
Tiiä sitten mitä pitäis tehdä kun oikeestaan koko auto on 3 - 4cm liian yläällä (vaikka tuskin sillä on mitään merkitystä on ajotuntumaan?). Jouset - lämpökäsittely tai vaihto, ehkä uudet mutta mitkä? Pitäisi olla matalat, päältä pehmeät ja tarvittaessa kovat - progressiiviset? Pakettiin pitänee liittää vastaavaan jousivakioon sovitetetut iskarit?Last edited by tsbmw; 16-07-2005, 00:28.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
mulla ei kans toimi ryyppy eikä taho lähtee lämpimänä käyntiin...
tosin autolla on ajettu 370tkm...
pierburggi on kyseessä
ilmanputsari, bensansuodatin ja sytkäosat on vaihdettu.
nii ja sit semmonen et mulla roikkuu imusarjasta ilmeisesti joku
alipaineletku mihin on laitettu päähän pultti...mihinköhän se kuuluu
ps.superfast, laitoin sulle privaa tosta kaasarista.BMW 1.8 -88
ei riemulla rajaa ku bemarilla ajaa
Comment
-
Comment