Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pierburgin romuko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1494
    • Ilvola

    #31
    eikun triplat...
    Last edited by tsbmw; 06-07-2005, 20:26.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • superfast
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 567
      • Kurikka

      #32
      jos joku sattuis tarvimaan ni löytyis toimiva pierupurkki halvalla..
      E60 525 Msport
      E36 318ti compact

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1494
        • Ilvola

        #33
        Joo ja kalvo puhki - (kakkoskurkulle alipainesäädin)
        - ja joku alipaineletku näköjään puuttuu - siis jos säädin on symmetrinen niinkun näyttää?
        Last edited by tsbmw; 06-07-2005, 23:03.
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        • tsbmw
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 1494
          • Ilvola

          #34
          Se siitä, Perburg on hyvä kaasari. Mistä ihmeestä sinne oli päässyt saostumaan lehtimäisiä ruskeita kovia... ja "hiekkaa" tms. niihin kammioihin. Nyt toimii läpi rekisterin.

          Pierburgin vioiksi epäilemänsä nykimiset ym. saa kuntoon toimilla:
          - jakohihnan laahaimen ja muoviohjurin vaihto
          - koneen säädöt kohdalleen
          - poistaa alipainevuodot = vaihtamalla kaikki "ehjätkin" alipaineletkut ja tarkistamalla virranjakajan alipainesäätimen kalvon eheyden
          - vaihtaen kumiosan imusarjan ja kaasuttimen välistä
          - purkamalla kaasuttimen yläosan, puhdistaen kammiot sekä puhaltaen suuttimet ja röörit auki
          - tarkastamalla alipainesäätöihin liittyvät kalvot.

          Mukavuus on!
          Last edited by tsbmw; 09-07-2005, 07:24.
          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
          - E28 528i, 528i+, M5

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1494
            • Ilvola

            #35
            Nostan tän vielä ylös - syy BMW on

            E28 (tykästyin tyyliin) oli "väliseisonnassa" 5v leppien ja luumupuiden alla, joku jo kyseli varaosiksi... Ajoin yhden Jetan vaihtokuntoon 300tkm, kun halusin siirtää Bemuin vuosia! Naapuri ihmetteli kun sanoin, että otan sen joskus käyttöön.

            Isoin remppa oli maalin puhdistus, mutta lakattu metalliväri tuli kun uudeksi.
            - Kansiremppa 200E
            - Tiivisteitä 40E
            - Jakohihnan ohjurit 15E
            - Muuta sälää 80E
            - Pakoputki 150E
            - (no kynnyskotelot uusiksi) 200E
            - katsastusmaksut ja muut verot liikaaE

            Sitten tilttaili ja takapotki ja tyhjäkäynti vaelsi ja vesiletkut + (nämä sitä muuta sälää) eli nyt Pierburg toimii kun enkelin siivet - tää auto on uskomaton toimii ja kukkuu!!!
            (tankki, keskikonsoli, puskurien kromit ym, vielä jatkossa uusitaan...)

            Kiitos BMW insinööreille äärettömän yksinkertaisesta toimivasta autosta, jonka tavallinen di osaa korjata! Ilmavuodot pois ja putsatkaa vaan ne Pieruburgit - ne on laatukaasareita - on tää auto!
            Last edited by tsbmw; 09-04-2007, 07:39.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              #36
              hieno eekakskasi

              takapää on vissiin ollut remontissa, kun auto vähän "jännittää", eli seisoo varpaisillaan ;-)

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1494
                • Ilvola

                #37
                Oot kyllä tarkka havainnoimaan!

                Ei kun tuli mokattua jousituksen uusinnassa 1999... muka "vakiojouset" eivät BMW ORG (ja lisäksi kaasuiskarit). On se tuosta vuoden 1999 kuvasta jonkun verran laskenut.
                Etuna on kun tytön perhe kyydissä ja takontti täys - on ihan jees!

                Tiiä sitten mitä pitäis tehdä kun oikeestaan koko auto on 3 - 4cm liian yläällä (vaikka tuskin sillä on mitään merkitystä on ajotuntumaan?). Jouset - lämpökäsittely tai vaihto, ehkä uudet mutta mitkä? Pitäisi olla matalat, päältä pehmeät ja tarvittaessa kovat - progressiiviset? Pakettiin pitänee liittää vastaavaan jousivakioon sovitetetut iskarit?
                Last edited by tsbmw; 16-07-2005, 00:28.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • T4un0
                  Newbiemmer
                  • Sep 2005
                  • 6
                  • Riihimäki

                  #38
                  mulla ei kans toimi ryyppy eikä taho lähtee lämpimänä käyntiin...
                  tosin autolla on ajettu 370tkm...
                  pierburggi on kyseessä

                  ilmanputsari, bensansuodatin ja sytkäosat on vaihdettu.

                  nii ja sit semmonen et mulla roikkuu imusarjasta ilmeisesti joku
                  alipaineletku mihin on laitettu päähän pultti...mihinköhän se kuuluu


                  ps.superfast, laitoin sulle privaa tosta kaasarista.
                  BMW 1.8 -88

                  ei riemulla rajaa ku bemarilla ajaa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎