Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds 97 DDE toiminta häiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • susi123
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 20
    • Vihti

    525 tds 97 DDE toiminta häiriö

    Einspritzanlage teksti palaa keskusvalvotajärjestelmässä moottorin tehot heikot ja moottori sammuu kesken ajon.Käyttetty BMW testerissä ei mitään vikaa.Suuttimen paluuletkut vaihdettu, ei vaikutusta.Vika ilmeni kun ajoin autobaanalla 200km/h Saksassa pitemmän matkan.Olen Munchenissä ja tarvis saada auto kuntoon, jos jollain ollut vastaavaa niin kertokoon.
    1995-1998 BMW 324td touring -90
    1998-2000 BMW 324d -88 ja 324td touring -91
    2000-2002 BMW 324td -89
    2000-2008 BMW 525 TDS TOURING -98 ja 525 TDS TOURING -97
    2008-->> MB Vito 2001 112 cdi
    2008-2014 BMW 120d -05
    2009-->> BMW 530dM -02
    2014-->> BMW X5 40dM -12

    BMW diesel power 21v kokemuksella
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Oma kokemus E34 525TDS:stä:

    Ymmärsinkö oikein...Aika ihme korjaamo... Siis jos DDE boksi hälyyttää niin tietysti sitä Vikaa pitää etsiä DDE boksista. Ei siittä huoltovalojen nollauspistokkeesta ole paljon apua... Raahaappa auto paikalliselle BOSCH car service asemalle, jossa huolletaan BOSCH diesel vehkeitä. Alkaa vikakin selviämään, todennäköisesti joku anturi vika joka pudottaa DDE boksin "raahaudu kotiin" moodiin, missä tehot rajoitetaan suurempien tuhojen estämiseksi. Bosch ajaa täydellisen diagnostiikan DDE boksille, onhan se nyt selvä että jos tietokone hälyttää viasta, niin kyllä sille koodikin on.

    Kerro mikä oli ratkaisu...
    Last edited by jpeltoma; 23-03-2005, 08:13.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • Tappu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 825
      • Tampere

      #3
      Originally posted by jpeltoma
      Oma kokemus E34 525TDS:stä:

      Ymmärsinkö oikein...Aika ihme korjaamo... Siis jos DDE boksi hälyyttää niin tietysti sitä Vikaa pitää etsiä DDE boksista. Ei siittä huoltovalojen nollauspistokkeesta ole paljon apua... Kerro mikä oli ratkaisu...
      Tästä kyseisestä pistokkeesta luetaan ne vikakoodit, se ei ole nollauspistoke, vaan diagnoosipistoke. Tähän samaan pistokkeeseen bmw huollossa, sekä bosch huollossa laittaa testerin kiinni!!
      AMG

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Näin se (DDE boksin täysi diagnoosi ulkoisessa testerissä) meni ainakin -94 mallin M51 DDE:tä testatessa DIESEL korjaamolla, noin metrin päästä katottuna :-) eli:

        DDE boksi avattiin ja kortit liittimet irti jne. Testauslaitteen kaapelit tulevat sitten adaptereilla kiinni DDE boksin ja (anturi)kaapeleitten väliin ja PC:stä testiohjelma käyntiin...

        Tolta löytyy muuten DDE1 version koodit (ei tämä)

        Last edited by jpeltoma; 24-03-2005, 09:50.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • susi123
          Newbiemmer
          • Sep 2004
          • 20
          • Vihti

          #5
          Auto pelitää taas

          Vika löytyi sähkösuutin rikki (painetunnistin) ja 1. sylinterin suutin rikki eli vuosi ulos päin ja hori ilmaa järjestelmään.Paluu letkut olivat kivi kovat joten vaihdoin ne myös 1 ja 4 sylintetin paine putket myös uusia.

          DDE järjestelmä sulki mangneettivenan pumpulta kesken ajon oli pikkasen vaikeeta ajaa Munchenin ruuhkissa.
          1995-1998 BMW 324td touring -90
          1998-2000 BMW 324d -88 ja 324td touring -91
          2000-2002 BMW 324td -89
          2000-2008 BMW 525 TDS TOURING -98 ja 525 TDS TOURING -97
          2008-->> MB Vito 2001 112 cdi
          2008-2014 BMW 120d -05
          2009-->> BMW 530dM -02
          2014-->> BMW X5 40dM -12

          BMW diesel power 21v kokemuksella

          Comment

          • Shadow-line
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 245
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by susi123
            Vika löytyi sähkösuutin rikki (painetunnistin) ja 1. sylinterin suutin rikki eli vuosi ulos päin ja hori ilmaa järjestelmään.Paluu letkut olivat kivi kovat joten vaihdoin ne myös 1 ja 4 sylintetin paine putket myös uusia.

            DDE järjestelmä sulki mangneettivenan pumpulta kesken ajon oli pikkasen vaikeeta ajaa Munchenin ruuhkissa.
            Mielenkiinnosta...Onko tämä painetunnistin polttoainesuodattimen rungon yhteydessä oleva osa vaiko jossain muualla?Oliko sulla aiemmin minkäänlaista oireilua käynnin yms. suhteen?
            Paljonko painetunnistin kustansi?

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #7
              Originally posted by susi123
              Vika löytyi sähkösuutin rikki (painetunnistin) ja 1. sylinterin suutin rikki eli vuosi ulos päin ja hori ilmaa järjestelmään.Paluu letkut olivat kivi kovat joten vaihdoin ne myös 1 ja 4 sylintetin paine putket myös uusia.

              DDE järjestelmä sulki mangneettivenan pumpulta kesken ajon oli pikkasen vaikeeta ajaa Munchenin ruuhkissa.
              Erittäin off topic: Löytyykö sieltä mulle sitä SCHRICK imusarjaa.... Ja mieluusti halvalla...
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #8
                Se tunnistin taitaa olla suuttimen neulan liiketunnistin, joka on kolmos- tai nelospytyssä.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #9
                  varmaankin....Ja Se anturillinen suutin on kulutuskamaa, jostain syystä se muovirunko päältä pettää ajan kanssa. Tyyppivika ainakin vanhemmissa TDS:ssä. Täälläkin on ollut juttua aiemmin.
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  • Shadow-line
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 245
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Joo, hämäsi vain toi sana "sähkösuutin", mutta 4 pytyn suutinta sillä vissiin tarkoitetaan.

                    Comment

                    • 525TDS Touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 483
                      • Sahalahti

                      #11
                      Originally posted by jpeltoma
                      varmaankin....Ja Se anturillinen suutin on kulutuskamaa, jostain syystä se muovirunko päältä pettää ajan kanssa. Tyyppivika ainakin vanhemmissa TDS:ssä. Täälläkin on ollut juttua aiemmin.
                      Mullakin alko nafta haiseen sisällä autossa kun pysähty esim. liikennevaloihin.
                      Vaihtelin kans ylivuotoletkut, mut ei auttanu. Tarkemmin kun katto, niin polttoaine tuli vuoti sen muovin reunasta.

                      Olisko kellään kyseisen suuttimen hinnasta tietoa?
                      Ex-525TDSa Touring -98
                      Ex-MB E220T CDi -02
                      E61 520D -09
                      F11 518d -16

                      Comment

                      • Shadow-line
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 245
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by 525TDS Touring
                        Mullakin alko nafta haiseen sisällä autossa kun pysähty esim. liikennevaloihin.
                        Vaihtelin kans ylivuotoletkut, mut ei auttanu. Tarkemmin kun katto, niin polttoaine tuli vuoti sen muovin reunasta.

                        Olisko kellään kyseisen suuttimen hinnasta tietoa?

                        Tuolla www.trando.fi tavallinen suutin 133e ja johdollinen 144e.Osat oli e34 tds, taitaapi noi suuttimet olla samat kaikissa M51:ssä?

                        Comment

                        • 525TDS Touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 483
                          • Sahalahti

                          #13
                          Originally posted by Shadow-line
                          Tuolla www.trando.fi tavallinen suutin 133e ja johdollinen 144e.Osat oli e34 tds, taitaapi noi suuttimet olla samat kaikissa M51:ssä?
                          Kiitos tiedosta!
                          Ex-525TDSa Touring -98
                          Ex-MB E220T CDi -02
                          E61 520D -09
                          F11 518d -16

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎